Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 4416 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #40 Gepost op: 2-04-2024, 12:19:19 »
Heel leuke aflevering!
Wel een rare keuze van Bernard om de verdubbelaars te geven aan de persoon die in het vorige spel nog als minst betrouwbaar werd beschouwd. Als je er zeker wil van zijn dat de verdubbelaars meegaan naar de volgende aflevering, dan geef je ze toch aan iemand die 4 pasvragen heeft?
Ik kijk uit naar nog meer van dit!

Met dat laatste ben ik het eens, maar het lijkt mij een misverstand dat Lynn als minst betrouwbaar werd beschouwd. Het ging om kans hebben op persoonlijk voordeel,  waarbij nog helemaal niets bekend was over wat dat inhield en welke consequenties daarbij hoorden. Ik denk juist dat Lynn als heel betrouwbaar wordt gezien en dat zij op die 0 % is beland omdat zij te kennen heeft gegeven niet voor persoonlijk voordeel te willen gaan. Bij de filmpjes heeft ze ook zo gespeeld immers.

Ik zou trouwens als kandidaat juist een molverdachte voordeel gunnen, daar heb je zelf het minste last van, die gaat toch altijd door.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2024, 12:25:32 door tureluurs »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #41 Gepost op: 2-04-2024, 12:24:19 »
Bij de filmpjes heeft ze ook zo gespeeld immers.

Maar dat weten de kandidaten niet.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #42 Gepost op: 2-04-2024, 12:26:19 »
Maar dat weten de kandidaten niet.

Ik dacht dat ze gezegd had?

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #43 Gepost op: 2-04-2024, 12:43:11 »
Ik dacht dat ze gezegd had?
Dat heeft ze inderdaad gezegd, naast dat ze ook duidelijk aangegeven heeft nooit voor persoonlijke voordelen te willen gaan. Het was ook mijn gedacht dat ze daarom helemaal vanonder was beland op dat bord.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #44 Gepost op: 2-04-2024, 13:09:58 »
Met dat laatste ben ik het eens, maar het lijkt mij een misverstand dat Lynn als minst betrouwbaar werd beschouwd. Het ging om kans hebben op persoonlijk voordeel,  waarbij nog helemaal niets bekend was over wat dat inhield en welke consequenties daarbij hoorden. Ik denk juist dat Lynn als heel betrouwbaar wordt gezien en dat zij op die 0 % is beland omdat zij te kennen heeft gegeven niet voor persoonlijk voordeel te willen gaan. Bij de filmpjes heeft ze ook zo gespeeld immers.

Ik zou trouwens als kandidaat juist een molverdachte voordeel gunnen, daar heb je zelf het minste last van, die gaat toch altijd door.
Juist hierom is het toch een hele molse keuze van bijvoorbeeld Philippe om Lynn onderaan te zetten (omdat Karolien al naar huis is). 
 
Als ik boven in die toren had gestaan als kandidaat zijnde had ik Lynn sowieso op 75% gezet. Als je inschat dat iemand een persoonlijk voordeel waarschijnlijk toch niet pakt, wil je die juist meer kans geven op een persoonlijk voordeel. 
 
Daarnaast vond ik uit de montage blijken dat Lynn 'per ongeluk' onderaan was gekomen, maar dat geloof ik niet zo.

EDIT: Ook vind ik het ook toevallig dat Philippe uiteindelijk als laatste Berlusconi aanwees om aan te steken. Dit ruikt toch steving naar voorkennis om zo bovenin de toren te raken, en zo de volgorde voor de Doos van Pandora in handen te hebben.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 2-04-2024, 13:19:34 door Reflektor »

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #45 Gepost op: 2-04-2024, 14:25:23 »
Ik vond de Mol biecht nog al opvallend. Waar bij de mol hoopt dat de verdubbelaars er vanavond uit gaan en Gilles zegt:

“Maar je weet, we gaan je nooit op voorhand vertellen wie de volgende afvaller is.”

Naar mijn mening is dit een opmerking van Gilles die alleen van toepassing is op Bernard.

