Auteur Topic: [Kandidaat] Michaël  (gelezen 10246 keer)

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #140 Gepost op: 15-04-2024, 19:36:56 »
Ik bedoel meer: door het niet te doen, blijf je onverdachter. Daarnaast kan hij als mol gehoopt hebben dat de mensen die wél op Coco gingen stemmen toch in de minderheid waren. Dan stem je zelf natuurlijk niet.


Daarnaast vraag ik me ook af: wanneer Coco wordt aangeduid als meest nerveuze kandidaat, is er bijna niemand die de aandacht probeert te verleggen naar iemand anders. Michael had dit als mol kunnen doen, maar zijn spel hier was vooral om zelf nerveus te doen en gekozen te worden als mogelijke afvaller.

Zeker is dat de tactiek van de mol mislukt is, en dat komt denk ik mede omdat Coco weinig zin had om zichzelf nog te redden.

Ja, de mol durfde hier niet een andere naam te opperen, denk ik. Alleen Senne noemt Michaël, maar gaat er uiteindelijk niet op door. Ik zie wel een patroon, want dat is de 2e keer dat Michaël hetzelfde tructje uithaalt (indien hij de mol is). In de apé zagen we eenzelfde patroon. Ik ben er echter niet uit of dit gespeeld is, want hij werd ook gewoon de mond gesnoerd door de vrouwen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #141 Gepost op: 15-04-2024, 20:28:47 »
De indringende minipreek van Lynn met een beroep doen op zuiver geweten was heel erg naar Marta gericht, die daar denk ik volledig door uit het veld geslagen leek. Helaas voor de mol, poging mislukt.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #142 Gepost op: 15-04-2024, 21:38:24 »
Ik zie dat het drukker wordt in deze tunnel. Ik blijf ook maar bij Michael, al spreekt er ook genoeg tegen hem. Het lijkt allemaal heel erg spontaan, dat ik vaak denk dat het bijna niet te acteren valt. Hij begint gelijk over Mario toen de term loodgieter viel, ziet de kartbaan als eerst en legt de link, gaat gelijk goed schuilen met zijn pizza, benoemt de juiste ingrediënten. Als hij de mol is dan is het echt een topacteur.

Maar als je dan gaat kijken wat is nou bijdraagt… toch erg weinig. En hij komt vaak bovendrijven bij typische mol-momentjes. Zoals nu weer dat kloten met die waterleiding.

Tis vooral ook dat ik alle anderen wel heb afgeschreven. Michael kan ik objectief juist helemaal niet afschrijven, alleen m’n gevoel zegt dat ie oprecht is. Maar dat ga ik lekker negeren. Blijf bij Michael.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #143 Gepost op: 15-04-2024, 22:35:31 »
Michaël is ook oprecht, vraag is of je de kandidaat spelen die de tijd van zijn leven heeft kunt blijven spelen als mol.
Als hij het toch is, chapeau, goed gespeeld.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #144 Gepost op: 15-04-2024, 22:40:05 »
Ik zou dat ik gifjes kon maken en plaatsen hier (Mac met Safari)
-> aan het eind van afl.1 zegt Gillian "ik denk dat de mol eerst bezig is met het wekken van vertrouwen en wat geld inbrengt om ons later volledig kapot te spelen" (vrije vertaling). Meteen daarna in beeld Michaël die knikt.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #145 Gepost op: 16-04-2024, 11:32:10 »


Zeker is dat de tactiek van de mol mislukt is, en dat komt denk ik mede omdat Coco weinig zin had om zichzelf nog te redden.

Ik denk dat ze in de (fight or) flight modus terecht kwam en niet meer wist wat ze moest doen. Ze deed een soort van verlamd nog een poging om een kalme kandidaat te lijken, maar toen dat mislukte leek ze gewoon volledige kortsluiting te hebben. Arm vrouwke.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #146 Gepost op: 16-04-2024, 11:46:13 »
Ik zat al even op Michaël, en probeerde oog te houden voor andere mollen. Maar ik vrees dat ik nu een tunnel heb gegraven  :)

Volgens mij hebben we van doen met een heel charmante en vrolijke mol die erg goed kan manipuleren  ;D
Ma how, zeg!

