Auteur Topic: [Kandidaat] Senne  (gelezen 18786 keer)

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #260 Gepost op: 19-05-2024, 23:55:37 »
Geweldig leuke, brutale mol!
Grappig inderdaad om te zien hoeveel lol hij er zelf ook in had  ::bravo::

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #261 Gepost op: 20-05-2024, 00:03:05 »
Ontzettend blij dat hij zo gedurfd heeft zitten mollen.  ::bravo::
Heel veel molacties, duidelijk zijn taak volbracht. Het weekendje Amsterdam was wellicht iets te duidelijk, maar liever dit dan te voorzichtig of alles maar overlaten aan knullige kandidaten en zelf niets doen.

Dat er nu wat meer kandidaten hem in het vizier kregen vind ik ook niet zo erg. Geeft het spel voor de kandidaten toch iets extra dimensie om alles goed te blijven noteren en is de wedstrijd al eerder gaande dan de finale zelf.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #262 Gepost op: 20-05-2024, 03:18:02 »
Uitstekende Mol hoor! ::ok::
En jij had hem ook goed, dus je mag je chaggy Heinz avatar weer veranderen in de blije Heinz, Heinz ::tandpastasmiley:: ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #263 Gepost op: 21-05-2024, 13:48:42 »
Senne was een goeie leuke mol. Enig schoonheidsfoutje...in de toren heeft hij zich volgens mij verraden en veel geluk gehad dat Carolien en Philippe het niet opmerkten. Je zit niet als kandidaat een uur opgesloten in een toren om dan aan het einde te zeggen 'ik heb NET ontdekt dat er een lont aan mijn ketting zit'....dat samen met de omslachtige omschrijving van de 'houten constructie met de witte knop' en 'de zwarte tekstjes'....te veel onnodige details om af te leiden/tijd te rekken, maakte voor mij dat ik Senne niet meer uit het oog verloor.
Ik ben er ook van overtuigd dat de Amsterdam keuze niet willekeurig was. Londen of Parijs leken me veel interessanter. Maar hebben natuurlijk geen 'm stem daar'' anagram. Er wordt nooit over gesproken, maar bepaalde hints zijn ook voor de kandidaten hoor-of zichtbaar...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #264 Gepost op: 21-05-2024, 18:48:38 »
Voor mij was het verraad moment ook in de toren, maar juist toen Senne zich bemoeide met de ranking. Hij gebruikte hier woorden waarbij ik meteen dacht, hoe weet hij dit? Dit is gelukkig voor Senne niet opgepakt door Karolien en Philippe.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #265 Gepost op: 22-05-2024, 10:37:35 »
Goede mol, sympathieke gast, die zich soms iets te veel heeft laten gaan. Hij werd door de laatste vier kandidaten verdacht, wat geen geweldige score is. Er was ook geen shot van "pas in aflevering 3 vulde iemand voor het eerst Senne in als mol", dus hij zal al vanaf aflevering 1 door kandidaten zijn meegenomen bij het spreiden.

Ik heb zelf liever een mol die wat langer onder de radar blijft, maar een mol moet mollen, dus wat dat betreft zeker goed gedaan.

Hoe hij precies heeft gemold in de toren werd me niet helemaal duidelijk, maar dat Karolien en Philippe hem niet verdachten is een knappe prestatie.

Dat hij Bernard en Coco verkeerd stuurde was opzich een leuke molactie, maar ook vrij makkelijk. En het zorgde ervoor dat Bernard hem ging verdenken, dus dan is het toch een hele dure geweest.

Hij heeft echt ongelofelijk mazzel gehad bij het karten. Met een enorme voorsprong je kart crashen in de laatste ronde (in plaats van op safe uit te rijden) zou enorm verdacht zijn geweest, zowel bij de kandidaten als bij ons kijkers. Wel heel goed ingespeeld op de situatie.

Het openmaken van de doos van Pandora: leuk om dat zelf te doen als mol, maar daarna zo passief mee mensen wakker waken was niet sterk. Michael was toch al bezig, je moet dan als mol juist heel erg je best doen. Dit was gevaarlijk en ook onnodig.

Ananas op de pizza was leuke televisie, maar hier geldt ook voor dat Michael door had dat hij aan het dralen was (uit aflevering acht). Ook een beetje zonde.

