Auteur Topic: [Kandidaat] Senne  (gelezen 13952 keer)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #120 Gepost op: 1-05-2024, 23:16:12 »
Als ze allemaal kandidaten zijn die niet weten wat het doel is, behalve persoonlijk voordeel.. Dan kan ik me voorstellen dat ze ze van meest naar minst betrouwbaar ophangen of Lynn onderaan zetten omdat die zo vaak had duidelijk gemaakt geen interesse te hebben in persoonlijk voordeel. Zij kunnen op dat moment helemaal niet beoordelen of dat wel of niet nutteloos is + ze wisten niet dat ze nog maar 4 minuten hadden.
Maar in dat opzicht is Lynn onderaan hangen toch totaal niet logisch? Lynn heeft meermaals aangegeven en bewezen niet voor persoonlijke voordelen te willen gaan. Dan is het net logisch haar zo hoog mogelijk onder jou te proberen hangen. Op het moment dat ze die bordjes verhangen is namelijk de enige info die ze hebben over de volgorde dat je er meer kans mee kan maken op een persoonlijk voordeel door hoger te hangen. Ze hebben dus geen idee hoe of wat, enkel dat ze meer kans zullen hebben. Als kandidaat kan je dus ook niet zeker zijn dat als jij bovenaan hangt, je ook daadwerkelijk het persoonlijk voordeel zal binnenhalen, want je weet enkel dat je er kans op maakt, zoals vermeld staat. Als je enkel dat weet, wil je toch net dat onder jou iemand als Lynn hangt, die het persoonlijk voordeel meest waarschijnlijk niet zou nemen. Als kandidaat wil je namelijk dat als jijzelf geen persoonlijk voordeel kan nemen, niemand anders dat kan doen, om jezelf niet te benadelen.

Maar wat heeft een mol hier nou precies aan? Maakt toch niet uit wie er na hem komt als hij van plan is zelf die doos open te maken? De andere kandidaat kan je altijd wel overtuigen. Die volgorde vond ik eigenlijk helemaal niet zo heel relevant. Het feit dat ze er veel mee bezig waren vind ik eerder wijzen op kandidaten, want die wisten niet waar het voor was. En zoals gezegd was flink tijdrekken helemaal niet nodig. Maar goed ons punt is duidelijk - we zijn het gewoon niet eens.
Hierboven heb ik neergeschreven welk punt ik eigenlijk wou maken, namelijk dat de kandidaten niet wisten waarvoor die volgorde precies was. De mol heeft er wel baat bij lang met de volgorde bezig te zijn, zodat de opdracht buiten de tijd pas slaagt.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #121 Gepost op: 2-05-2024, 09:30:29 »
Ik snap wat je bedoelt maar ik denk dat je er veel te veel achter zoekt. Er kunnen zoveel redenen zijn waarom Lynn onderaan belandt. Misschien verdenken Philippe en Karolien haar wel, vinden ze het allemaal een grote act dat ze niet voor zichzelf kiest. Misschien hebben ze bondjes met mensen die ze graag hoger hangen. Misschien wilden ze bepaalde duo's graag bij elkaar hebben. Misschien gunden ze het haar gewoon niet. Misschien was het in de chaos gewoon toeval.

Dat een mol wil tijdrekken snap ik. Maar ik zie hier Senne niet iets doen wat ik raar vind voor een kandidaat. Natuurlijk gaan ze goed nadenken over die volgorde, zij weten niet waar de volgorde voor is, en die persoonlijke voordelen zijn nogal belangrijk in dit stadium van het spel. Uiteindelijk zijn ze ook nog 4 minuten over tijd, wat niet bepaald nipt is.

