Poll

Wie is de Mol?

Bernard
16 (9.9%)
Michaël
72 (44.4%)
Senne
74 (45.7%)

Totaal aantal stemmen: 162

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 35202 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #480 Gepost op: 6-05-2024, 00:04:54 »
Zal hij niet bedoelen, maar Bernard hing rechts van Charlotte aan de boot. Dus de mol Bernard  >:D

::rofl:: "Je had het kunnen weten." 

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #481 Gepost op: 6-05-2024, 00:34:25 »
Tja, niet gemakkelijk. Al vanaf de eerste filmpjes was Senne mijn mol, maar gedurende het spel is Michaël ook heel nadrukkelijk in beeld gekomen. Deze aflevering was ook weer de grote Michaël-is-de-mol-show. Wat dan ook weer zo nadrukkelijk in beeld wordt gebracht dat ik bijna toch weer Senne ga verdenken. Lastig

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #482 Gepost op: 6-05-2024, 03:01:48 »
Heb de afleveringen allemaal teruggekeken en ik ga voor Bernard. Meer voor street credits op werk dat het ergens staat
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #483 Gepost op: 6-05-2024, 08:39:25 »
Michaël.
Na de Ape-opdracht waar hij pastasoorten vanbuiten heeft kunnen leren lijkt het poppenspel ook iets waar hij op geoefend kan hebben en zo op de goede plek kan komen te staan. Hij kon het verdacht goed, om dan toch weer te falen.

Daarna stuurt hij twee keer de groep de foute richting uit in het waarheid/leugen-spel

Zo zag ik het ook.
Ik had je analyses dit seizoen eerder moeten volgen 😀.
De eerste twee afleveringen zag ik hem nog als pure kandidaat, o.m. door zijn klunzig antwoord op de vraag “Ben jij de mol?”, wat ik niet met goed liegen associeerde …
Daarna is hij beginnen stijgen en was het soms haasje-over met Stéphanie maar was het me allemaal nog wat te opvallend in de edit.

Nu ben ik ook bijna overtuigd dat hij de mol is. Maar het blijft spannend!
« Laatst bewerkt op: 6-05-2024, 08:55:00 door Molekule »

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #484 Gepost op: 6-05-2024, 08:58:31 »

Ik moet nog e.e.a. overwegen. Ik heb hem echt afgeschreven omdat hij riep dat er met Senne (in de bevrijd Senne opdracht) gecommuniceerd moest worden in de toren. Dat zou een mol toch niet doen denk ik. Iemand een argument om dat toch als mols te zien?


Hij deed in principe alles fout in die opdracht. Als meer dan de helft van de tijd inmiddels verstreken was (of als de groep gewoon te langzaam ging) is het best mogelijk dat ie voor de sier iets verstandigs riep, wetende dat het toch al te laat was. De anderen waren ook nog zo stellig over het links laten liggen van de porto, dat ie misschien zelfs verwachtte genegeerd te worden.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #485 Gepost op: 6-05-2024, 09:07:02 »
Ik heb hem echt afgeschreven omdat hij riep dat er met Senne (in de bevrijd Senne opdracht) gecommuniceerd moest worden in de toren. Dat zou een mol toch niet doen denk ik. Iemand een argument om dat toch als mols te zien?
Dat dacht ik toen ook. Als ik die proef nu herbekijk valt het me wel op dat Michael net daarvoor Senne aan de lijn had en wellicht gemerkt heeft dat Senne de tips op de muren nog niet ontdekt had.
Dan kan hij de proef wel even een duwtje geven, met als toemaatje dat Senne heel verdacht wordt mocht hij de zinnen niet of te laat vinden.
Bovendien wint hij vertrouwen op een cruciaal moment, want hij wil allicht graag zelf de kist openen als het even kan.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2024, 09:11:02 door Molekule »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #486 Gepost op: 6-05-2024, 09:17:18 »
Zat vanaf afl1 op Charlotte dus ik heb eigenlijk niks te zeggen hier maar...

Neig nu toch Michaël te zeggen,

maar zo vaak zo verdacht neergezet. ???
Ik snap je verwarring enorm; mijn enige tunnel dit jaar was ook Charlotte maar moest na afl. 3 van haar afstappen doordat zij bijv. Coco aanwees. Ook leek me De Stem een man te zijn, dat blijkt alvast te kloppen. Ik ben toen naar Senne gegaan maar als je in zo'n leuke tunnel hebt gezeten is het altijd een beetje tegen heug en meug. Ik vind Senne's molrol heel gescript, het is zo gewoon, het zal achteraf de doodnormaalste zaak van de wereld zijn dat hij het al die tijd was. Voor ik hier repliek op krijg: dit is geen kritiek op Senne, hij doet het gewoon heel goed als mol, het is het script, dat is zo enorm standaard dat het saai is. Namelijk iedereen in spectaculaire tunnels trekken en dan is het toch gewoon Senne.

