Poll

Wie is de Mol?

Bernard
11 (9%)
Charlotte
21 (17.2%)
Michaël
50 (41%)
Senne
40 (32.8%)

Totaal aantal stemmen: 122

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 23027 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #300 Gepost op: 22-04-2024, 21:28:56 »
Ik stap over naar Senne

Denk ik

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #301 Gepost op: 22-04-2024, 21:29:41 »
Daar zit ik ook aan te denken. Maar ik slaap er nog een paar nachtjes over. ;)

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #302 Gepost op: 22-04-2024, 22:54:04 »
Stéphanie op één en Senne op twee voor nu.

Nog steeds geen volle tunnel voor mij, maar wat een fantastische aflevering weer!

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #303 Gepost op: 22-04-2024, 23:20:03 »
Senne laat zich alsnog inhalen door Massimiliano bij de Mario Kart dus er is geen geld verdiend en zijn pizza werd ook bezaaid met ananas, waardoor er opnieuw geen geld verdiend werd. Zelfs al had hij beide keren wel geld verdiend, ging dat nog 'maar' om €1500, terwijl Michaël in de derde opdracht van de eerste aflevering wel zorgt dat er geen €2000 verloren gaat door Stéphanie aan te wijzen op het moment dat hij als mol nog amper iets bewezen had.

Wel neen. Massimiliano haalt hem in omdat hij op aangeven van Michaël gestopt is.
Dus. Stel Senne is de mol. Senne heeft haast een ronde voorsprong. In de controletoren gaat alles prima. “Komaan, nog 1 ronde!” Scandeert kandidaat Michaël, die samen met zijn medekandidaten Lynn en Stéphanie netjes de tel hebben bijgehouden.
Hoe gaat Senne nu mollen?
Uit de bocht vliegen? Met maar 1 ronde en zoveel voorsprong hoeft hij geen risico te nemen, dus dat zou wel opvallen.

Michaël kon bij 1.3 1000€ minder hebben verdiend, geen 2000. De pot halveerde telkens, dus het ging ook maar om 1000€. In de eerste aflevering. Met een doos van Pandora nog in het verschiet, waar je niet buitenspel wil worden gezet als mol.
Senne noemde in datzelfde spel trouwens ook al Stéphanie. Of zij voelde zich alleszins aangesproken. Dus waarom zou dat dan wel mols zijn?

En ik hoef trouwens maar een blik op follow the money te werpen om te zien wie er het minst heeft binnengebracht: Michaël. Dus mijn mol molt beter dan jouw mol? 😉
I was blind but now I can see

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #304 Gepost op: 23-04-2024, 00:41:53 »
Ik heb bij aflevering 4 en 5 nog eens notities gemaakt. Ik heb helaas niets bijgeleerd want met Lynn en Coco
zijn mijn minst waarschijnlijke mollen afgevallen.

Wie is volgens mij niet de mol:
Charlotte en Bernard. In de voorbije afleveringen waren er 2 opdrachten waarbij er een finale was om geld te verdienen.
Zij zijn de enige die nooit in de finale zaten. Dat je 1 finale mist als mol, ok. Maar allebei?

Tegen Bernard spreekt ook zijn vlekkeloze prestatie in het karten, 2 bananen raakgooien en als enige geld verdienen.
Bij Charlotte spreekt ook haar rol in de eliminatie met Coco een rol. Zij sprak als eerste Coco aan, en zei dat ze stress had (waar Stéphanie op inpikte). Zij  zei ook als eerste dat ze twijfelde bij Coco en Michaël. Waarom zou je als mol Coco onder de schijnwerpers zetten. Ok, het was maar 1000 euro maar dan nog.

Mijn mogelijke mollen, maar niet hoofdverdacht:
Michaël:  hij faalt 2x in het bouwen (waar de powerups veel konden doen) maar bij het gebruik van die powerups wisselden hij en Stéphanie goede en slechte beslissingen af. Zo wou hij Coco boosten die bijna ingehaald werd maar werd teruggefloten door Stéphanie. Daarnaast deed hij zenuwachtig bij de eliminatie van Coco terwijl hij op dat moment niks te vrezen had. In aflevering 5 lost hij de pilaren als Charlotte en Lynn naderen en mag hij wel 2x de finale spelen. Echter doet hij in de finales niks mis, eerst levert hij geld op daarna antwoordt hij gelijk met zijn moeder. Daarnaast weerhoudt hij Stéphanie ook om Senne te boosten die al keiveel voorlag én levert hij geld op bij de pizza's. Hij vermeldt ook dat zijn mama spek doet in de saus, wat uniek is en daardoor makkelijk te herkennen.

