Ik vond het een prima eerste aflevering:
- eerste opdracht was inderdaad een fijne manier om de kandidaten te leren kennen en handig met die sollicitaties tussendoor.
- tweede opdracht prima: typisch de mol, groep opsplitsen en de ene groep beïnvloed de ander.
- derde opdracht tof: leuk psychologisch spelletje. De beste van de 3 naar mijn mening, de rest was wat simpel.
Ik miste wel een beetje het WOW! We zijn gestart-ik val van mijn stoel-gevoel. Ik probeer jaarlijks mensen er van te overtuigen de mol te gaan kijken, maar deze aflevering trekt nieuwe kijkers niet over de streep schat ik zo in. Terwijl dat eerdere jaren wel zo was.
—> wat mij hier opvalt: tijdens WIDM wordt er tot in den treure benoemd wat bij de Mol allemaal beter is, maar nu hoor je niets andersom. Misschien ben ik daar de enige in, maar:
- ik vond nu meerdere infographics overbodig. Als eerst de VoiceOver het spel uitlegt hoef ik het daarna niet nog eens te zien uitgetekend. Haalde de snelheid eruit naar mijn mening.
- de opening van WIDM was wmb wel de wauw-ik val van mijn stoel-gevoel dit jaar.
—> ik ben helemaal niet uit op een nieuwe WIDM-De Mol-battle. Naar mijn mening zijn beide programma’s fantastisch en hebben beide hun voors en tegens (De Mol misschien iets meer voors), maar ik vind het soms storend dat als er bij WIDM een matige keuze gemaakt wordt daar meteen bovenop geklapt wordt, terwijl als de opening niet zo sterk is bij De Mol meteen geroepen wordt dat:
- Je ook niet kan blijven verrassen na x seizoenen
- We de rest van het seizoen nog hebben.
Dat voelt een beetje als meten met 2 maten. Tot zover mijn mening