Poll

Wie is de Mol?

Bernard
11 (8.8%)
Charlotte
20 (16%)
Michaël
53 (42.4%)
Senne
41 (32.8%)

Totaal aantal stemmen: 125

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 23259 keer)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #340 Gepost op: 24-04-2024, 21:05:36 »
Ik geloof dus niet dat de mol die uitslagen heeft mogen gebruiken om de afvaller later te kunnen aanwijzen. Dat valt wat mij betreft dan nog steeds onder de mol helpen. En daarvan is gezegd dat dit niet zou gebeuren. Wat de mol tijdens het spel hoort en ziet: prima dat van die kennis gebruik wordt gemaakt als hij wil bepalen wie hij denkt dat er gaat afvallen. Maar daar heeft de mol zelf moeite voor moeten doen om die kennis te vergaren.

Er is gezegd dat de mol niet weet wie de afvaller is, in verband met het doorgeven van de verdubbelaars. In dit geval wist de mol, ook als die inzage heeft gekregen in de tests, nog steeds niet wie de afvaller ging zijn. Dat hing af van de keuze van de groep, waarbij de mol het voornemen moet hebben gehad om ervoor te zorgen dat dat juist niét de oorspronkelijke afvaller werd. Ik vind dat het programma zich nog steeds aan die belofte houdt als de mol mee heeft mogen gluren toen ze de test invulden.

Of de mol na het verwerken van de uitslagen is verteld wat de exacte ranking was weet ik niet, maar ik ga er wel van uit dat de mol heeft meegekeken en kon zien hoe ze de test hebben ingevuld. Daarom denk ik dat het geen toeval is geweest dat de mol Lynn hierna aan een charme-offensief heeft onderworpen. Ik geloof wel dat zij het nu weet.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #341 Gepost op: 24-04-2024, 21:38:39 »
Gilles zegt tegen de mol: "Je weet, we gaan u niet/nooit zeggen wie de afvaller is"

Als de mol op een moment (hier dus bij het meekijken met de test) zelf kan achterhalen wie de afvaller kan zijn, heeft Gilles het niet gezegd.
Het is dan nog steeds een "berekende" gok voor de mol, maar die heeft wel een idee wie het minst op hem/haar zit.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #342 Gepost op: 24-04-2024, 23:18:36 »
Zelfs als de mol niet heeft meegekeken met de test (wat ik ergens hoop, want hoe je het draait of keert, de mol inzage geven in de test = de mol zeggen wie de afvaller is. “Jamaar, we hebben het niet GEZEGD, we hebben het getoond”. Dat zou gewoon flauw zijn.)

De mol heeft gesproken met de kandidaten en hen ook gevraagd wie ze verdachten. De kandidaten hoeven daar niet op te antwoorden en als ze slim zijn doen ze dat ook niet. Maar ik vrees dat ze het allemaal wel gedaan hebben.
En dan is het niet door de hulp van de productie dat de mol de waarschijnlijke afvaller kan kennen, maar dankzij de kandidaten zelf. En dat vind ik niet flauw. De kandidaten moeten dan maar niet antwoorden.
I was blind but now I can see

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #343 Gepost op: 24-04-2024, 23:50:33 »
Senne, Michaël of Stephanie  :P
You'll never walk alone

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #344 Gepost op: 25-04-2024, 13:23:03 »
Ik vermoed na afl. 4 en afl.5 toch echt Stéphanie. Met Si en diverse muzikale aanwijzigingen, zoals bij het duiken bij de boot en daarna Dolce Vita, met Bette Davis Eyes, Bocca di Rosa, de oogblikken bij de molkwelling. Ziet er leuk uit, had een jaartje vrij, een Ja-jaar. Het mollen lijkt niet spectaculair, maar bijvoorbeeld het lopen met de pizzadozen verraad wel iets.
Verklapt zich wel bij haar zus en niet bij het overige bezoek.


Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #345 Gepost op: 25-04-2024, 13:42:42 »
Als die si-tattoo inderdaad een hint/aanwijzing moet zijn dan doen ze dat shot met haar zus er niet zo in.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #346 Gepost op: 25-04-2024, 13:47:52 »
Ik verdenk Michaël het meest.