Ik zie in ieder geval vooral niet dat Senne zich heel erg zorgen maakt over de volgorde. Zolang hij redelijk hoog hangt is hij tevreden. Tja er kan vanalles uit de edit gelaten zijn, maar wat ik zie vind ik simpelweg niet verdacht.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #122 Gepost op: 2-05-2024, 11:16:24 »
Maar in dat opzicht is Lynn onderaan hangen toch totaal niet logisch? Lynn heeft meermaals aangegeven en bewezen niet voor persoonlijke voordelen te willen gaan. Dan is het net logisch haar zo hoog mogelijk onder jou te proberen hangen. Op het moment dat ze die bordjes verhangen is namelijk de enige info die ze hebben over de volgorde dat je er meer kans mee kan maken op een persoonlijk voordeel door hoger te hangen. Ze hebben dus geen idee hoe of wat, enkel dat ze meer kans zullen hebben. Als kandidaat kan je dus ook niet zeker zijn dat als jij bovenaan hangt, je ook daadwerkelijk het persoonlijk voordeel zal binnenhalen, want je weet enkel dat je er kans op maakt, zoals vermeld staat. Als je enkel dat weet, wil je toch net dat onder jou iemand als Lynn hangt, die het persoonlijk voordeel meest waarschijnlijk niet zou nemen. Als kandidaat wil je namelijk dat als jijzelf geen persoonlijk voordeel kan nemen, niemand anders dat kan doen, om jezelf niet te benadelen.

Als je niet weet of het persoonlijke voordeel wel/niet ten koste gaat van de verdiensten en gezeik verwacht met de rest.. Ik kan me voorstellen dat ze ook daar rekening mee hebben gehouden en daarom Lynn hebben uitgesloten, dan kan immers niemand boos worden dat ie buitenspel is gezet ten koste van de kandidaat die er toch niet in geïnteresseerd was. Ik denk dat niet zo gek is om hier zowel rekening te houden met (on)betrouwbaarheid als met de toorn van de rest van de groep, als die erachter komt dat ze benadeeld zijn.

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #123 Gepost op: 2-05-2024, 12:36:54 »
Ik snap wat je bedoelt maar ik denk dat je er veel te veel achter zoekt. Er kunnen zoveel redenen zijn waarom Lynn onderaan belandt. Misschien verdenken Philippe en Karolien haar wel, vinden ze het allemaal een grote act dat ze niet voor zichzelf kiest. Misschien hebben ze bondjes met mensen die ze graag hoger hangen. Misschien wilden ze bepaalde duo's graag bij elkaar hebben. Misschien gunden ze het haar gewoon niet. Misschien was het in de chaos gewoon toeval.

Dat een mol wil tijdrekken snap ik. Maar ik zie hier Senne niet iets doen wat ik raar vind voor een kandidaat. Natuurlijk gaan ze goed nadenken over die volgorde, zij weten niet waar de volgorde voor is, en die persoonlijke voordelen zijn nogal belangrijk in dit stadium van het spel. Uiteindelijk zijn ze ook nog 4 minuten over tijd, wat niet bepaald nipt is.

Ik zie in ieder geval vooral niet dat Senne zich heel erg zorgen maakt over de volgorde. Zolang hij redelijk hoog hangt is hij tevreden. Tja er kan vanalles uit de edit gelaten zijn, maar wat ik zie vind ik simpelweg niet verdacht.
Het is nochtans Senne die zegt dat ze goed moeten nadenken over de volgorde, wat ook al maakt dat je niet snel-snel wat verhangt zodat je zelf bovenaan hangt en de rest zo laat.
Ik denk nu ook dat Karolien Lynn niet echt vertrouwde na de verdubbelaars en zowel Senne als Karolien noemen Coco als verdacht. Als je dan de volgorde bekijkt hangen Lynn en Coco onderaan.


Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #124 Gepost op: 2-05-2024, 18:07:27 »
Feit is dat Senne op 0% hing en Lynn op 75% aan het begin. Kan dus zijn dat die gewoon enkel en alleen zijn omgewisseld.

Senne zegt inderdaad: denk aan wie je onderaan zet. Maar zet je daar nou de persoon die je het meest of minst vertrouwt. Kan alle kanten op. 
 
