Poll

Wie is de Mol?

Bernard
16 (9.9%)
Michaël
72 (44.4%)
Senne
74 (45.7%)

Totaal aantal stemmen: 162

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 51190 keer)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #600 Gepost op: 8-05-2024, 16:29:47 »
Je vergeet twee afleveringen en een aantal opdrachten, Luc.

Om maar iets te zeggen: Michael (en Bernard) hebben een betere positie dan Senne bij de omerta-opdracht.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #601 Gepost op: 8-05-2024, 16:31:52 »
Voor mij is Senne de mol.

Michael molt vooral als de kandidaten het kunnen zien, toch vaak een aanwijzing dat dat niet de mol is.

Heel opvallend vind ik het feit dat in de toren Senne en Michael bij elkaar zijn komen hangen. Omdat Michael hier geen invloed op had moet dit wel op initiatief van Senne zijn gebeurd. Elke mol wil een bliksemafleider in de buurt als de pot half leeggetrokken kan worden.
Een kandidaat had het toch prima gevonden op de 2e plaats ongeacht met wie? Als hij maar van die 0 % kans weg was? Geen onnodige tijdverspilling met nog meer bordjes verplaatsen? Maar als Michael al de nodige verdenkingen tegen zich had....

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #602 Gepost op: 8-05-2024, 16:48:39 »
Je vergeet twee afleveringen en een aantal opdrachten, Luc.

Om maar iets te zeggen: Michael (en Bernard) hebben een betere positie dan Senne bij de omerta-opdracht.
Behalve als Senne hen heeft uitgekozen. Dat is dan goed gegaan, 2 hebben de zwijgplicht doorbroken.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #603 Gepost op: 8-05-2024, 16:57:05 »
Behalve als Senne hen heeft uitgekozen. Dat is dan goed gegaan, 2 hebben de zwijgplicht doorbroken.

Haha, want Senne heeft paranormale krachten? Hoe moest hij nou weten wie de omerta ging verbreken. De mol kan toch beter zelf op die positie zitten? Dan weet ie tenminste zéker dat er een opdracht mislukt.

Een meester in omgekeerde psychologie, kan voorspellen wat iemand wel/niet goed gaat doen.. Die vent moet voor de CIA gaan werken.


Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #604 Gepost op: 8-05-2024, 17:02:45 »
Haha, want Senne heeft paranormale krachten? Hoe moest hij nou weten wie de omerta ging verbreken. De mol kan toch beter zelf op die positie zitten? Dan weet ie tenminste zéker dat er een opdracht mislukt.

Een meester in omgekeerde psychologie, kan voorspellen wat iemand wel/niet goed gaat doen.. Die vent moet voor de CIA gaan werken.

Nee, maar hij kan daar wel de mensen zetten van wie hij het meest verwacht dat ze niet kunnen zwijgen. Waarom is niet Lynn daar gezet? Omdat zij een stiller persoon is.
Als je als mol daar als meer introvert persoon jezelf zet val je ook op als je het dan verpest.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #605 Gepost op: 8-05-2024, 17:03:08 »

Om maar iets te zeggen: Michael (en Bernard) hebben een betere positie dan Senne bij de omerta-opdracht.

Akkoord.  ::jaja::

Aan de andere kant: de mol heeft de omerta-kandidaten gekozen, dacht ik?
Het valt wel te verwachten dat Senne die zwijg-opdracht (als kandidaat) beter zou kunnen volbrengen. De omerta-opdracht werd gespeeld door de kandidaten die makkelijk praten en snel hun stilzwijgen zouden kunnen verbreken (mijn indruk). Senne lijkt mij veel bedachtzamer.

Ik denk zelf dat mol Senne hier een goede inschatting heeft gemaakt door voor kandidaten te kiezen die moeilijk kunnen zwijgen.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #606 Gepost op: 8-05-2024, 17:07:52 »
Nee, maar hij kan daar wel de mensen zetten van wie hij het meest verwacht dat ze niet kunnen zwijgen. Waarom is niet Lynn daar gezet? Omdat zij een stiller persoon is.
Als je als mol daar als meer introvert persoon jezelf zet val je ook op als je het dan verpest.