Ook bij het stemmen voor het weekendje geldt: mooi een flink bedrag uit de pot gehouden, maar wel ten koste van twee kandidaten die je nu verdenken. Dat is voor mij teveel van het goede, al snap ik dat je het als mol niet laat lopen.

Reversed psychology bij het stemmen: heel slim en werkte perfect.

Olijven naast de mand gooien: grappig, maar gevaarlijk, leek me. Hij kwam er mee weg, dus uitstekend gedaan.

Dat briefje bij de doodskisten leek me ook een risico. Wat als iemand die Engels kan dit herhaalt en Stephanie hoort dit? Maar wel weer grappige shots natuurlijk.

Extra stappen zetten: goeie televisie, makkelijk uit te voeren. Er werd niet ingegaan op het feit dat hij de treden gewoon fout had kunnen tellen.

Al met al veel molacties, wat heel mooi is, maar zijn grootste molacties leverden hem ook verdenkingen op. Dat vind ik dan weer iets minder. De kunst is toch om te mollen en onverdacht te blijven. Mollen met voorkennis kan in feite iedereen, dit sneaky doen is wat het zo moeilijk maakt.
« Laatst bewerkt op: 22-05-2024, 10:56:36 door NVR_95 »

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #266 Gepost op: 22-05-2024, 12:25:14 »
Al met al veel molacties, wat heel mooi is, maar zijn grootste molacties leverden hem ook verdenkingen op. Dat vind ik dan weer iets minder. De kunst is toch om te mollen en onverdacht te blijven. Mollen met voorkennis kan in feite iedereen, dit sneaky doen is wat het zo moeilijk maakt.
Soms kan je toch ook gewoon moeilijk mollen zonder dat het opvalt en ik vind dat een mol net ook verdacht moet kunnen worden, dat het duidelijk genoeg moet zijn om hem te kunnen vinden. Dat Lennart tot de finale niet verdacht werd in zijn groep was niet enkel aan hem te danken, maar ook aan de slechte speurcapaciteiten van de groep en de aanwezigheid van Philippe (en in mindere mate Sven) tot vlak voor de finale. Dat Lennart nog steeds niet werd verdacht na het leegtrekken van de pot met €10.000 getuigt voor mij sowieso dat de groep vrij zwak was in het ontmaskeren van de mol in het algemeen. Voor de mensen thuis was het dan ook al veel sneller duidelijk. Het verkeerd sturen van Bernard en Coco vond ik net een geniale en heel subtiele molactie. Het is gewoon heel slim van Bernard om zo ver door te redeneren, maar zeker niet vanzelfsprekend.
« Laatst bewerkt op: 22-05-2024, 22:29:27 door Mollenjager-DT »

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #267 Gepost op: 22-05-2024, 14:30:32 »
Zeker waar. Is gewoon m'n persoonlijke voorkeur dat ik graag een mol zie die lang onverdacht blijft bij de kandidaten. Of de mensen thuis hem verdenken neem ik niet echt mee, daar kan een mol niet ook nog mee bezig zijn, en ligt ook grotendeels aan de edit.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #268 Gepost op: 22-05-2024, 15:39:07 »
Dat Lennart tot de finale niet verdacht werd in zijn groep was niet enkel aan hem te danken, maar ook aan de slechte speurcapaciteiten van de groep en de aanwezigheid van Philippe (en in mindere mate Sven) tot vlak voor de finale. Dat Lennart nog steeds niet werd verdacht na het leegtrekken van de pot met €10.000 getuigt voor mij sowieso dat de groep vrij zwak was in het ontmaskeren van de mol in het algemeen. Voor de mensen thuis was het dan ook al veel sneller duidelijk.

Klopt. De verdenkingen van deze serie heb ik ook teruggekeken. Er waren veel shots uit eerdere afleveringen tussengemonteerd waarin kandidaten allemaal vertelden dat Lennart de mol niet kon zijn. Het was uitstekende televisie voor een laatste aflevering en Lennart een hele goede Mol maar of een mol verdacht wordt hangt ook af van de bliksemafleider(s) en wie wanneer afvalt.

