Auteur Topic: [Kandidaat] Senne  (gelezen 7880 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #80 Gepost op: 23-04-2024, 22:48:24 »
Dat vond ik nu juist subliem van hem. Heel snel gaan en Massililiano dubbelen waardoor iedereen denkt dat je een ronde voorligt, maar hij heeft nooit Bernard gedubbeld. Zo zorg je voor veel verwarring.
Daarbij denk ik dat de mol het wel leuker vond om te karten. Soms mag er eens geld binnen komen in ruil voor plezier.
Dit is zon zelfde verhaal als vorig jaar op de zipline, het excuus dat zij te klein zou zijn voor de laatste ronde en dat die persoon daar niks aan kon doen. Terwijl die persoon expres viel.

Dat dubbelen door Senne overkomt hem, daar had hij weinig invloed op. Leuk verhaal, maar niet meer dan dat. Het kwam door de verkeerd getimede boost voor Coco door Michaël vlak voor de bocht.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #81 Gepost op: 23-04-2024, 23:05:50 »
Dit is zon zelfde verhaal als vorig jaar op de zipline, het excuus dat zij te klein zou zijn voor de laatste ronde en dat die persoon daar niks aan kon doen. Terwijl die persoon expres viel.

Dat dubbelen door Senne overkomt hem, daar had hij weinig invloed op. Leuk verhaal, maar niet meer dan dat. Het kwam door de verkeerd getimede boost voor Coco door Michaël vlak voor de bocht.
Eerlijk gezegd, ik begrijp de vergelijking niet.
Als Senne expres dubbelde, om zo verwarring te creëren in de pits, is dat net hetzelfde als expres van de zipline vallen.

Offline HanMic

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #82 Gepost op: 24-04-2024, 09:10:47 »
Bij de toren vind ik bovenin zitten nog altijd niet de zwakste positie voor de mol. Het is namelijk de enige plaats waar je met zekerheid kans op inspraak hebt op de volgorde van de bordjes. Bij de andere groepjes moet je er al op rekenen dat net jouw groepje boven raakt, en dan kan je natuurlijk 100% sturen, maar de kans dat dat lukt is niet heel erg groot. Uiteraard ben je dan nog altijd afhankelijk van de mensen die buiten staan en die kunnen tegen je liegen, maar je hebt tenminste de optie om invloed te hebben.

En dan nog wat klooien met de ventilator, de teksten laat vinden, wat leuke beelden voor de laatste aflevering van Senne die toch zo hard zijn best doet om kandidaten te bereiken via de walkie net als er niemand is natuurlijk... Ik zou bij waaier nooit aan ventilator denken trouwens, wel bij blazer, maar dat hangt dan weer van je lokale dialect af vermoedelijk. In elk geval ook weer iets om potentieel verwarring mee te zaaien.

Ben er nog niet aan uit wie de mol is, maar op basis van deze proef geef ik Senne net meer molpunten dan minder.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #83 Gepost op: 24-04-2024, 11:30:27 »
Ik geef Senne niet per sé minder molpunten door de torenopdracht. Het is een goede positie als mol om te zitten.
Maar ik heb gewoon bedenkingen.
1) Het is hééééél gemakkelijk om in die positie te komen. De muziek niet horen, als laatste aan de tafel komen, en hop, je zit als mol in een toppositie.
Dan zijn we dus in aflevering 2 en elke kandidaat met een half brein kan dat uitvogelen. "Tiens, het is wel heel gemakkelijk om op zo'n goede molpositie te komen. Senne zou dus wel eens de mol kunnen zijn"
2) Senne opent dan ook nog eens de doos van Pandora op plek 2. Naar mijn mening wil je als mol eigenlijk liever iemand anders de doos laten openen zodat je niet opvalt en de verdenking net valt op de kandidaat die de doos opent. Tenzij je niet anders kan. Maar je wil ook niet buitenspel gezet worden, want als niemand de doos opent wil je het toch zelf doen. Als je in de cel zit zijn er twee opties: Of, je wordt op plek 2 gehangen. Of je wordt niet verhangen en dan sta je buitenspel. Dus eigenlijk kom je dan sowieso op een plek te hangen waar je liever niet hangt als mol.
En ook hier weer: Elke kandidaat met een half brein kan hier de som maken: Senne zit op een topmolpositie in de toren. Senne opent de doos van Pandora. Het zal toch niet Senne zijn zeker?
Mijn vraag is dan: wil je dit wel als mol én als productie, om je mol in aflevering 2 al zo in de spotlights te zetten. Ik ben van mening van niet.

