Poll

Wie is de Mol?

Bernard
16 (9.9%)
Michaël
72 (44.4%)
Senne
74 (45.7%)

Totaal aantal stemmen: 162

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 33857 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #380 Gepost op: 28-04-2024, 21:48:39 »
Dit is de kans om de mol een loer te draaien, als gewoon niemand biedt wint de groep ipv de mol.

Dit is juist de kans voor n kandidaat om de mol te horen. Het slaat echt nergens op om te denken dat iedereen laag gaat bieden.
Het voelde alsof ze wat emoties inzette .. want so naief is niemand.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #381 Gepost op: 28-04-2024, 21:52:19 »
Ik begon te twijfelen door Stephanie, maar bleef de pool stug invullen op Michael. En in deze poll blijf ik volharden. Senne zie ik meer als de nieuwe Davey. Gaat wel in de finale geraken maar ik verdenk hem niet.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #382 Gepost op: 28-04-2024, 22:12:23 »
Charlotte, geweldige actrice...
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #383 Gepost op: 28-04-2024, 22:41:46 »
Tunnel ingestort …
Voor het eerst dit seizoen ga ik voor Senne.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #384 Gepost op: 28-04-2024, 22:47:24 »
1. Charlotte
2. Michaël
3. Senne

Niet Bernard. Eerder ook al corrrct Lynn en Stéphanie afschreven, dus het afschrijven loopt weer lekker.

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #385 Gepost op: 28-04-2024, 23:51:37 »
Charlotte, had ik helemaal niet in het vizier maar in het telefoongesprek met de mol lijkt me haar stem als enigste het meest authentiek. :o

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #386 Gepost op: 29-04-2024, 00:04:25 »
Nu volle bak op Senne. 
 
Charlotte acteert niet en is te emotioneel om de mol te zijn. 
Michael zet zichzelf te veel in de schijnwerpers om de mol te zijn.
Bernard staat bovenaan in het Follow the Money overzicht, daar heeft de mol nog nooit gestaan volgens mij.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #387 Gepost op: 29-04-2024, 00:11:49 »
Michaël

Charlotte is nu definitief uitgesloten voor mij.
Waarom zou je zo reageren als mol wanneer anderen voor zichzelf kiezen? Dat is net wat je wil. Ik snap dat je de schijn wat wil ophouden, maar als je de sfeer de dieperik instuurt, waardoor kandidaten misschien net méér voor de pot gaan kiezen…dan is dat een bizarre tactiek.
I was blind but now I can see

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #388 Gepost op: 29-04-2024, 08:30:09 »
Het was een fijne tunnel met Stéphanie. Maar achteraf lag het er ook wel iets te dik bovenop door twee keer op die tattoo te wijzen.  ::joehoe::

Senne of Michael dan toch? Nog maar eens goed nadenken deze week!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #389 Gepost op: 29-04-2024, 10:22:52 »
Wéér mijn tunnel ingestort.

Senne dan maar.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #390 Gepost op: 29-04-2024, 10:25:05 »
Michael  ::jaja::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #391 Gepost op: 29-04-2024, 10:56:51 »
Bernard is een topkandidaat, was of mol of winnaar, maar nu vooral winnaar.
In Michaël en Senne zie ik het gewoon niet, zij worden gemanipuleerd tot posities waar eigen voordeel ten koste van de pot behaald kan worden. Blijft er nog maar 1 over: Charlotte.

