Poll

Wie is de Mol?

Bernard
13 (11.3%)
Michaël
55 (47.8%)
Senne
47 (40.9%)

Totaal aantal stemmen: 115

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 25829 keer)

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #360 Gepost op: 26-04-2024, 12:34:04 »
Daarbij komt de vraag ook 'moet je het als mol altijd subtiel aanpakken?' stel hij is de mol en hij wordt best wel vertrouwd binnen de groep, dan kan je toch best wel even iets opvallender mollen. Zeker met zo'n zware balk kan je dan makkelijk wegkomen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #361 Gepost op: 26-04-2024, 12:46:39 »
Vorig jaar molde de mol in de eerste aflevering ook heel opzichtig op de zipline. Dus tsja.
I was blind but now I can see

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #362 Gepost op: 26-04-2024, 12:50:49 »
Vorig jaar molde de mol in de eerste aflevering ook heel opzichtig op de zipline. Dus tsja.
Ja, natuurlijk, als dat gebeurt kan je dat niet weg editen, ook niet bij wat Michaël deed of wat Senne deed in de blokkenopdracht.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #363 Gepost op: 26-04-2024, 15:24:47 »
Het feit dat zowel Senne als Michaël zoveel verdacht worden komt doordat ze veel samen doen. Het lijkt me dat een van hen de mol is en dat de andere een slimme kandidaat is die dat doorheeft en dus zoveel mogelijk bij zijn mol wil zijn. Ze houden elkaar op zijn minst heel goed in de gaten. Wat mij betreft kunnen ze het allebei nog zijn, al neig ik toch wat meer naar Michaël.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #364 Gepost op: 26-04-2024, 17:37:06 »
Als ik de groepspot zie kan ik haast bijna niet anders dan concluderen dat de huidige mol af en toe toch wel met zijn/haar voeten vooruit molt. En dan kan het bijna niet anders dat er ook opzichtige molacties tussenzitten.

Als ik de vergelijking maak met vorige jaargangen, na aflevering 5

Argentinië: 27000€
Zuid-Afrika: 19000€
Mexico: 15700€
Vietnam: 18950€
Griekenland: 17645€ (en gestart met een absoluut dieptepunt van de groepspot)
Duitsland: 14600€
Canarische Eilanden: 17390€
VS: 16820€

Nu: 11140€

Nu goed, er waren wel héél veel alles of niets opdrachten tov andere jaren, dus het zegt niet alles. Maar ik denk toch dat we met een mol zitten die er vol voor gaat.
En dan kom ik weer uit bij Michaël en Senne en in mindere mate Stéphanie.
I was blind but now I can see

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #365 Gepost op: 26-04-2024, 17:50:31 »
Nu goed, er waren wel héél veel alles of niets opdrachten tov andere jaren, dus het zegt niet alles. Maar ik denk toch dat we met een mol zitten die er vol voor gaat.
En dan kom ik weer uit bij Michaël en Senne en in mindere mate Stéphanie.
Zo overdreven veel alles of niets opdrachten waren er nu toch ook niet buiten de 5de aflevering?

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #366 Gepost op: 26-04-2024, 18:30:02 »
Eerste aflevering geen
tweede aflevering: ijsjes (buiten tijd = geen geld), toren (buiten tijd = geen geld) en min geld bij de doos van Pandora
derde aflevering: bomauto (foute auto=geen geld) en eigenlijk Centuripe ook (foute maffioso = geen geld) maar dat zullen we door de vingers zien
vierde aflevering: opdracht 3 kon je enkel geld mee verliezen, maar niets winnen.
vijfde aflevering: allemaal alles of niets.

Dus toch behoorlijk veel, al weet ik niet wat de verhouding was vorige jaargangen.
I was blind but now I can see

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #367 Gepost op: 26-04-2024, 19:03:43 »
Eerste aflevering geen
tweede aflevering: ijsjes (buiten tijd = geen geld), toren (buiten tijd = geen geld) en min geld bij de doos van Pandora
derde aflevering: bomauto (foute auto=geen geld) en eigenlijk Centuripe ook (foute maffioso = geen geld) maar dat zullen we door de vingers zien
vierde aflevering: opdracht 3 kon je enkel geld mee verliezen, maar niets winnen.
vijfde aflevering: allemaal alles of niets.

Dus toch behoorlijk veel, al weet ik niet wat de verhouding was vorige jaargangen.
De ijsjes ben ik het niet echt mee eens, daar hebben ze echt wel genoeg kansen om geld te verdienen. Er moet wel iets van beperking in tijd zijn, anders werd het wel heel makkelijk. Een tijdsbeperking is er trouwens meestal bij zo'n opdrachten.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #368 Gepost op: 26-04-2024, 20:41:05 »
Niet echt hé. Bij de ijsjes kan je enkel geld verdienen door ijsjes op tijd binnen te brengen. Je mag alle bollen goed hebben opgevangen, als je buiten tijd aankomt verdien je niets, dus is het alles of niets.

