Auteur Topic: [Kandidaat] Senne  (gelezen 7844 keer)

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #60 Gepost op: 15-04-2024, 11:10:27 »
Het werd 'm idd wel erg in zijn schoot geworpen. Al had ik bij t hele fragment (ook door Stephanie's 'we vroegen toch is dit ronde 15?') ook wel even mijn vraagtekens of de montage te vertrouwen was.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #61 Gepost op: 15-04-2024, 11:20:49 »
Stel dat Senne daadwerkelijk de Mol zou zijn, zou er dan echt niemand in de pits zijn die hem verdenkt en extra scherp in de gaten houdt en er op toeziet dat hij wel netjes 15 rondes rijdt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #62 Gepost op: 15-04-2024, 13:54:03 »
Stel dat Senne daadwerkelijk de Mol zou zijn, zou er dan echt niemand in de pits zijn die hem verdenkt en extra scherp in de gaten houdt en er op toeziet dat hij wel netjes 15 rondes rijdt?
Dit zegt toch niets over of Senne de mol is of niet. In de pit staan er maar 3 van de overige 6 kandidaten. Het kan perfect dat die hem niet verdenken. In deze fase van het spel is het zelfs goed mogelijk dat nog niemand hem echt verdenkt. De mol benoemt in zijn dagboek de vorige aflevering zelf nog dat hij goed vertrouwd wordt door de groep. Dat zien we bij Senne ook duidelijk doordat de anderen hem de extra banaan meegeven.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #63 Gepost op: 15-04-2024, 14:24:23 »
Dit zegt toch niets over of Senne de mol is of niet. In de pit staan er maar 3 van de overige 6 kandidaten. Het kan perfect dat die hem niet verdenken. In deze fase van het spel is het zelfs goed mogelijk dat nog niemand hem echt verdenkt. De mol benoemt in zijn dagboek de vorige aflevering zelf nog dat hij goed vertrouwd wordt door de groep. Dat zien we bij Senne ook duidelijk doordat de anderen hem de extra banaan meegeven.

Het lijkt erop dat hij zich oprecht hard heeft ingezet om te winnen omdat dit scenario niet te voorspellen was en zomaar een ronde overslaan een overduidelijke molpoging was geweest. Als hij deze opdracht had willen saboteren waren er betere opties: Zorgen dat je wordt ingehaald door minder goed te rijden en/of uit de bocht te vliegen en niet zomaar weer het parcours op te komen etc. In ieder geval niet door de grote voorsprong die hij had te creëren en vervolgens uit het niets een ronde te vroeg te stoppen.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2024, 14:26:58 door Eva. »

Offline Stars Hollow

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #64 Gepost op: 15-04-2024, 14:43:20 »
Het lijkt erop dat hij zich oprecht hard heeft ingezet om te winnen omdat dit scenario niet te voorspellen was en zomaar een ronde overslaan een overduidelijke molpoging was geweest. Als hij deze opdracht had willen saboteren waren er betere opties: Zorgen dat je wordt ingehaald door minder goed te rijden en/of uit de bocht te vliegen en niet zomaar weer het parcours op te komen etc. In ieder geval niet door de grote voorsprong die hij had te creëren en vervolgens uit het niets een ronde te vroeg te stoppen.
Misschien was dit ook niet zo zijn bedoeling. Stel dat Senne de mol is had hij misschien nog een keer in de kant willen crashen ofzo om toch niet sneller te zijn maar als ze dan natuurlijk zo'n cadeautje in jouw schoot werpen om op deze manier te verliezen is het wel erg makkelijk om dan achteraf te roepen 'maar jullie zeiden dat ik klaar was'. Dan ligt de fout ineens ook bij een ander.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #65 Gepost op: 15-04-2024, 21:31:11 »
Het lijkt erop dat hij zich oprecht hard heeft ingezet om te winnen omdat dit scenario niet te voorspellen was en zomaar een ronde overslaan een overduidelijke molpoging was geweest. Als hij deze opdracht had willen saboteren waren er betere opties: Zorgen dat je wordt ingehaald door minder goed te rijden en/of uit de bocht te vliegen en niet zomaar weer het parcours op te komen etc. In ieder geval niet door de grote voorsprong die hij had te creëren en vervolgens uit het niets een ronde te vroeg te stoppen.

Dit wou ik min of meer ook posten. Wat Senne doet is absoluut niet de molstrategie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #66 Gepost op: 22-04-2024, 10:09:57 »
Senne, de man die altijd valsspeelt? Daar heb ik nog niks van gezien. Nepmolt ie niet omdat ie de echte Mol is?