Stéphanie: zij faalt 1x met bouwen en 1x slaagt ze. Daarbij wou zij Senne wel boosten, die ver voorlag. Daarnaast mag zij 2x de finale spelen waar zij bij de pizza's faalt. In aflevering 5  duurt het lang eer zij en Bernard hun opdracht slagen. Zij duwt vaak foute antwoorden door.  Maar anderzijds  wilt zij Coco niet boosten terwijl die bijna ingehaald werd. Daarnaast gaat zij snel mee bij Charlottes idee dat Coco de afvaller is, zij geeft eigenlijk de genadeslag door als eerste de stemming te starten. In aflevering 5 heeft zij de meeste kans om de spaghetti fout te doen maar doet dit niet. Zij mag wel de finale spelen, maar antwoordt gelijk.

Probleem met Stéphanie én Michael is dat zij beide veel hetzelfde doen. Beiden zijn loodgieters maar deze plaats is minder molpotentieel dan bij de karts waarbij je sowieso 1000 euro eruit speelt. Er is verwarring met de  rondes van Senne, maar duidelijkheid is er niet over het feit of het lag aan Senne, Michael of  Stéphanie.  In aflevering 5 spelen zij ook de finale met de blokken maar antwoorden gelijk terwijk 1 fout antwoord voldoende was om het te doen mislukken. Ik zie niet in wat hier de molactie zou zijn.(wetende dat een verdubbelaar gebruikt is, is dit toch weinig)

Mijn mol:
Senne: hij verpest 3/4 van zijn bananen  en finisht te vroeg (geen duidelijkheid over aan wie het lag). Hij verspeelt geld in de pizzafinale en bij de eliminatie van Coco is hij de enige die nog probeert naar Michael te sturen. In aflevering 5 is hij als enige verantwoordelijke voor het falen met de blokkentoren, ook al had hij 3/3 goed bij de vragen, dat maakt 0,0 uit. Wat tegen hem spreekt is dat hij in aflevering 4 Lynn meepakt naar de finale waar er dus een kans was op 500 euro was. Daarbij was hij ook verdubbelaars vergeten maar in tegenstelling tot Charlotte leek niemand hem dit te verwijten. (denkende aan de uitspraak dat de mol vertrouwen had, komt dit wel ook goed uit als mol).
Iets dat ik vergeten was in aflevering 3 is bij de telefoons dat Charlotte 3x opneemt en je hoort het gesprek. Senne neemt 1xop en je hoort niks. Dat geld vonden ze ook niet.

Iets dat mij niet weghoudt van Stéphanie is de hint rond het snijden van spaghetti, anderzijds vind ik de tip Senne is de mol bij de wetten van Italië ook wel sterk.
klaar voor de strijd

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #305 Gepost op: 23-04-2024, 00:52:07 »
Ik stap over naar Senne

Denk ik

Ik dacht ook aan switchen. Van Stéphanie naar Senne. Of toch Michaël?  ???

Stéphanie deed in afl. 5 dingen die ik niet per sé onmols vind, maar ook niet helemaal logisch voor een mol.
Ik blijf toch maar even in die tunnel: het is dus nog steeds 'Si' voor Stéphanie, wat mij betreft, maar zeker ben ik niet.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #306 Gepost op: 23-04-2024, 11:37:09 »
Hij vermeldt ook dat zijn mama spek doet in de saus, wat uniek is en daardoor makkelijk te herkennen.
Wacht even, je hebt het hier over de finales. Twee keer stond hij direct tegenover Senne, beide keren verslaat hij hem dik. Ten eerste was de Hercules proef precies op het ultieme moment laten mislukken een grote kostenpost voor de pot, 4000 euro. Maar dan zijn mama..... hij en Senne zijn als laatste aan de beurt en dan IS deze proef al mislukt door een ander. Dan ga je toch liever wel bij je mama zitten? Dan doe je het goed (held) en je hebt het leuker. Stelt verder weinig voor hoor want het geld was toch al weg maar dat hij zijn goede stoel doordrukt vind ik tegenover Senne wel iets molser.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #307 Gepost op: 23-04-2024, 11:46:15 »
Wacht even, je hebt het hier over de finales. Twee keer stond hij direct tegenover Senne, beide keren verslaat hij hem dik. Ten eerste was de Hercules proef precies op het ultieme moment laten mislukken een grote kostenpost voor de pot, 4000 euro. Maar dan zijn mama..... hij en Senne zijn als laatste aan de beurt en dan IS deze proef al mislukt door een ander. Dan ga je toch liever wel bij je mama zitten? Dan doe je het goed (held) en je hebt het leuker. Stelt verder weinig voor hoor want het geld was toch al weg maar dat hij zijn goede stoel doordrukt vind ik tegenover Senne wel iets molser.