Hierbij zeg ik wel: ja, het kán zijn dat de omstandigheden hen (de mol en productie) hiertoe dwingen. Bernard zette de verdubbelaar niet in tijdens de eerste opdracht. Niet onlogisch te denken dat Bernard er wel één gaat inzetten tijdens de tweede opdracht (dus torenopdracht) en dat die dus zeker moest mislukken.
Alleen denk ik dat je ook genoeg kan saboteren en tijd kan rekken als je niet in de cel zit. Heel lang in de eerste kamer blijven hangen, maar dan toch telkens je kaars laten uitgaan, in de tweede kamer traag en voorzichtig naar de achterste kaars gaan (de kaars van Gilles), die doen branden. Traag en voorzichtig naar een andere kaars gaan, maar oh: foute kaars. Terug naar beneden. Ander team weer naar boven. En dan, als je genoeg tijd hebt verloren en het is weer jouw beurt, weer traag en voorzichtig alle kaarsen aansteken (want je weet de juiste kaarsen), maar oh, bij de laatste gaat je kaars toch wel niet uit zeker. Ander team naar boven, die steken alle kaarsen aan en ze kunnen door. Waar er dan weer tijd wordt verspilt met bordjes verhangen.
Dus of zo'n noodgreep dan nodig zou zijn...
I was blind but now I can see

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #84 Gepost op: 24-04-2024, 13:54:30 »
De positie in de toren is inderdaad verreweg de beste positie maar valt wel op net als het openen van de pandora-box.
Opmerkelijk dat Senne in afleveringen 3 en 4 in de luwte wordt gehouden om in afl. 5 weer opnieuw verdacht naar voren te komen. Nog opmerkelijker is dat de meeste kandidaten hem lijken te vertrouwen.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #85 Gepost op: 24-04-2024, 14:34:29 »
Ja, inderdaad opmerkelijk.
Charlotte die de pasvragen doorgeeft aan Senne en niet aan Stéphanie met wie ze denk ik een nauwere band heeft.
De extra banaan bij het karten.

Dit terwijl hij toch genoeg verdachte dingen doet om hem net niet te vertrouwen (doos van Pandora onder andere)

Dus ofwel hebben we hier te maken met een type Lennart. Al deed die net heel hard zijn best om vertrouwen te winnen en werd dat ook getoond. Kiezen voor geld ipv pasvragen (maar dan op een andere manier de opdracht laten falen), niet willen drukken bij de bomstoelen (dat zou veel geld hebben opgeleverd, maar hij wist toch dat de rest wel zou drukken)

ofwel wordt hij vertrouwt, simpelweg omdat hij de mol niet is en dat bij de opdrachten zelf duidelijker naar voor komt. Wij zien natuurlijk steeds slechts een edit van de proeven, waar kandidaten die ver geraken ook vaker verdacht worden neergezet, om de spanning te houden. Kandidaten beleven net de volledige opdracht en misschien doet hij daar net onmolsere dingen die wij niet te zien krijgen.
I was blind but now I can see

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #86 Gepost op: 24-04-2024, 19:32:55 »
Bovenin de toren heb je in principe ook invloed op wie er bovenin komen, omdat je invloed hebt over de ventilator en extra info over de opdracht. Daarna kun je de kandidaten die boven zijn gekomen mooi beinvloeden om jou ergens op het lijstje te zetten.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #87 Gepost op: 25-04-2024, 17:06:56 »
Dat kiezen voor een weekendje weg zou voor een mol wel heel erg gedurfd zijn. Natuurlijk kiest een kandidaat altijd voor een pasvraag.

Ik zie Senne gewoon niet als mol, al heeft ie telkens sleutelposities in opdrachten die verkeerd gaan. Hij heeft een totaal andere vibe dan de eerdere Vlaamse mollen. Michael past wat dat betreft veel beter.

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #88 Gepost op: 25-04-2024, 17:30:13 »
Dat kiezen voor een weekendje weg zou voor een mol wel heel erg gedurfd zijn. Natuurlijk kiest een kandidaat altijd voor een pasvraag.

Ik zie Senne gewoon niet als mol, al heeft ie telkens sleutelposities in opdrachten die verkeerd gaan. Hij heeft een totaal andere vibe dan de eerdere Vlaamse mollen. Michael past wat dat betreft veel beter.

Ik vind hem in die zin net wel passen. Michael is eigenlijk te oud om mol te zijn. De vlamingen kiezen tot nu voor twintigers of begin dertigers. Niet voor veertigers of nog ouder.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #89 Gepost op: 25-04-2024, 19:59:12 »
Michaël is te speels, hij gaat volle overgave de opdrachten in, waardoor het soms misloopt. Ik zou hem een leuke mol vinden, maar soms kan je subtieler mollen.