Mocht de opdracht zijn: per goed ijsje 200€ en dat bedrag wordt verdubbeld als je binnen het uur aankomt, dan is het niet alles of niets. Als tijd uw maatstaf is of er iets of niets wordt verdiend…dan is het alles of niets.
I was blind but now I can see

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #369 Gepost op: 26-04-2024, 20:52:14 »
Het feit dat zowel Senne als Michaël zoveel verdacht worden komt doordat ze veel samen doen. Het lijkt me dat een van hen de mol is en dat de andere een slimme kandidaat is die dat doorheeft en dus zoveel mogelijk bij zijn mol wil zijn. Ze houden elkaar op zijn minst heel goed in de gaten. Wat mij betreft kunnen ze het allebei nog zijn, al neig ik toch wat meer naar Michaël.
Het lijkt niet dat Senne op Michaël zit. Hij zegt dat hij het heel raar vindt dat Michaël loste net wanneer Lynn en Charlotte kwamen aanlopen. Van een kandidaat die je verdenkt vind je dat niet raar, maar te verwachten.

Net als Bernard datzelfde zegt van Senne, zo raar dat hij een weekendje Amsterdam koos.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #370 Gepost op: 26-04-2024, 22:40:54 »
Maar als Michaël de mol is kán hij het toch niet subtieler aanpakken?

Mijn hoofd zegt Stéphanie, mijn hart zegt Michaël.

Wat voor Stéphanie spreekt is dat ze, op de eliminatie-opdracht na, geen enkele echte onmolse dingen heeft gedaan.
Maar dan het steeds terugkomen op haar tattoo...Michaël is gewoon een leukere mol.

Ja, daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. (ook met andere dingen uit deze post)
Of Michaël een leukere mol is, dat weet ik niet. Ik vind hem wel een fijne persoonlijkheid en als hij de mol is: hulde.  ::bravo::
En eens dat een mol niet subtiel hóeft te zijn. Wat ik bedoel is dat Michaël bij Hercules wel opviel bij de kijker. Als hij de mol is en de kandidaten denken dat hij niet de mol is, dan is dat natuurlijk oké om te oden.

Ik blijf maar even bij mijn hoofd (Stéphanie). Het overkomt me weleens dat ik teveel op mijn gevoel afga (mijn gevoel zegt Senne of  Michaël)  en dat daar uiteindelijk niet zo heel veel van klopt.  ;)

Ik ben benieuwd, hopelijk meer duidelijkheid in de volgende aflevering.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #371 Gepost op: 28-04-2024, 12:36:01 »
Charlotte = 2x de mol
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #372 Gepost op: 28-04-2024, 19:40:27 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 6:
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #373 Gepost op: 28-04-2024, 20:00:31 »
Gevoelsmatig komt Stéphanie steeds meer naar voren bij mij (gedrag), maar rationeel (follow the money) krijg ik het niet rond. Op basis van Follow the Money kom ik dan weer bij Michaël uit. Ik ga dus nog maar een aflevering voor Senne ::jaja::
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #374 Gepost op: 28-04-2024, 21:15:18 »
Ik geloof niks van de moltranen van Charlotte en 200 bieden?
Als je de mol bent wel idd

Haar stem was ook het minst AI

Ze speelt t wel erg goed hoor als ze het is

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #375 Gepost op: 28-04-2024, 21:22:34 »
Charlotte

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #376 Gepost op: 28-04-2024, 21:27:19 »
De Mol is een man die niet Bernard heet.

Vooralsnog neig ik meest naar Michael.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #377 Gepost op: 28-04-2024, 21:30:07 »
Voor mij is dit seizoen zo goed als verloren. Mijn hele diepe tunnel is ingestort en ik heb echt serieus geen idee wie van die andere vier het wel is...

Online Eva.

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #378 Gepost op: 28-04-2024, 21:38:12 »
Ik blijf bij Michaël, ondanks de eerste twijfels. Hij heeft de pot toch weer 3000 euro gekost. De enige andere optie voor mij zou Senne zijn, maar die vond ik minder mols. Bernard leek verdacht vanavond, maar die is zo lang te kandidaats geweest dat ik daar nu niet ineens in ga geloven in dit stadium. Charlotte is echt een kandidaat.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #379 Gepost op: 28-04-2024, 21:44:57 »
Ik geloof niks van de moltranen van Charlotte en 200 bieden?
Als je de mol bent wel idd

Haar stem was ook het minst AI

Ze speelt t wel erg goed hoor als ze het is

Misschien trap ik erin, maar ik vind de emoties oprecht overkomen en ook verklaarbaar als kandidaat. Ze hebben net afscheid genomen van Lynn die constant voor de groep ging en ze hebben al een tijdje weinig tot niets verdiend. Dit is de kans om de mol een loer te draaien, als gewoon niemand biedt wint de groep ipv de mol.