Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Ballo della Cordella  (gelezen 1865 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
[Aflevering 1] Opdracht 2 - Ballo della Cordella
« Gepost op: 24-03-2024, 18:50:11 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 1.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2024, 20:47:46 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Ballo della Cordella
« Reactie #1 Gepost op: 24-03-2024, 22:21:32 »
Charlotte heeft blijkbaar verteld dat ze haar lief op een lockdownfeestje heeft ontmoet.
En Michaël dat hij bang is voor kwallen.

Als Mol weet je dat deze vragen terug komen bij deze opdracht en zou je dat feitje nog even voor je houden.

Onmols puntje voor Charlotte en Michaël.
En onmols van Karolien (lockdownparty) en Senne (kwallen) dat ze dit noemen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Ballo della Cordella
« Reactie #2 Gepost op: 24-03-2024, 22:48:29 »
Ligt er wat aan hoe je het brengt . Bv zoals senne het doet, twijfelend , kun je het gebruiken door te zeggen zie je wel ik had kwallen gezegd als antwoord en daarmee een goede kandidaat willen spelen .

Karolien is veel stelliger in hoe zij het brengt met als gevolg dat ef inderdaad vol ingezet wordt op de juiste ton en dat komt me onmols voor

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Ballo della Cordella
« Reactie #3 Gepost op: 24-03-2024, 22:50:33 »
Leuke opdracht. Wel bijzonder dat de grootste fouten zijn gemaakt bij de dansers. Bij de eerste dans is de juiste ton omgegooid, bij de tweede dans gebeurde dit bijna. Knap dat er toch nog 2800 euro is verdiend.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Ballo della Cordella
« Reactie #4 Gepost op: 24-03-2024, 22:59:01 »
Die 2800 is voor een groot deel te danken aan het feit dat charlotte dus verteld heeft waarze haar lief had leren kennen en voor een nog groter deel aan karolien die demolukkers overtuigd van de juistheid van dat antwoord .   Philippe en charlotte zelf proberen nog die koker hij het dansen weg te spelen, maar slagen daarin niet .

Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Ballo della Cordella
« Reactie #5 Gepost op: 24-03-2024, 23:41:35 »
Persoonlijk vind ik dat de mol bij beide proeven kan zitten. Bij de olijven, omwille dat je daar bepaalt hoeveel olijven in verkeerde gaan, hoeveel olijven overblijven, etc.
Maar als je olijven in de juiste gieten, kan die perfect omver geduwd worden.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Ballo della Cordella
« Reactie #6 Gepost op: 25-03-2024, 07:09:03 »
Karolien was de enige van het voorstelgroepje bij de olijven dus kon ws wel de meeste antwoorden weten.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Ballo della Cordella
« Reactie #7 Gepost op: 25-03-2024, 07:19:25 »
Hmm aan 1 kant  van het schip had je gillian, marta, michael en karolien , andere kant,  charlotte, senne, bernard en stephanie.

Olijven, vraag over michael , charlotte en bernard.
Aanwezig senne, gillian, stephanie en karolien.

Dan is de kans dat lockdown feestje ter sprake is gekomen tijdens die bootopdracht niet zo groot en al zeker niet dat karolien daar de info heeft opgepikt , aangezien zij en charlotte elk aan een andere kant van het schip zaten .

Ook de kans dat senne had gehoord dat michael bang was van kwallen komt niet van se opdracht aan het schip , aangezien senne en michael ook elk aan een andefe zijde hingen .

Deze imfo is gewoon tijdens het grote leer elkaar kennen/vul je boekje moment gegeven tussen de opdrachten door .


Wat ik me bij het dansen afvraag is in hoeverre kunnen de niet dansers de bandjes etc ook zien, dus maw heeft de mol bij het dansen 1 mogelijk controlendw kandidaat of 5 als hij een verkeerd antwoord probeert te geven
« Laatst bewerkt op: 25-03-2024, 07:29:09 door Tarbozan »

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Ballo della Cordella
« Reactie #8 Gepost op: 25-03-2024, 18:39:17 »
Ik weet niet zo goed wat ik moet vinden van het ‘egel’ voor ‘geel’ aanzien van Charlotte. Als het woord nou zou beginnen met een g ‘gel’ ofzo, vond ik het wat plausibeler.
Maar goed, dat merk ik op vanaf de bank ipv tijdens een dans met 100 touwtjes  ::rofl::

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Ballo della Cordella
« Reactie #9 Gepost op: 25-03-2024, 22:01:32 »
Maar van de andere kant: ga je de mol zo verdacht in beeld brengen als het zo nutteloos is? Ze waren toch te laat...

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Ballo della Cordella
« Reactie #10 Gepost op: 26-03-2024, 08:49:24 »
Maar van de andere kant: ga je de mol zo verdacht in beeld brengen als het zo nutteloos is? Ze waren toch te laat...

Het zou ook niet echt 'laatste aflevering' materiaal zijn en de Mol is soms best transparant met laten zien van gefaalde molacties

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Ballo della Cordella
« Reactie #11 Gepost op: 28-03-2024, 07:50:09 »
Er was toch een situatie dat iemand met een bijna lege mand had terwijl die al daarvoor gevuld was? Leveren mooie beelden op in aflevering 10: leeggooien als de rest even niet kijkt. Weet iemand nog wie dat was?

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Ballo della Cordella
« Reactie #12 Gepost op: 28-03-2024, 11:55:38 »
Er was toch een situatie dat iemand met een bijna lege mand had terwijl die al daarvoor gevuld was? Leveren mooie beelden op in aflevering 10: leeggooien als de rest even niet kijkt. Weet iemand nog wie dat was?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Ballo della Cordella
« Reactie #13 Gepost op: 28-03-2024, 13:30:08 »
Ik bedoelde deze aflevering :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Ballo della Cordella
« Reactie #14 Gepost op: 28-03-2024, 14:55:01 »
De enige keer dat er niets in de mand zit bij het leeggooien dat ik zie is bij de eerste vraag. Het is de man met de groene pet (Gillian) en we weten dat hij niet de mol is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Ballo della Cordella
« Reactie #15 Gepost op: 24-04-2024, 19:08:45 »
Bernard zegt: ik kan niet dansen, maar dat is zo te zien ingemonteerd. Later zegt Bernard kies maar en de kandidaten kiezen dat hij moet dansen. Daarna zegt Stéphanie : de groep heeft beslist. Stéphanie zit bij de olijvenplukkers. Later nog Coco eroverheen in een biecht dat Bernard bij de druivenplukkers wilde zitten.
Dit is een uitgebreide coverup voor het feit dat Stéphanie bij de druivenplukkers terecht komt, door op Bernard te focussen.