Viel me ook gelijk op, sowieso iets met dat deksel. Vreemd dat die kandidaten die doos niet onderzoeken voor de rest... Of was daar de kans niet voor?
Lijkt me dat je die info inderdaad had kunnen onderzoeken, ten koste van wat meer geld uit de groepspot.
Persoonlijk zat ik me wel wat kapot te ergeren deze aflevering. Twee wel heel makkelijke opdrachten waarbij er niet eens een mol nodig was om ze te verstieren. (Als we dit bij de ander zeggen, dan hier ook.) En eentje waarbij je sowieso wel wist dat die doos open zou gaan.
Opdracht 1: Alle automerken fout raden zou al een straftijd van 35 minuten opleveren. Binnen 25 minuten ga je die opdracht nooit halen. Zelfs met 20 minuten minder hebben ze het niet gered.
Opdracht 2: Is inderdaad wat meer kantjeboord, maar het feit dat hier op het einde dat bord hing met de keuzes voor opdracht 3 was een voorbode waardoor ze het niet zouden gaan redden.
Opdracht 3: De mol kan hier achterover leunen en gewoon de boel zijn gang laten gaan.
De consequentie van de doos viel me ook wat tegen. Komt praktisch neer op gewoon een smak geld eruit. Gelukkig is het nog maar aflevering 2... Maar een heel prettige voorbode, gezien de verdubbelaars, is het niet.
En dan de verdienste voor de opdracht 2000,- tegenover 8! jo... ahem... pasvragen. Dat is bij de overburen al een koopje, dus hier worden ze praktisch weggegeven.
Het is wel bijzonder om te zien hoe fel de groep dit jaar is tegenover elkaar. Er zit wel degelijk echte frustratie naar elkaar toe.
De opdrachten zelf zitten wel gewoon goed in elkaar, maar het is hoe ze de distrubitie geld vs. tijd vs. troeven nu hebben verschoven dat heel erg aan iets anders doet denken.