Hij is de enige die beslist naar wie de verdubbelaars gaan.

Al zouden ze de mol wel informeren wie de afvaller was, hij zou er niets aan hebben als hij zelf de verdubbelaars niet had. Hij kan de keuze van iemand anders toch niet meer beïnvloeden tijdens de executie.

In het geval de mol de verdubbelaars NIET zou hebben zou Gilles toch niet deze opmerking maken? Dat zou helemaal nergens op slaan.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #46 Gepost op: 2-04-2024, 14:37:16 »
Ik vond 'vanavond gaan de verdubbelaars naar iemand anders' ook al erg klinken alsof de mol ze nu had, maar vind t in dat geval wel héél nadrukkelijk voorbij komen.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #47 Gepost op: 2-04-2024, 14:54:13 »
Dat is een regel die benadrukt wordt: de mol krijgt niet te horen wie de afvaller is.
Voor ons als kijker mooi verpakt in een dagboek. Meer is het niet.

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #48 Gepost op: 2-04-2024, 16:06:37 »
Ik werd zó vrolijk van deze aflevering. Wat zat het ont-zet-tend goed in elkaar weer, het is echt magistrale tv. Die gevangenisopdracht was zo prachtig gedaan, die ijsjesopdracht in essentie zó simpel, maar met zoveel grappige lagen. De editing blijft ook van wereldniveau. En de straf bij de doos van Pandora was, vond ik, briljant: moet je meteen de groep onder ogen komen als degenen die toch de verleiding niet konden weerstaan - echt heel goed gedaan.

Had ik al gezegd dat het goed was? Ja hè?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #49 Gepost op: 2-04-2024, 16:23:57 »
Ik vond de Mol biecht nog al opvallend. Waar bij de mol hoopt dat de verdubbelaars er vanavond uit gaan en Gilles zegt:

“Maar je weet, we gaan je nooit op voorhand vertellen wie de volgende afvaller is.”

Naar mijn mening is dit een opmerking van Gilles die alleen van toepassing is op Bernard.

Hij is de enige die beslist naar wie de verdubbelaars gaan.

Al zouden ze de mol wel informeren wie de afvaller was, hij zou er niets aan hebben als hij zelf de verdubbelaars niet had. Hij kan de keuze van iemand anders toch niet meer beïnvloeden tijdens de executie.

In het geval de mol de verdubbelaars NIET zou hebben zou Gilles toch niet deze opmerking maken? Dat zou helemaal nergens op slaan.

Het doel van dat gesprek was denk ik ook om de kijker te informeren. We weten nu dat de mol niet wordt geïnformeerd over de volgende afvaller en dus heeft daarover speculeren voor ons geen zin. De mol kan hoogstens ruim voor de elimitatie een gesprek initiëren om als groep iets af te spreken over het doorgeven van de verdubbelaars. Dat heeft later pas nut voor de mol denk ik, zodra mensen stoppen met spreiden. Ook zijn wij er weer even aan herinnerd hoe het ook alweer zat met die verdubbelaars. Ik zoek er niets achter in ieder geval.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 2
« Reactie #50 Gepost op: 2-04-2024, 16:48:13 »
Als je je voorstelt dat het gesprek tussen Gilles en Bernard is, en hij de verdubbelaars gaat weggeven, klinkt het opeens heel logisch.
Vrije vertaling: Bernard: "...zou helemaal mooi zijn als ik ze aan de afvaller kon geven" Gilles "ja maar je weet dat wij nooit op voorhand zeggen wie de volgende afvaller is"... Ik denk dat dat is wat Lunatic1985 bedoelt.
Maar de Mol kan het in mijn ogen net zo goed over Bernard hebben, als in: "ik hoop dat hij ze aan de afvaller gaat geven, zou helemaal mooi zijn" -"Ja maar je weet dat wij op voorhand nooit vertellen wie de volgende afvaller is..."

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #51 Gepost op: 2-04-2024, 18:07:34 »
Ik vond het echt een fantastische aflevering. Geweldige opdrachten met de ijsjes en daarna de kaarsen. Echt knap hoe ze steeds weer nieuwe dingen proberen te verzinnen.