Offline Elijah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Joeri Sven Christian Ron en Jan zijn de beste
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #67 Gepost op: 22-04-2024, 10:54:32 »
Ik vond de 'als ik de mol ben' in de behind the scenes van senne heel verdacht het leek gewoon op een tussentijdse molbriefing.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #68 Gepost op: 22-04-2024, 19:20:24 »
Nepmolt ie niet omdat ie de echte Mol is?
Hij genereert wel bijzonder weinig discussie, 4 pagina's tegen Michael's 11 pagina's. Het gaat over de edit. Het is of het failliet van De Mol of het succes. Glijden we allemaal nietswetend de destructie in met Senne als mol? Zo voelt het wel een beetje. Ik zie niemand enthousiast op hem zitten. Ik zat noodgedwongen op hem verleden week maar hoop nu echt van niet. Ik vind Senne een hele mooie kerel, aan hem zal het niet liggen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #69 Gepost op: 22-04-2024, 19:34:01 »
Senne, de man die altijd valsspeelt? Daar heb ik nog niks van gezien. Nepmolt ie niet omdat ie de echte Mol is?

Hij waarschuwt wel Michaël dat hij het niet met zekerheid kan zeggen niet te gaan kijken bij de molkwelling.

Hij genereert wel bijzonder weinig discussie, 4 pagina's tegen Michael's 11 pagina's. Het gaat over de edit. Het is of het failliet van De Mol of het succes. Glijden we allemaal nietswetend de destructie in met Senne als mol? Zo voelt het wel een beetje. Ik zie niemand enthousiast op hem zitten. Ik zat noodgedwongen op hem verleden week maar hoop nu echt van niet. Ik vind Senne een hele mooie kerel, aan hem zal het niet liggen.

Ik denk niet dat er veel discussie is. Ik zie weinig mensen hier die hem echt afschrijven.
Hij zit nu eenmaal bijna altijd op molposities, ook al vraagt hij ze niet zelf. Hij is er heel vaak bij als de rollen verdeeld moeten worden.

Misschien is de mol in de torenkamer te opzichtig, maar met de verdubbelaar op dat moment misschien wel nodig.
Waarom weten we nog altijd niet waarom de geldkoffer niet is gevonden in Centuripe, dat was of Bernard, of Senne. Met nog een mini kansje voor Stephanie die haar tattoo liet zetten.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #70 Gepost op: 22-04-2024, 23:20:22 »
Ik durf Senne nog niet af te strepen, maar kan niet echt enthousiast worden als hij de Mol zou zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #71 Gepost op: 23-04-2024, 11:04:49 »
Ik durf Senne nog niet af te strepen, maar kan niet echt enthousiast worden als hij de Mol zou zijn.

Ik net wel, hij zou als mol observerend zijn,maar op het juiste moment toeslaan.

In aflevering 1 antwoordt hij fout bij Bernard, en kan een simpele vraag van Gillian niet oplossen. Hiermee maakt hij zichzelf verdacht om weggestemd te worden én geld te verliezen.

In aflevering 2 komt hij op de sleutelpositie én zorgt voor verwarring met waaier waar hij dat in de toren alleen wel een ventilator noemt. Hij zorgt ook voor discussie bij de bordjes en opent Pandora (wat de mol zou doen volgens de molkwelling)

In aflevering 3 horen wij niet wat er tegen hem gezegd wordt, terwijl we dit bij Charlotte 3x horen. Ze vinden dat geld niet, heeft hij daar een fout antwoord gegeven?
Daarbij zat hij met de bomproef op de beste plaats, en geeft hij de beslissende stem bij het foute duo.

In aflevering 4 rijdt hij fout binnen (ok, dit zou geïmproviseerd zijn als mol en dan vind ik dat heel knap), maar hij was al eerder van de baan geraakt en was hierdoor de ronde voorsprong kwijt.  Hij zou het een tweede keer ook kunnen doen en dan verlies je veel tijd.  Daarbij wordt zijn pizza verpest én is hij de enige die Michael meer aanpakt dan Coco.

In aflevering 5 lijkt hij veel goed te doen bij de torens, maar dit maakt niet uit. Als hij het op het einde verpest, maakt het niet uit wat je eerder doet. Zijn torens waren ook slim gebouwd, en ervan uitgaande dat de mol dit kon oefenen... Daarbij let op het verschil tussen Charlotte die de verdubbelaars vergat (wat veel benoemd werd door de kandidaten) en Senne (waar er laconiek over gedaan werd). Senne lijkt veel vertrouwen te krijgen (zie maar naar de extra banaan) en dat past binnen het plaatje van wat de mol zei in aflevering 3.
klaar voor de strijd

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #72 Gepost op: 23-04-2024, 18:42:21 »
Ik net wel, hij zou als mol observerend zijn,maar op het juiste moment toeslaan.

