Senne
Ik heb dit seizoen niet zo intensief gevolgd. Maar het is me wel opgevallen dat meermaals als Gilles zei dat er veel geld verdiend kon worden of een verdubbelaar werd ingezet, we een close-up kregen van Michaël die een moeilijk gezicht trok. Zo van: 'Oei, dit wordt lastig'. Tenminste 1x bleek uit het volgende shot dat Michaël ontspannen luisterde, en dat dat shot er dus tussen gemonteerd was.
Dat Michaël de palen liet vallen zonder dat hij het echt moeilijk leek te hebben, moet ook bijna wel verdachte montage zijn. De Mol zou kreunen en steunen voor het op te geven, vol in beeld. Of beter nog: het pas laten misgaan bij overgeven aan een van de dames. Nu is hij een kandidaat die te vroeg opgeeft en daarmee nepmolt, ofwel het kreun-en-steun deel is er uitgeknipt (verdachte edit).
Met 10.000 euro op het spel (Senne in de toren) verwacht je van de Mol extra controle, dus ook die opdracht wijst op Senne. Qua verdachte en onverdachte acties houden Senne en Michaël elkaar verder aardig in evenwicht, maar Senne wordt stukken minder verdacht in beeld gebracht. En kan bij de terugblik nog een paar leuke acties in petto hebben, terwijl ik het gevoel heb dat die van Michaël al allemaal langs zijn gekomen.
Bernard heb ik nooit verdacht.