Poll

Wie is de Mol?

Bernard
16 (9.9%)
Michaël
72 (44.4%)
Senne
74 (45.7%)

Totaal aantal stemmen: 162

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 37549 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #460 Gepost op: 5-05-2024, 22:16:45 »
Ik blijf bij Michaël  ::jaja::

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #461 Gepost op: 5-05-2024, 22:29:18 »
Je bent het er dus volledig mee oneens dat als je een Molduel gaat maken, dat Senne dan wint. Bijv. hij pakt wel een ananas op, Michael niet. Hij geeft de verdubbelaar aan een afvaller. Hij kiest brutaal voor een weekendje Amsterdam. Enz. enz. En Michael stuurt Stephanie weg in afl. 1, levert geld op. Doet meer zulke dingen, dan de edit nog. Op wie zit jij dan, Bernard?

Ik blijf bij Senne. Ik vind Michael wel een veel leukere mol en ik heb nog hoop op een wensmol maar de nuchtere maag zegt Senne.

Gho, Michaël in de Ape zou ik dan een sterke actie onder de radar vinden. Daar staat Senne toch een beetje bij voor spek en bonen.
Bij het karten zou Michaël zijn actie er bijna voor zorgen dat niemand geld oplevert, mocht Bernard daar niet oplettend zijn. Senne zijn actie zou dan zijn: bijna een ronde voorliggen en hopen dat de mensen in de toren een telfout maken.
En bij de pizza’s: ja, Michaël levert daar als enige 500€ binnen. Onmols, maar een mol brengt ook af en toe kleine bedragen binnen. En staat onderaan in de follow the money.
Senne neemt daar een extra kandidaat mee naar de finale die ook 500€ kan opleveren en waar hij geen invloed op heeft of Lynn het haalt of niet.
Michaël breekt dan weer de Omerta op een klunzige manier.

En nu in de laatste aflevering doet Senne een pak meer goed dan Michaël.
I was blind but now I can see

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #462 Gepost op: 5-05-2024, 22:30:50 »
Mijn neiging na het zien van de aflevering is om te zeggen dat Michaël de mol is.

Maar... zou Michaël dan nog steeds niet verdacht worden door alle kandidaten? De manier waarop hij deze aflevering saboteerde was weinig subtiel te noemen. Eerst heel goed poppenspelen en het op het moment supreme twee keer verpesten: er zijn subtielere manieren van mollen. Maar vooral hoe hij de groep heel duidelijk de verkeerde richting in probeert te sturen - en daar nog in slaagt ook: dat kan toch alleen als je niet al heel verdacht wordt door de groep?

Uit Bernards opmerkingen maakte ik op dat hij op Michaël zou kunnen zitten. Hebben we enig idee van Charlotte en Senne?
...óf niet!

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #463 Gepost op: 5-05-2024, 22:38:32 »
Michaël.
Na de Ape-opdracht waar hij pastasoorten vanbuiten heeft kunnen leren lijkt het poppenspel ook iets waar hij op geoefend kan hebben en zo op de goede plek kan komen te staan. Hij kon het verdacht goed, om dan toch weer te falen.

Daarna stuurt hij twee keer de groep de foute richting uit in het waarheid/leugen-spel
I was blind but now I can see

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #464 Gepost op: 5-05-2024, 22:43:04 »
Heb nog altijd geen enkele reden om van Michaël af te stappen

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #465 Gepost op: 5-05-2024, 22:45:51 »

En nu in de laatste aflevering doet Senne een pak meer goed dan Michaël.

En volgens mij hebben we vanavond gezien hoe Michaël met groot gemak niet alleen vanavond toneel heeft gespeeld.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #466 Gepost op: 5-05-2024, 22:52:43 »
Ik heb het gevoel dat de verdenkingen als volgt zijn:

Senne - Michaël
Michaël - Senne
Bernard - Michaël
Charlotte - Michaël

Voor mij zit dan iedereen fout, behalve Michaël...

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #467 Gepost op: 5-05-2024, 23:19:45 »
Eerste opdracht, Senne wil met Bernard mee. Koos bij het verhaal van Michaël volgens mij bewust het andere antwoord dan Bernard. Volgens mij zit Senne op Bernard.