Offline Mogura

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #147 Gepost op: 16-04-2024, 14:11:20 »
Waarom doet Michaël hier zo raar bij de afvaller proef, veel te obvious als mol toch als enige je hand niet opsteken terwijl iedereen stemt voor CoCo. Probeert hij wat te fake mollen zodat hij er langer in kan blijven?
Wel bizar hoe hij hier op de middelste stoel komt te zitten, het lijkt wel in het vorige shot dat Lynn aanstalte maakt om op de middelste stoel te gaan zitten naast Charlotte. In het volgende shot wanneer iedereen heeft plaatsgenomen zit Michael daar opeens.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2024, 14:29:38 door Mogura »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #148 Gepost op: 16-04-2024, 14:15:22 »
Waarom doet Michaël hier zo raar bij de afvaller proef, veel te obvious als mol toch als enige je hand niet opsteken terwijl iedereen stemt voor CoCo. Probeert hij wat te fake mollen zodat hij her langer in kan blijven?

Maar als hij zo onzeker was had ie bij t aanbod van de mol weer anders gereageerd, dus dat klopt ook niet

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #149 Gepost op: 16-04-2024, 14:29:18 »
Waarom zou hij, als hij de mol was, aan de groep vertellen dat hij thuis alles zelf gedaan heeft om dan de buizenconstructie zo slecht te maken?
Als mol maak je een klein foutje, je gaat buiten beeld bij de videogame, dat zou, gezien zijn gestalte niet onmogelijk zijn geweest als hij door die kisten moet kruipen. Geen bananen, geen boosters.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #150 Gepost op: 16-04-2024, 14:32:20 »
Waarom doet Michaël hier zo raar bij de afvaller proef, veel te obvious als mol toch als enige je hand niet opsteken terwijl iedereen stemt voor CoCo. Probeert hij wat te fake mollen zodat hij er langer in kan blijven?
Wel bizar hoe hij hier op de middelste stoel komt te zitten, het lijkt wel in het vorige shot dat Lynn aanstalte maakt om op de middelste stoel te gaan zitten naast Charlotte. In het volgende shot wanneer iedereen heeft plaatsgenomen zit Michael daar opeens.

Ik denk dat (als hij de mol is) hij het ook verdacht vond om ineens van "verdachte" te veranderen. Hij wees Lynn eerder aan, dus daar bleef hij bij. Misschien achteraf gezien niet de meest logische keuze als mol, maar ik snap wel dat je je (als mol) on the spot zo gedraagt.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #151 Gepost op: 16-04-2024, 14:33:06 »
Het was snel duidelijk dat Coco de afvaller was, Charlotte wees eerst naar haar en de meesten gingen erin mee. Als mol kun je ook beter gewoon mee gaan om niet verdacht over te komen. Die actie van Michaël vind ik wel raar als hij de mol is.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #152 Gepost op: 16-04-2024, 17:04:29 »
Wat mij opviel is dat Michaël pas echt zenuwachtig werd toen hij hoorde dat het verbeteren van één vraag genoeg was om een andere afvaller te krijgen.
Dat is dan misschien toch eerder het gedrag van een onzekere kandidaat dan van een sturende mol (dan zou je direct na het zien van het scherm zenuwen verwachten).
Ook vertelde Michaël in het eerste ‘behind the scenes’ filmpje dat hij bepaalde tics krijgt zodra hij zenuwachtig wordt. Dat kan mogelijk ook een verklaring zijn waarom hij opvalt bij de andere kandidaten; net als in de bomauto vorige aflevering.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2024, 18:10:35 door Eva88ab »

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #153 Gepost op: 16-04-2024, 20:44:11 »
Ik had dit al bij de opdracht zelf geschreven maar voeg het hier ook even toe omdat het over Michael gaat:

Als een gemaskerd persoon plots de kandidaten begroet met 'Dag xxx', reageren ze verbaasd met een aarzelende 'hallo'.
Maar als de gemaskerde persoon 'Dag Michael' zegt, reageert Michael onmiddellijk met 'Dag Mol'.
Er was toch nergens op voorhand aangekondigd dat ze een gesprek gingen hebben met de mol? Hoe wist hij dat dan zo snel...?
Was het toevallig een juiste gok of wist hij eigenlijk al meer?

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #154 Gepost op: 17-04-2024, 11:50:44 »
Elk jaar zit er wel zo'n gesprekje met de mol in, dat zegt me niks. Een oplettende kandidaat snapt dat direct. Sterker nog, als het zo in beeld komt is dat voor mij eerder een reden dat hij niet de mol is.

(Al blijf ik wel op hem zitten uiteraard).