In aflevering 1 antwoordt hij fout bij Bernard, en kan een simpele vraag van Gillian niet oplossen. Hiermee maakt hij zichzelf verdacht om weggestemd te worden én geld te verliezen.

In aflevering 2 komt hij op de sleutelpositie én zorgt voor verwarring met waaier waar hij dat in de toren alleen wel een ventilator noemt. Hij zorgt ook voor discussie bij de bordjes en opent Pandora (wat de mol zou doen volgens de molkwelling)

In aflevering 3 horen wij niet wat er tegen hem gezegd wordt, terwijl we dit bij Charlotte 3x horen. Ze vinden dat geld niet, heeft hij daar een fout antwoord gegeven?
Daarbij zat hij met de bomproef op de beste plaats, en geeft hij de beslissende stem bij het foute duo.

In aflevering 4 rijdt hij fout binnen (ok, dit zou geïmproviseerd zijn als mol en dan vind ik dat heel knap), maar hij was al eerder van de baan geraakt en was hierdoor de ronde voorsprong kwijt.  Hij zou het een tweede keer ook kunnen doen en dan verlies je veel tijd.  Daarbij wordt zijn pizza verpest én is hij de enige die Michael meer aanpakt dan Coco.

In aflevering 5 lijkt hij veel goed te doen bij de torens, maar dit maakt niet uit. Als hij het op het einde verpest, maakt het niet uit wat je eerder doet. Zijn torens waren ook slim gebouwd, en ervan uitgaande dat de mol dit kon oefenen... Daarbij let op het verschil tussen Charlotte die de verdubbelaars vergat (wat veel benoemd werd door de kandidaten) en Senne (waar er laconiek over gedaan werd). Senne lijkt veel vertrouwen te krijgen (zie maar naar de extra banaan) en dat past binnen het plaatje van wat de mol zei in aflevering 3.

kan een simpele vraag van Gillian niet oplossen bwoah, sorry. Als je een uur geleden een filmpje hebt gezien over kandidaten weet ik ook niet meer of iemand een hemd aanhad, of een tshirt of een trui. Daar ben ik niet op aan het letten. Ik heb dat ganse filmpje bekeken en op die vraag van Gillian kon ik niet antwoorden zonder de beelden te zien. En bij mij zat er hoop en al 3 minuten tussen het zien van dat filmpje en de vraag van Gillian. Als daar al een uur of langer tussenzit...
Als ik u nu vraag: wat had Stéphanie aan in dat filmpje? Kan jij daar dan op antwoorden zonder te gaan kijken?
Let op: ik zeg niet dat het geen molactie KAN zijn...maar ik vind het ook niet per sé mols.

voor verwarring met waaier waar hij dat in de toren alleen wel een ventilator noemt een beetje Vlaming weet heus wel wat iemand met waaier bedoelt in die context en is ook gewoon een Antwerps/Kempisch dialectwoord voor ventilator. Charlotte noemde het én ventilator én blazer, dus zo gek is dat nu ook weer niet.
Goede molpositie: zeker ja. Sta je enorm in de schijnwerpers: ook ja. Kan je buitenspel gezet worden voor de Pandoradoos: ook ja. Een kandidaat kan zeggen: ok Senne, geef me uw hamer, ik hang uw naam op plaats twee. En vervolgens hun eigen naam verhangen en tegen Senne zeggen dat ze zijn naam ook hebben verhangen. Resultaat: Senne staat buitenspel. Terug een kans dat de doos niet opengaat.

Daarbij zat hij met de bomproef op de beste plaats, en geeft hij de beslissende stem bij het foute duo zoals het duel nu uitdraaide zou het met of zonder Senne als mol geen enkel verschil maken. De bom zou afgegaan zijn, want Bernard zat in de Ape van de winnars en dat is geen keukenprins en wordt gewantrouwd door het verdubbelaarsspel in aflevering 1.
Stel dat de uitslag anders was, en Charlotte en Philippe wonnen het duel...nog zo'n goede plaats? Hoe gij jij als mol dan de groep sturen om de groep te overtuigen dat ze tóch de auto van Charlotte en Philippe aanduiden als bomauto?
Hij had de beslissende stem? Helemaal niet, de drie anderen waren al langer overtuigd, zonder toedoen van Senne.