Dit werd op voorhand verteld, voordat de opdracht startte. Dus kon hij nog niet weten wat de rest ging doen.

En de finales, ik bedoel de pizza en de bouwwerken. Michael pakt geld en doet de opdracht bijna slagen, Senne verliest geld en verpest de 2de opdracht.
Dus verslaan, als kandidaat wel. Niet als mol voor mij
klaar voor de strijd

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #308 Gepost op: 23-04-2024, 12:20:13 »
Dit werd op voorhand verteld, voordat de opdracht startte. Dus kon hij nog niet weten wat de rest ging doen.

En de finales, ik bedoel de pizza en de bouwwerken. Michael pakt geld en doet de opdracht bijna slagen, Senne verliest geld en verpest de 2de opdracht.
Dus verslaan, als kandidaat wel. Niet als mol voor mij

Ja, maar in follow the money staat Michaël toch nog steeds dik onderaan. Dus globaal doet hij het slechter dan Senne.
Natuurlijk, in follow the money krijgt Senne bijvoorbeeld wel 1000€ toebedeeld voor het molboekje dat hij heeft opgedoken. En je kan dan zeggen dat hij daar dan weer net gezorgd heeft dat er ook 6000€ NIET verdiend werd door niet te wachten op de rest. Alleen...hij en Bernard willen wél nog eventjes wachten. Het was vooral Stéphanie (als eerste) en Charlotte die niet willen wachten.
I was blind but now I can see

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #309 Gepost op: 23-04-2024, 14:47:57 »
Ik switch weer.. hopelijk voor de laatste keer naar iemand die ik op mijn “is de mol niet” lijstje had staan

Stéphanie

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #310 Gepost op: 23-04-2024, 16:09:23 »
Voor nu blijft ik bij Michaël maar Senne maakt het hem lastig hoor  :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #311 Gepost op: 23-04-2024, 16:27:28 »


Mijn mol:
Senne: hij verpest 3/4 van zijn bananen  en finisht te vroeg (geen duidelijkheid over aan wie het lag). Hij verspeelt geld in de pizzafinale en bij de eliminatie van Coco is hij de enige die nog probeert naar Michael te sturen. In aflevering 5 is hij als enige verantwoordelijke voor het falen met de blokkentoren, ook al had hij 3/3 goed bij de vragen, dat maakt 0,0 uit. Wat tegen hem spreekt is dat hij in aflevering 4 Lynn meepakt naar de finale waar er dus een kans was op 500 euro was. Daarbij was hij ook verdubbelaars vergeten maar in tegenstelling tot Charlotte leek niemand hem dit te verwijten. (denkende aan de uitspraak dat de mol vertrouwen had, komt dit wel ook goed uit als mol).
Iets dat ik vergeten was in aflevering 3 is bij de telefoons dat Charlotte 3x opneemt en je hoort het gesprek. Senne neemt 1xop en je hoort niks. Dat geld vonden ze ook niet.

Iets dat mij niet weghoudt van Stéphanie is de hint rond het snijden van spaghetti, anderzijds vind ik de tip Senne is de mol bij de wetten van Italië ook wel sterk.