Klopt ook wel dat Senne wat stiller is, al kan hij ook wel uithalen. Bij de toren was het Bernard zijn schuld dat hij daar was beland. "Niemand spreekt tegen mij, ik wist niks!!"
Na het karten: "hoe onnozel was dat? Ik zat daar maar te juichen." Weer de schuld op een ander steken.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #90 Gepost op: 26-04-2024, 09:47:27 »
Senne is op eigen voordeel uit.
Duikt verduBBelaar op;
Weet dat Michaël bang is voor kwallen;
Geeft de meeste goede antwoorden bij de ijsjes
In het kasteel laat hij zijn eigen naam bovenaan hangen, zodat hij kans houdt op voordeel
Pakt pasvragen bij doos van Pandora
Zwemt braaf mee bij de omerta
Rijdt ver op kop in de kart
Gooit als eerste met pizzadeeg en brengt 2 kandidaten in de finale
Gaat niet in op de molkwelling en houdt de zuilen redelijk lang vast
Gaat als laatste bij de spaghetti en kan niet meer kiezen, want Michaël had unieke spaghetti met spek
Gaat voor een weekendje Amsterdam, want aan 1 pasvraag heeft hij niks.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #91 Gepost op: 26-04-2024, 10:37:21 »
Gaat voor een weekendje Amsterdam, want aan 1 pasvraag heeft hij niks.

Hij heeft niets aan een pasvraag als hij al heel erg zeker is van de Mol of als hij de Mol zelf is.
In alle andere gevallen had hij wel wat aan een pasvraag.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #92 Gepost op: 26-04-2024, 10:56:34 »
Senne is inderdaad op eigen voordeel uit maar waarom pakte hij dan niet de pasvraag bij de blokken?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #93 Gepost op: 26-04-2024, 11:06:23 »
Senne is inderdaad op eigen voordeel uit maar waarom pakte hij dan niet de pasvraag bij de blokken?

Jezelf super verdacht maken is veel waardevoller dan 1 pasvraag

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #94 Gepost op: 29-04-2024, 00:11:07 »
2500 euro bieden om de stem van de mol te horen vind ik een heel apart bedrag. 
 
Als je hier de 2e beste wil worden is 2500 te laag om daar realistisch kans op te maken, maar het is net wel weer hoog genoeg dat er mogelijk veel geld uit de pot kan gaan/niet verdiend kan worden.

Als kandidaat kan je dan toch net zo goed voor 2700, 2800 gaan o.i.d. Ik vind dit echt een bieding die je maakt als mol.


Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #95 Gepost op: 29-04-2024, 12:14:00 »
Ik vind 200 euro een veel aparter bedrag. Dan weet je sowieso dat je niet naar de mol gaat luisteren. En dat wil de mol natuurlijk ook niet. Welke kandidaat biedt maar 200 euro? En geeft zijn kans om naar de mol te luisteren op?
« Laatst bewerkt op: 29-04-2024, 19:48:47 door Lonneke*L »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #96 Gepost op: 29-04-2024, 12:27:49 »
Hoezo wil de Mol dat niet? Die weet toch dat je dan het aanbod krijgt voor een tweede keer ter luisteren en daarmee de hele 3000 euro weg te spelen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #97 Gepost op: 29-04-2024, 12:39:53 »
Charlotte haar reactie na die proef zorgt er toch juist voor dat de groep hechter wordt, en ze een stuk gemotiveerder de laatste proef spelen. Ik geloof niet dat een mol dat zou willen. 
 
Wat ik ook niet geloof trouwens, is dat Senne het nummer 'Leef' van Andre Hazes Jr. niet kent. Dat ga je mij niet wijsmaken.  ::rofl::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #98 Gepost op: 29-04-2024, 13:46:11 »
Charlotte haar reactie na die proef zorgt er toch juist voor dat de groep hechter wordt, en ze een stuk gemotiveerder de laatste proef spelen. Ik geloof niet dat een mol dat zou willen. 

Dus is ze de Mol niet.


Wat ik ook niet geloof trouwens, is dat Senne het nummer 'Leef' van Andre Hazes Jr. niet kent. Dat ga je mij niet wijsmaken.  ::rofl::

Nou, geloof het of niet, maar ik ken het ook niet. Ik luister sowieso niet naar bagger.   8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #99 Gepost op: 29-04-2024, 15:03:55 »
Hoezo wil de Mol dat niet? Die weet toch dat je dan het aanbod krijgt voor een tweede keer ter luisteren en daarmee de hele 3000 euro weg te spelen?

Ik denk dat het de bedoeling was dat niet de mol maar een kandidaat zou luisteren. Dus vandaar dit bod. Als je denk dat de mol de opdracht zou moeten winnen om vervolgens twee keer te luisteren, moest de mol eerst nog wel de juiste een na hoogste bieding doen. Die kans was maar één op vijf. Ik denk juist dat dat iedereen behalve de mol het winnende bod zou doen. Ik geloof echt niet dat de mol zou moeten luisteren naar zijn eigen stem. Dat ligt niet voor de hand.

Sorry  dit is niet gaat niet echt over Senne, die ik overigens niet als mol zie maar wel als finalist.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2024, 15:07:20 door Lonneke*L »