Dan had ik 100% Coco daar neergezet. En dan nog, als het kandidaten zijn die geld willen verdienen is het uitgangspunt dat ze goed opletten, hun uiterste best doen en slagen. Er viel ook geen persoonlijk voordeel te behalen. Senne heeft dan echt dikke mazzel gehad. Maar dat geloof ik niet, want Michaël is volgens mij de mol en die heeft zichzelf uiteraard in de sleutelpositie geplaatst.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #607 Gepost op: 8-05-2024, 17:18:55 »
Senne maakte de verkeerde keuze.
Mooie lijst, Luc. Ik zou er nog aan willen toevoegen dat Senne meesterlijk omging met de verdubbelaars. Ik heb dat destijds als voorwaarde gesteld aan hem om op hem te blijven als mol.

Ze niet bij hebben bij een proef die geld op zou leveren, een inzetten bij een kansloze proef, en dan afgeven aan Lynne van wie hij weet dat ze niet op hem zit, en weg zijn ze allemaal ::tandpastasmiley::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #608 Gepost op: 8-05-2024, 17:20:28 »

Dan over de edit. Nee de edit die wij bedoelen gaat daar niet over. Natuurlijk moeten ze dat laten zien. Het gaat erover dat ze Michael zo naakt laten in de edit, bijv. ja, hij heeft echt die palen laten vallen. Maar wil je hem beschermen dan laat je eerst zwoegende beelden zien. Het tegenovergestelde gebeurde, de dames komen er roepend aangerend, en dan laat de edit zien dat hij laat vallen, suggererend dat de mol nog net op tijd de opdracht wil verpesten. Heel vreemd.

Dan moet je eerst die zwoegende beelden hebben natuurlijk. Michaël zei ook dat hij zijn grip verliest. Dat heeft niets met zwoegen te maken. Je kan perfect het gewicht kunnen houden en toch je grip verliezen. Ook grappig dat dit dan aangehaald wordt als het "waarom het de mol niet kan zijn", maar Senne als enige in een toren, nota bene in aflevering 2: nee hoor, dat valt voor kandidaten en kijkers dan totáál niet op. (dat hij na die aflevering als een raket steeg in de verdenkingen is dan puur toeval)
I was blind but now I can see

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #609 Gepost op: 8-05-2024, 17:30:23 »
Dan had ik 100% Coco daar neergezet.
coco stond daar ook.
Evenals Charlotte en Michael
De 3 drukste personen dus.
Wie dan ook de mol is. Dat lijkt me een logische keuze.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #610 Gepost op: 8-05-2024, 17:33:03 »
Dan moet je eerst die zwoegende beelden hebben natuurlijk.
Je mist het punt, daar gaat het niet over. Zoals een ander al zei, Senne is een trainer, die heeft Michael vast zitten coachen, maar ook daar zijn geen beelden van geweest. Of wat dan ook ter ontlasting van Mol Michael. Het enige wat we zagen is dat Michael vlot op leek te houden met NET op het moment supreme dat de dames eraan kwamen rennen. Verzwaring dus op zijn mogelijke molschap. Edit edit edit als afleidmol = kandidaat.

Zoals Michael tunnelaar NVR al zei:

Ik ben een Michael-tunnelaar, maar als er iets is wat me niet lekker zit dan zijn het de edits. Hij lijkt niet echt uit de wind gehouden te worden.

  • Bij de Hercules proef: je kan hem toch z'n minst een shot geven waarin hij klaagt over spierpijn achteraf? Of waarin hij zegt hoe zwaar het was? En je zou als mol toch wel iets meer acteren?
  • Bij de poppen: we zien eigenlijk alleen maar shots bij het oefenen waaruit blijkt hoe goed Michael dit kan. Hij zou toch ook heus wel foutjes hebben gemaakt bij het oefenen? Bij een mol laat je toch ook zulke shots zien? Nu valt zijn falen enorm op.
Ze hadden minimaal kunnen laten zien met die poppen dat het in de praktijk veel moeilijker was (namelijk van veel hogere positie dan bij de oefening) maar opnieuw een verzwaring op de edit. En dit dan constant. Ik zal juichen als Michael de mol is hoor, dan hebben de makers er echt een magistraal nieuw spel van gemaakt.