Stéphanie heb ik het nog niet zo in gezien. Misschien toch nog eens nader onder de loep nemen.

Senne zie ik het ook niet zo in.

Bernard en Charlotte zijn het niet.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #347 Gepost op: 25-04-2024, 13:49:49 »
Als die si-tattoo inderdaad een hint/aanwijzing moet zijn dan doen ze dat shot met haar zus er niet zo in.

Dat ligt er inderdaad érg dik bovenop.
En toch blijf ik haar het meest verdenken.  ;D

Uit het rijtje mogelijke mollenacties worden die van Stéphanie naar mijn idee veel subtieler in beeld gebracht dan Senne (bv Mario Kart) en Michaël (bv Molkwelling)
Alledrie kunnen wat mij betreft nog steeds de mol zijn ( ja, dat schiet op  ::rofl:: ), maar Stéphanie komt op mij het meest stiekem over. Die grijns van haar als dingen in de soep lopen... Dat kan natuurlijk als kandidaat, maar ik zie in haar vooral een mol die het naar haar zin lijkt te hebben.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #348 Gepost op: 25-04-2024, 13:54:06 »
Ik zou juist eerder verwachten dat een mol niet zit te grijnzen als een opdracht mislukt.

Hoe hadden ze Michael anders in beeld moeten brengen bij de molkwelling als hij de mol is? Het is niet echt subtiel, maar hier valt niet echt omheen te editen wat mij betreft.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #349 Gepost op: 25-04-2024, 15:25:11 »
 

Hoe hadden ze Michael anders in beeld moeten brengen bij de molkwelling als hij de mol is? Het is niet echt subtiel, maar hier valt niet echt omheen te editen wat mij betreft.


Als Michaël de mol is (en ik vond dat een heel verdacht moment van hem), dan zou ik hier verwachten dat hij het wat subtieler zou aanpakken. Bij Mario Kart bijvoorbeeld is het wel subtiel als hij de mol is: even verwarring zaaien bij het aantal rondes en Senne dan de fout laten maken.  >:D (ik zou dat wel een hele toffe molactie van hem vinden trouwens, maar hier stond Stéphanie ook)
Dat zou wel betekenen dat hij wel wat in paniek was, terwijl hij verder op mij best bedachtzaam overkomt. Dat kan, maar ik vind het niet logisch.

Het is ook niet zo dat Stéphanie heel openlijk aan het grijnzen is, vind ik, maar ik vond het wel opvallend.


Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #350 Gepost op: 25-04-2024, 15:30:58 »
Charlotte 100%.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #351 Gepost op: 25-04-2024, 16:54:20 »
 

Als Michaël de mol is (en ik vond dat een heel verdacht moment van hem), dan zou ik hier verwachten dat hij het wat subtieler zou aanpakken.

Maar wat had hij precies moeten doen dan als mol? Hij is duidelijk het sterkst van de groep. Dus qua positie kan hij niks kiezen, dat stond feitelijk al vast. Dan valt er verder op die plek niks te mollen, behalve loslaten voor de groep terug is. En dat deed hij.

Het is inderdaad niet subtiel, maar als hij de mol is dan is dit wel precies wat hij moest/kon doen. Subtiel mollen zat er nu gewoon niet in. Maar hij verzaakte niet.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #352 Gepost op: 25-04-2024, 18:27:18 »
Het was in ieder geval een hele zware opdracht. Het was ook logisch geweest als Charlotte en Lynn (die al moe waren) dat ook niet zouden halen. Als mol zou ik misschien wel proberen om het aan die twee over te laten, maar ik kan me ook voorstellen dat dit teveel risico is. En dat je dan beter de boel zelf kan laten mislukken. Maar het is sowieso niet een ideale situatie voor een mol, denk ik. Dus het kan nog alle kanten op.  ::jaja::

Ik denk nog steeds Stéphanie. Maar twijfel nog wel hoor.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #353 Gepost op: 25-04-2024, 20:36:08 »
Ik blijf maar lekker bij Stéphanie.