Ik snap helemaal je overweging. Na Charlotte is Michael namelijk ook echt een Wensmol, dat zou ZO spectaculair zijn. Juist daarom kan hij het niet zijn, hij krijgt zoals je zelf al zegt ZO'N verdachte edit, dat je hem wel moet strepen (voorbeeldje zoals door anderen al genoemd: waarom hem gewoon die palen laten vallen op een cruciaal moment als de dames eraan komen, en niet het voorstuk laten zien waarbij je merkt dat hij het ECHT moeilijk heeft, dat hij ECHT zwaar zit te puffen?).

Dit heb ik een beetje tegen De Mol, je krijgt toch altijd op het eind de Normaal voorgeschoteld als mol. Ik vind de mollen bij WIDM vaak spectaculairder, of althans, de edit is lastiger te volgen. Bij De Mol is het altijd wel op het eind: kom aan, speelkwartier is voorbij, nu iedereen landen op de mol. Daarom verbaast het mij dat de kansen in de poll hier nog altijd 50-50 zijn, dat was voorgaande jaren wel anders.

En bij WIDM zie je veel meer van de verdenkingen. Maar ik kreeg beslist de indruk dat alle kandidaten op Senne zitten. Bijv. meerdere dingen die Bernard zei. En van Michael weten we het ook wel.

Tot slot zijn met het vertrek van Charlotte (ipv Bernard) nu ineens de twee kleurenhints niet meer van toepassing. Ik had op basis daarvan verleden week naar Michael willen uitwijken, heb dat uiteindelijk niet gedaan, en ben daar nu blij om. Ondanks het feit dat Michael het weer enorm mols deed. Maar ja, het poppelspel vanaf meters hoog is toch een heel pak lastiger dan vanaf 50 cm afstand. En Senne zal ongetwijfeld dansjes hebben gedaan op de trappen. En ze waren nog bijna buiten de tijd.

Ik zag nog wat beelden van de pizza opdracht, zodra Senne zegt dat hij geraakt is zie je hem op de laatste tel van het beeld een heel gemeen glimlachje trekken. Zo van, weer een molactie geslaagd. Daarbij had hij een grote hand in het in 0 resulteren van de Verdubbelaars. Afijn, ik kan een waslijst aan molacties noemen, dat kunnen we allemaal, ook bij Michael. Maar da's toch echt alleen een Wensmol zeg ik. Ge moogt blijven hopen hoor ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #487 Gepost op: 6-05-2024, 09:37:35 »
Ik zit op Michaël en ik zie hem als een brutale mol die met veel lef speelt en ondertussen op geraffineerde wijze het vertrouwen van de rest wint. Je kunt in de edit niet zo veel doen als de mol niet risicomijdend speelt, je kunt bijvoorbeeld het einde van de Herculesopdracht moeilijk weglaten. Dat veel mensen toch nog op Senne en Bernard zitten, toont volgens mij aan dat er geen reden is om niet voor een brutale mol te kiezen aangezien de publieksverdenkingen uiteindelijk toch altijd voldoende gespreid zijn.

Als Michaël de mol blijkt, dan komt ie direct in mijn Hall of Fame terecht (ik heb de NL'se versie met name gekeken en wat mij betreft schuift ie aan bij Jan en Dennis).

Tegen Bernard en Senne als mol zou ik ook niets hebben, alhoewel Bernard te veel geld heeft verdiend i.m.o. Dan zou ie als mol net zo klunzig zijn als de onhandige kandidaat die hij speelt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #488 Gepost op: 6-05-2024, 09:38:06 »
Niet Bernard, maarja, wie dan wel?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #489 Gepost op: 6-05-2024, 09:43:17 »
Als Michaël de mol blijkt, dan komt ie direct in mijn Hall of Fame terecht (ik heb de NL'se versie met name gekeken en wat mij betreft schuift ie aan bij Jan en Dennis).
Hier helemaal mee eens. Helaas heeft De Mol meestal niet zo'n spectaculaire mol. Of ik hoor ooit van een Lennert uit de vroege tijden, maar die serie heb ik nooit gezien.

Als we hier de Hollandse app zouden spelen heb ik al mijn punten nog, die gaan dus allemaal op "De Normaal",  Senne. Maar ik hoop met je mee op Michael, die verdient dan echt die Hall of Fame ::ok:: ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #490 Gepost op: 6-05-2024, 09:44:58 »
Michaël
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #491 Gepost op: 6-05-2024, 10:32:58 »
Hier helemaal mee eens. Helaas heeft De Mol meestal niet zo'n spectaculaire mol. Of ik hoor ooit van een Lennert uit de vroege tijden, maar die serie heb ik nooit gezien.

