Poll

Wie is de Mol?

Bernard
16 (9.9%)
Michaël
72 (44.4%)
Senne
74 (45.7%)

Totaal aantal stemmen: 162

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 34690 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #400 Gepost op: 29-04-2024, 15:37:58 »
Fair enough :P Het valt inderdaad wel op dat Senne vaak op een gunstige plek staat.  Dan ben ik wel benieuwd hoe je naar de eerste aflevering kijkt.

  • Senne pakt een verdubbelaar met het duiken wat niet nodig was. De mol wil sowieso zo min mogelijk verdubbelaars in het spel.
  • Bij de tweede opdracht geeft Senne een goed antwoord op de vraag over voor welk dier Michael bang is. Was ook niet nodig
  • Bij de laatste opdracht vond ik hem overkomen als een kandidaat, al moet ik wel zeggen dat ie Charlotte er uit lijkt te willen stemmen

Je af en toe voordoen als een kandidaat met kleine kandidatenacties is juist nodig voor de Mol toch?

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #401 Gepost op: 29-04-2024, 16:18:15 »
Fair enough :P Het valt inderdaad wel op dat Senne vaak op een gunstige plek staat.  Dan ben ik wel benieuwd hoe je naar de eerste aflevering kijkt.

  • Senne pakt een verdubbelaar met het duiken wat niet nodig was. De mol wil sowieso zo min mogelijk verdubbelaars in het spel.
  • Bij de tweede opdracht geeft Senne een goed antwoord op de vraag over voor welk dier Michael bang is. Was ook niet nodig
  • Bij de laatste opdracht vond ik hem overkomen als een kandidaat, al moet ik wel zeggen dat ie Charlotte er uit lijkt te willen stemmen

Hoewel ik zelf in een Michaëltunnel zit kan ik het opduiken van een verdubbelaar toch niet per sé linken aan een anti-molactie.
In sé heb je natuurlijk gelijk: elke verdubbelaar in het spel is voor een mol niet handig, want dat kan bakken geld opbrengen.
Maar na Senne duiken er nog twee mensen. De kans dat één van hen de resterende verdubbelaar opduikt is zeer reëel. De verdubbelaar laten hangen zou een dag later zelfs vragen beginnen oproepen bij de kandidaten.
I was blind but now I can see

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #402 Gepost op: 29-04-2024, 16:55:03 »
Je af en toe voordoen als een kandidaat met kleine kandidatenacties is juist nodig voor de Mol toch?

In de allereerste opdracht van het seizoen? Dat lijkt me eerder iets wat je later in het seizoen doet naarmate het moeilijker wordt om onder de radar te blijven.

Hoewel ik zelf in een Michaëltunnel zit kan ik het opduiken van een verdubbelaar toch niet per sé linken aan een anti-molactie.
In sé heb je natuurlijk gelijk: elke verdubbelaar in het spel is voor een mol niet handig, want dat kan bakken geld opbrengen.
Maar na Senne duiken er nog twee mensen. De kans dat één van hen de resterende verdubbelaar opduikt is zeer reëel. De verdubbelaar laten hangen zou een dag later zelfs vragen beginnen oproepen bij de kandidaten.

Hmmm ja ik vind het een lastige, je kunt het inderdaad op die manier uit leggen. Als Senne de mol is en ik kijk de eerste aflevering terug, dan denk ik niet dat ik zeg "Now it all makes sense"  ::rofl:: Zou dat bij Michael wel hebben trouwens. Die was met de voorstelronde behoorlijk aan het saboteren. Vond Charlotte dan wat meer onder de radar (zoals de productie het graag ziet). Terwijl ze toch behoorlijk wat geld uit de pot houdt.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #403 Gepost op: 29-04-2024, 17:23:53 »
In de allereerste opdracht van het seizoen? Dat lijkt me eerder iets wat je later in het seizoen doet naarmate het moeilijker wordt om onder de radar te blijven.

