Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora  (gelezen 5413 keer)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #80 Gepost op: 6-04-2024, 23:53:52 »
Geen cameraman, gewoon een vaste camera in de kamer die ze daar ergens geïnstalleerd hebben. En natuurlijk zullen ze rekening gehouden hebben met het scenario dat er kandidaten voor pasvragen zijn gegaan. Verwacht dat iedereen op de een of andere manier ook wel geweten heeft van de camera op de slaapkamer.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #81 Gepost op: 7-04-2024, 00:26:28 »
Dat de persoon die alleen ligt ook opgehaald moet worden om de teller stop te zetten is op zich logisch, dat alleen beelden van kamer 14 vertoond worden is vreemd. Ook vond ik het opvallend dat de cameraman bij binnenkomst en bij vertrek met de camera het kamernummer 14 een beetje onder de aandacht brengt. Lynn had geen invloed op het alleen slapen, zij hing op de boot op positie 4 en had een plaatje van een camera (met nummer 7, verdubbelen geeft 14).
« Laatst bewerkt op: 7-04-2024, 09:00:11 door Crapuleke »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #82 Gepost op: 7-04-2024, 07:54:28 »
We zagen (op zijn minst) de kamer van Philippe en Karolien ook tijdens het ophalen toch?

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #83 Gepost op: 7-04-2024, 08:59:33 »
Yep, waar. Blijft alleen over dat de camera meer op nummer 14 gericht wordt dan zou hoeven.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #84 Gepost op: 7-04-2024, 11:11:08 »
Misschien dat we dit keer de mol moeten zoeken tussen 1 en 4  ::rofl::

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #85 Gepost op: 7-04-2024, 18:07:22 »
Ik betwijfel eigenlijk of ze precies dezelfde opbouw zouden kiezen, maar laten we deze theorie nog  eens uitpluizen:
De eerste wekker ging om 3 uur. En elk half uur kon er een duo gaan. Dus dan was het window deze keer tussen 3 en max 5h (Lynn mocht niet gaan) En dan komen we dus op 4 deze keer. 


Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #86 Gepost op: 9-04-2024, 17:38:45 »
Zou er een reden zijn waarom de makers voor 8 pasvragen kozen? Zou dit een hint kunnen zijn? Helaas heeft geen enkele deelnemer nog acht letters in zijn/haar naam. Daarom wordt het misschien MOL SENNE?

Offline AggieMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #87 Gepost op: 15-04-2024, 00:48:49 »
Een goede zet van de makers van het programma om de doos van Pandora in dit seizoen te laten terugkeren. De doos was in seizoen 8 niet geopend waardoor de gevolgen nooit duidelijk waren geworden. Daarvoor moest de doos gewoon worden geopend. De enige manier om dit voor elkaar te krijgen was om de doos in een ander seizoen te laten terugkeren en er 8 pasvragen in te doen. Zo wisten de makers zeker dat de doos in dat seizoen alsnog zou worden geopend en de gevolgen daarvan alsnog duidelijk zouden worden. Op deze manier werd het mysterie dan binnen vier jaar opgelost. Super goed gedaan jongens!!!!!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #88 Gepost op: 19-04-2024, 16:34:27 »
Misschien 8 pasvragen, omdat de doos uit seizoen 8 kwam? :)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #89 Gepost op: 19-04-2024, 18:05:37 »
Hier volk ik je toch echt niet hoor. Ik zie niet in waarom 4 meer Mols zou zijn dan de posities daarvoor. Als je zelf niet in de cel zit of boven geraakt heb je daar geen enkele invloed op. Ik heb zo het idee dat jij 4 gewoon Mols vindt omdat jouw hoofdverdachte Bernard op die positie staat, maar enkel dat als argument gebruiken houdt geen steek volgens mij.

Foxhunter maakt hier wel een goed punt anders.

De mol wil eigenlijk liefst niet ergens bovenaan eindigen. De mol wil immers dat anderen de doos openen. Zo valt hij zelf minder op.
De enige manier om dat te garanderen is door zelf op plaats 3 of plaats 4 te hangen bij het begin van de opdracht. en dan, uiteraard, niet zelf als eerste bij de cel aan te komen.
Zoals de  bordjes nu hingen

1) Lynn & Coco
2) Philippe & Karolien
3) Michaël & Charlotte
4) Bernard & Stéphanie
5) Senne

De snelste manier (en dus de meest logische manier gezien de tijdsdruk bij de opdracht) om die bordjes te verhangen als je Senne ook hoger wil hangen zou dan zijn:

Stap 1: Lynn & Coco weghalen van plaats 1.
Stap 2: Philippe & Karolien weghalen van plaats 2.
Stap 3: Senne weghalen van plaats 5.
Stap 4: Philippe en Karolien hangen op plaats 1
Stap 5: Senne hangen op plaats 2, samen met Lynn/Coco
Stap 6: Lynn/Coco op plaats 5 hangen.