Ik denk zeker dat Senne de mol is, maar ben ook van mening dat je bovenin de toren geen volledige invloed hebt. Wellicht net wat meer meer als in een duo dan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #125 Gepost op: 2-05-2024, 20:02:34 »
Zodra Stéphanie haar molboekje offert kun je zien dat Senne begrijpt dat de groep het initiatief over gaat nemen. Hij is complimenteus, maar niet zo als Charlotte of Bernard.
Senne dacht nog zijn spel te spelen door nummer 5 te schieten en meteen iedereen te vertellen dat dit Charlottes boekje was, zodat hopelijk iedereen zijn boekje zou gaan verdedigen. Bernard is hier kandidaats door zijn kennis voor zich te houden. En Michaël mist, dat is helemaal foute boel.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #126 Gepost op: 2-05-2024, 20:12:22 »
Zodra Stéphanie haar molboekje offert kun je zien dat Senne begrijpt dat de groep het initiatief over gaat nemen. Hij is complimenteus, maar niet zo als Charlotte of Bernard.
Senne dacht nog zijn spel te spelen door nummer 5 te schieten en meteen iedereen te vertellen dat dit Charlottes boekje was, zodat hopelijk iedereen zijn boekje zou gaan verdedigen. Bernard is hier kandidaats door zijn kennis voor zich te houden. En Michaël mist, dat is helemaal foute boel.

Welke conclusies trek je uit de misser van Michaël?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #127 Gepost op: 2-05-2024, 20:29:59 »
Welke conclusies trek je uit de misser van Michaël?
Senne doet precies wat een mol zou doen, Michaël niet. Je wilt dat iedereen weet wat zijn/haar boekje is en dat ze hun boekje gaan verdedigen en niet willen opofferen. Dan zul je raak moeten schieten met die ene kogel op een nummer schieten. Anders heb je geen info om in de groep te gooien. Senne schiet 5 Charlotte en gooit dat meteen in de groep. Charlotte was heel vriendelijk voor anderen die hun boekje opofferen, maar gaat haar eigen boekje niet opofferen. Zij wil winnen.

Dan rest je als mol alleen nog slecht schieten, maar Senne stond tussen Bernard en Michaël geposteerd, centraal, de rest iets achter hem. Als hij faalt valt het op en nemen de buren het over.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #128 Gepost op: 2-05-2024, 20:35:29 »
Senne doet precies wat een mol zou doen, Michaël niet. Je wilt dat iedereen weet wat zijn/haar boekje is en dat ze hun boekje gaan verdedigen en niet willen opofferen. Dan zul je raak moeten schieten met die ene kogel op een nummer schieten. Anders heb je geen info om in de groep te gooien. Senne schiet 5 Charlotte en gooit dat meteen in de groep. Charlotte was heel vriendelijk voor anderen die hun boekje opofferen, maar gaat haar eigen boekje niet opofferen. Zij wil winnen.

Dan rest je als mol alleen nog slecht schieten, maar Senne stond tussen Bernard en Michaël geposteerd, centraal, de rest iets achter hem. Als hij faalt valt het op en nemen de buren het over.

Denk je werkelijk dat het zo simpel is om te mikken met zo'n paintball geweer? Michaël kan toch ook als mol gewoon gemist hebben.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #129 Gepost op: 2-05-2024, 22:37:12 »
Denk je werkelijk dat het zo simpel is om te mikken met zo'n paintball geweer? Michaël kan toch ook als mol gewoon gemist hebben.
Michaël komt niet verder dan nepmollen. Geen geld verdienen, misschieten, zuilen laten vallen als anderen dat kunnen zien en maar verdenkingen verzamelen. Als Stéphanie raak kan schieten kan Michaël als sportman dat ook. Maar dat is niet hoe hij het spel speelt. Hij denkt dat het verdacht is als hij mist en dat is het nou net niet. Hij doet maar wat. Charlotte is gewoon terecht boos op Michaël, die als kandidaat de pot leeg trekt.
Michaël is ook niet geschikt voor het vak als mol.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #130 Gepost op: 3-05-2024, 00:24:14 »
Michaël komt niet verder dan nepmollen. Geen geld verdienen, misschieten, zuilen laten vallen als anderen dat kunnen zien en maar verdenkingen verzamelen. Als Stéphanie raak kan schieten kan Michaël als sportman dat ook. Maar dat is niet hoe hij het spel speelt. Hij denkt dat het verdacht is als hij mist en dat is het nou net niet. Hij doet maar wat. Charlotte is gewoon terecht boos op Michaël, die als kandidaat de pot leeg trekt.
Michaël is ook niet geschikt voor het vak als mol.
Maar wat heeft schieten nu weer met "sportman zijn" te maken, daar hoeft toch totaal geen verband tussen te zitten?

