Poll

Wie is NIET de Mol?

Bernard
55 (37.4%)
Charlotte
53 (36.1%)
Michaël
10 (6.8%)
Senne
13 (8.8%)
Stéphanie
16 (10.9%)

Totaal aantal stemmen: 65

Auteur Topic: [Poll] Wie is NIET de Mol?  (gelezen 4929 keer)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #20 Gepost op: 26-03-2024, 13:51:49 »
Daarom zou ik Philippe toch niet afstrepen. De mol had wel eerder een symbolische positie in de eerste proef. Alle "ja ik wil de mol zijn" kandidaten zaten op het schip. 8 hulpmollen en één oppermol, in het kraaiennest.

Bij de escape room opdracht op een boot in een vorig seizoen plaatste de mol zich ook in een onhandige positie, maar dat had met zwemvrees te maken. Dat kan hier ook gespeeld hebben.

Eén van de vele hobby's van Philippe is vrijduiken...ik denk niet dat je dan zwemvrees hebt :-p
I was blind but now I can see

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #21 Gepost op: 26-03-2024, 14:53:07 »
Eén van de vele hobby's van Philippe is vrijduiken...ik denk niet dat je dan zwemvrees hebt :-p
Vanuit molperspectief bekeken wil je de goede zwemmers weghouden van de boekjes. Want die zullen veel sneller een molboekje opduiken en zo €1000 opleveren.
Maar aangezien iedereen bij deze proef uiteindelijk tot dat deelaspect van de proef had kunnen komen maakt de positie van Philippe minder uit.


Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #22 Gepost op: 26-03-2024, 14:59:28 »
Niet de mol voor mij:

Lynn, Philippe en Bernard

Maar eigenlijk ook Karolien en Stéphanie, want ik denk niet dat de mol zo vroeg in het spel al de verdubbelaars wil beheren.
I was blind but now I can see

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #23 Gepost op: 26-03-2024, 16:12:13 »
Het feit dat gilles in de tafel van gert aangeeft dat  het beheer van de verdubbelaars elke week, voorafgaand aan de eliminatie, moet worden doorgegeven ,zorgt er bij mij voor dat bernard terug wat stijgt op mijn lijstje. 

Er zijn nu 4 verdubbelaars in beheer en we hebben geen idee of er nog  veel gevonden gaan worden .  Stel dat dat niet zo is( weet de mol de verborgen locaties ? ) en bernard ( als alwetende mol kent de afvaller van volgende week) geeft het beheer door aan die afvaller, dan zijn die verdubbelaars weg .


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #24 Gepost op: 26-03-2024, 17:12:10 »
Maar de kandidaten zijn toch zeker ook niet gek? Die zouden dat uitermate verdacht vinden: de eerste de beste keer dat de verdubbelaars moeten worden doorgegeven verdwijnen ze meteen.
Als je als Mol per se meteen veel verdenkingen wilt krijgen, dan moet je dat vooral zo doen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #25 Gepost op: 26-03-2024, 17:14:04 »
Ik denk niet dat het wordt doorgegeven na de test, maar voor de test gemaakt wordt. En dus kan de mol, zeker in dit stadium, niet weten wie de test het slechtst heeft ingevuld. In een later stadium, wanneer de mol weet wie in zijn richting kijkt en vooral wie niet, maakt het wel iets uit.

In een groep van nog 9 mensen gaan er in dit stadium misschien één, maximum 2 al echt op de juiste mol zitten (als we de gemiddeldes van alle voorgaande seizoenen even nemen als maatstaf). Vaak zelfs niemand. Dan is het heel moeilijk om als mol voor de test het beheer van de verdubbelaars te geven aan iemand die er zeker gaat uitliggen. Misschien weet je uit de briefings wie er op jou zit. Dan kan je ze wel al zeker niet aan die perso(o)n(en) geven. Maar als er 8 kandidaten zijn waarvan er 2 op jou zitten, blijven er nog 6 over die allemaal kunnen uitvallen.
Dan kan je beter wachten tot de groep wat kleiner is, wanneer je ook meer inzicht krijgt wie wie verdenkt. Zo vroeg in het spel heb je daar vaak nog geen goed zicht op, ook als mol.