Plaatsen 3 & 4 hoeven dus niet aangeraakt te worden. En dus zit je als mol, die zo laag mogelijk wil hangen, maar niet buitenspel wil gezet worden, best op plaats 3 of plaats 4.

Het is eerder bizar te noemen dat Lynn & Philippe, ondanks de tijdsdruk alle bordjes dan maar gaan verwisselen, maar daar kan de mol geen rekening mee houden.

Dus wat Foxhunter zegt snijdt hout. Ook al hebben we niet dezelfde verdachte.

Ik denk dat je liever op plaats 3 hangt dan op plaats 4 overigens.
Puur omwille van het psychologische gedeelte bij het wel/niet openen van de doos.
Als je op plaats 3 hangt en je komt bij de doos aan kan je als mol tegen je medekandidaat zeggen "ok, ik wil de pasvragen, want vertrouw jij de kandidaten die na ons komen? Als wij ze niet pakken en zij pakken ze wel, dan hebben zij een enorm voordeel en zijn we alsnog het geld kwijt."

Als je op plaats 4 hangt en je mag naar de kist kan je medekandidaat zeggen: niemand heeft ze gepakt, iedereen heeft woord gehouden. We houden de doos gesloten, ze kan daarna door niemand nog geopend worden. De eliminatie gebeurt eerlijk." Je kan er dan als mol nog weinig tegenin brengen zonder echt op te vallen, want dan ben jij de enige die de doos had willen openen en dat is verdacht.


« Laatst bewerkt op: 19-04-2024, 18:27:52 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #90 Gepost op: 19-04-2024, 21:00:42 »
Met die laatste zinnen ben ik het ook eens. Als je op plaats 4 hangt, kan je het argument niet meer gebruiken dat anderen na jou de doos wel zullen openen. Bernard doet hier extra onmols door samen met Coco op de kamer te zeggen dat ze de doos niet zullen openen. Dat valt het nog moeilijker te verklaren als hij dat dan uiteindelijk wel zou doen als laatste. Het kan wel zijn dat 3 of 4 gunstig lijkt voor de mol, maar als je zelf niet boven geraakt, kan alles nog veranderen en ben je sterk afhankelijk van wat de rest beslist, zoals we nu ook hebben gezien. Het is inderdaad zeer raar dat er zoveel bordjes verhangen worden daar in het kasteel. Het zou dus kunnen dat Senne de mol is en Philippe en Karolien daar serieus heeft lopen manipuleren, we hebben in ieder geval niet gezien hoe die volgorde juist tot stand gekomen is.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #91 Gepost op: 19-04-2024, 21:11:15 »
Wat Senne nog meer verdacht maakt is dat hij zich koppelt aan Michaël omdat hij als fanatieke kandidaat waarschijnlijk de doos zal openen. Met Bernard erbij bv. zou dat niet lukken.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #92 Gepost op: 19-04-2024, 21:32:20 »
[...] Lynn & Philippe [...]
even veranderen naar Karolien & Philippe ;)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #93 Gepost op: 19-04-2024, 22:26:58 »
Wat Senne nog meer verdacht maakt is dat hij zich koppelt aan Michaël omdat hij als fanatieke kandidaat waarschijnlijk de doos zal openen. Met Bernard erbij bv. zou dat niet lukken.

Op wat baseer je je dat dat bij Bernard niet zou lukken? De info die zowel wij als Senne op dat moment hebben is: Bernard duikt 2 vraagtekens op, omdat hij denkt dat die hem een voordeel opleveren. (Bernard gaat voor voordelen, part one).
Bernard drukt snel af om een vrijstelling te bemachtigen (Bernard gaat voor voordelen, part two).
Dat waren toen de enige twee zaken waarbij je kon zien of iemand voor voordelen kiest of niet.
I was blind but now I can see

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #94 Gepost op: 19-04-2024, 22:29:48 »
Ik dacht dat Bernard tegen Charlotte zei dat ze de doos niet gingen open (wat Mollenjager-DT zegt, daar baseerde ik mij op).
« Laatst bewerkt op: 19-04-2024, 22:31:37 door Luc »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #95 Gepost op: 20-04-2024, 07:23:06 »
Foxhunter maakt hier wel een goed punt anders.

