Poll

Wie is de Mol?

Bernard
2 (4.8%)
Michaël
21 (50%)
Senne
19 (45.2%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 24013 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #320 Gepost op: 24-04-2024, 16:48:14 »

Edit: ik kreeg een “gaat het wel goed met jou?” Pop-up bij het voor de 86e keer mn pool wijzigen  ;D
::rofl::

Michmol dacht haar stem trouwens ook meteen te herkennen.


Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #321 Gepost op: 24-04-2024, 16:58:39 »
Tja als je zoals ik al op Michael zat dan ga je na deze aflevering natuurlijk niet van mol veranderen. Hij deed alles precies zoals je van een mol mocht verwachten.

Buiten de overduidelijke redenen de afgelopen aflevering vind ik het heel opvallend dat hij niet wil kijken naar de ondertiteling van de mol. Dit is zeer mooie informatie voor een kandidaat, en hij is ook niet per se een kandidaat die altijd voor de groep wil spelen (zoals bijv Lynn was). Bernard en Stephanie kijken logischerwijs ook.

Dit geldt natuurlijk ook voor Senne, maar die zie ik sinds het karten niet meer als mol.

Online marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #322 Gepost op: 24-04-2024, 17:14:08 »
Ik sluit mij aan bij NVR_95

Ik maak me licht zorgen over hoe opvallend sommige molacties zijn. Niet echt de modus operandi van De Mol. Maar sinds de doos van Pandora heb ik hem nog maar weinig steken zien laten vallen. De bedragen die hij binnenbrengt zijn gering en klein (één pizza van 500€) en bij opdrachten waar er veel geld te verdienen valt heeft hij toch vaak een hand in het falen van de opdracht. Dus ik kan de switch niet maken naar andere kandidaten.
Senne komt even verdacht en vaak verdachter in beeld. Stéphanie kan, maar wil het te hard zijn (zie de constante verwijzing naar haar tattoo). De rest streep ik af. Charlotte nog een waterkansje. Maar sinds de Ape geloof ik dat niet meer.
Dus ik blijf op Michaël.
I was blind but now I can see

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #323 Gepost op: 24-04-2024, 17:23:52 »
Mocht het Michael of Stephanie zijn, vind ik het wel raar dat ze in in de laatste opdracht (waar zelfs een verdubbelaar bij in is gezet) in de finale weten te geraken, en dan gaan voor de overduidelijke keuze van een pasvraag, en hun moeders voor hetzelfde gaan. 
 


Online Eva.

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #324 Gepost op: 24-04-2024, 17:26:13 »
Mocht het Michael of Stephanie zijn, vind ik het wel raar dat ze in in de laatste opdracht (waar zelfs een verdubbelaar bij in is gezet) in de finale weten te geraken, en dan gaan voor de overduidelijke keuze van een pasvraag, en hun moeders voor hetzelfde gaan. 
 

Het lijkt mij extra moeilijk om te mollen in het bijzijn van iemand die jou heel goed kent, ik zie dat wel als een verzachtende omstandigheid in deze opdracht.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #325 Gepost op: 24-04-2024, 17:28:25 »
Het lijkt mij extra moeilijk om te mollen in het bijzijn van iemand die jou heel goed kent, ik zie dat wel als een verzachtende omstandigheid in deze opdracht.

Spoiler seizoen Mexico:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

 ::rofl::

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #326 Gepost op: 24-04-2024, 17:31:40 »
Mocht het Michael of Stephanie zijn, vind ik het wel raar dat ze in in de laatste opdracht (waar zelfs een verdubbelaar bij in is gezet) in de finale weten te geraken, en dan gaan voor de overduidelijke keuze van een pasvraag, en hun moeders voor hetzelfde gaan. 

Ik zou eerder zeggen: no way dat een mol voor het weekendje durft te gaan, dat zou toch niemand doen? Is echt een prijs van niks. Dat valt enorm op als mol. Dat Senne dat wel deed vind ik eerder tegen hem als mol spreken.

En tja, we kennen de moeders ook niet he, wie weet dacht Michael dat de kans best aanwezig was dat ze voor het weekend zou kiezen. In ieder geval groter dan bij de andere kandidaten (want dat is de afweging die je moet maken).

Offline BeaVer

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #327 Gepost op: 24-04-2024, 17:44:18 »
Mocht het Michael of Stephanie zijn, vind ik het wel raar dat ze in in de laatste opdracht (waar zelfs een verdubbelaar bij in is gezet) in de finale weten te geraken, en dan gaan voor de overduidelijke keuze van een pasvraag, en hun moeders voor hetzelfde gaan. 
 

