Auteur Topic: [Kandidaat] Michaël  (gelezen 11835 keer)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #220 Gepost op: 24-04-2024, 22:20:37 »

Als je de mol bent, en uw voorgangers zeggen: "portofoon, afblijven, tijdverlies, Senne weet niks", dan neem je dat cadeau aan en blijf je er af.

Ik zou dat deel moeten herbekijken, maar waren Michaël en Charlotte er nog bij toen Karolien dat zei?
I was blind but now I can see

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #221 Gepost op: 24-04-2024, 22:31:01 »
Aangezien Charlotte dat heel hard riep ga ik er van uit dat ze het hebben meegekregen, of ze dat in de aflevering getoond hebben zou ik ook nog eens moeten zien.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #222 Gepost op: 24-04-2024, 22:35:46 »
Charlotte was samen met Michaël. Ik bedoel wanneer Karolien zei “Senne weet niks. Ni aan de portofoon komen”
Aangezien Michaël en Charlotte vlak na Karolien & Philippe aan beurt zijn weet ik niet of Karolien dat zei tegen de overige kandidaten en dat Michaël en Charlotte toen al weg waren. of dat ze dat zei tegen Michaël en Charlotte.
I was blind but now I can see

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #223 Gepost op: 25-04-2024, 13:52:00 »
Bedankt voor de reacties. Ik was een paar dingen inderdaad alweer vergeten.

De argumenten over "slechte molpositie" vind ik niet zo sterk. Michael heeft vaak genoeg wel op de juiste plek gestaan, dat kan natuurlijk ook niet elke keer.

Dat hij aandringt op de portofoon is inderdaad gek als mol. Aan de andere kant kan het ook slim zijn om achteraf een goede kandidaat te lijken. En de productie brengt dit dan natuurlijk mooi in beeld. Maar an sich spreekt het tegen hem als mol.

4. Hij komt uitgebreid in beeld met een witte ton omgooien bij de olijven afl 1 terwijl wit niet genoemd wordt.. in ieder geval niet in beeld. Met n close up van zn grijns. Alsof hij mols bezig is ofzo.
Later blijkt dat dit gewoon n foute ton was voor zijn eigen vraag over kwallen.
Verdachte edits in afl 1 zijn nooit n goed teken

Dit zou ik moeten terugkijken, maar inderdaad shots waar een mol lijkt te lachen als ze iets fout doen halen de aflevering vaak niet (ook al doen kandidaten dit vaak ook).

Alles bij elkaar is er zeker een case te maken dat hij het niet is, maar wat mij betreft zijn voor alle andere kandidaten de argumenten veel sterker. Ik blijf toch maar bij hem.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #224 Gepost op: 25-04-2024, 14:23:13 »

Dat hij aandringt op de portofoon is inderdaad gek als mol. Aan de andere kant kan het ook slim zijn om achteraf een goede kandidaat te lijken. En de productie brengt dit dan natuurlijk mooi in beeld. Maar an sich spreekt het tegen hem als mol.


Ik heb die opdracht gisteren nog eens teruggekeken en hij vertraagt de boel wel. Hij trekt aan het touw van de wet 'Je mag in plaats X op zondag niet achteruit rijden met je auto'  ::rofl:: Hij zet zich in, maar zonder enige vooruitgang te realiseren. Hij legt contact met Senne, maar laat de porto los zodra die wil uitleggen dat ie de waaiers uit kan zetten etc. De tweede keer laat ie Senne de ventilatoren uitzetten en rent ie zo hard naar Charlotte toe dat ie z'n eigen kaars dooft. Vertragen kan hier ook een tactiek zijn, zeker als de mol de enige is die weet hoeveel tijd ze krijgen en hoeveel tijd er inmiddels verstreken is. Dan kun je er in een laat stadium ineens op gaan aandringen dat iedereen moet samenwerken met Senne.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #225 Gepost op: 25-04-2024, 15:01:48 »
Ik heb die opdracht gisteren nog eens teruggekeken en hij vertraagt de boel wel. Hij trekt aan het touw van de wet 'Je mag in plaats X op zondag niet achteruit rijden met je auto'  ::rofl:: Hij zet zich in, maar zonder enige vooruitgang te realiseren. Hij legt contact met Senne, maar laat de porto los zodra die wil uitleggen dat ie de waaiers uit kan zetten etc. De tweede keer laat ie Senne de ventilatoren uitzetten en rent ie zo hard naar Charlotte toe dat ie z'n eigen kaars dooft. Vertragen kan hier ook een tactiek zijn, zeker als de mol de enige is die weet hoeveel tijd ze krijgen en hoeveel tijd er inmiddels verstreken is. Dan kun je er in een laat stadium ineens op gaan aandringen dat iedereen moet samenwerken met Senne.
Michael kan niet eens inschatten hoe lang één minuut duurt, laat staan een uur.  ::rofl:: 
 
