Auteur Topic: [Kandidaat] Michaël  (gelezen 10398 keer)

Online Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #160 Gepost op: 17-04-2024, 14:31:18 »
Wat mij net opviel: bij het begin van proef 3 (antwoorden verbeteren) zegt Gilles: De afvaller zit in ons midden. Probeert Gilles hier mol Michaël (die pal in het midden zit) als afvaller verdacht te maken bij de kandidaten? Je ziet alleszins in het shot er vlak na Bernard naar Links, richting Michaël, kijken.
De kandidaten weten inmiddels namelijk wel dat Gilles af en toe de mol brieft door wat hij zegt. Dit is exact zo'n moment waarbij Gilles wel eens de mol zou kunnen briefen. Dus er moet maar één kandidaat zijn die hier iets achter zoekt en de aanval op Michaël inzet en het spel zit op de wagen.
Gilles gebruikt doorheen de verschillende seizoenen echt heel vaak de uitspraak "in ons midden" op verschillende manieren. Ik zoek hier dus niets achter.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #161 Gepost op: 17-04-2024, 14:38:13 »
Het doet hier niet echt ter zake, maar ik ben gewoon benieuwd. Hoe weet je dat die biecht opgenomen wordt voor en niet na het invullen van de test?

Lijkt me het meest logische. Een ideaal moment voor de kandidaten om nog eens alles op een rijtje te zetten. Ik denk ook dat het afnemen van die biechts wel wat tijd vergt, dus om kandidaten na hun test nog zo lang in spanning laten te laten wachten...
Het kan ook erna zijn, in sé maakt dat niet uit. De mol kan voor mijn part gerust de naam van de afvaller geven als zijn verdachte.
En Michaël zegt tegen de mol op diens vraag wie Michaël verdenkt: Senne...Stéphanie...Coco. Dus hij blijft wel breed in zijn verdenkingen.
I was blind but now I can see

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #162 Gepost op: 17-04-2024, 15:50:13 »
Nog iets heel opvallends is als hij laat zien hoeveel bananen hij heeft gepakt lijkt hij er eerst 3 te laten zien.

Toen viel er eentje op de grond denk ik langs zn broekpijp en toen zei opeens : “oh hey een vierde!”.

Denk dat hij hier een banaan weg zou stoppen maar deze perongeluk viel.


En deze hint had ik al gemeld in verborgen aanwijzing topic, maar Gilles zei “ the last dance” voor de laatste dans in de dansopdracht.

Film gebaseerd op Michael Jordan.

Is gewoon de mol denk ik, ook hoe hij zich gedraagt.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #163 Gepost op: 17-04-2024, 17:00:23 »
Gilles gebruikt doorheen de verschillende seizoenen echt heel vaak de uitspraak "in ons midden" op verschillende manieren. Ik zoek hier dus niets achter.

Ja, maar in een opdracht als deze zou ik, mocht ik kandidaat zijn, toch extra aandachtig luisteren naar wat Gilles zegt.
I was blind but now I can see

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #164 Gepost op: 17-04-2024, 17:17:13 »
Nog iets heel opvallends is als hij laat zien hoeveel bananen hij heeft gepakt lijkt hij er eerst 3 te laten zien.

Toen viel er eentje op de grond denk ik langs zn broekpijp en toen zei opeens : “oh hey een vierde!”.

Denk dat hij hier een banaan weg zou stoppen maar deze perongeluk viel.


En deze hint had ik al gemeld in verborgen aanwijzing topic, maar Gilles zei “ the last dance” voor de laatste dans in de dansopdracht.

Film gebaseerd op Michael Jordan.

Is gewoon de mol denk ik, ook hoe hij zich gedraagt.

