Ik geef Senne niet per sé minder molpunten door de torenopdracht. Het is een goede positie als mol om te zitten.
Maar ik heb gewoon bedenkingen.
1) Het is hééééél gemakkelijk om in die positie te komen. De muziek niet horen, als laatste aan de tafel komen, en hop, je zit als mol in een toppositie.
Dan zijn we dus in aflevering 2 en elke kandidaat met een half brein kan dat uitvogelen. "Tiens, het is wel heel gemakkelijk om op zo'n goede molpositie te komen. Senne zou dus wel eens de mol kunnen zijn"
2) Senne opent dan ook nog eens de doos van Pandora op plek 2. Naar mijn mening wil je als mol eigenlijk liever iemand anders de doos laten openen zodat je niet opvalt en de verdenking net valt op de kandidaat die de doos opent. Tenzij je niet anders kan. Maar je wil ook niet buitenspel gezet worden, want als niemand de doos opent wil je het toch zelf doen. Als je in de cel zit zijn er twee opties: Of, je wordt op plek 2 gehangen. Of je wordt niet verhangen en dan sta je buitenspel. Dus eigenlijk kom je dan sowieso op een plek te hangen waar je liever niet hangt als mol.
En ook hier weer: Elke kandidaat met een half brein kan hier de som maken: Senne zit op een topmolpositie in de toren. Senne opent de doos van Pandora. Het zal toch niet Senne zijn zeker?
Mijn vraag is dan: wil je dit wel als mol én als productie, om je mol in aflevering 2 al zo in de spotlights te zetten. Ik ben van mening van niet.
Hierbij zeg ik wel: ja, het kán zijn dat de omstandigheden hen (de mol en productie) hiertoe dwingen. Bernard zette de verdubbelaar niet in tijdens de eerste opdracht. Niet onlogisch te denken dat Bernard er wel één gaat inzetten tijdens de tweede opdracht (dus torenopdracht) en dat die dus zeker moest mislukken.
Alleen denk ik dat je ook genoeg kan saboteren en tijd kan rekken als je niet in de cel zit. Heel lang in de eerste kamer blijven hangen, maar dan toch telkens je kaars laten uitgaan, in de tweede kamer traag en voorzichtig naar de achterste kaars gaan (de kaars van Gilles), die doen branden. Traag en voorzichtig naar een andere kaars gaan, maar oh: foute kaars. Terug naar beneden. Ander team weer naar boven. En dan, als je genoeg tijd hebt verloren en het is weer jouw beurt, weer traag en voorzichtig alle kaarsen aansteken (want je weet de juiste kaarsen), maar oh, bij de laatste gaat je kaars toch wel niet uit zeker. Ander team naar boven, die steken alle kaarsen aan en ze kunnen door. Waar er dan weer tijd wordt verspilt met bordjes verhangen.
Dus of zo'n noodgreep dan nodig zou zijn...