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #131 Gepost op: 3-05-2024, 01:24:45 »
Senne gooit bij het karten wel erg veel bananen mis. Hij vliegt met een grote grijns op zijn gezicht uit de bocht, pas nádat Michael hem de opdracht geeft om Massimiliano af te remmen en gaat wrikkend de weg weer op nádat hij is gepasseerd. Zo is er geen mogelijkheid meer om Massimiliano af te stoppen en de toren is wel in verwarring gebracht, Michael zegt even later nog dat Senne een volle ronde voor ligt.

In het filmpje bij de verdubbelaars zegt Senne ‘ben je met mijn voeten aan het spelen’, bij de Maffia opdracht stuurt hij kandidaten naar de linkervoet.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2024, 01:36:47 door Crapuleke »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #132 Gepost op: 3-05-2024, 10:16:54 »
Michaël is ook niet geschikt voor het vak als mol.

Deze lijsten we alvast in voor als over een paar weken blijkt dat hij het wel is.   >:D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #133 Gepost op: 3-05-2024, 12:28:48 »
Volgende week zit Senne in de achtbaan en roept ‘Palermo!’, maar het klinkt als ‘Pa ermo!’ Google translate vertaalt dat als ‘het spijt me’. Excuus van Senne voor de lage pot  ;D

Edit:
En Senne heeft Pinokkio aan stuur hangen.

Edit 2:
Het shot na zijn uitroep 'Pa ermo' is Pinokkio met groeiende neus ::pinokkio::. Dus niet echt sorry voor de lage pot
« Laatst bewerkt op: 3-05-2024, 13:50:42 door Crapuleke »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #134 Gepost op: 3-05-2024, 14:01:40 »
Ik moet nog steeds een beetje bijkomen van het instorten van de Stéphanietunnel. En nu kom ik hier.  ::jaja::
Voor mij kunnen nu alleen Michaël of Senne nog de mol zijn. Ik kies voor Senne.

Senne valt voor mij niet zo op en ik zou het heel raar vinden om als mol toch een verdubbelaar te pakken in afl. 1. Maar ik vermoed dat dit was om kandidaats over te komen en uiteindelijk hebben al die verdubbelaars niks opgeleverd.

Harde molmomenten vind ik:
De toren: met name die discussie tussen Senne, Karolien en Philippe heeft voor vertraging gezorgd. Alleen Senne is nog over. En het is in een eerder seizoen ook gebeurd dat de mol bevrijd moest worden, misschien een hintje?

Bij het karten vind ik vooral Senne (niet doorrijden) en Michaël verdacht (en Stéphanie ook, maar ja: dat kan niet meer). En zijn blik toen hij stopte vond ik niet oprecht overkomen. Maar ik deed er toen niks mee, want toen vond ik anderen meer verdacht.

Senne die als enige zijn moeder verkeerd inschat. Hm... En daardoor ervoor zorgt dat er geen geld word verdiend.

Bij de doodskisten zorgt hij er samen met Stéphanie (tja, waarom is Stéphanie niet de mol?  ::rofl::) voor dat het bedrag dat verdiend kan worden, laag blijft. De focus gaat hier naar Bernhard die te weinig tijd heeft om een bamboestok door te snijden (kan mols zijn, maar het zou mij ook niet zijn gelukt  ;D ), maar terugkijkend op die opdracht, heeft Stéphanie (ipv Senne) het een stuk beter gedaan. En is Senne toch wel erg verdacht hier.