Maar met een helmpje op voor instortend tunnelgevaar.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #354 Gepost op: 25-04-2024, 20:52:43 »
Ik blijf maar lekker bij Stéphanie.

Maar met een helmpje op voor instortend tunnelgevaar.

Wederom Stéphanie ook hier.
Hmm ik wil ook wel een helm... Is dit dan de "Wil-helm" hint? 
( ;D ill see myself out ::zwaai::)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #355 Gepost op: 25-04-2024, 20:55:02 »
Ik blijf nog zwevende .. ik kom er echt niet uit.
Duik na afl 6 wel n tunnel in hopelijk

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #356 Gepost op: 25-04-2024, 22:33:28 »
Ik twijfel nog steeds tussen Stéphanie en Senne. Stéphanie ingevuld maar Senne vind ik uiteindelijk verdachter in afl. 5.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #357 Gepost op: 25-04-2024, 22:36:52 »
Stéphanie - zeer consistent mollengedrag.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #358 Gepost op: 26-04-2024, 11:55:48 »
 
 
Senne nu 3/5 afleveringen hoofdverdachte in Vlaanderen. Te verdacht?
Michael te verdacht in beeld en te vaak nep-mol gedrag. 

Enige echt logische optie die overblijft is Stephanie. Het zij zo.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #359 Gepost op: 26-04-2024, 12:28:38 »
 

Als Michaël de mol is (en ik vond dat een heel verdacht moment van hem), dan zou ik hier verwachten dat hij het wat subtieler zou aanpakken. Bij Mario Kart bijvoorbeeld is het wel subtiel als hij de mol is: even verwarring zaaien bij het aantal rondes en Senne dan de fout laten maken.  >:D (ik zou dat wel een hele toffe molactie van hem vinden trouwens, maar hier stond Stéphanie ook)
Dat zou wel betekenen dat hij wel wat in paniek was, terwijl hij verder op mij best bedachtzaam overkomt. Dat kan, maar ik vind het niet logisch.

Het is ook niet zo dat Stéphanie heel openlijk aan het grijnzen is, vind ik, maar ik vond het wel opvallend.

Maar als Michaël de mol is kán hij het toch niet subtieler aanpakken? Tuurlijk komt hij bij de Herculesopdracht terecht met zijn postuur. En als hij die opdracht wil doen mislukken...dan kan dat enkel door die zuilen te laten vallen. Er is voor hem geen optie B, want de enige andere optie is de zuilen doorgeven aan Charlotte. Maar als Charlotte net de zuilen heeft overgenomen, en net op dat moment komen Bernard en Stéphanie om de hoek...dan slaagt de opdracht.

In een ideale molwereld gaat Michaël als mol bij het vat staan. Daar valt het best te mollen zonder dat de andere kandidaat het kan zien. Maar als sterkste man van de groep zou dat geen logische plaats zijn.

Mijn hoofd zegt Stéphanie, mijn hart zegt Michaël.
Ik blijf momenteel nog bij Michaël
Wat voor Stéphanie spreekt is dat ze, op de eliminatie-opdracht na, geen enkele echte onmolse dingen heeft gedaan.
En bij de molkwelling kiest ze voor de Sisyphusopdracht nadat Bernard die opdracht gekozen had. Als mol wil je natuurlijk dat de derde man/derde sterkste van de groep niet vroegtijdig over de finish komt, want dan kan die ook weer aflossen. Dus door de proef op te houden zorg je dat die al zeker niet kan aflossen. En zo zijn er wel meer zaken waar zij sturend is, maar waar de edit toch een andere kandidaat extra uitlicht (op de boot was zij de eerste die zei om snel af te drukken. Maar de edit toont Charlotte die het doordrukt in de herhaling. Bij de Ape gaat zij heel snel mee met het verhaal van Charlotte, maar in de edit is het vooral Lynn die uitgelicht wordt)
Maar dan het steeds terugkomen op haar tattoo...Michaël is gewoon een leukere mol.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2024, 12:45:42 door marivwae »
I was blind but now I can see