Auteur Topic: De verdubbelaars  (gelezen 2178 keer)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #20 Gepost op: 5-04-2024, 21:03:46 »
Zoals we weten had de mol in zijn dagboek het over de verdubbelaars samen met GDC. GDC zei dat de verdubbelaars naar iemand anders gingen bij de eliminatie en dat hij nog niet kon vertellen wie de afvaller ging worden. Daarop zegt de mol dat hij hoopt dat de afvaller ze krijgt.
Nu we weten dat Senne en Michaël elk 4 pasvragen hadden met een grote kans dat ze niet worden geëlimineerd. Het zou dus logisch zijn dat Bernard het op safe speelt en de verdubbelaars aan 1 van hen 2 geeft. Maar nee hij geeft ze aan Lynn met de kans dat ze ze allemaal kwijt spelen...
Was dit omdat hij Lynn helemaal vertrouwde of was dit een molactie zoals hij in zijn dagboek had verteld? ::vergroot::
Dat Bernard de verdubbelaars niet aan Michaël of Senne geeft is inderdaad raar en verdacht. Een mogelijke verklaring zou ook kunnen zijn dat hij hen allebei verdenkt en het is natuurlijk niet slim om de verdubbelaars aan de mol te geven.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De verdubbelaars
« Reactie #21 Gepost op: 7-04-2024, 12:49:04 »
Hoe erg is het als de mol de verdubbelaars in handen krijgt? Ik denk niet dat de mol het zou aandurven verdubbelaars 'kwijt' te raken, want dat is veel te duidelijk verdacht. Idem voor het helemaal niet inzetten van verdubbelaars. De mol weet niet wie er uit gaat, dus kan de verdubbelaars ook niet gericht doorgeven aan de afvaller...

Dus het ergste wat de mol kan doen is 1 verdubbelaar inzetten bij een makkelijk te saboteren proef, zodat het niets oplevert. Maar zelfs in dat geval zijn er geen garanties en kan de groep de mol 'verslaan' door de opdracht wel succesvol te voltooien.

Met andere woorden: als jij een kandidaat bent en de verdubbelaars moet doorgeven, is het belangrijker dat je ze doorgeeft aan iemand die niet afvalt, dan dat je de mol vermijdt. De mol kan eventueel 1 verdubbelaar verspillen, een afvaller kan ze allemaal verliezen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #22 Gepost op: 7-04-2024, 18:00:19 »
Nou… als mol zou ik misschien wel aandurven een verdubbelaar kwijt te raken. Je kunt immers altijd “de mol” de schuld geven van stelen. Dan laat je je tas of molboekje (of waar je ze ook in bewaart) onbeheerd ergens achter waar iedereen in principe bij kan zonder gezien te worden.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De verdubbelaars
« Reactie #23 Gepost op: 7-04-2024, 22:00:28 »
Ik snap echt niet waarom Lynn een verdubbelaar inzet bij deze opdracht. Er was amper iets te verdienen en een grote kans dat het mis zou gaan, dat is toch onlogisch.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De verdubbelaars
« Reactie #24 Gepost op: 7-04-2024, 22:03:02 »
Maar ze geeft ze wel door aan iemand zonder anti pasvraag. Onmols weer

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De verdubbelaars
« Reactie #25 Gepost op: 7-04-2024, 22:05:33 »
Ik snap het wel. Er kan er maximaal 1 worden ingezet per aflevering, dus met de kans dat ze er allemaal in 1 keer uit vliegen bij de eliminatie is het best logisch er in ieder geval gewoon elke aflevering 1 in te zetten. Bij de tweede opdracht kreeg ze de keuze niet, dus dan hier maar. Wel jammer dat het om zo weinig geld ging inderdaad.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #26 Gepost op: 7-04-2024, 22:07:25 »
Ik snap echt niet waarom Lynn een verdubbelaar inzet bij deze opdracht. Er was amper iets te verdienen en een grote kans dat het mis zou gaan, dat is toch onlogisch.
Ja, maar dat was haar laatste kans. Bij de 2de opdracht kreeg ze de kans niet.

ik bedenk me dat de verdubbelaar misschien enkel kan ingezet worden wanneer ze groepsgewijs geld kunnen verdienen en niet individueel.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De verdubbelaars
« Reactie #27 Gepost op: 11-04-2024, 09:49:29 »
Er zijn toch combinaties daarvan? Dus niet enkel "alles of niets"?

Ik had het eerder over "strategisch" inzetten.

De mol zal eerder geneigd zijn om de verdubbelaar in te zetten waar die relatief weinig oplevert, waarbij ie ook de credits krijgt.