Ja, de dansopdracht vond dan ook nog eens plaats voor de Chiesa San Michele (dus Sint-Michaëlkerk), de vorm van de verdubbelaars komt exact overeen met het plein van de stad Grammichele, een stad in Sicilië, waar op dat plein ook weer een Chiesa San Michele Arcangelo (Aartsengel St-Michaël) kan vinden. Er is maar één stad in Europa die gebouwd is in de vorm van een Hexagon en toevallig bevindt die stad zich in Sicilië en toevallig draagt ze de naam van één van de kandidaten en toevallig is dat ook de vorm van de verdubbelaars...Ik vind het allemaal te toevallig :-)
I was blind but now I can see

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #165 Gepost op: 17-04-2024, 22:03:56 »
Ja, de dansopdracht vond dan ook nog eens plaats voor de Chiesa San Michele (dus Sint-Michaëlkerk), de vorm van de verdubbelaars komt exact overeen met het plein van de stad Grammichele, een stad in Sicilië, waar op dat plein ook weer een Chiesa San Michele Arcangelo (Aartsengel St-Michaël) kan vinden. Er is maar één stad in Europa die gebouwd is in de vorm van een Hexagon en toevallig bevindt die stad zich in Sicilië en toevallig draagt ze de naam van één van de kandidaten en toevallig is dat ook de vorm van de verdubbelaars...Ik vind het allemaal te toevallig :-)

Goed gevonden hoor. Ja ik heb ook geen twijfel dat Michaël de mol is dit seizoen. Mooi die links ook naar de vele lokale San Michele's. Maar deze aflevering was hij wel heel opzichtig bezig met dat gestuntel met die pijpleidingen, een 4e banaan knullig uit z'n broekspijp laten vallen, Senne uit de race proberen te babbelen met zoveel getuigen om zich heen. En dan zich ook zo opvallend gedragen bij het wegstemmoment van Coco. Het mag weer iets geniepiger worden nu  8)


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #166 Gepost op: 17-04-2024, 22:51:46 »
Of het is dus te duidelijk en Michaël is de Mol niet. De Mol blijft meestal lang onder de radar, geholpen door de montage. Misschien was het verdienen van 500 euro met de pizza een poging in die richting van Mol Michaël maar bij de derde opdracht had hij best wat hulp van de montage kunnen gebruiken.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #167 Gepost op: 17-04-2024, 23:28:26 »
Ik weet alleen niet hoe de montage dit rare gedrag had kunnen weg editten. Hij gedroeg zich gewoon vreemd.

Wel eens met dat het er erg dik bovenop ligt en dat doen ze normaal gesproken niet zo.

De enige die ik dan nog kan zien als mol is Senne.

Of toch Michaël ..

Of toch Senne

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #168 Gepost op: 17-04-2024, 23:56:50 »
Zeker een ongemakkelijke aflevering voor Michaël als hij de mol is. Weet ook niet hoe ze dit eruit hadden moeten editen.. De clip eruit knippen waarbij hij toevallig een 4e banaan vindt zou echt wel ver gaan. Bij zo'n laatste opdracht met Coco is er geen beginnen aan, want hij doet constant raar en Michaël helemaal niet tonen zou ook weer opvallend zijn. Maar hij was erg aanwezig deze aflevering, dat is niet de gebruikelijke mol-edit.

Online Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #169 Gepost op: 18-04-2024, 12:06:30 »
Ik probeer het gedrag van Michaël in die laatste opdracht ook te verklaren en ik denk dat hij ervan uitgegaan is dat de afvaller de schijnwerpers op iemand anders zou richten. Dit zou zijn strategie dan zijn geweest:

- Michaël verwacht dat de afvaller in de aanval gaat en iemand anders aanwijst;
- Hij speelt de bloednerveuze kandidaat, zodat de afvaller in hem een gemakkelijk slachtoffer vindt;
- Mocht de afvaller toch iemand anders aanwijzen, dan hoeft hij alleen maar gebruik te maken van deze voorzet;
- Coco deed alleen niets om zichzelf te redden en Charlotte was te overtuig(en)d, daardoor mislukte zijn plan.


Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #170 Gepost op: 18-04-2024, 12:50:51 »
Maar als zijn plan dan helemaal mislukt, waarom stemt hij dan niet gewoon mee op Coco?

Online Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #171 Gepost op: 18-04-2024, 12:59:55 »
Maar als zijn plan dan helemaal mislukt, waarom stemt hij dan niet gewoon mee op Coco?