Maar ik ben het er mee eens dat je als mol, mocht je niet bovenin de toren zitten zeker kan proberen om te vertragen. Alleen wel lastig misschien omdat je kaars (en of die dan wel niet dooft) van jou en je medekandidaat vrij lastig te controleren is. 
 
Voorlopig zie ik Michael, van de drie hoofdverdachten op dit forum het meest als nep-mol.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #226 Gepost op: 25-04-2024, 20:29:12 »
In aflevering 1 vielen mij vooral Michaël en Senne op. Beiden ook in de eerste opdracht. Daarom deze teruggekeken. Er was een uur tijd voor de opdracht waarvan team Michaël bijna 40 minuten aan de boot heeft gehangen. Er moeten in die tijd door iedereen meerdere pogingen zijn gedaan om een minuut vol te praten. Wat nu in de montage over gebleven js, is dat Gillian, Karolien en Philippe Coco vlot klaar waren en dat het vaker misging bij Michaël. Mijn gevoel is dat Michaël vooral verdacht neergezet wordt in meerdere opdrachten. Daarbij was de montage bij het karten ook vreemd. Hij komt heel verdacht over maar is ook vaak onmols zoals hierboven al genoemd

Maar ja, dat is over Senne en Stephanie ook te zeggen. Stephanie stijgt op  mijn lijstje.

« Laatst bewerkt op: 26-04-2024, 11:29:42 door Marimol »

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #227 Gepost op: 25-04-2024, 22:50:33 »
Het was overigens Coco die aan de boot hing, Philippe hing aan de mast.
Het valt mij ook op dat Michaël vaak verdacht wordt neergezet, te beginnen op het schip en ook bij de loodgieters en de balken. Senne komt ook verdacht over maar vooral omdat hij vaker op sleutelposities zit. Bovendien heeft Senne ook minder kandidaatacties dan Michaël.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2024, 22:52:36 door Luc »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #228 Gepost op: 26-04-2024, 07:56:51 »
Wat vinden jullie van de edit die Michaël meekrijgt als de kandidaten horen dat ze geselecteerd zijn? De mol acteert dat, zoals bekend. Gilles zegt dan: "9 oprechte reacties en 1 geacteerde" Bij het woord "oprechte" is de reactie van Michaël in beeld (afl. 1 vanaf 59:50)

Onverdachte montage, of stiekem toch verdachtmakend?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #229 Gepost op: 26-04-2024, 08:35:11 »
Senne komt ook verdacht over maar vooral omdat hij vaker op sleutelposities zit. Bovendien heeft Senne ook minder kandidaatacties dan Michaël.
Dat was ook de reden voor mij om op Senne over te gaan. Doodnormale mol, saai eigenlijk. Ook deed hij het perfect met de verdubbelaars. Maar toch stapte ik over op Michael die zomaar 4000 euro liet vallen met de palen en vooral zijn schuldige houding in de eliminatieproef. Is dat dan allemaal edit en was het anders? Ik denk het niet want hij werd op een haar na weldegelijk gekozen. Zo als een geslagen hond erbij zitten was nergens voor nodig. Het gold voor elke andere kandidaat dat ie eruit kon vliegen. Heel merkwaardig gedrag dat bijna nog eens -1000 had opgeleverd.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #230 Gepost op: 26-04-2024, 11:48:37 »
@Luc, je hebt gelijk, ik heb het verbeterd.

@Lo, ja die opzichtige nerveusiteit bij de eliminatieproef was raar. Je zou het kunnen verklaren dat hij toch bang was voor zijn eigen hachje. Hij was kennelijk close met Coco en heeft misschien aan haar reactie iets  gezien?  Het was een ex aequo. Mij viel bij deze eliminatie de onderzoekende blik van Michaël naar Senne op toen Senne terugkwam van het scherm. Eenzelfde onderzoekende blik had Michaël naar Bernard bij één van de eerste eliminaties. Dat kwam kandidaats bij mij over.