De mol wil eigenlijk liefst niet ergens bovenaan eindigen. De mol wil immers dat anderen de doos openen. Zo valt hij zelf minder op.
De enige manier om dat te garanderen is door zelf op plaats 3 of plaats 4 te hangen bij het begin van de opdracht. en dan, uiteraard, niet zelf als eerste bij de cel aan te komen.
Zoals de  bordjes nu hingen

1) Lynn & Coco
2) Philippe & Karolien
3) Michaël & Charlotte
4) Bernard & Stéphanie
5) Senne

De snelste manier (en dus de meest logische manier gezien de tijdsdruk bij de opdracht) om die bordjes te verhangen als je Senne ook hoger wil hangen zou dan zijn:

Stap 1: Lynn & Coco weghalen van plaats 1.
Stap 2: Philippe & Karolien weghalen van plaats 2.
Stap 3: Senne weghalen van plaats 5.
Stap 4: Philippe en Karolien hangen op plaats 1
Stap 5: Senne hangen op plaats 2, samen met Lynn/Coco
Stap 6: Lynn/Coco op plaats 5 hangen.

Plaatsen 3 & 4 hoeven dus niet aangeraakt te worden. En dus zit je als mol, die zo laag mogelijk wil hangen, maar niet buitenspel wil gezet worden, best op plaats 3 of plaats 4.

Het is eerder bizar te noemen dat Lynn & Philippe, ondanks de tijdsdruk alle bordjes dan maar gaan verwisselen, maar daar kan de mol geen rekening mee houden.

Dus wat Foxhunter zegt snijdt hout. Ook al hebben we niet dezelfde verdachte.

Ik denk dat je liever op plaats 3 hangt dan op plaats 4 overigens.
Puur omwille van het psychologische gedeelte bij het wel/niet openen van de doos.
Als je op plaats 3 hangt en je komt bij de doos aan kan je als mol tegen je medekandidaat zeggen "ok, ik wil de pasvragen, want vertrouw jij de kandidaten die na ons komen? Als wij ze niet pakken en zij pakken ze wel, dan hebben zij een enorm voordeel en zijn we alsnog het geld kwijt."

Als je op plaats 4 hangt en je mag naar de kist kan je medekandidaat zeggen: niemand heeft ze gepakt, iedereen heeft woord gehouden. We houden de doos gesloten, ze kan daarna door niemand nog geopend worden. De eliminatie gebeurt eerlijk." Je kan er dan als mol nog weinig tegenin brengen zonder echt op te vallen, want dan ben jij de enige die de doos had willen openen en dat is verdacht.

Maar dat gaat er wel van uit dat duo 2 in dit geval boven komt. Daar heb je als mol (als je niet Senne bent) weinig invloed op. Als je als mol laag wilt eindigen is op plek 1 staan en zorgen dat je zelf niet boven komt de veiligste optie.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #96 Gepost op: 20-04-2024, 08:15:38 »
Klopt en dat kost ook nog tijd aan het bord dus win-win.

Maar het risico is dat je op 5 belandt en helemaal geen invloed hebt op het spel, dat is ook niet ideaal.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #97 Gepost op: 1-05-2024, 11:07:16 »
Stel je voor: je bent de Mol en je weet dat er een lampje onder de tafel ligt waarmee je de dekselse doos kunt inspecteren... Zou je bang zijn dat iemand dit zou ontdekken en zou je daarom zo snel mogelijk de doos open willen hebben?
Uiteindelijk is dat een goede stelling. Ik weet niet of het lampje er lag maar als de doos wordt geopend kun je op het deksel lezen "De naam van de mol is". Als twee gewone kandidaten de doos openen zouden ze geneigd zijn de naam van de mol te zoeken alvorens ze de pasvragen nemen. Daarom denk ik toch dat de mol zelf de kist zal openen (Senne of Michaël) om te beletten dat zijn naam gevonden wordt.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2024, 12:12:16 door Luc »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #98 Gepost op: 1-05-2024, 12:12:22 »
Nee joh! Die tekst kun je alleen maar lezen met dat UV-lampje, zonder dat lampje zie je dat helemaal niet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #99 Gepost op: 1-05-2024, 16:22:54 »
Ik weet niet of dat UV-lampje er lag maar wellicht wil de mol niet het risico nemen dat zijn naam gevonden wordt.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2024, 21:11:58 door Luc »