Hij verpest 3/4 van de bananen: Dat is een halve waarheid. De eerste banaan ging duidelijk in het net, maar botste er weer uit. Dat kan je als mol niet zo plannen. Ik kan mij niet voorstellen dat hij heeft geoefend om bananen onder de juiste hoek, tegen de juiste snelheid in een net te smijten, opdat ze er weer zouden uitbotsen. Hier krijgt hij van mij eerder 2/4. Maar goed, nog steeds maar de helft.

finisht te vroeg (geen duidelijkheid over aan wie het lag): Jawel, daar is wel duidelijkheid over: aan de mensen in de toren, want Gilles zegt in de voice-over duidelijk dat het hun taak is om de rondes bij te houden. Dus als het hun verantwoordelijkheid is, is het ook hun fout als het misloopt met de telling. Een mol in de kart kan dus op voorhand niet denken "oh, ze zullen wel een telfout maken". Als Senne de mol is, en de kandidaten in de toren tellen goed, gaat Senne met een ronde voorsprong de laatste ronde in. Hoe ga je dan nog subtiel mollen?
Je zegt ook dat de karts sowieso de beste positie is, maar dat is toch niet zo. De telfout van de toren zorgde er haast voor dat er twee kandidaten binnenreden. Alleen was Bernard bij de pinken. Je bepaalt ook hoeveel boosters er worden verdiend (of toch 2/3) en hoeveel bananen. En hoe je ze inzet.
En mocht Senne hebben geprobeerd bij de loodgieters terecht te komen, dan ging er één van de vrouwen moeten karten. Steek Lynn in zo'n kart en ik denk dat er geen bananen genoeg in Sicilië zijn om Massimiliano te verhinderen om haar in te halen. (Nuja, misschien ontpopt ze zich tot een pro, je weet nooit)

Hij is de enige die nog naar Michaël probeert te sturen: Nee hoor. Lynn stuurt eerst naar Michaël, Charlotte zegt te twijfelen tussen Michaël en Coco, Stéphanie zegt enkel Coco, Bernard twijfelt ook tussen Coco en Michaël. Senne zegt inderdaad dat Michäel ook wat stil is, maar als puntje bij paaltje komt probeert hij niets door te duwen en stemt hij (als derde) op Coco, waarna ook Bernard en Lynn hun hand opsteken. Waarom dan toch niet eerder voor Michaël gaan? Als er nog twee hun hand moeten opsteken. Die allebei Michaël al hebben genoemd. Misschien zou ik hier als mol wat vocaler zijn (en dat is mijn grootste probleem met Senne als mol. Hij doet molse dingen, maar bij beslissingen, goed of slecht, hoor je hem zelden of niet)
I was blind but now I can see

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #312 Gepost op: 23-04-2024, 20:22:51 »
Ik switch weer.. hopelijk voor de laatste keer naar iemand die ik op mijn “is de mol niet” lijstje had staan

Stéphanie
Ik switch ook (van Bernard) naar Stéphanie.

Ze heeft er plezier in en bij de molkwelling lijkt ze ingeseind te worden, maar ook die blik waarmee ze na afloop van de molkwelling Bernard aankijkt, hij werd er verlegen van.

- draagt veel bij aan het loskomen van de boot
- rommelt een beetje met olijven
- probeert de verduBBelaars te pakken
- is gefrustreerd bij de ijsjes, alles mislukt
- communiceert vermoedelijk niet met gevangene Senne op het kasteel, draagt ook niet bij aan hoe ze het moeten aanpakken.
- wilde de doos van Pandora openen, gaf het kamernummer van Lynn (dekmantel dan)
- pakt een tattoo, maakt Philippe verdacht
- probeert de omerta te doorbreken door tegen ze te praten aan tafel, tikt de zwembad rand niet uit zichzelf aan
- neemt de argumenten van Charlotte over en beredeneert dat de heren niet koken en dus niks weten van pasta
- bij de karts reikt verkeerde buizen aan en beïnvloed Michaël met diverse opmerkingen, is twijfelend over het aantal rondes en beschuldigd na afloop Senne met 15 rondes en ja zeggen
-loopt met de pizzadozen alsof ze nooit anders gedaan heeft
- gokt misschien op Michaël als afvaller en kiest Coco of witvoetje voor weinig geld halen
- Griekse kwellingen. Laat Bernard heel veel doen, draagt pas laat wat bij en pakt een molkwelling voor 500.
- Bij de blokkentorens niet overtuigend, maar gelukkig waren er kansen genoeg dat het nog fout ging en er zijn nog altijd nepmollen die meehelpen.
- spaghetti della mama. Toont tattoo met Si en snijdt de pasta.