Wat betreft het laten vallen van de palen: In de Trust Nobody podcast werd verteld dat Michaël Senne goed begeleidde zoals een sportleraar dat doet. Michaël is nog steeds in deeltijd sportleraar......Senne stond steeds op de uitkijk nerveus te doen. Wilde hij deze spanning over brengen op Michaël?

Bij Michaël heb ik het gevoel dat er bewust verdacht gemonteerd is itt Senne maar ik houd er ook rekening mee dat beiden finalisten zijn en dat er toch een andere mol is........

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #231 Gepost op: 28-04-2024, 21:33:44 »
Voor het eerst twijfelde ik aan Michaël omdat Stéphanie ineens zo mols was, Bernard ook een beetje. Maar dat ie precies het juiste bod had.. Ik moet er even over nadenken. Hij heeft de pot weer 3000 euro gekost.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #232 Gepost op: 28-04-2024, 22:20:25 »
Wat ik erg anti Mols vond was dat toen Gilles begon over de bieding, Michaël gelijk zijn glas rode wijn neerzette. Alsof hij nuchter wilde blijven voor de "date".

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #233 Gepost op: 28-04-2024, 22:28:45 »
We hebben de biedingen niet kunnen zien, dus het was voor Gilles een koud kunstje om ervoor te zorgen dat geen van de kandidaten de stem van de Mol echt te horen zou krijgen. Kortom: de Mol heeft lekker naar zichzelf zitten luisteren.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #234 Gepost op: 28-04-2024, 22:36:14 »
We hebben de biedingen niet kunnen zien, dus het was voor Gilles een koud kunstje om ervoor te zorgen dat geen van de kandidaten de stem van de Mol echt te horen zou krijgen. Kortom: de Mol heeft lekker naar zichzelf zitten luisteren.

Ergens ben ik bang dat je gelijk hebt. 2600 is ook wel een raar bod, als je ervan uitgaat dat iemand anders net onder 3000 biedt zou je eerder 2700 of 2800 bieden...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #235 Gepost op: 28-04-2024, 22:54:51 »
Inderdaad! Ik zat ook meteen 2700 te roepen. Dat is het bod dat ik zelf zou hebben gedaan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #236 Gepost op: 28-04-2024, 23:08:11 »
Ik zat zelf aan nog minder bieden, 1990. Denkende dat iedereen niet het hoogste bod wilde uitbrengen.
Of de mol wel of niet in die auto geraakte maakt niet veel uit, de mol weet toch al wat het gaat zijn.
En de mol weet ook niet wat iemand anders gaat bieden

We hebben de biedingen niet kunnen zien, dus het was voor Gilles een koud kunstje om ervoor te zorgen dat geen van de kandidaten de stem van de Mol echt te horen zou krijgen. Kortom: de Mol heeft lekker naar zichzelf zitten luisteren.

Ik denk niet dat er gaat gelogen worden over de biedingen om de mol hier te krijgen, de winnaar krijgt alle stemmen te horen. Is al overrompeld door als eerste Bernard te horen en dan pas komt de bevestiging dat iedereen iets zegt, dus opgezet spel is.

Ik vind eerder dat Michaël weer een verdachte edit krijgt door nog een keer te zien, komaan, voor 400euro? Dat laat de mol toch schieten?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #237 Gepost op: 28-04-2024, 23:16:00 »
Nee hoor, de Mol zal als hij de kans krijgt ook die 400 euro nog mooi even in rook doen opgaan.   >:D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #238 Gepost op: 28-04-2024, 23:25:30 »
Ik zou zelf 2450 geboden hebben, met het idee dat iedereen bang zou zijn om het hoogste te hebben en dan uitkomen op 2500 en dan zat ik er net onder.

Niet dus. Ik vond 2800 veel te hoog.
Je weet dat er niet 2900 geboden gaat worden, want dan ben je het hoogste.
Dan is 2800 bij mij dus het bedrag dat ook al te hoog is.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #239 Gepost op: 28-04-2024, 23:47:59 »
Verbaasde me dat iedereen op ronde getallen zat. Ik was op iets met 99 of 49 op het eind geëindigd  ::rofl::