Als ik nu kijk staat Senne nog steeds achter in deze poll. Ik denk echter dat de stand Senne-Michael hier nog gaat draaien na vandaag na alles wat vandaag naar buiten kwam....

coco stond daar ook.
Evenals Charlotte en Michael
De 3 drukste personen dus.
Wie dan ook de mol is. Dat lijkt me een logische keuze.
Ja je zet daar natuurlijk de grootste kwebbelkonten neer. En Senne zelf is zo stil als wat, dat was ongeloofwaardig geweest. Mooie molactie dus weer.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #611 Gepost op: 8-05-2024, 17:38:58 »
Je mist het punt, daar gaat het niet over. Zoals een ander al zei, Senne is een trainer, die heeft Michael vast zitten coachen, maar ook daar zijn geen beelden van geweest. Of wat dan ook ter ontlasting van Mol Michael. Het enige wat we zagen is dat Michael vlot op leek te houden met NET op het moment supreme dat de dames eraan kwamen rennen. Verzwaring dus op zijn mogelijke molschap. Edit edit edit als afleidmol = kandidaat.


Als Senne Michaël niet heeft gecoacht zijn daar ook geen beelden van. Het was ook niet nodig om Michaël te coachen, want die had zichzelf al opgeworpen als de sterkste die het wel even zou regelen. Hij was ook niet uitgeput, hij verzuurde niet. Hij klaagde tegen Senne over de verminderde grip door het zweet op z'n handen, Senne antwoordde dat hij daardoor ook moest lossen. Dat was wat er aan de hand was. Daarom geen gepuf of gekreun, daarom ook geen Senne die Michaël aanmoedigt alsof die het te zwaar heeft. Er valt niet te coachen tegen natte handen, daar was helemaal niets tegen te doen.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #612 Gepost op: 8-05-2024, 17:41:07 »
Ja dat kan. Het ligt eraan vanuit welk perspectief  je kijkt.  Vanuit het perspectief Senne is de mol en Bernard verdenkt Senne is de verklaring dat Bernard zijn mol test. Dat doet hij ook bij het museum bij het beantwoorden van de vragen. Dat deed hij ook bij de strikvraag over de hond in de leugenopdracht en dat was ook zijn moldstrategie ( bovengenoemd filmpje)

Als Senne de mol is dan heeft hij dat door en laat hij de eerste keuzes steeds bij Bernard om vervolgens mee te gaan in de fouten.

Ja...en als Bernard Senne verdenkt en je geeft (met opzet of niet) een fout antwoord en Senne gaat daar heel vlot in mee, dan zou ik, mocht ik Bernard zijn, toch zeggen "ah nee, wacht, het gaat toch antwoord X zijn". Voorbeeld: Bernard zegt "Schabolleke, want Schalulleke klinkt wat lullig", als Senne hier dan heel snel in meegaat houdt niets Bernard tegen om te zeggen "ah, maar wacht eens, Schalulleke, ik heb dat precies wel al eens gehoord, het gaat toch Schalulleke zijn".
In nabeschouwing weet hij daar exact even veel mee: Senne gaat vlot mee met foute antwoorden, dus ik ben weer een stuk zekerder van mijn mol. Maar hij houdt er wel een hogere groepspot aan over als hij uiteindelijk wint (wat nu toch ook zou moeten meespelen)
Bernard lijkt mij strategisch genoeg om dat door te hebben. Het feit dat hij bij zijn keuzes blijft ondanks dat Senne vlot meegaat in die keuzes wijst er voor mij net op dat er toch enig vertrouwen is naar Senne toe.

I was blind but now I can see

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #613 Gepost op: 8-05-2024, 17:41:42 »
Als Senne Michaël niet heeft gecoacht zijn daar ook geen beelden van.
Nogmaals, dat is het punt niet. Je kunt nochtans wel IETS doen om hem er niet zo enorm verdacht uit te laten zien. Je kan hem toch z'n minst een shot geven waarin hij klaagt over spierpijn achteraf? Of waarin hij zegt hoe zwaar het was? En je zou als mol toch wel iets meer acteren?

En dit gaat dan over zo'n beetje elke opdracht. Michael ziet er enorm verdacht uit. Door de edit. Dus is kandidaat.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #614 Gepost op: 8-05-2024, 17:53:00 »
Nogmaals, dat is het punt niet. Je kunt nochtans wel IETS doen om hem er niet zo enorm verdacht uit te laten zien. Je kan hem toch z'n minst een shot geven waarin hij klaagt over spierpijn achteraf? Of waarin hij zegt hoe zwaar het was? En je zou als mol toch wel iets meer acteren?

En dit gaat dan over zo'n beetje elke opdracht. Michael ziet er enorm verdacht uit. Door de edit. Dus is kandidaat.