Juist wel in de eerste opdracht! De mol doet wel vaker niets of weinig in de eerste aflevering, dit omdat het zenuwslopend is om de rol te krijgen en omdat het belangrijk is vertrouwen te kweken in de groep. De mol doet meestal wel iets, maar geen grote of opvallende dingen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #404 Gepost op: 29-04-2024, 17:29:08 »
Ik zie de Charlotte tunnel opeens hartstochtelijk verdedigd worden. Dat doet mij wel deugd, maar ik zie nergens een verklaring voor de emotionele uitbarsting. Zoals anderen al opmerkten werkt dit voor de mol juist averechts. Door de groep zo emotioneel klem te zetten laten ze het wel uit de kop om nog langer tegen de pot te werken. En dat zag je meteen daarna ook, doordat Stephanie haar molboekje opgaf. Beter was het dat er geen opoffering was, en 5000 euro uit de pot gehouden. En volgende week allemaal makke schapen die alles voor de pot doen omdat Charlotte anders gaat huilen? Niet slim voor de mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #405 Gepost op: 29-04-2024, 17:51:21 »
Dit is echt een ongekende tunnel inderdaad waar je niet zomaar meer uitkomt  ::rofl::

Die emotionele uitbarsting, die interpreteer ik als iemand die al een hele tijd onder druk staat omdat ze een rol speelt. Daarnaast heeft ze een dubbel gevoel omdat de groep steeds kleiner en hechter wordt. Het kan goed een mix van emoties zijn. Ik vond dat bod van 200 euro sowieso heel gek.

Ze kan super goed liegen, dus ik kan er niet zomaar vanuit gaan we op dat gebied haar op haar blauwe ogen kunnen geloven, zoals ik dat bij Lynn bijvoorbeeld wel had.

Naar mijn inziens is het ook niet per se ongunstig voor de mol. Zoals Bernard ook aangaf kan het in haar voordeel werken om zo goodwill te winnen en verdenkingen op haar af te schudden.

(dit is de beste verklaring die ik kon bedenken :P )

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #406 Gepost op: 29-04-2024, 17:54:39 »
Of het was een throwback naar Lennart onder mom van 'alles komt terug'

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #407 Gepost op: 29-04-2024, 17:57:13 »
In behind the scenes gaf Stephanie aan dat ze een enorm slaapgebrek had. Zal bij Charlotte wel niet anders zijn geweest. Denk dat die uitbarsting daar wel mee te maken zal hebben gehad.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #408 Gepost op: 29-04-2024, 18:22:34 »

Naar mijn inziens is het ook niet per se ongunstig voor de mol. Zoals Bernard ook aangaf kan het in haar voordeel werken om zo goodwill te winnen en verdenkingen op haar af te schudden.

(dit is de beste verklaring die ik kon bedenken :P )

Maar is dat in dit stadium van het spel dan nog echt nodig?
Ik denk dat alle kandidaten nu ondertussen wel all in zijn gegaan.
Bernard zijn "de teerling is geworpen" duidt voor mij toch dat hij nu ook de stap heeft gezet om volledig op één iemand te gaan.
In dit stadium van het spel denk ik dat de meeste kandidaten hun mol hebben gekozen en daar bij blijven. Dat wil niet zeggen dat ze juist zitten, maar wel dat ze in een tunnel zitten en daar niet meer gaan van afstappen. Iemand die op Charlotte zit gaat nu niet plots van mol wisselen omdat ze huilde. Die gaat zeggen wat Bernard zegt.
De enige die uit een tunnel kan getrokken worden is Michaël. Als Michaël ervan overtuigd is dat zijn verdachte een AI-stem had, dan kan hij nog de switch maken. Al de rest gaan zo vlak voor het einde geen grote veranderingen meer doorvoeren volgens mij. En dat is toch ook iets wat we elk seizoen in de laatste aflevering zien: de finalisten zitten vaak relatief snel juist en de afvallers, zelfs voor de finale, zitten ook vaak al afleveringen lang op hun (foute) mol en wijken daar niet van af. Behalve als hun mol dan naar huis moet met een rood scherm (Ruben vorig jaar bijvoorbeeld)
I was blind but now I can see