Een eliminatie overleven of afvallen kan door een miniem verschil bepaald worden. Bij WIDM is ook vaak verteld dat kandidaten zeker in het begin maar een paar vragen goed hebben en de kans is groot dat dat ook nog toeval is. We hebben al enkele keren meegemaakt dat een finalist zelfs in de finale nog op de verkeerde mol zat. In De Mol bleek het ook dit jaar 2x ex aequo te zijn of zelfs van één seconde af te hangen.

Als in het seizoen van Lennart Sven of Philippe eerder waren afgevallen had het maar zo kunnen zijn dat Lennart eerder in het vizier bij de andere kandidaten was gekomen.

Als Coco of Lynn en Stephanie langer in het spel waren gebleven hadden de verdenkingen naar Senne ook anders uit kunnen pakken. Lynn bleek heel verdacht bij de anderen en  Coco en Michaël hadden (Net zoals Sven en Philippe) elkaar nog lang kunnen verdenken.

Het is allemaal achteraf redeneren maar het hangt denk ik niet alleen van de mol af.
« Laatst bewerkt op: 22-05-2024, 15:44:38 door Marimol »

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #269 Gepost op: 22-05-2024, 15:52:21 »
Niemand zal dat ontkennen. Maar we kunnen een mol alleen maar beoordelen op wat er daadwerkelijk gebeurd is. Senne heeft ook mazzel gehad in de toren met kandidaten die niet met hem willen communiceren. En bij het karten dat hij eerder naar binnen gestuurd wordt. Zo heeft elke mol wel meevallers en tegenvallers over een heel seizoen.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #270 Gepost op: 22-05-2024, 19:02:05 »
Niemand zal dat ontkennen. Maar we kunnen een mol alleen maar beoordelen op wat er daadwerkelijk gebeurd is. Senne heeft ook mazzel gehad in de toren met kandidaten die niet met hem willen communiceren. En bij het karten dat hij eerder naar binnen gestuurd wordt. Zo heeft elke mol wel meevallers en tegenvallers over een heel seizoen.
Nee hoor, Senne heeft geen mazzel gehad dat ze niet met hem wilden communiceren. Senne was de reden dat ze niet wilden communiceren, hij heeft gewoon geen nuttige informatie doorgespeeld naar Philippe en Karolien, waardoor zij concludeerden dat praten met Senne enkel tijdsverlies was.
Bij het karten was hij ook nooit aangekomen, ja, het was een mazzeltje dat Michaël en co hem te vroeg lieten stoppen. Maar ook als dat niet het geval was was hij niet binnen gekomen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #271 Gepost op: 23-05-2024, 08:18:01 »
Niemand zal dat ontkennen. Maar we kunnen een mol alleen maar beoordelen op wat er daadwerkelijk gebeurd is. Senne heeft ook mazzel gehad in de toren met kandidaten die niet met hem willen communiceren. En bij het karten dat hij eerder naar binnen gestuurd wordt. Zo heeft elke mol wel meevallers en tegenvallers over een heel seizoen.

Het ging in de discussie over de manier van mollen en het risico op verdacht worden. Hier en daar wordt het Senne aangerekend dat hij te opzichtig molde en daardoor eerder verdacht werd. Daarnaast worden vergelijkingen gemaakt met Lennart.

Nu valt het met de verdenkingen best mee. Zoals ik al eerder schreef werd Senne niet verdacht door de eerste 5 afvallers en de 6e afvaller twijfelde nog.

Als het over het mollen gaat dan was Lennart ook bepaald geen subtiele mol. Sterker nog hij molde brutaler en meer in your face. Bijv.  onder het oog van zijn mede-kandidaten domineesteentjes omgooien onder het mom van testen. Onder het oog van medekandidaten puzzelstukjes verstoppen op de sup, een vliegtuig laten crashen,10.000 euro uit de pot halen. Dat Lennart daarmee weg kwam had meedere redenen maar je kunt niet zeggen dat hij voorzichtig molde. Dat de kandidaten hem niet in de gaten hadden zegt ook iets over deze kandidaten  :)






Offline Fernandel

  • Forumlid
  • tutti insieme
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #272 Gepost op: 23-05-2024, 18:55:58 »
Senne stelde voor als laatste de balken te houden, maar toen Michaël het anders wou, schakelde hij en negeerde het gebruik van kalkpoeder, waardoor Michaël vroeger loste.
Bij de mol kwelling won hij vooraf al minuten.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #273 Gepost op: 24-05-2024, 11:32:58 »
Het ging in de discussie over de manier van mollen en het risico op verdacht worden. Hier en daar wordt het Senne aangerekend dat hij te opzichtig molde en daardoor eerder verdacht werd. Daarnaast worden vergelijkingen gemaakt met Lennart.