Ze verklaren duidelijk in de edit dat het door de zweethanden komt en Senne bevestigt dat ook nog eens. Dat had iedereen kunnen overkomen en iedereen die daar vroegtijdig de palen loslaat is per definitie verdacht, want het is een alles of niets opdracht. In de edit hadden ze echt helemaal niéts kunnen doen om dat te verhullen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #615 Gepost op: 8-05-2024, 17:59:58 »
Je vergeet twee afleveringen en een aantal opdrachten, Luc.

Om maar iets te zeggen: Michael (en Bernard) hebben een betere positie dan Senne bij de omerta-opdracht.
De twee laatste afleveringen hadden ze alle 3 gelijke molkansen en die omerta-opdracht was Michaël inderdaad mols, Bernard niet. Al betwijfel ik of de mol zichzelf bij de zwijgers plaatst.

Maar als je alle opdrachten samen neemt had Senne de beste molposities en Bernard duidelijk de minste.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2024, 18:02:15 door Luc »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #616 Gepost op: 8-05-2024, 18:32:05 »
Op basis van de posities lijkt Senne de meest aangewezen mol. Michaël zou een kleine optie kunnen zijn, Bernard is zeer onwaarschijnlijk.

[Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
Bij het blauwe team kun je het best mollen door vroeg op het schip te komen en snel te willen drukken. Senne en Bernard zaten in dat team maar Bernard wilde wachten met afdrukken. Al was Michaël ook verdacht door zich niet te bevrijden.

[Aflevering 1] Opdracht 2 - Ballo della Cordella
De olijfplukkers is duidelijk de beste positie want dan heb je invloed op de 3 rondes en kun je olijven verkeerd deponeren of weggooien. Alleen Senne zat hier in.

[Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
Bernard en Michaël kozen terecht Karolien en Stéphanie als vroege drukkers, Senne stuurde naar de verkeerde (Charlotte).

Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
Senne had in de toren verreweg de beste molpositie.

[Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
Senne en Michaël opende de doos.

[Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
Bij de dispatching (Senne) kun je het best mollen door te sturen naar de verkeerde ringtone of een verkeerde locatie door te geven. De  interventie (Bernard) kan ook maar valt meer op.

[Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
De mol zat liefst in de BMW want daar kun je naar de verkeerde Ape sturen en hij kan gebrieft zijn door Gilles. Alleen Senne zat in de BMW.

[Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
De mol kan best in de finale geraken en daar de pizza verknoeien. Senne en Michaël geraakten in de finale maar Michaël wist zijn pizza te leveren.

[Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
Senne en Michaël zaten bij Hercules, de beste molpositie.

[Aflevering 5] Opdracht 3 - Blokkentorens
De mol wil in de finale geraken en daar de verkeerde keuze maken. Senne en Michaël geraakten in de finale maar Senne maakte de verkeerde keuze.

Aflevering 1: Op het schip snel drukken is niet molser dan tijd verdoen zodat de anderen óf moeten drukken, óf moeten wachten, waardoor er veel tijd verloren gaat. Als iedereen uiteindelijk aan dek staat kan je dan nog extra tijd rekken door te discusïeren wie eerst mag duiken, want die vraagtekens, weet je wel. Senne wou overigens in eerste instantie ook niet snel drukken. Viel Stéphanie en Charlotte niet bij toen die zeiden direct te willen drukken.

Ballo della Cordella: ja, olijfplukkers is goede positie. Alleen noemt Senne hier de juiste ton van Michaël, wat nergens voor nodig was. Dat ondermijnt toch een beetje het voordeel. Maar beste positie is het zeker. Maar Michaël voor de Chiesa San Michele...

De verdubbelaars: onmols van zowel Michaël als Bernard. Senne duidt Charlotte aan. Correct. Maar krijgt daarin bijval van Michaël, op de achtergrond te zien en te horen. En Senne duidt ook Stéphanie aan, nog vóór Michaël. Waarom zou je dat doen als mol? Neen, Senne levert geen bewijzen, dat is waar. Maar Stéphanie aanduiden helemaal in het begin van de ronde is toch ook onmols. Waarom de aandacht vestigen op Stéphanie als eerste?

Aflevering 2: Senne, Wind & Fire: hier kunnen we uren blijven discusiëren denk ik. Beste molpositie: ja. Veel te duidelijk als beste molpositie: ook ja. Zijn er in het verleden al zo'n opdrachten geweest waar één iemand vrij spel had op de beste molpositie? Ja. Waren zij ooit De Mol? Neen.
Wie valt de volgende twee afleveringen af: zijn bevrijders. Als Senne tijd heeft staan rekken bij het verhangen met bordjes én hij opent de doos van Pandora zouden net zijn bevrijders dit het best kunnen gemerkt hebben. Maar zij vielen alletwee af. Kan aan die twee kandidaten liggen. Of Senne heeft daar niet echt vertraagd.