Als je als mol weet dat kandidaat X kandidaat Y verdenkt en er gans op tunnelt dan is de beste strategie als mol om zo weinig mogelijk opdrachten te doen met kandidaat Y, zo weinig mogelijk in de auto te zitten met kandidaat Y, gans andere dingen te eten als kandidaat Y,... zodat er zo weinig mogelijk antwoorden op de vragen overeenkomen met jou. En dan geef je de verdubbelaars door aan kandidaat X, die er dan mathematisch bijna zeker uit ligt.
Maar nogmaals, dat werkt best als de groep al wat uitgedund is, wanneer er minder wordt gespreid, wanneer je meer info hebt over de groepsdynamiek.
I was blind but now I can see

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #26 Gepost op: 27-03-2024, 11:59:31 »
In de eerste aflevering heb ik geleerd nog niet definitief te strepen. Het kan best zo zijn dat de mol nog redelijk ondergronds is gebleven en in aflevering 2 opeens toeslaat.

Ik heb wel een paar die ik lager op het lijstje heb staan, in ieder geval zeker Lynn. Wou de mol niet zijn en heeft gedurende deze aflevering mij de indruk gegeven ook echt als oprechte kandidaat te zijn gestart.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #27 Gepost op: 27-03-2024, 20:57:49 »
Ik streep ook nog met potlood.  Lynn, philippe, karolien

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #28 Gepost op: 28-03-2024, 07:48:24 »
Karolien.  Ga je zo stellig het juiste antwoord geven waar charlotte haar lief leerde kennen ?
Groot deel van de 2800 euro staat op haar konto
Stel dat ze gister Charlotte hier uitgebreid over gesproken heeft (op Charlottes initiatief) dan zou het toch super verdacht zijn als ze hier niet stellig op antwoordde dat ze dit wist?
Dus eens dat het super kandidaats is, maar je wil voor zoiets ook niet direct door de mand vallen. Beter gooi je er dan wat olijven naast/ onderweg uit?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #29 Gepost op: 28-03-2024, 13:46:17 »
Het gaat er niet om dat zij er wat oliven ingooit, naast gooit of whatever, maar dat iedereen voor de vraag enkel olijven in die ton gooit.  En ik denk dat je in een kennismakingsfase zoveel verhalen hoort, info krijgt dat je best wek wat twijfelender kan aankomen met een goed antwoord . kijk bv naar senne zijn antwoord kwallen als angst van michael.

Ook dat is een goed antwoord maar veel minder stellig gegeven en dus gaan er ook minder mensen in mee. Het goede antwoord is 1 ( is niet perse nodig om dat als mol te geven als niemand anders het oppert ) maar de stelligheid waarmee, waardoor je anderen motiveert dat te volgen is 2.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #30 Gepost op: 29-03-2024, 14:00:50 »
Ja, maar het fragment dat Charlotte dit tegen Karolien zegt is niet in beeld.
Charlotte kan dit gezegd hebben alleen tegen Karolien, maar ook tegen veel meer kandidaten. Als Karolien weet dat Gillian of Senne ook bij dat gesprek aanwezig waren, dan kan je als mol beter kandidaats spelen. Want als je als mol zegt "oei, dat antwoord weet ik niet", maar je hebt er een half uur over gepraat met Charlotte, Senne en Gillian...dan komt dat heel verdacht over.