Senne en Michaël de Lancelot van dit seizoen.  Bernard is meer de geldverdienende Toos.
Bij Stéfanie blijft de twijfel terugkomen of ze het wel is, het is allemaal niet spectaculair en soms ook niks, maar per saldo steeds mollerig.
Haar kat heet Mollie?
« Laatst bewerkt op: 23-04-2024, 21:01:15 door foxhunter »

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #313 Gepost op: 23-04-2024, 20:43:15 »
Ik heb het gevoel dat Senne en Michaël enorm aan het nepmollen zijn (bewust of onbewust). Stefanie, ook verdacht geedit, voel ik het toch ook niet bij.
Dan maar terug naar de minst logische keuzes voor mijn gevoel Charlotte en Bernard. En dan ga ik voor degene die het dan zou spelen als mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Voor mij nu Bernard als keuze.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #314 Gepost op: 23-04-2024, 20:48:20 »
Ik blijf twijfelen tussen Michael, Stephanie en Senne.. Elke dag weer een nieuwe hoofdverdachte  ::rofl::

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #315 Gepost op: 23-04-2024, 20:50:30 »
Als Bernard de mol is was hij meegegaan met Michaël een ronde eerder te stoppen, hij kreeg een molactie in de schoot geworpen maar pakte die niet.

Ik twijfel nog steeds tussen Senne en Stéphanie. Senne is voor de meest hand liggende gezien aflevering 5 maar Stéphanie wordt steeds in de luwte gehouden en zat net als Senne op de beste molposities (wat je niet van Bernard kunt zeggen).

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #316 Gepost op: 23-04-2024, 21:05:53 »
Als Bernard de mol is was hij meegegaan met Michaël een ronde eerder te stoppen, hij kreeg een molactie in de schoot geworpen maar pakte die niet.
En zich zo makkelijk in de kaart laten kijken? Dan liever doorrijden en nog een keertje slippen of stuurfoutje maken, die voorsprong was niet zo groot.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #317 Gepost op: 23-04-2024, 21:15:44 »
Als Bernard de mol is was hij meegegaan met Michaël een ronde eerder te stoppen, hij kreeg een molactie in de schoot geworpen maar pakte die niet.

Ik twijfel nog steeds tussen Senne en Stéphanie. Senne is voor de meest hand liggende gezien aflevering 5 maar Stéphanie wordt steeds in de luwte gehouden en zat net als Senne op de beste molposities (wat je niet van Bernard kunt zeggen).
Je ziet dat hij dat wil doen, alleen beginnen Stephanie en Michaël dan in de porto te roepen dat hij moet doorrijden. Alsnog stoppen valt dan wel heel erg op.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #318 Gepost op: 24-04-2024, 15:58:58 »
Ben door opvallende typjes (Michaël/Senne) , opvallend “ik wil de mol zijn” gedrag+montage en opdracht 4.3 afgestapt van mn mol die ik al vanaf afl 1 denk te horen in de stemvervorming.

En ga denk gewoon terug naar mn eerste tunnel.

Charlotte

En nee ik heb ook geen verklaring voor 4.3

Edit: ik kreeg een “gaat het wel goed met jou?” Pop-up bij het voor de 86e keer mn pool wijzigen  ;D
« Laatst bewerkt op: 24-04-2024, 16:02:21 door FS »

Offline BeaVer

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #319 Gepost op: 24-04-2024, 16:39:32 »
- Bij de blokkentorens niet overtuigend, maar gelukkig waren er kansen genoeg dat het nog fout ging en er zijn nog altijd nepmollen die meehelpen.

Ze slaagt er in om de laatste ronde te halen met een beperkte blokkendoos en daardoor maar 600 euro extra te verdienen voor de pot. 1 vraag verkeerd geantwoord waar haar zus ook niet echt overtuigd was van haar "excuus". 1 vraag geen letter kunnen opvissen en de 3de vraag juist. Ik durf nog wedden dat ze bij deze vraag niet verkeerd durfde antwoorden. Wie weet was haar zus er wel bij toen ze de eerste keer dronken was. Dan val je door de mand.