Hij zou het een tweede keer ook kunnen doen en dan verlies je veel tijd
Als hij een ronde voorsprong heeft, hoeft hij geen enkel risico meer te nemen in bochten. Dan een grote stuurfout maken zou heel hard opvallen. En dan nog eens zo'n grote dat hij haast een ronde voorsprong verliest? Dan plak je al evengoed een groot bord met mol op je rug.

hij is de enige die Michael meer aanpakt dan Coco Nope. Lynn ook. Charlotte noemt twee namen, waarbij ze in eerste instantie Coco niet harder aanvalt dan Michaël. Bernard verdacht ook Michaël. En toch, in de stemming gaat het hand van Senne als derde in de lucht. Waarom? Probeer je als mol hier dan toch niet iets?


I was blind but now I can see

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #73 Gepost op: 23-04-2024, 19:51:33 »
voor verwarring met waaier waar hij dat in de toren alleen wel een ventilator noemt een beetje Vlaming weet heus wel wat iemand met waaier bedoelt in die context en is ook gewoon een Antwerps/Kempisch dialectwoord voor ventilator. Charlotte noemde het én ventilator én blazer, dus zo gek is dat nu ook weer niet.
Goede molpositie: zeker ja. Sta je enorm in de schijnwerpers: ook ja. Kan je buitenspel gezet worden voor de Pandoradoos: ook ja. Een kandidaat kan zeggen: ok Senne, geef me uw hamer, ik hang uw naam op plaats twee. En vervolgens hun eigen naam verhangen en tegen Senne zeggen dat ze zijn naam ook hebben verhangen. Resultaat: Senne staat buitenspel. Terug een kans dat de doos niet opengaat.
Senne heeft toch veel minder kans om buitenspel gezet te worden dan eender welke andere kandidaat die met zijn duo niet boven bij Senne geraakt? Hij zit in de ideale onderhandelingspositie voor de doos van Pandora en beslist ook nog eens of de opdracht in het kasteel zelf slaagt of niet.

hij is de enige die Michael meer aanpakt dan Coco Nope. Lynn ook. Charlotte noemt twee namen, waarbij ze in eerste instantie Coco niet harder aanvalt dan Michaël. Bernard verdacht ook Michaël. En toch, in de stemming gaat het hand van Senne als derde in de lucht. Waarom? Probeer je als mol hier dan toch niet iets?
Senne vernoemt zelf wel niet Coco en hij steekt zijn hand op het einde op omdat het toch overduidelijk is dat het kalf al verdronken is...

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #74 Gepost op: 23-04-2024, 20:57:35 »
De reden waarom ik twijfel aan Senne is dat hij in de Mario cart-opdracht bij zijn molactie volledig afhankelijk was van Michaël en Stéphanie. Met andere woorden, als er juist geteld werd kon Senne niet mollen want hij zat een ronde voor.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #75 Gepost op: 23-04-2024, 21:10:35 »
De reden waarom ik twijfel aan Senne is dat hij in de Mario cart-opdracht bij zijn molactie volledig afhankelijk was van Michaël en Stéphanie. Met andere woorden, als er juist geteld werd kon Senne niet mollen want hij zat een ronde voor.
Dat vond ik nu juist subliem van hem. Heel snel gaan en Massililiano dubbelen waardoor iedereen denkt dat je een ronde voorligt, maar hij heeft nooit Bernard gedubbeld. Zo zorg je voor veel verwarring.
Daarbij denk ik dat de mol het wel leuker vond om te karten. Soms mag er eens geld binnen komen in ruil voor plezier.

Alleen die laatste aflevering, de verdubbelaar inzetten bij die laatste opdracht en zo opzichtig een weekendje Amsterdam kiezen, heel vreemde beslissing.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #76 Gepost op: 23-04-2024, 21:15:42 »
Senne kan de loodgieters inderdaad in verwarring hebben gebracht door een ronde voor te liggen.
Het is inderdaad een beetje raar dat hij de verdubbelaar niet inzette bij de eerste opdracht waar hij in een sleutelpositie kwam. Bij het bouwen van de torens kun je geoefend hebben maar ben je niet zeker van een finaleplaats.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #77 Gepost op: 23-04-2024, 21:29:17 »
Senne heeft toch veel minder kans om buitenspel gezet te worden dan eender welke andere kandidaat die met zijn duo niet boven bij Senne geraakt? Hij zit in de ideale onderhandelingspositie voor de doos van Pandora en beslist ook nog eens of de opdracht in het kasteel zelf slaagt of niet.
Senne vernoemt zelf wel niet Coco en hij steekt zijn hand op het einde op omdat het toch overduidelijk is dat het kalf al verdronken is...