-bruisbal, wil direct drukken, beetje snel voor een mol.
-te laat bij dansen
-zeggen dat je snel gedrukt hebt
-verkeerde aanwijzingen bij ijsjes, maar niet niet in beeld
-niet communiceren met Senne
-laat Stéphanie verklaren de doos van Pandora te open, maar gaat daar niet tegen in
-Weet veel italiaanse liedjes, maar geeft ze ook de juiste locatie?
-Verspreekt zich bij de omerta
-Is fel bij de ape en gooit het op mannen die niet koken
-rijdt traag met haar kart, vreemde actie, hierdoor kwam Bernard alsnog binnen
-Verliest pizzadozen
-Verklaart bij de bijzonder eliminatie dat ze vrij nauw heeft ingevuld en gaat door, dus ze 'weet' al wie de mol is
-beïnvloed de keuze voor Sisyphus en de Danaïden, waardoor het logisch is dat Bernard te laat bij de zuilen van Heracles komt.
-Gaat samen met Bernard bij de spaghetti en laat hem de verkeerde kiezen
-blokken ging niet zo goed, integendeel 1200 euro verdienen en niet naar de finale. wel liegen dan tegen haar moeder, schoenen waren 's morgens verplaatst, molbriefing gehad?
-wekt vertrouwen bij scherma di coltella, zoals ze dat ook deed bij Lynn bij de Danaïden, maakt een betrouwbare keuze voor de helft van het geld.
-Philippe zei al het is een felle groep. Dat is bij de stem van de mol weer duidelijk. De (AI?) stem van Charlotte klinkt behoorlijk echt. Senne heeft het molse bod, maar het toneelstukje van Charlotte komt wel op een juist moment om jezelf nog eens kandidaats neer te zetten en inloop naar de volgende paintbal opdracht.
-benadrukt dat Senne en Stéphanie haar molboekje mogen overschrijven, want zij hebben hun molboekje opgeofferd. Ben benieuwd wat Senne gaat aantreffen in het molboekje van Charlotte. Hangt nog even de felle kandidaat uit met dood, hij is dood.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2024, 11:14:03 door foxhunter »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #392 Gepost op: 29-04-2024, 11:52:58 »
Charlotte ::bravo::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #393 Gepost op: 29-04-2024, 13:09:11 »
Ik zou dat prachtig vinden hoor ::love::! Mijn oude tunnel. Het acteertalent zou prachtig zijn, ik kan het alleen niet plaatsen in het voordeel van de mol.

Stephanie heb ik nooit verdacht. Het maakt het er dus niks makkelijker op. Ik blijf maar bij 'gewoon' Senne. Daar zitten geen haken en ogen aan, een simpele mol. Michael is wensmol, hij zat daar toch goed op de molpositie door even het bedrag te halveren om 'op safe' te spelen. Maar in het algemeen scoort Senne veel consequenter als mol.

Nu niet hopen dat er weer iemand uitgaat die ik niet verdenk.... Bernard. Dat hebben we met Lynn, Coco, Philippe enzo nu wel gehad.... iets makkelijker graag, DeMol crew ::) ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #394 Gepost op: 29-04-2024, 13:35:15 »
Mol Charlotte
Winnaar Bernard
Verliezer Senne

Of ik switch deze wk nog 86x zoals vorige wk  ;D

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #395 Gepost op: 29-04-2024, 13:39:51 »
Ik sluit me ook aan bij Charlotte.

Het is de tactiek van de productie om molacties van kandidaten uit te lichten en ons daarmee op het verkeerde been te zetten. Dit gebeurt constant met Michael. Maar als Charlotte de verdubbelaars "vergeet" en als eerste afgaat bij het karten, dan vindt de kijker het opeens te obvious, jaja  ::rofl::

Daarnaast denk ik dat het achteraf altijd duidelijk is. Dat je denkt, "hoe heb ik dit kunnen missen". Als je de eerste aflevering terugkijkt met het oog op Charlotte, dan valt alles op z'n plek.

  • Het laatste goede antwoord geven waardoor de groep als eerste bevrijd wordt
  • Vervolgens ontzettend aandringen om op de rode knop te drukken (-6k)
  • Vertragen met het duiken onder het mom van dat ze het zo eng vindt. Ze hoopt dat de groep zegt "oke, kom maar terug als niet lukt". Dan hadden ze 1000 euro misgelopen
  • Geen verdubbelaars verzameld.
  • Zonder dat het nodig is aangeven dat ze na 7 seconden al gekeken heeft, waardoor de groep haar weggestemd, en er 2k verloren gaat.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2024, 13:43:11 door thomas92 »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #396 Gepost op: 29-04-2024, 13:46:08 »
Vaak zijn het de jonge mensen die tactisch spelen die naast de mol de finale halen.
In die zin is het ook dit seizoen weer opvallend dat Senne, Charlotte en Bernard bij de laatste 4 geraken.
Dat maakt in zekere zin Michael weer verdachter, van iemand die zo speels en soms ondoordacht te werk gaat verwacht je ook sneller fouten in de test.