Als we hier de Hollandse app zouden spelen heb ik al mijn punten nog, die gaan dus allemaal op "De Normaal",  Senne. Maar ik hoop met je mee op Michael, die verdient dan echt die Hall of Fame ::ok:: ::jaja::

Vroegere tijden? Dat was 2021 ::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #492 Gepost op: 6-05-2024, 10:33:49 »
Senne!!

Behalve de verdachte edit van Michaël verdenk ik hem ook van nepmollen. Het gekluns bij de loodgieters. Stephanie en Lynn stonden er bovenop en zij gingen er achter elkaar uit. Nu weer bij het poppentheater. Charlotte gaf hem bij  het oefenen het ene compliment na het andere en zag de fouten tijdens het echte optreden. Exit Charlotte......

Ik ben benieuwd hoeveel kandidaten er op Michaël afgevallen zijn.

@Lo, inderdaad het gedrag van Senne komt op mij ook heel gescript  over.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #493 Gepost op: 6-05-2024, 10:35:21 »
Voorspelling:

Senne zit op Michaël en wint
Bernard zit op Senne en verliest
Mol Michaël zit op Senne
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #494 Gepost op: 6-05-2024, 11:23:55 »
Ik heb Pieter voor het eerst gezien bij De Mol, ik vond dat een makkelijk jaartje, maar dan zal Lennert het jaar ervoor wel geweest zijn. Maar ik heb ook Elisabeth gezien en vorig jaar Uma/Philippe dus volgens mij kan 2021 niet voor Lennert want dit is al de 4e keer dat ik kijk.
Senne!!

Behalve de verdachte edit van Michaël verdenk ik hem ook van nepmollen. Het gekluns bij de loodgieters. Stephanie en Lynn stonden er bovenop en zij gingen er achter elkaar uit. Nu weer bij het poppentheater. Charlotte gaf hem bij  het oefenen het ene compliment na het andere en zag de fouten tijdens het echte optreden. Exit Charlotte......
Ik denk niet dat zij er op Michael is uitgevlogen. Simpelweg op Senne: ze had immers 2 pasvragen minder dan de concurrentie. Maar het zou natuurlijk kunnen, in beide gevallen zou ze een rood scherm krijgen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #495 Gepost op: 6-05-2024, 11:27:22 »
Ik heb Pieter voor het eerst gezien bij De Mol, ik vond dat een makkelijk jaartje, maar dan zal Lennert het jaar ervoor wel geweest zijn. Maar ik heb ook Elisabeth gezien en vorig jaar Uma/Philippe dus volgens mij kan 2021 niet voor Lennert want dit is al de 4e keer dat ik kijk.Ik denk niet dat zij er op Michael is uitgevlogen. Simpelweg op Senne: ze had immers 2 pasvragen minder dan de concurrentie. Maar het zou natuurlijk kunnen, in beide gevallen zou ze een rood scherm krijgen.

Lennart was 2021 in Duitsland.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #496 Gepost op: 6-05-2024, 11:30:42 »
Je bedoelt de Duitse mol? Die heb ik nooit gezien, noch de Australische en wat dies meer zij. Maar afijn,  ::ontopic:: ik zie de poll hier al de juiste kant op bewegen..... kan iemand nog even de doorslaggevende hint (gebruikelijk voor De Mol in de laatste week) inbrengen die Senne aanwijst als mol dan zijn we er uit ::rofl:: ?!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #497 Gepost op: 6-05-2024, 11:33:14 »
Je bedoelt de Duitse mol? Die heb ik nooit gezien, noch de Australische en wat dies meer zij. Maar afijn,  ::ontopic:: ik zie de poll hier al de juiste kant op bewegen..... kan iemand nog even de doorslaggevende hint (gebruikelijk voor De Mol in de laatste week) inbrengen die Senne aanwijst als mol dan zijn we er uit ::rofl:: ?!

Nee de Vlaamse mol toen het land waar ze heengingen Duitsland was. Dat was in 2021 en Pieter in Mexico in 2018 ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #498 Gepost op: 6-05-2024, 11:37:24 »
OK dan heb ik dus niet aaneengesloten gekeken. Ik vergat Comfort ook nog bij de series die ik gezien heb, maar dan heb ik dus na Pieter en Elisabet een paar jaar niet kunnen kijken, er was ook een tijdje gedoe met de kijkrechten. Ik heb Alina ook nooit gezien. Nu is het allemaal supermakkelijk nakijken via goplay.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #499 Gepost op: 6-05-2024, 11:38:47 »
Ik heb Pieter voor het eerst gezien bij De Mol, ik vond dat een makkelijk jaartje, maar dan zal Lennert het jaar ervoor wel geweest zijn. Maar ik heb ook Elisabeth gezien en vorig jaar Uma/Philippe dus volgens mij kan 2021 niet voor Lennert want dit is al de 4e keer dat ik kijk.

Wel degelijk 2021: https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Mol_(televisieprogramma)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!