Poll

Wie is de Mol?

Bernard
9 (7.8%)
Charlotte
18 (15.7%)
Michaël
49 (42.6%)
Senne
39 (33.9%)

Totaal aantal stemmen: 115

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 22275 keer)

Offline Mogura

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #240 Gepost op: 19-04-2024, 17:27:26 »
Meer dan 45% op Michaël als mol sinds aflevering 4, doet me toch twijfelen of dat hij het wel zou zijn.
Misschien is hij wel extra verdacht gemaakt door de montage omdat hij er de volgende ronde uit gaat, hopelijk niet want ik zie hem wel graag bezig  :(

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #241 Gepost op: 19-04-2024, 17:43:38 »
Het was dan ook de grote Michaël-is-de-mol show.
Ik ga er niet in mee, Senne blijft de hoofdverdachte.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #242 Gepost op: 19-04-2024, 23:53:00 »
Het pizzadozen dragen door Stéfanie is een wake up call. Dat is natuurlijk geoefend.

Ik vrees dat ik mijn mol en winnaar moet omwisselen. Bernard en Stéfanie naar Stéfanie en Bernard.
Nrs 3 en 4 Michaël en Lynn.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #243 Gepost op: 20-04-2024, 00:18:51 »
1. Senne
2. Michael
3. Charlotte
4. Stephanie
5. Bernard
6. Lynn

Michael enorm verdacht maar dat wordt wel veel in beeld gebracht. Senne had ik afgeschreven maar is toch terug boven komen drijven, alleen jammer dat hij juist in het begin van het seizoen zo verdacht werd door iedereen. Ik kan geen keuze maken tussen die twee..

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #244 Gepost op: 20-04-2024, 00:35:35 »
Het pizzadozen dragen door Stéfanie is een wake up call. Dat is natuurlijk geoefend.

Ik vrees dat ik mijn mol en winnaar moet omwisselen. Bernard en Stéfanie naar Stéfanie en Bernard.
Zou helemaal top zijn als je dan ook nog haar naam correct zou schrijven.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #245 Gepost op: 20-04-2024, 10:18:45 »
Zou helemaal top zijn als je dan ook nog haar naam correct zou schrijven.
Dank. Zo bezig met dat streepje op de e, dat ik de f gebruik ipv ph. Stéphanie it is.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #246 Gepost op: 20-04-2024, 10:38:07 »
Dat streepje maakt niet uit hoor maar die f ging ik slecht op  ::rofl::

Sorry 🙋🏼‍♀️

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #247 Gepost op: 20-04-2024, 10:42:37 »
Ik blijf nog even bij Stéphanie.
Michael stijgt wel snel op mijn lijstje.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #248 Gepost op: 20-04-2024, 15:42:00 »
Ik twijfel nog steeds tussen Senne en Stéphanie. Op basis van de posities staan zij het verst vooraan dat het één van die twee moet zijn.

[Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
Beiden waren in het groepje dat eerst op het schip kwam. Stéphanie wilde snel afdrukken , Senne bleef op de achtergrond en haalde 1 verdubbelaar boven.
    
[Aflevering 1] Opdracht 2 - Ballo della Cordella
Senne en Stéphanie zijn de enige overgebleven kandidaten die olijven plukten en dat is duidelijk de beste molpositie omdat je op verschillende manieren kunt mollen (weinig olijven plukken, verkeerde antwoorden geven, olijven in de verkeerde ton of ernaast gooien). Bij de dansers kun je enkel een goede ton omver gooien maar het valt op (wat Coco deed en zij is niet de mol).

[Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
De mol kon in beide posities zitten en beiden waren hier mols: Senne met verkeerde antwoorden over de automerken geven, Stéphanie door ijsjes te missen.

[Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
Senne had verreweg de beste molpositie, van Stéphanie zagen wij weinig.
    
[Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
Senne opende de doos, Stéphanie zou dit ook gedaan hebben als zij aan de beurt kwam.

[Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
Senne stuurde op een fout antwoord en kan een verkeerde locatie hebben doorgegeven aan Bernard. Stéphanie is hier wel onmols maar misschien moest deze opdracht wel geld opbrengen vanwege opdracht 3.
    
[Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
Beiden werden niet uitgekozen als zwijger maar wellicht wilde de mol het een keertje rustig aan doen. Ik twijfel overigens sterk of de mol zichzelf als zwijger zal aanduiden omdat het doorbreken ervan verdacht is. Al was Stéphanie wel verdacht bij het zwemmen (leek te vertragen).
    
[Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
De mol zat wellicht in de BMW want daar heb je de uiteindelijke beslissing. Stéphanie stuurde naar het duo Bernard-Michaël, Senne bleef op de achtergrond.

[Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
Stéphanie had de beste molpositie bij de loodgieters en maakte wellicht een fout bij het tellen van de rondes die overgenomen werd door Michaël, Senne ging er al te gemakkelijk in mee.

[Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
De mol zal waarschijnlijk zijn deelopdracht goed uitvoeren om dan in de finale terecht te komen en de pizza te verpesten. Dat deden ook Senne en Stéphanie die hun deelopdracht feilloos uitvoerden maar ananas op hun pizza lieten vallen.

Volgende aflevering misschien meer duidelijkheid.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2024, 20:49:22 door Luc »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #249 Gepost op: 20-04-2024, 17:33:56 »
Mooi overzicht Luc!  ::ok::
Ik durf Michaël niet uit te sluiten, maar twijfel zelf ook heel erg tussen Stéphanie en Senne.
Na afl. 3 heb ik Stéphanie op 1 gezet.  ::jaja:: En daar blijf ik nu ook bij.

Wat voor mij de doorslag geeft, is dat ze de beste molposities heeft en de aandacht vooral naar een ander verlegt. Bv met Mario zien we Michaël onhandig doen met de leidingen, maar volgens mij komt dit doordat hij de verkeerde koppelstukken krijgt (van Stéphanie). En ik weet niet: ik zie haar lachen. Is zij een kandidaat die dit grappig vindt of toch een genietende mol?  ::vergroot::
Bij Pandora zit ze in de laatste groep, maar het wordt wel duidelijk dat ze die doos had willen openen.
En dan die pizzadozen... Als enige erin slagen om niks te laten vallen. Misschien heeft ze gesaboteerd bij de andere koeriers?  >:D

Waarom Senne? Het zit mij vooral dwars dat hij liep te rekken bij Senne, Wind & Fire. In die opdracht vond ik Senne, Philippe en Karolien het meest verdacht, maar 1 van deze 3 is nog in het spel...  ::vergroot:: Komt bij dat hij wel de doos van Pandora heeft geopend, samen met Michaël. Precies wat je zou verwachten van een mol.
Te vroeg stoppen met Mario kart vond ik ook een megaverdacht moment van Senne. Het kwam op mij over dat hij dit wel prima leek te vinden. Omdat hij de mol is? Of omdat hij als kandidaat de mol (Stéphanie) aan het werk heeft gezien? Of omdat hij echt in de war was?
Hoe dan ook, hij lijkt weinig goed te doen.

Voor nu blijf ik bij Stéphanie als mol: we zien haar niet openlijk saboteren, maar dingen gaan opvallend vaak mis met haar in de buurt.
En uiteindelijk denk ik dat ze als pizzakoerier in de beste molpositie stond (als enige overblijven en de boel verprutsen). Senne vind ik hier ook verdacht, maar hij zorgde er wel voor dat Lynn ook naar de finale kon, met daarbij een kans op extra geld verdienen. De positie van Stéphanie vind ik hier beter.

Kortom: Si voor Stéphanie.  ;D
« Laatst bewerkt op: 20-04-2024, 17:36:59 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #250 Gepost op: 20-04-2024, 18:29:47 »
De reden waarom ik een lichte voorkeur heb voor Stéphanie is omdat zij soms andere kandidaten verdacht maakt of op hun fouten wijst wat een mol vaak doet.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #251 Gepost op: 20-04-2024, 18:33:52 »
De reden waarom ik een lichte voorkeur heb voor Stéphanie is omdat zij soms andere kandidaten verdacht maakt of op hun fouten wijst wat een mol vaak doet.

Ja dít is wel zo'n typisch mollengedrag dat je zou denken dat een mol het inmiddels niet eens meer zou doen (want ergens opvallend) maar ik weet ook dat ik iig de laatste 2 nederlandse mollen hier ook weer op betrapte.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #252 Gepost op: 20-04-2024, 20:25:14 »
De eerste 2 Vlaamse mollen maakten al na de eerste opdracht in de eerste aflevering iemand verdacht. Sindsdien let ik vooral op wie anderen verdacht maakt (naast molposities en anti-molacties). Een mol wil vooral dat niemand hem (snel) verdenkt en probeert daarom de verdachtmaking te sturen naar andere kandidaten, een gewone kandidaat wil niet dat iemand anders op het spoor van zijn mol komt en gaat zichzelf verdacht maken (of eventueel een andere kandidaat die hij totaal niet verdenkt).

De meeste (Vlaamse en Nederlandse) mollen maakten anderen (meestal subtiel) verdacht, zo ook de laatste 2 Nederlandse mollen waardoor zij bij mij op de radar kwamen. De Vlaamse mol van vorig jaar Comfort deed dat nooit (een aantal kandidaten zaten snel op haar of het werd niet getoond) en mede daarom verdacht ik haar niet.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2024, 20:31:54 door Luc »

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #253 Gepost op: 20-04-2024, 20:32:09 »
Na een weekje bezinken ga ik toch nog maar eens voor Stéphanie.
Michael is me in Afl 4 iets té verdacht in beeld gekomen, met “MELONE” als uitsmijter er nog eens achteraan.
In Senne, hoewel goede posities en potentieel molse moves, kan ik nog steeds geen mol zien.

