Auteur Topic: [De Mol] Evaluatietopic  (gelezen 2481 keer)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [De Mol] Evaluatietopic
« Reactie #60 Gepost op: 25-04-2024, 14:03:12 »
Ik denk dat we er fundamenteel anders over denken inderdaad Erik. Ik zie het liefst dat de mol elke opdracht verpest, zonder dat hij verdacht wordt. Wat mij betreft wordt er helemaal niks verdiend. Ik ben team mol, blijkbaar ::tandpastasmiley::

Ik denk dat de kart-opdracht inderdaad een goed voorbeeld is van een opdracht met geslaagde deelopdrachten. Kandidaten beïnvloeden elkaar en het is niet duidelijk waardoor er soms geen geld verdiend is.

Wat ik nog wel wil zeggen is dat ik opdrachten wil waarin een sluwe vertraging van de mol mogelijk de opdracht verpest, en dat dit niet altijd kan. In dat laatste geval is het inderdaad niet leuk om te kijken.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Evaluatietopic
« Reactie #61 Gepost op: 25-04-2024, 15:10:16 »
Interessante discussie! Ik merk dat ik meer team kandidaten dan team mol ben. De mol heeft per definitie een voorsprong doordat hij de opdrachten kent en een strategie kan bepalen (voorafgaand). Ik vind het spannend als de mol moeite moet doen om een opdracht te laten mislukken, niet als dat vrijwel moeiteloos en onontdekt gaat. Een voorbeeld uit dit seizoen: als Senne de mol is en de brutaliteit heeft om een rondje te vroeg te stoppen met racen, dat vind ik lef hebben en goed gebruikmaken van de verwarring van de anderen. Een mindere molactie zou ik het doorbreken van de stilte door Michäel en Charlotte vinden, dat is (bijna) te gemakkelijk voor de mol.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [De Mol] Evaluatietopic
« Reactie #62 Gepost op: 25-04-2024, 15:23:43 »
Ik ben team kijker. Ik vind het vooral leuk om te kijken naar opdrachten waarbij de groep als geheel of in teams strategisch moet samenwerken en waarbij de mol kan saboteren door te vertragen/verwarring te zaaien/het team de verkeerde kant op te sturen etc. Dat zijn in mijn ogen ook de meest gelijkwaardige opdrachten. En omdat iedereen wel iets stoms doet (of omdat het in sommige groepen toch altijd uitmondt in complete chaos) kan de mol tijdens het saboteren nog steeds redelijk onder de radar blijven.

Ik vind het in ieder geval zonde als een gelaagde opdracht op het einde makkelijk kan mislukken door één simpele actie van de mol. Dat laatste moment is dan eigenlijk het enige moment dat er toe doet, eventueel samen met de positiebepaling bij aanvang. Ik voel me  altijd een beetje opgelicht als ik de hele tijd goed op heb zitten letten, terwijl 85% van de opdracht uiteindelijk totaal niet relevant blijkt te zijn.