Offline Stars Hollow

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #155 Gepost op: 17-04-2024, 13:16:59 »
Ik had dit al bij de opdracht zelf geschreven maar voeg het hier ook even toe omdat het over Michael gaat:

Als een gemaskerd persoon plots de kandidaten begroet met 'Dag xxx', reageren ze verbaasd met een aarzelende 'hallo'.
Maar als de gemaskerde persoon 'Dag Michael' zegt, reageert Michael onmiddellijk met 'Dag Mol'.
Er was toch nergens op voorhand aangekondigd dat ze een gesprek gingen hebben met de mol? Hoe wist hij dat dan zo snel...?
Was het toevallig een juiste gok of wist hij eigenlijk al meer?
Wie of wat zou dat anders zijn dan de mol?
Er is volgens mij de laatste jaren altijd wel een momentje dat de mol 'rechtstreeks' met de kandidaten spreekt dus lijkt me niet zo gek dat je het direct door hebt.

Het gaat heus niet GDC zijn om te vragen wat je wil eten die avond. ::tandpastasmiley::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #156 Gepost op: 17-04-2024, 13:56:41 »
Michaël zat zeer waarschijnlijk op Coco, vernoemde haar duidelijk in de test. Een kandidaat gaat zijn molverdachte uiteraard niet vernoemen als afvaller en als kandidaat kan ik goed begrijpen dat hij zenuwachtig wordt als Coco als afvaller vernoemd wordt. Als zij rood krijgt weet Michaël dat hij fout zit, bij groen zou hij zelf kunnen afvallen. Ik denk ook niet dat de mol de afvaller als verdachte gaat noemen.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #157 Gepost op: 17-04-2024, 14:19:58 »
Michaël zat zeer waarschijnlijk op Coco, vernoemde haar duidelijk in de test. Een kandidaat gaat zijn molverdachte uiteraard niet vernoemen als afvaller en als kandidaat kan ik goed begrijpen dat hij zenuwachtig wordt als Coco als afvaller vernoemd wordt. Als zij rood krijgt weet Michaël dat hij fout zit, bij groen zou hij zelf kunnen afvallen. Ik denk ook niet dat de mol de afvaller als verdachte gaat noemen.

De mol weet tijdens de biecht nog niet wie gaat afvallen. De biecht wordt afgenomen vóór ze de test gaan invullen.
Ik denk ook dat de enige hint die de mol krijgt over wie de afvaller is, van Gilles komt die zegt dat de kandidaat 1 vraag kocht. Ik denk dat het bluf is dat de mol de vragen van de rest kon inkijken, want dat strookt niet met wat Gilles in een eerdere aflevering zei tegen de mol in verband met de verdubbelaars: "we gaan je natuurlijk niet vertellen wie de afvaller is". Als de mol alle tests kan inkijken weet hij wie op het goede spoor zit (als hij ooit de kans krijgt om de verdubbelaars door te geven weet hij dan al zeker om ze niet aan hen te geven) en wie er compleet naast zit (en zo de verdubbelaars aan één van hen door te geven).

De pasvragen doorgeven gebeurde ook voor Gilles zei dat de afvaller 1 vraag had gekocht, dus dat lijkt mij het fairst.

Wat je zegt klopt ook niet. Als Michaël op Coco zit, en Coco heeft rood, dan is dat voor Michaël een godsgeschenk, want dan heeft hij net een kogel ontweken.
Als Marta wordt weggestemd, maar ze heeft groen, dan kan ze perfect de mol zijn en hoeft hij zich niet meer zorgen te maken dan eender welke andere kandidaat. Meer nog, dan is het verdacht dat Coco zo nerveus was en is de kans misschien wel groter dat zij de mol is.
I was blind but now I can see

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #158 Gepost op: 17-04-2024, 14:23:13 »
De mol weet tijdens de biecht nog niet wie gaat afvallen. De biecht wordt afgenomen vóór ze de test gaan invullen.
Het doet hier niet echt ter zake, maar ik ben gewoon benieuwd. Hoe weet je dat die biecht opgenomen wordt voor en niet na het invullen van de test?

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #159 Gepost op: 17-04-2024, 14:28:17 »
Wat mij net opviel: bij het begin van proef 3 (antwoorden verbeteren) zegt Gilles: De afvaller zit in ons midden. Probeert Gilles hier mol Michaël (die pal in het midden zit) als afvaller verdacht te maken bij de kandidaten? Je ziet alleszins in het shot er vlak na Bernard naar Links, richting Michaël, kijken.
De kandidaten weten inmiddels namelijk wel dat Gilles af en toe de mol brieft door wat hij zegt. Dit is exact zo'n moment waarbij Gilles wel eens de mol zou kunnen briefen. Dus er moet maar één kandidaat zijn die hier iets achter zoekt en de aanval op Michaël inzet en het spel zit op de wagen.
I was blind but now I can see