Wat 4.3 betreft, ik kan me wel voorstellen dat Coco zo zichtbaar zenuwachtig was dat het niet meer te redden viel en dat Stéphanie op een bepaald moment dan maar zelf mee initiatief nam om haar lot te bezegelen. Je zag haar in die fase overleggen met Senne; als Senne daar zou aangegeven hebben dat hij Coco verdenkt, dan wist ze wellicht (na de verdenkingen van Lolo en Lynn) dat het niet meer te redden viel. Senne knikte in ieder geval instemmend als Stéphanie “ik verdenk Coco” zegt.
En het feit dat ze in het begin meegaat met Charlotte dat Coco zenuwachtig overkwam, hoeft ook niet uit te sluiten dat ze de mol is. Iedereen kon dat op dat moment vaststellen.
En zoals Molstein in het opdracht topic al aangaf, Stéphanie is de enige die door Gilles in de edit niet bij naam genoemd wordt als hij de kandidaten naar hun scherm roept. Een hint, goed gedekt door haar onverdacht gedrag in deze proef?

Michael wel op twee. Het blijft spannend.

« Laatst bewerkt op: 20-04-2024, 20:39:30 door Molekule »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #254 Gepost op: 21-04-2024, 10:26:00 »
Ik ga ook weer voor Stéphanie, hoe aantrekkelijk de Michaëltunnel ook is.

Het gedrag van Stéphanie (Coco aanwijzen op een moment dat er nog geen consensus lijkt te zijn) bij de speciale eliminatie van Coco is wel raar voor een Mol maar het zou kunnen dat ze aanvoelde dat het toch wel duidelijk was dat Coco de meeste stemmen zou krijgen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #255 Gepost op: 21-04-2024, 11:13:33 »
Is geen streepmoment, idd. Ik ben na het terugkijken van de sleutelmomentjes geswitcht naar Stéphanie.

Als ze haar hand opsteekt bij de speciale eliminatie doet ze dat niet met volle overtuiging en kijkt ze eerst rond zich heen voordat haar arm echt de lucht in gaat. Dat rondkijken deed me een beetje denken aan Thomas Cammaert in de rechtbank (WIDM).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #256 Gepost op: 21-04-2024, 12:36:44 »
Als het tussen die twee gaat mag het haar ook wel vergeven worden. Immers deed Michael precies zoiets in de eerste aflevering (nb door Stephanie zelf weg te sturen). 2x onmols, streep maar tegen elkaar weg.

De enige die niet onmols is dat is Senne dus ik blijf maar bij hem. Maar het moet gezegd dat mollen natuurlijk wel ook onmolse dingen doen.

En als ik Michael weer zie zitten bij die stemming..... het is zo weinig besproken hier, maar kijk hem eens naar de grond kijken de hele tijd, zo schuldbewust als een klein kind, en geen enkel weerwoord ook tegen de optie op hem te gaan stemmen, hij zuigt de verdenkingen sterk aan. En dat is niet omdat hij net een rood scherm gezien heeft.... hij mag gewoon net zo zenuwachtig zijn als de rest maar hij speelt extreem zenuwachtig te zijn. Dan kiest ie ook nog eens niet voor Coco om het vege lijf te redden (lees de pot te redden) maar voor eentje die zeker niet gekozen gaat worden. Slecht acteerwerk wat past bij een hovenier denk ik.

Maar eerst nog maar eens Senne de kans geven wat uit te halen met die verdubbelaars....

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #257 Gepost op: 21-04-2024, 12:59:46 »
Als het tussen die twee gaat mag het haar ook wel vergeven worden. Immers deed Michael precies zoiets in de eerste aflevering (nb door Stephanie zelf weg te sturen). 2x onmols, streep maar tegen elkaar weg.


Ja, voor +2000. Heel onmols van Michaël.

Maar nu zit ik de speciale eliminatie weer te kijken en vind ik Stéphanie toch ook weer te kandidaats. Ze is wel heel resoluut met haar stem op Coco. Kan inderdaad dat je dat doet omdat je de groep zo goed aanvoelt, maar goed.

Als Lynn de mol is kan ik nog begrijpen dat ze voor Coco gaat. Ze is zo principieel wat dat soort dingetjes betreft. Droomscenario is dan om anderen verdacht te maken (wat Lynn probeert) en daarna zelf op Coco te stemmen.

Ik twijfel of ik toch niet voor Lynn moet gaan. Super lastig dit jaar.


edit: ik switch naar Bernard
« Laatst bewerkt op: 21-04-2024, 19:33:54 door Amethyst »

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #258 Gepost op: 21-04-2024, 13:33:46 »
Een van de drie

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #259 Gepost op: 21-04-2024, 13:38:25 »
Wacht.. waar is dit van? Spoiler??