Dat weet ik niet, op mij komt dat over als een emotionele beslissing en niet een tactische zet.

Was hij ook niet degene die hele warme woorden voor haar had, na de eliminatie? Dat ze een verlengstuk van hem was en dezelfde 'kronkel' had als hij ofzoiets?

Als mol heeft ie op dat moment mogelijk geweten dat haar lot inmiddels bezegeld was en dat hij daar niets meer aan kon doen, behalve (symbolisch) niet op z'n bestie stemmen.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2024, 13:17:23 door Eva. »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #172 Gepost op: 18-04-2024, 15:37:53 »
Ja, Michaël had een speciale band met Coco, dat is ook wel te zien in de backstagebeelden.

Het kan dus ook daarom zijn dat Michaël zo raar deed terwijl hij niet de Mol is. Misschien had hij als kandidaat net als de anderen ook wel door dat Coco heel zenuwachtig deed of raar wegliep van de computer en de afvaller was en probeerde hij haar een beetje te redden door zichzelf opvallend te gedragen, of was hij al in mineur om het waarschijnlijke aanstaande vertrek van Coco.

Online Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #173 Gepost op: 18-04-2024, 16:27:32 »
Ja, Michaël had een speciale band met Coco, dat is ook wel te zien in de backstagebeelden.

Het kan dus ook daarom zijn dat Michaël zo raar deed terwijl hij niet de Mol is. Misschien had hij als kandidaat net als de anderen ook wel door dat Coco heel zenuwachtig deed of raar wegliep van de computer en de afvaller was en probeerde hij haar een beetje te redden door zichzelf opvallend te gedragen, of was hij al in mineur om het waarschijnlijke aanstaande vertrek van Coco.

Dat kan zeker, alleen ging het bij mij om het verklaren van zijn gedrag als ie wel de mol zou zijn :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #174 Gepost op: 18-04-2024, 16:54:22 »
Ja, snap ik, het gedrag is goed als mols te verklaren.

Veel wijst nu op Michaël als Mol (en mijn Mol Stéphanie was juist weer onmols bij de speciale eliminatie) maar ik ben er nog niet uit of hij het echt is. Ik zou het super vinden, een enthousiaste spontane Mol die er ondertussen lustig op los molt. Maar zijn rare gedrag bij de eliminatie was wel erg veel en duidelijk in beeld.

(En in aflevering 3 dat moment dat Michaël bij de kapper het verkeerde object aanwijst, daar wordt hij ook extra verdacht neergezet.)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #175 Gepost op: 18-04-2024, 18:14:22 »
Michaël wordt bij momenten erg verdacht neergezet zoals bij de executie, de race (waar hij ook blijk leek te hebben van voorkennis), de box van Pandora en ook op het schip toen Michaël zich als enige niet kon bevrijden.
Anderzijds zorgde hij ervoor dat op Stéphanie werd gestemd in de tweede ronde van de verdubbelaars, wilde hij absoluut communiceren met Senne bij zijn bevrijding en bracht hij als enige zijn pizza binnen.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #176 Gepost op: 19-04-2024, 14:03:50 »
Ik vind eigenlijk alles naar Michael wijzen, behalve het feit dat de regie dan eigenlijk vrij weinig doet om hem uit de wind te houden. Hij komt inderdaad vaak best verdacht in beeld, terwijl dat ook anders had gekund.

Online Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #177 Gepost op: 19-04-2024, 15:40:05 »
Hij wil mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
overtreffen. Lukt heel goed bij de kandidaten, bij ons is het wat beter te zien.
Ik moet toegeven dat t wat veel exposure is.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #178 Gepost op: 19-04-2024, 15:48:35 »
Lennart werd door de regie uit de wind gehouden wat je van Michaël totaal niet kunt zeggen. Michaël heeft een aantal mogelijke molacties (en ook kandidaatsacties) maar die worden té duidelijk in beeld gebracht wat ik eerder (terecht) vond van Coco.

Online Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #179 Gepost op: 19-04-2024, 15:50:12 »
Ook hem hebben we vol en breed in beeld ongelooflijk zien mollen. Of je er als kijker toen zelf al achter was is de vraag.