Voor mij
Bernard mol
Senne winnaar
Michaël verliezer (zit volgens mij op Senne)

Offline Twentyonegrams

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #468 Gepost op: 5-05-2024, 23:20:32 »
Ik wist door een foutje van de makers van het programma, dat overigens voor iedereen te zien is, na aflevering 1 al 90% zeker wie de mol is. En na de afvaller van vanavond ben ik helemáál zeker - het is Bernard. Ik zet het even hier op het forum zodat het vóór de finale on the record staat. Wie vindt (nog) de vergissing ? :)
TOG

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #469 Gepost op: 5-05-2024, 23:31:41 »
Ik wist door een foutje van de makers van het programma, dat overigens voor iedereen te zien is, na aflevering 1 al 90% zeker wie de mol is. En na de afvaller van vanavond ben ik helemáál zeker - het is Bernard. Ik zet het even hier op het forum zodat het vóór de finale on the record staat. Wie vindt (nog) de vergissing ? :)
TOG
Ik zie hier een heel grote vergissing ;D De finale kan nog alle kanten op, maar Bernard is het echt niet ::ohno::
...óf niet!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #470 Gepost op: 5-05-2024, 23:42:40 »
Eerste opdracht, Senne wil met Bernard mee. Koos bij het verhaal van Michaël volgens mij bewust het andere antwoord dan Bernard. Volgens mij zit Senne op Bernard.

Volgens mij ook. Dat dacht ik vorige week al, toen Senne zei dat hij de keuze van Michael bij opdr 6.2 begreep. Nu de bevestiging.

Bernard is de mol idd

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #471 Gepost op: 5-05-2024, 23:43:08 »
Ik wist door een foutje van de makers van het programma, dat overigens voor iedereen te zien is, na aflevering 1 al 90% zeker wie de mol is. En na de afvaller van vanavond ben ik helemáál zeker - het is Bernard. Ik zet het even hier op het forum zodat het vóór de finale on the record staat. Wie vindt (nog) de vergissing ? :)
TOG
En wat zou dat foutje dan zijn?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #472 Gepost op: 5-05-2024, 23:44:55 »
Ik heb me, ondanks dat ik Senne na aflevering 3 al had afgestreept, nu toch te diep ingegraven in zijn bijbehorende tunnel en ga me er niet meer uitgraven. 
 
Michael blijft ook een partij verdacht zeg, maar goed je moet keuze's maken in het leven. 
 
Bernard gaat winnen denk ik!

Offline Twentyonegrams

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #473 Gepost op: 5-05-2024, 23:50:14 »
En wat zou dat foutje dan zijn?

All shall be revealed - na de finale volgende week :)

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #474 Gepost op: 5-05-2024, 23:52:54 »
All shall be revealed - na de finale volgende week :)

Dit is je enige kans om nog wat meer mensen mee de val in te lokken. ::vergroot::

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #475 Gepost op: 5-05-2024, 23:54:28 »
All shall be revealed - na de finale volgende week :)
Juist ja, maar waarom post je dan dat bericht? Zodat je volgende week kan zeggen: deze fout bedoelde ik?  ???

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #476 Gepost op: 5-05-2024, 23:59:13 »
Dit is je enige kans om nog wat meer mensen mee de val in te lokken. ::vergroot::
Zal hij niet bedoelen, maar Bernard hing rechts van Charlotte aan de boot. Dus de mol Bernard  >:D

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #477 Gepost op: 5-05-2024, 23:59:35 »
Ik zou het inderdaad gewoon op tafel gooien als je denkt 90% bewijs te hebben in deze fase van het spel. Desnoods in spoilertags. Nu klink je net als Bernard die bluft over 'een stukje heel belangrijke informatie voor de mensen die doorgebeten hebben' ;)
...óf niet!

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #478 Gepost op: 6-05-2024, 00:00:49 »
Anders in het hints topic voor de zekerheid

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #479 Gepost op: 6-05-2024, 00:03:11 »
Zat vanaf afl1 op Charlotte dus ik heb eigenlijk niks te zeggen hier maar...

Neig nu toch Michaël te zeggen,

maar zo vaak zo verdacht neergezet. ???

Ik moet nog e.e.a. overwegen. Ik heb hem echt afgeschreven omdat hij riep dat er met Senne (in de bevrijd Senne opdracht) gecommuniceerd moest worden in de toren. Dat zou een mol toch niet doen denk ik. Iemand een argument om dat toch als mols te zien?

Nou ja, laat ik maar zeggen dat ik het nu echt niet weet.
Winnaar Klassiekers Pool 2023