De mol wil juist wel in de finale van dat spel geraken. Een kandidaat gaat voor extra geld en vragen juist hebben. De mol wil zo weinig mogelijk extra geld in de pot. Elke juiste vraag is 600 euro waard. Dus hoe langer de mol meespeelt, hoe minder extra geld in de pot.
Senne verdiend 1800 euro extra voor het te winnen bedrag, Stéphanie heeft maar 600 euro extra verdiend, Michaël 0 euro extra verdiend. Het dessertje, dat is eigenlijk moeilijk te mollen, want je kan nooit met zekerheid weten wat jouw familie gaat antwoorden in jouw plaats.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #328 Gepost op: 24-04-2024, 19:27:08 »
De mol wil zo weinig mogelijk extra geld in de pot.
Toch werd door hun het bedrag op het eind bijna verzilverd, maar Senne gooit roet in het eten.

Het dessertje, dat is eigenlijk moeilijk te mollen, want je kan nooit met zekerheid weten wat jouw familie gaat antwoorden in jouw plaats.
Ik ben er vrij zeker van dat 99.9% van de moeders voor die pasvraag zal kiezen. Een weekend Amsterdam is leuk hoor, maar je eigen kind verder zien komen in de Mol is onbetaalbaar.

Daarna weet Senne ook nog de verdubbelaars door te geven aan Lynn, terwijl er 2 zitten met een pasvraag. Het begint wel op te tellen zo.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2024, 19:29:55 door Reflektor »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #329 Gepost op: 24-04-2024, 19:35:53 »
Er is eerder uitdrukkelijk aangegeven dat de mol geen info krijgt over wie er gaat afvallen. Dat Senne het aan de afvaller heeft lijkt me dan als hij de mol is gewoon een gelukkige gok.

Dat hij voor het weekend gaat kan zeker een molactie zijn geweest (alhoewel ik hem zelf niet verdenk).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #330 Gepost op: 24-04-2024, 19:46:49 »
Er is eerder uitdrukkelijk aangegeven dat de mol geen info krijgt over wie er gaat afvallen.
Zeker

Maar je doet nu net alsof deze mensen niet al een langere tijd 24 uur op elkaars lip zitten.
De mol weet inmiddels echt wel ongeveer wie op wie zit en de kandidaten weten t ook van elkaar.


Offline BeaVer

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #331 Gepost op: 24-04-2024, 19:59:59 »
Zeker

Maar je doet nu net alsof deze mensen niet al een langere tijd 24 uur op elkaars lip zitten.
De mol weet inmiddels echt wel ongeveer wie op wie zit en de kandidaten weten t ook van elkaar.

Nee hoor. Dat weten ze echt niet van elkaar.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #332 Gepost op: 24-04-2024, 20:06:36 »
Echt wel hoor.. niet met zekerheid maar ze hebben zo hun vermoedens

Lynn werd benaderd door iemand waar ze op zat .. die haar van haar/hem af heeft gehaald. Lynn denkt dat dit de mol was. Dat weten we natuurlijk niet zeker maar dat de mol echt wel voelt wie hem verdenkt is 100% zeker.

Tenzij je natuurlijk 0 mensenkennis hebt maar dan word je denk ook niet tot mol gekozen.

Maar als jij t leuk vindt om te geloven dat niemand daar iets weet van elkaar mag dat natuurlijk hoor  ::ok::

Offline BeaVer

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #333 Gepost op: 24-04-2024, 20:13:40 »
Vermoedens zijn iets anders dan met zekerheid weten. Het is niet hetzelfde zoals in widm dat er bondjes zijn en dat er veel informatie wordt uitgewisseld. Zelfs de mol weet nooit met zekerheid wie er hem/haar allemaal verdenkt.

Online Eva.

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #334 Gepost op: 24-04-2024, 20:16:15 »
Echt wel hoor.. niet met zekerheid maar ze hebben zo hun vermoedens

Lynn werd benaderd door iemand waar ze op zat .. die haar van haar/hem af heeft gehaald. Lynn denkt dat dit de mol was. Dat weten we natuurlijk niet zeker maar dat de mol echt wel voelt wie hem verdenkt is 100% zeker.

Tenzij je natuurlijk 0 mensenkennis hebt maar dan word je denk ook niet tot mol gekozen.