De doos van pandora ook echt heel gaaf. Heel benieuwd hoe het nu verder gaat met de groepsdynamiek.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #52 Gepost op: 2-04-2024, 18:12:11 »
Ben opzich wel benieuwd wat t voor de groepsdynamiek doet dat degene die niét voor zichzelf koos er uit is gevlogen.
Da's een beetje het omgekeerde effect van de actie met Toos en Lieselot (?)  vorig jaar.

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: Aflevering 2
« Reactie #53 Gepost op: 3-04-2024, 10:03:17 »
Heel leuke aflevering! De kaarsen met de ventilatoren waren hilarisch.  ::tandpastasmiley:: Het effect van het openen van de Doos van Pandora viel me dan weer een beetje tegen. Vooral omdat er al jaren (buiten het programma om) zo'n hype omheen is.  :-X Ik ben benieuwd of dit het echt was, of dat er misschien nog een extra effect komt in de volgende afleveringen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #54 Gepost op: 3-04-2024, 10:56:40 »
Het effect van het openen van de Doos van Pandora viel me dan weer een beetje tegen. Vooral omdat er al jaren (buiten het programma om) zo'n hype omheen is.  :-X Ik ben benieuwd of dit het echt was, of dat er misschien nog een extra effect komt in de volgende afleveringen.
Dat er zo'n hype omheen is is de verantwoordelijkheid van degenen die er een hype van maken.
Wat had je dan anders verwacht. Dat de kandidaten die de doos open maken dood neervallen? Dat ze onmiddelijk naar huis moeten? Dat ze allebei 5 strafpunten krijgen bij de test? Als er tegenover een individueel voordeel, in dit geval 4 pasvragen elk, ook een individueel nadeel staat als consekwentie, dan is het geen individueel voordeel meer. Dat kan dus niet. Het enige wat er tegenover kan staan is een nadeel voor de groep. En dan kom je al heel snel uit bij de groepspot. De makers weten echt wel wat ze doen en aan vindingrijkheid ontbreekt het hen echt niet.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2024, 11:00:08 door MartinJ »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 2
« Reactie #55 Gepost op: 3-04-2024, 11:00:55 »
En is het dit hetzelfde nadeel als er oorspronkelijk  aan hing? Ik vind het een leuke twist, maar het woord hype zou ik er nooit voor gebruiken

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #56 Gepost op: 3-04-2024, 11:18:29 »
Dat moet haast wel volgens mij. Als je zoiets bedenkt en het komt er niet uit omdat, tegen alle verwachtingen in, niemand die doos openmaakt, dan wil je dit idee toch nog een keer gebruiken? Juist omdat het zo geniaal is: het ongemak dat ze meteen met de billen bloot moeten. Ik zou alleen al pissed zijn dat ik wakker werd gemaakt voor niets, laat staan om nog te redden wat er te redden is.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #57 Gepost op: 3-04-2024, 11:20:31 »
Iets als ‘deze week moeten er 2 mensen naar huis’ was ook n prima consequentie geweest die de groep op scherp had gezet.
Maar vond dit zo s nachts inclusief tegelijk alle anderen onder ogen komen prima werken

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 2
« Reactie #58 Gepost op: 3-04-2024, 11:24:36 »
Wat had je dan anders verwacht. Dat de kandidaten die de doos open maken dood neervallen?

 ::rofl:: ::rofl::
Woosie down?

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #59 Gepost op: 3-04-2024, 11:42:58 »
En is het dit hetzelfde nadeel als er oorspronkelijk  aan hing? Ik vind het een leuke twist, maar het woord hype zou ik er nooit voor gebruiken
Ik denk het niet. De pot was dat jaar gestart met -10200, na aflevering 1 stond de pot nog in min.
Ik weet niet meer of/en hoeveel er verdiend werd bij de trappen opdracht, maar de Griekse bruiloft (2de opdracht/afl.2) liep mis. Waarschijnlijk zaten ze daar met een net positief saldo.