En zelfs als het een privégesprek was tussen Charlotte en Karolien...dit lijkt mij zo'n opmerkelijk verhaal dat je daar dan wel over uitwijdt. Als Charlotte heel dat verhaal vertelt tegen Karolien, dan zou het toch heel opmerkelijk zijn mocht Karolien dat dan vergeten zijn? En dan kan je zeggen: Ja, maar de andere kandidaten kennen dat verhaal nog niet en dus kan je zeggen dat je het niet weet.
Maar als de andere groep met Charlotte erbij zich dan met de olijfplukkers vervoegd, en ze overlopen de vragen...dan weet Charlotte toch ook "gek dat je dat niet weet, Karolien, want we hebben daar een kwartier over lopen praten"
Het verhaal is te opmerkelijk en is niet iets wat je langs je neus even tegen een andere kandidaat zegt. In tegenstelling tot bijvoorbeeld "ik heb schrik voor kwallen"
I was blind but now I can see

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #31 Gepost op: 29-03-2024, 19:38:37 »
Je kunt een bepaalde anecdote ook gewoon weer vergeten zijn, zeker als er in een spel als dif een heleboel informatie wordt gedeeld in die eerste momenten samen als er geen opdracht is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #32 Gepost op: 29-03-2024, 19:56:42 »
Voor mij zit de mol sowieso bij de vier duikers. De rest kan ik niet als mols zien, dan heeft de mol gefaald.
Dan vallen Stéfanie en Charlotte af, omdat ze meteen willen gaan duiken en de rest buitenspel zetten. Lijkt mols, maar een echte mol stribbelt ogenschijnlijk nog even tegen. Vervolgens valt Senne nog af, omdat hij de diepste vrijstelling en molboekje opduikt en roept dan Michaël vang is voor kwallen. Blijft er maar een over: Bernard. Inmiddels wordt Bernard om allerlei vage redenen betitelt als ‘absoluut niet de mol’ , maar Bernard gaat gewoon de gok wagen om de verdubbelaars weg te spelen. Een extra last voor de mol als die nog in het spel zitten. Die moeten eruit!! Mooie coverup is de doos van Pandora die ons moet gaan afleiden van het simpele feit dat Bernard de baas is over de verdubbelaars en daarmee kan doen wat hij wil.


Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #33 Gepost op: 29-03-2024, 20:06:58 »
Hmm het opduiken van 2 verdubbelaars had niet gehoeven.. al zou je als mol ook kunnen denken dat die dingen sowieso mee worden genomen dus jij dan maar beter de held kunt zijn die ze pakt..

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #34 Gepost op: 29-03-2024, 20:09:17 »
Hmm het opduiken van 2 verdubbelaars had niet gehoeven.. al zou je als mol ook kunnen denken dat die dingen sowieso mee worden genomen dus jij dan maar beter de held kunt zijn die ze pakt..
Precies. Een dekmantel als ideale kandidaat heb je wel nodig om die positie te verwerven.

Maar we zullen het gauw zien.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #35 Gepost op: 29-03-2024, 22:16:40 »
Bernard en Karolien zet ik erbij, zij waren wel het meest kandidaats van iedereen de eerste aflevering.
Dan ben jij er dus al uit wie het wel is! 😄

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #36 Gepost op: 30-03-2024, 06:36:50 »
Je kunt een bepaalde anecdote ook gewoon weer vergeten zijn
Natuurlijk kan dat, maar zoals marivwae het beschrijft is precies wat ik ook bedoelde. Je kan echt niet hard maken dat je een anekdote vergeten bent als je er lang met elkaar over gesproken hebt. Overigens eens dat het super kandidaats lijkt, maar wmb een potloodstreep omdat ze misschien min of meer gedwongen werd deze info prijs te geven.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #37 Gepost op: 30-03-2024, 16:57:19 »
Dan ben jij er dus al uit wie het wel is! 😄
Dat heb jij goed geanaloseerd  ::rofl:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #38 Gepost op: 31-03-2024, 19:36:27 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 2:
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #39 Gepost op: 31-03-2024, 22:37:41 »
Niet de mol na aflevering 2: Marta, Lynn en Bernard