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #409 Gepost op: 29-04-2024, 18:35:31 »
Dit is echt een ongekende tunnel inderdaad waar je niet zomaar meer uitkomt  ::rofl::

Die emotionele uitbarsting, die interpreteer ik als iemand die al een hele tijd onder druk staat omdat ze een rol speelt. Daarnaast heeft ze een dubbel gevoel omdat de groep steeds kleiner en hechter wordt. Het kan goed een mix van emoties zijn. Ik vond dat bod van 200 euro sowieso heel gek.

Ze kan super goed liegen, dus ik kan er niet zomaar vanuit gaan we op dat gebied haar op haar blauwe ogen kunnen geloven, zoals ik dat bij Lynn bijvoorbeeld wel had.

Naar mijn inziens is het ook niet per se ongunstig voor de mol. Zoals Bernard ook aangaf kan het in haar voordeel werken om zo goodwill te winnen en verdenkingen op haar af te schudden.

(dit is de beste verklaring die ik kon bedenken :P )

Als Charlotte de mol is, denk ik dat het haar hoofddoel is om kandidaten op iemand anders naar huis te laten gaan. Haar molschap op die manier op te poetsen ✨

Dan kun je juist wel met die emoties komen (die sommige mensen makkelijk kunnen oproepen als ze onder grote druk staan).

Er wordt hier de aanname gedaan dat het de mol in de eerste plaats om de hoogte van de pot te doen is. Daar ga ik niet in mee.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #410 Gepost op: 29-04-2024, 19:00:07 »
-te laat bij dansen
-verkeerde aanwijzingen bij ijsjes, maar niet niet in beeld
-laat Stéphanie verklaren de doos van Pandora te open, maar gaat daar niet tegen in
-Gaat samen met Bernard bij de spaghetti en laat hem de verkeerde kiezen
-blokken ging niet zo goed, integendeel 1200 euro verdienen en niet naar de finale. wel liegen dan tegen haar moeder, schoenen waren 's morgens verplaatst, molbriefing gehad?
-wekt vertrouwen bij scherma di coltella, zoals ze dat ook deed bij Lynn bij de Danaïden, maakt een betrouwbare keuze voor de helft van het geld.
Maar als dit allemaal tot de belangrijkste molacties behoort, hoe moeten wij de mol als kijkers dan ontmaskeren. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de kandidaten. De dingen die ik hier gequote heb zijn dingen die ofwel niet met zekerheid gebeurd zijn, maar aannames zijn, of dingen die eigenlijk meer toe te schrijven zijn aan andere kandidaten. Dan heeft Charlotte als mol dus zelf amper gemold, maar alle kandidaten het vuile werk voor haar laten opknappen? Dat zou ik toch wat flauw vinden.

-Weet veel italiaanse liedjes, maar geeft ze ook de juiste locatie?
Volgens mij hebben we de meeste van haar telefoontjes effectief gehoord, in tegenstelling tot de laatste, die door Senne werd beantwoord.

-Verklaart bij de bijzonder eliminatie dat ze vrij nauw heeft ingevuld en gaat door, dus ze 'weet' al wie de mol is
Dat hoeft toch helemaal niet. Je kan perfect all-in gaan op een verkeerde kandidaat en alsnog lang in het spel blijven. Daarnaast doet ze bij deze bijzondere eliminatie een heel rare zet als mol door Coco zeer verdacht te maken.