Als Michaël afvalt voor de finale zet ik mijn molverdachten als volgt: Senne 80% Charlotte 15% Bernard 5%
Als Michaël doorgaat dan zet ik: Senne 50%, Michaël 40%, Bernard of Charlotte 10%

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #397 Gepost op: 29-04-2024, 13:53:53 »
Ik sluit me ook aan bij Charlotte.

Het is de tactiek van de productie om molacties van kandidaten uit te lichten en ons daarmee op het verkeerde been te zetten. Dit gebeurt constant met Michael. Maar als Charlotte de verdubbelaars "vergeet" en als eerste afgaat bij het karten, dan vindt de kijker het opeens te obvious, jaja  ::rofl::

Valt op dat als Charlotte wel een verdachte edit meekrijgt (bijv. in afl. 5 op het laatst, als Gilles het over de mol heeft en ze prominent in beeld wordt gebracht), het er zo dik bovenop ligt dat je denkt: ze zetten een kandidaat verdacht neer.

Staat subtiele onverdachte montage tegenover, bijvoorbeeld in afl. 4 als ze schrikt van het geluid voordat de mol de kandidaten een voorstel doet. Daarna komt de afvaller van die aflevering, Coco, met een soortgelijke reactie in beeld.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #398 Gepost op: 29-04-2024, 14:05:50 »
Ik sluit me ook aan bij Charlotte.

Het is de tactiek van de productie om molacties van kandidaten uit te lichten en ons daarmee op het verkeerde been te zetten. Dit gebeurt constant met Michael. Maar als Charlotte de verdubbelaars "vergeet" en als eerste afgaat bij het karten, dan vindt de kijker het opeens te obvious, jaja  ::rofl::

Daarnaast denk ik dat het achteraf altijd duidelijk is. Dat je denkt, "hoe heb ik dit kunnen missen". Als je de eerste aflevering terugkijkt met het oog op Charlotte, dan valt alles op z'n plek.

  • Het laatste goede antwoord geven waardoor de groep als eerste bevrijd wordt
  • Vervolgens ontzettend aandringen om op de rode knop te drukken (-6k)
  • Vertragen met het duiken onder het mom van dat ze het zo eng vindt. Ze hoopt dat de groep zegt "oke, kom maar terug als niet lukt". Dan hadden ze 1000 euro misgelopen
  • Geen verdubbelaars verzameld.
  • Zonder dat het nodig is aangeven dat ze na 7 seconden al gekeken heeft, waardoor de groep haar weggestemd, en er 2k verloren gaat.

Mooi lijstje! Bij de Vlaamse mol vind ik het altijd lastig, omdat ik eigenlijk nooit goed zit. Ik heb Charlotte als ik eerlijk ben afgeschreven. Ze staat vaak op slechte plekken en is heel emotioneel (kan haar emoties in de laatste aflevering niet plaatsen als mol). Ik zie meer in Senne, die ook de verdubbelaars vergeet (goed voorbeeld doet goed volgen!) en vaak wél op de juiste plekken staat.

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #399 Gepost op: 29-04-2024, 14:34:22 »
Fair enough :P Het valt inderdaad wel op dat Senne vaak op een gunstige plek staat.  Dan ben ik wel benieuwd hoe je naar de eerste aflevering kijkt.

  • Senne pakt een verdubbelaar met het duiken wat niet nodig was. De mol wil sowieso zo min mogelijk verdubbelaars in het spel.
  • Bij de tweede opdracht geeft Senne een goed antwoord op de vraag over voor welk dier Michael bang is. Was ook niet nodig
  • Bij de laatste opdracht vond ik hem overkomen als een kandidaat, al moet ik wel zeggen dat ie Charlotte er uit lijkt te willen stemmen