Maar neen. Zij die op nummer 3 & 4 hingen hadden beduidend meer kans om gewoon te blijven hangen waar ze hingen. Er was geen enkele, maar écht geen enkele reden om de namen op 3 & 4 te verhangen, want dat was puur tijdverlies en droeg nergens toe bij. Dat zijn irrationele handelingen.
Het is veel minder irrationeel om als kandidaat tegen Senne te zeggen: “ok, we verhangen u, geef me de hamer”, en het dan niet te doen. (Dat is tijdwinst) tegenover “de tijd dringt, maar we gaan nog wat discussiëren wie we waar gaan hangen en zowat iedereen verhangen” (tijdverlies).

Senne vernoemt niet Coco, neen.
Maar als uw zotte molactie is “ik noem 1 keer iemand zijn naam, maar ik moei me verder niet in de discussie, ook niet als het de foute kant opgaat” dan vind ik dat vrij mager. Senne deed geen moeite om Michaël echt door te drukken en was na Charlotte en Stéphanie de derde die zijn hand opsteekt. Bernard twijfelde nog. Michaël stak zijn hand niet op. Coco, uiteraard ook niet. Dus steekt Senne zijn hand niet op is alles nog niet verloren.
I was blind but now I can see

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #78 Gepost op: 23-04-2024, 21:38:06 »
Dat de kandidaten die op 3 en 4 stonden toch van plaats verwisseld werden (tijdverlies) begrijp ik ook niet tenzij Senne daartoe heeft gedragen. Dat vind ik overigens de meest verdachte actie van Senne samen met het openen van de pandora-box.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #79 Gepost op: 23-04-2024, 21:48:59 »
Maar neen. Zij die op nummer 3 & 4 hingen hadden beduidend meer kans om gewoon te blijven hangen waar ze hingen. Er was geen enkele, maar écht geen enkele reden om de namen op 3 & 4 te verhangen, want dat was puur tijdverlies en droeg nergens toe bij. Dat zijn irrationele handelingen.
Het is veel minder irrationeel om als kandidaat tegen Senne te zeggen: “ok, we verhangen u, geef me de hamer”, en het dan niet te doen. (Dat is tijdwinst) tegenover “de tijd dringt, maar we gaan nog wat discussiëren wie we waar gaan hangen en zowat iedereen verhangen” (tijdverlies).

Senne vernoemt niet Coco, neen.
Maar als uw zotte molactie is “ik noem 1 keer iemand zijn naam, maar ik moei me verder niet in de discussie, ook niet als het de foute kant opgaat” dan vind ik dat vrij mager. Senne deed geen moeite om Michaël echt door te drukken en was na Charlotte en Stéphanie de derde die zijn hand opsteekt. Bernard twijfelde nog. Michaël stak zijn hand niet op. Coco, uiteraard ook niet. Dus steekt Senne zijn hand niet op is alles nog niet verloren.

Je hebt gelijk wat nummers 3 en 4 betreft, zij hebben het minste kans om onderaan terecht te komen met het vooruitzicht op de doos van Pandora.

Maar, de verdubbelaar is hier ingezet, en dan is het aan de mol om geen 10000euro te verdienen. Dat kan enkel door heel veel tijd te verprutsen, de mol weet dat zo lang mogelijk in de eerste kamer blijven cruciaal is en later zoveel mogelijk contact met de toren vermijden, zodoende te laat bij Senne te komen.
Ze beslissen dat ook, contact = tijdverlies, beslist door vermoedelijk Philippe en Karolien, die eerst contact hadden met Senne, bevestigd door Charlotte. Michaël bleef maar over die walkie talkie doorgaan.

Maar als mol is het nog fijner om boven te zitten, opzichtig, maar je kiest wat je deelt, wanneer je het deelt.
Als je dan ook nog kunt vertragen door te onderhandelen over de volgorde is het lekker weer tijd verspilt.

Het tweede is het Senne die eerst Charlotte aanspreekt, nadat iedereen zijn zegje heeft gedaan haalt hij voorzichtig Michaël aan. Die opdracht was 0 of 1000euro uit de pot. Ik denk niet dat je als mol in de kijker wil lopen voor zo weinig geld en gewoon meegaat met de beslissing. Het is dus 0 geworden.