Maar als jij t leuk vindt om te geloven dat niemand daar iets weet van elkaar mag dat natuurlijk hoor  ::ok::

De mol had net daarvoor de test gehackt en zal daar wel het e.e.a. hebben kunnen zien, je noemt precies een uitzonderlijke situatie. Ik denk ook dat de mol extra alert is op het gedrag van alle kandidaten richting zichzelf, maar dat iedereen dat wel van elkaar weet lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Je gaat je concurrenten toch niet wijzer maken dan ze al zijn?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #335 Gepost op: 24-04-2024, 20:19:56 »
Vermoedens zijn iets anders dan met zekerheid weten.

Denk dat je mijn post beter moet lezen.
Ik schreef weet t ongeveer.

Daarnaast vermoed ik ook nog eens dat de productie de mol hier en daar inlicht over wie hem/haar verdenkt.
Dat is wat anders dan de mol inlichten over afvallers.

Ik weet echt heel zeker dat de mol aanvoelt en/of BIJNA zeker weet wie hem/haar verdenkt.
Ook al wordt de mol niet ingelicht.
Dat voel je.. dat weet je dan gewoon.
Je merkt als je in de gaten wordt gehouden. Daar ben je als mol extra alert op. En wij zien maar n fractie. Zij leven met elkaar.
Ga er maar vanuit

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #336 Gepost op: 24-04-2024, 20:26:06 »
De mol had net daarvoor de test gehackt en zal daar wel het e.e.a. hebben kunnen zien, je noemt precies een uitzonderlijke situatie. Ik denk ook dat de mol extra alert is op het gedrag van alle kandidaten richting zichzelf, maar dat iedereen dat wel van elkaar weet lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Je gaat je concurrenten toch niet wijzer maken dan ze al zijn?

Goh, Lynn zegt dat Philippe haar hoofdverdachte was nadat hij afviel en dat hij dat niet alleen bij haar was. Ik denk dat de kandidaten wel het een en ander horen over wie wat verdacht vindt. De mol kan daar ook conclusies uit trekken.

In Viëtnam versprak een kandidaat zich over de mol tijdens een opdracht, ook exact toen ze nog met 5 waren. 1 van hen zag toen plots het licht, de andere 3 wisten perfect wie de mol was en wisten dat ook van elkaar.
Dat zat niet in de uitzending, maar in de laatste aflevering na de finale.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #337 Gepost op: 24-04-2024, 20:31:40 »
Het is trouwens vanuit Senne is een kandidaat perspectief heel slim van Senne om ze aan Lynn te geven.

Stel Senne voelt dat Lynn hem verdenkt.. dan is het heel gewiekst van hem om ze aan iemand te geven waarvan je vermoedt dat t de afvaller zou kunnen zijn.

Lekker boeiend die verdubbelaar.
Veel belangrijker om verdacht te worden bij anderen zodat je de finale haalt.

Ik zie hem dit wel doen als kandidaat.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #338 Gepost op: 24-04-2024, 20:42:37 »
De mol had net daarvoor de test gehackt en zal daar wel het e.e.a. hebben kunnen zien, je noemt precies een uitzonderlijke situatie. Ik denk ook dat de mol extra alert is op het gedrag van alle kandidaten richting zichzelf, maar dat iedereen dat wel van elkaar weet lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Je gaat je concurrenten toch niet wijzer maken dan ze al zijn?
Ik geloof dus niet dat de mol die uitslagen heeft mogen gebruiken om de afvaller later te kunnen aanwijzen. Dat valt wat mij betreft dan nog steeds onder de mol helpen. En daarvan is gezegd dat dit niet zou gebeuren. Wat de mol tijdens het spel hoort en ziet: prima dat van die kennis gebruik wordt gemaakt als hij wil bepalen wie hij denkt dat er gaat afvallen. Maar daar heeft de mol zelf moeite voor moeten doen om die kennis te vergaren.

Online marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #339 Gepost op: 24-04-2024, 20:45:57 »
Tuurlijk voel je als mol aan wie jou verdenkt en wie absoluut niet. Wij zien een uur per week, zij leven constant met elkaar samen.
Als een kandidaat plots veel opdrachten met jou wil doen, als een kandidaat nauwlettend in het oog houdt wat je eet. Hoe iemand zich gedraagt…

Hoe denk jij dat Comfort vorig jaar de busbomopdracht kon saboteren zoals ze het toen saboteerde zonder te weten dat 2 van de 3 kandidaten op die bus op haar zaten?

Daarbij komt dat vorige aflevering de mol letterlijk heeft gevraagd aan de kandidaten wie ze verdenken. Als ze daarop allemaal hebben geantwoord, wat ik wel denk, dan kan de mol wel een heel berekende gok doen. Je kiest dan de kandidaat diens verdachte het minst gemeenschappelijk heeft met jezelf op de testvragen.
I was blind but now I can see