-beïnvloed de keuze voor Sisyphus en de Danaïden, waardoor het logisch is dat Bernard te laat bij de zuilen van Heracles komt.
Ik snap niet echt wat je hier bedoelt. Hoezo is het logisch dat Bernard te laat bij de zuilen van Hercules aankomt? En stuurde ze daar echt zo hard dan, dat is niet hoe ik het mij herinner.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2024, 22:05:08 door Mollenjager-DT »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #411 Gepost op: 29-04-2024, 19:23:20 »
op haar blauwe ogen kunnen geloven, zoals ik dat bij Lynn bijvoorbeeld wel had.


Ik weet toch tamelijk zeker dat Lynn geen blauw ogen heeft.    ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #412 Gepost op: 29-04-2024, 19:50:22 »
Als echte charlotte tunnelaar nemen we het niet zo nauw met dat soort details  ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #413 Gepost op: 29-04-2024, 19:57:33 »
Wat dingen terug zitten kijken en merk dat ik Bernard bij nader inzien toch meer verdacht vind dan ik zelf dacht.

Ik sluit hem niet meer uit in ieder geval.. hij doet best verdachte dingen en hij valt minder op dan de andere dudes. Die zijn too obvious

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #414 Gepost op: 29-04-2024, 20:23:59 »
Alleen al in de eerste aflevering zie ik Bernard zoveel onmolse dingen doen waarop ik hem compleet kan afstrepen:

-2 verdubbelaars opduiken (ok, iemand anders kon ze MISSCHIEN ook opduiken)
- willen wachten met afdrukken
- 2 tonnen omstoten, alletwee de foute tonnen
-Karolien voor de bus gooien bij het verdubbelaarsspel.
I was blind but now I can see

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #415 Gepost op: 29-04-2024, 22:04:14 »
Jongens, Charlotte kan echt de mol niet zijn. Los van het feit of je het kan acteren, wat heeft zo’n uitbarsting in hemelsnaam voor zin? De andere 4 kandidaten (die dan dus niet de mol zijn) nog meer aansporen om voortaan meer voor de groep te kiezen? Zijn we vergeten wat een mol moet doen?

Als het allemaal nep was dan had ze dit uiteraard moeten inzetten bij de molboekjes opdracht. Zo van: “ik ben klaar met persoonlijke voordelen, laten we ieders boekje verbranden, dat is tenminste eerlijk”. En op die manier geen geld verdienen. Maar dat doet ze niet. Je kunt Charlotte echt volledig afschrijven.

Ik blijf bij Michael. Bernard kan ook niet, dat weten we al een paar weken. Senne zou kunnen, maar zie ik niet. Ligt er wat dik bovenop en meer het type slimme kandidaat.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #416 Gepost op: 29-04-2024, 22:24:51 »
Ik blijf bij Michaël.
Ma how, zeg!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #417 Gepost op: 29-04-2024, 22:28:58 »
Michaël  ::hypocriet::

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #418 Gepost op: 29-04-2024, 22:39:20 »
Michael, vooral omdat ik niet wil dat Senne het is

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #419 Gepost op: 29-04-2024, 23:35:52 »
Awkward moment in de auto na de emotionele uitbrander van Charlotte, de sfeer is om te snijden. De mol heeft het hier waarschijnlijk wel erg moeilijk mee. Bernard probeert dan iets te zingen omdat hij de situatie echt niet meer aankan, Senne schiet bijna in de lach. Als Senne al heel lang op Bernard zit, moet hij hier dan lachten om hoe zijn mol Bernard zich hier uit de ongemakkelijke situatie probeert te wurmen..?



Van de kandidatenbekendmaking in de Italiaanse vlag (cafe de mol) zitten Michaël en Bernard nog in groen, Senne in wit en Charlotte in rood. Zou Bernard of Michaël dan nog voor de finale afvallen..? Drie finalisten in de kleuren groen, wit en rood; mol, winnaar (Senne)  en verliezer (Charlotte)..?
« Laatst bewerkt op: 30-04-2024, 15:26:13 door Mollem »