Dat kan ik wel ontkennen. Ze waren echt ruim buiten de tijd. Ik had niet het idee dat Senne daar liep te vertragen. Hij was snel akkoord met de verdeling.
Wat dan precies?
Ze waren slechts 4 minuten buiten tijd en zouden wel op tijd geweest zijn als ze niet zo hadden lopen klooien met de volgorde van de borden. Ik vind dat hij wel vertraagt. Hij vraagt wat de anderen zien, wie er onderaan hangt, zegt om goed na te denken over de volgorde en wie ze onderaan willen plaatsen, geeft instructies om henzelf bovenaan te hangen en hem daar net onder, vraagt om bevestiging voor hij zijn lont aansteekt, ... Verder vertraagt hij zowat de hele opdracht door nooit specifiek het woord ventilator te gebruiken of te vermelden dat hij die kan uitzetten en pas heel laat op de teksten van de gevangenen te botsen.
Het lijkt mij logischer dat ze er op Senne uit zijn gegaan. Waarom denk je dat ze hem juist niet verdachten?
Ik bedoel niet dat ze hem niet verdachten, wel dat de rare acties die boven gebeurt zijn en waarvan wij slechts weinig gezien hebben door Philippe, Senne en Karolien gebeurd zijn. Als de mol daar zat, moet het dus wel Senne zijn, waarmee ik niet wil zeggen dat hij het enkel kan zijn. Toch vind ik dat er duidelijke aanwijzingen zijn waarom de mol daar mee de volgorde van het bord zou hebben bepaald. Lynn belandt helemaal onderaan het bord, maar dat is een in mijn ogen totaal onlogische keuze voor de kandidaten. Zij gaf eerder al meermaals aan niet voor persoonlijke voordelen te gaan en was dus ideaal om zo hoog mogelijk op het bord te zetten, want als je zelf het voordeel niet kan pakken, wil je als kandidaat toch dat niemand anders het kan krijgen, om jezelf niet te benadelen. De enige die hier baat bij lijkt te hebben om Lynn onderaan te hangen, is de mol.
Dit lijkt me eerder een argument dat hij niet de mol is.
Dat hoeft toch totaal niet zo te zijn. Een aflevering eerder zegt de mol in zijn dagboek zelfs nog dat die sterk vertrouwd wordt door de groep, wat hier dus wordt bevestigd.
Ik vind het logischer voor een mol om weinig antwoorden goed te hebben, maar wel gewoon voor de pasvraag te gaan. Senne valt nu extreem op door zijn behoorlijk onlogische keuze. Ik denk niet dat een mol dat zou doen.
Maar hoe kon hij dan foute antwoorden geven zonder op te vallen. Neem nu bv. de vraag over of de kandidaat ooit al iets gestolen heeft. Zijn moeder weet dat hij ooit een brood gestolen heeft, het heeft zelfs in de lokale krant gestaan, dan kan hij daar toch moeilijk over gaan liegen. Ik vind het trouwens typisch mols om alles goed te doen om dan vervolgens het ingezamelde bedrag toch niet te verdienen. Daarbij komt nog dat de verdubbelaar hier was ingezet en de mol dus "extra zijn best moest doen".