Doos Van Pandora: Michaël had hier op zijn initiële plek (plek 3) de beste positie om iemand anders de doos te laten openen (2 groepen voor hem), maar toch nog de kans om het zelf te openen mocht het niet lukken.

Aflevering 3: Bom in de Ape:
Neen, nogmaals, de beste positie is de winnende Ape. Het is Michaël die kiest om deze opdracht met Bernard te spelen. Het is Michaël die de meeste antwoorden in Bernard zijn oor fluistert (waarschijnlijk vanbuiten geleerd) en zowel Michaël als Bernard die zenuwachtig lopen te doen en zich slecht verdedigen.
Laat Senne weg bij de BMW-rijders en de uitkomst zal exact hetzelfde zijn. Laat Charlotte en Philippe winnen in de Ape's en de BMW-rijders kiezen nog allemaal voor Michaël en Bernard als verliezers. Senne zijn mening gaat daar niets aan veranderen. Michaël en Bernard hebben hier quasi 100% controle over de uitkomst. Senne, als mol, 25%.

Aflevering 4: pizza: Senne levert dan misschien zijn pizza met ananas af, hij zorgt er ook voor dat Lynn mee in de finale komt. Hij heeft hier wederom 0% invloed of zij al dan niet faalt in die finale. De 500€ die Michaël hier binnenhaalt is gelijkwaardig aan de 500€ die Lynn had kunnen binnenhalen.

Aflevering 5: Molkwelling: Maar het is Michaël die het doet falen. En als Senne de mol is en Michaël dus niet, dan had Michaël misschien toch net nog 30 seconden langer kunnen volhouden om het aan Charlotte te geven. Senne weet niet of die anderen nog veraf zijn en heeft hier dus weer geen invloed op slagen of falen.

Blokkentorens: helemaal juist, Senne verkloot het hier

Aflevering 6: Begrafenis: Senne haalt, ondanks Stéphanie, 2400€ op. Als mol heeft hij geen flauw idee of die anderen gaan slagen of gaan falen.

paintball: de lijn van Senne blijft goed verdedigd
I was blind but now I can see

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #617 Gepost op: 8-05-2024, 18:33:04 »
Je vergeet twee afleveringen en een aantal opdrachten, Luc.

Om maar iets te zeggen: Michael (en Bernard) hebben een betere positie dan Senne bij de omerta-opdracht.

En Michaël heeft een topmolpositie bij het karten. Als enige bij de overblijvers
I was blind but now I can see

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #618 Gepost op: 8-05-2024, 18:55:12 »
Als Senne Michaël niet heeft gecoacht zijn daar ook geen beelden van. Het was ook niet nodig om Michaël te coachen, want die had zichzelf al opgeworpen als de sterkste die het wel even zou regelen.

Even voor de goede orde, het is andersom. Michael stond de hele tijd Senne te coachen over ademhaling etc. (bron Trust Nobody) Michael  werkt nog steeds als leerkracht lichamelijke opvoeding. Daarnaast heeft hij een eigen bedrijf als boomverzorger.

Senne daarentegen stond alleen op de uitkijk en maakte opmerkingen om de spanning en daardoor de druk op Michael op te voeren.  ;D

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #619 Gepost op: 8-05-2024, 19:00:49 »
Even voor de goede orde, het is andersom. Michael stond de hele tijd Senne te coachen over ademhaling etc. (bron Trust Nobody) Michael  werkt nog steeds als leerkracht lichamelijke opvoeding. Daarnaast heeft hij een eigen bedrijf als boomverzorger.

Senne daarentegen stond alleen op de uitkijk en maakte opmerkingen om de spanning en daardoor de druk op Michael op te voeren.  ;D

Ik reageer op een comment van iemand die zegt dat Senne Michaël waarschijnlijk heeft staan coachen en dat dat er niet in is gemonteerd, wat erop zou wijzen dat Michaël een kandidaat is omdat men dat anders absoluut wel had gedaan. Ik voer aan dat die beelden überhaupt niet bestaan als Senne dat gewoon niet gedaan heeft en dat het niet nodig was om Michaël te coachen. Die had het niet te zwaar, hij verloor enkel grip op de handvatten door z'n zweethandjes.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2024, 19:03:13 door Eva. »