Tegelijk blijft bij het slagen van een opdracht waarbij een hóóg bedrag op het spel staat, datzelfde bedrag liggen. Dan kun je stellen dat dat geld er nooit is geweest, maar ik zie dat anders: ik zeg dan dat de mol ervoor gezorgd heeft dat dat geld niet in de groepspot is gevloeid.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De verdubbelaars
« Reactie #28 Gepost op: 12-04-2024, 13:58:47 »
Ik snap het wel. Er kan er maximaal 1 worden ingezet per aflevering, dus met de kans dat ze er allemaal in 1 keer uit vliegen bij de eliminatie is het best logisch er in ieder geval gewoon elke aflevering 1 in te zetten. Bij de tweede opdracht kreeg ze de keuze niet, dus dan hier maar. Wel jammer dat het om zo weinig geld ging inderdaad.

Ja, dit. Als je hem niet inzet, vergroot je de kans dat hij ongebruikt uit het spel gaat. En het risico dat de kandidaat met de verdubbelaars naar huis gaat, wordt ook steeds groter naarmate er minder over zijn. Dus ik zou ook zeker gewoon iedere aflevering een verdubbelaar inzetten.

Plus, het was dan geen groot bedrag, maar het was een 50% kans dat ze het goede antwoord gaven en het volledige bedrag pakten. Er zijn veel opdrachten waar in theorie weliswaar meer geld op het spel staat, maar de kans groot is dat je met wat tegenslagen eigenlijk maar een fractie van dat bedrag binnenhaalt.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline AggieMol

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #29 Gepost op: 26-04-2024, 12:07:15 »
Jammer dat de verdubbelaars niks waard zijn geweest, opdrachten waarbij ze ingezet waren leverden helaas niks op en de laatste verdubbelaar verdween bij de eliminatie. Lynn kreeg deze van Senne en zij kreeg meteen daarna het rode scherm. Jammer, maar helaas!!!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De verdubbelaars
« Reactie #30 Gepost op: 26-04-2024, 12:51:17 »
Wie weet komt er nog iets, anders is het wel heel jammer voor de makers.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #31 Gepost op: 26-04-2024, 14:49:47 »
Wie weet komt er nog iets, anders is het wel heel jammer voor de makers.

Niet echt jammer voor de makers toch? Ik denk dat er exact is gebeurd wat de makers willen: dat de verdubbelaars uiteindelijk worden doorgegeven aan de afvaller. En dat de verdubbelaars niets hebben opgegebracht kunnen ze dan weer later toeschrijven aan de mol. Een extra kans om te benadrukken hoe fantastisch hij wel niet was.
I was blind but now I can see

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #32 Gepost op: 26-04-2024, 15:59:49 »
Best een leuke vondst voor 1 seizoen die verdubbelaars, maar ze hoeven geen blijvertje te worden.

Online mollie23

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #33 Gepost op: 29-04-2024, 19:32:04 »
Best een leuke vondst voor 1 seizoen die verdubbelaars, maar ze hoeven geen blijvertje te worden.

Sluit ik mij bij aan. Vond het geen enorme toevoeging. Volgend seizoen weer lekker zonder!

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De verdubbelaars
« Reactie #34 Gepost op: 29-04-2024, 19:37:25 »
Heb zelf het gevoel dat het als geintje is begonnen door de achternaam van Charlotte. Dit jaar verdubbelen we de mol.  ::vlaglinks::::vlagrechts::

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De verdubbelaars
« Reactie #35 Gepost op: 30-04-2024, 10:52:24 »
Best een leuke vondst voor 1 seizoen die verdubbelaars, maar ze hoeven geen blijvertje te worden.

Daar sluit ik me bij aan!
Ma how, zeg!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #36 Gepost op: 30-04-2024, 11:00:33 »
Ik denk dat ze er op zich nog wel meer mee zouden kunnen doen door bijv de keuze te geven tussen een verdubbelaar of pasvraag oid.
Maar ik zou dan ook de 'max 1 per aflevering' loslaten.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #37 Gepost op: 30-04-2024, 12:30:57 »
We hebben te maken met een zeer fanatieke mol: “Alles wat de groep geld kan kosten is het risico waard”.

Ergens bekruipt me het gevoel dat de mol dit seizoen niet voor Artispunten speelt. Zou de mol deze keer zelf voor een goed doel spelen? Is dat dan nog een tweede uitleg van het dubbelspel?

De kattenopvang van Sicilië bijvoorbeeld?  Straatkatten zijn daar een serieus probleem. Misschien dat ze daarom zo prominent in beeld zijn. Alhoewel dat ook gewoon de couleur locale is.

Of voor Michael een doel in verband met zijn eigen ziekte proces of dat van zijn dochtertje bijvoorbeeld.


Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: De verdubbelaars
« Reactie #38 Gepost op: 30-04-2024, 16:01:10 »
Ik zou het prachtig vinden als al het geld dat de Mol uit de pot weet te houden naar een goed doel naar keuze van de Mol gaat.    ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #39 Gepost op: 30-04-2024, 18:06:35 »
Ik zou het prachtig vinden als al het geld dat de Mol uit de pot weet te houden naar een goed doel naar keuze van de Mol gaat.    ::ok::
Het zou inderdaad mooi zijn, maar ik denk niet dat ze zelf zoveel geld hebben. Het is al een heel duur programma om te maken.