Nouja, aangerekend is misschien wat zwaar, maar als ik een mol beoordeel neem ik zeker mee hoeveel hij verdacht werd. En dan schaal ik bijvoorbeeld zijn stem voor het weekendje in als een mislukte molactie, gezien het hem twee verdenkingen kostte.

Nu valt het met de verdenkingen best mee. Zoals ik al eerder schreef werd Senne niet verdacht door de eerste 5 afvallers en de 6e afvaller twijfelde nog.

Het kon zeker erger, maar de laatste 4 kandidaten zaten allemaal goed. Stephanie zegt zelf toen ze al afgevallen was dat ze denkt dat het Senne is. Veel mollen hebben het al beter gedaan, als we alleen daar naar kijken uiteraard en de molacties even achterwege laten.

Als het over het mollen gaat dan was Lennart ook bepaald geen subtiele mol. Sterker nog hij molde brutaler en meer in your face. Bijv.  onder het oog van zijn mede-kandidaten domineesteentjes omgooien onder het mom van testen. Onder het oog van medekandidaten puzzelstukjes verstoppen op de sup, een vliegtuig laten crashen,10.000 euro uit de pot halen. Dat Lennart daarmee weg kwam had meedere redenen maar je kunt niet zeggen dat hij voorzichtig molde.

Ja, daarom was hij zo'n fantastische mol. Hij molde behoorlijk opzichtig en werd toch niet verdacht. Dat is nou net de kunst. Mollen kan iedereen, ermee wegkomen is wat lastig is.

Dat de kandidaten hem niet in de gaten hadden zegt ook iets over deze kandidaten  :)

Ik denk dat we het vooral hier oneens zijn. Ik denk dat we onmogelijk wat kunnen zeggen over wat er anders gebeurd zou zijn. Misschien was Lennart in deze groep ook wel onontdekt gebleven, en was Senne in de groep van Lennart ook snel ontdekt. Maar misschien ook wel niet! Dat bedoelde ik met dat we een mol alleen kunnen beoordelen op wat er daadwerkelijk gebeurd is. Er is vast een parallel universum waarin Senne een heel seizoen onontdekt was gebleven. Maar dat wordt allemaal wel heel erg speculatief. Wat ik nu zie is: sympathieke gast, fanatieke mol, zeer brutaal, een aantal mooie molacties. Maar wel ten koste van (voor mij) teveel verdenkingen.

Ik ben volgens mij wel in de minderheid qua mening dat een mol van mij echt niet elke opdracht hoeft te verpesten, of elke kans aangrijpen om te mollen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #274 Gepost op: 27-05-2024, 00:06:04 »
Bij het karten was hij ook nooit aangekomen, ja, het was een mazzeltje dat Michaël en co hem te vroeg lieten stoppen. Maar ook als dat niet het geval was was hij niet binnen gekomen.

Ja, klopt. Maar ik denk wel dat 'zijn manier' (uit de bocht vliegen) veel meer was opgevallen.

Weekendje Amsterdam valt voor mij ook onder de categorie: opzichtig mollen.
Maar ik denk ook dat de verdubbelaars hier een grote invloed op hebben. Als mol wil je natuurlijk niet dat er dubbel zoveel geld in de groepspot komt. Misschien is het dan wel logisch dat die taak belangrijker wordt dan 'niet ontdekt worden'. Ik ben zelf dan ook niet zo'n fan van de verdubbelaars, geloof ik. Het mollen en niet opvallen is al lastig genoeg.

Overigens vind ik dat Senne het heel goed heeft gedaan.  ::ok:: Hij durfde wel telkens te mollen, ondanks de verdenkingen op het laatst, dat kan ik waarderen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)