Michaël kan prima nog de mol zijn, maar Senne glipt overal tussendoor en heeft veel vertrouwen opgebouwd bij de groep, zo lijkt het. Dat totaalplaatje zorgt ervoor dat Senne nu toch mijn hoofdverdachte is.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 3-05-2024, 14:04:36 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #135 Gepost op: 3-05-2024, 15:47:14 »
Van de groep in aflevering 1 die (te vroeg) afdrukte, kwam Stephanie heel ver, en zijn Bernard, Charlotte en Senne nog over. Toch opvallend, en denk dat de mol hier tussen zat. 
 
Michael blijft verdacht, zeker, maar wordt niet gespaard door de edits. Senne net iets meer, net wat evenwichtiger. Zoals bij de Kartopdracht bijvoorbeeld lijkt het bij de andere groep mis te gaan, maar ik denk toch echt dat Senne hier heel goed wist wat hij (verkeerd) deed. Hij gaat het zijn.   ;)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #136 Gepost op: 3-05-2024, 16:54:36 »
Van de groep in aflevering 1 die (te vroeg) afdrukte, kwam Stephanie heel ver, en zijn Bernard, Charlotte en Senne nog over. Toch opvallend, en denk dat de mol hier tussen zat. 
 
Michael blijft verdacht, zeker, maar wordt niet gespaard door de edits. Senne net iets meer, net wat evenwichtiger. Zoals bij de Kartopdracht bijvoorbeeld lijkt het bij de andere groep mis te gaan, maar ik denk toch echt dat Senne hier heel goed wist wat hij (verkeerd) deed. Hij gaat het zijn.   ;)

Ik dacht voor vorige aflevering ook nog dat als Michael zou afvallen en dan dus het groepje dat aan de boot samen hing er daar iets gezegd of gezien zou zijn, waardoor ze allemaal de mol meteen in het vizier hadden.
Maar dat kan nu dus niet meer.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #137 Gepost op: 5-05-2024, 14:05:53 »
De 'bevrijd Senne' opdracht laat mij niet los. Ik had Senne hierdoor voorzichtig doorgestreept als mol, omdat het mij heel onlogisch leek om als mol op die plek te zitten. Maar dat kan natuurlijk wel.
En het is hier naar mijn idee vooral misgegaan door dat gewissel met die bordjes op het einde. Dat heeft tijd gekost.
Verder vind ik het opvallend dat zijn naam onderaan stond in de volgorde voor de doos van Pandora (zie ook het hinttopic). Bij nader inzien vind ik dat ook mols.

Ik ben benieuwd wat hij straks gaat doen.  :)
« Laatst bewerkt op: 5-05-2024, 14:20:54 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #138 Gepost op: 5-05-2024, 14:50:07 »
De 'bevrijd Senne' opdracht laat mij niet los. Ik had Senne hierdoor voorzichtig doorgestreept als mol, omdat het mij heel onlogisch leek om als mol op die plek te zitten. Maar dat kan natuurlijk wel.
En het is hier naar mijn idee vooral misgegaan door dat gewissel met die bordjes op het einde. Dat heeft tijd gekost.
Verder vind ik het opvallend dat zijn naam onderaan stond in de volgorde voor de doos van Pandora (zie ook het hinttopic). Bij nader inzien vind ik dat ook mols.

Ik ben benieuwd wat hij straks gaat doen.  :)

Dat zijn naam onderaan hing was omdat hij in de toren zat. Iedereen hing op volgorde hoe ze aan het ontbijt waren gaan zitten. Logisch dat degene in de toren op 0 kwam te hangen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #139 Gepost op: 5-05-2024, 15:29:39 »
Ja, klopt.
Maar misschien is het wel zo dat die keuze om als laatste te gaan, bewust is gemaakt. Denk ik nu.
Degene die onderaan staat in de lijst, krijgt later niet de kans om de doos (met de naam van de mol) te zien. Mocht Senne de mol zijn, dan vind ik het eigenlijk wel een logische aanwijzing: de mol hoeft natuurlijk niet op zoek naar zijn eigen naam.

Minder logisch is dat die volgorde alsnog is aangepast.  ;D Feit blijft dat de doos later alsnog is geopend door Senne en Michaël. Wat ook mols is.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)