Auteur Topic: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal  (gelezen 2262 keer)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #20 Gepost op: 13-04-2024, 09:19:52 »
Zien we hier teleurstelling bij Michael op het moment dat Lynn de verdubbelaars aan Charlotte geeft?

Online thomas92

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #21 Gepost op: 13-04-2024, 09:29:55 »
Volgens mij heeft ie iets in z'n oog ::rofl:: Maar het zou ook teleurstelling kunnen zijn haha

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #22 Gepost op: 14-04-2024, 12:33:17 »
ik zie er een 'ja terechte keuze' reactie in ...

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #23 Gepost op: 14-04-2024, 23:33:44 »


Hier heb ik het in het topic van opdracht 4.3 ook al over gehad, maar ik vind dit moment van Stéphanie echt heel raar. Als je én niet de Mol én niet de afvaller bent, waarom ga je dan zo duidelijk zitten zenuwpezen? Ook nog terwijl Lynn tegen haar praat en Senne haar aankijkt.
Hiermee loop je alleen maar risico dat je zelf onterecht wordt aangewezen, waardoor de echte afvaller zich redt en jij wellicht zelf naar huis moet.

Het doet me enorm denken aan de eliminatie met de vuurpijlen van het seizoen in Griekenland. Daar moesten ze de afvaller ook zien te vinden en toen voerde de Mol een opzichtig slecht toneeltje op om zelf aangewezen te worden, met succes.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #24 Gepost op: 15-04-2024, 13:19:00 »


Hier heb ik het in het topic van opdracht 4.3 ook al over gehad, maar ik vind dit moment van Stéphanie echt heel raar. Als je én niet de Mol én niet de afvaller bent, waarom ga je dan zo duidelijk zitten zenuwpezen? Ook nog terwijl Lynn tegen haar praat en Senne haar aankijkt.
Hiermee loop je alleen maar risico dat je zelf onterecht wordt aangewezen, waardoor de echte afvaller zich redt en jij wellicht zelf naar huis moet.


Als ze de mol niet is wordt ze hier door het betoog Lynn nog even extra geattendeerd op het risico er zelf uit te vliegen als de groep niet de juiste persoon kiest. Als ze niet zeker is van haar zaak snap ik best dat dat een shotje adrenaline oplevert.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #25 Gepost op: 15-04-2024, 20:39:24 »
...Of ze vindt Lynn haar pure 's avonds-jezelf-in-de-spiegel-kunnen-kijken-betoog too much.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #26 Gepost op: 16-04-2024, 12:04:38 »
...Of ze vindt Lynn haar pure 's avonds-jezelf-in-de-spiegel-kunnen-kijken-betoog too much.

Kan ook nog, dan is het gewoon shade. Vind ik ook wel bij haar passen  ::rofl::

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #27 Gepost op: 16-04-2024, 16:02:59 »
...Of ze vindt Lynn haar pure 's avonds-jezelf-in-de-spiegel-kunnen-kijken-betoog too much.

Dat vind ik idd ook een logische uitleg. Lynn zegt hier feitelijk dat iedereen die wel potentiële antwoorden heeft gekocht zichzelf niet meer in de spiegel kan aankijken. Wat natuurlijk onzin is in een spel als De Mol.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #28 Gepost op: 16-04-2024, 17:33:23 »
Dat vind ik idd ook een logische uitleg. Lynn zegt hier feitelijk dat iedereen die wel potentiële antwoorden heeft gekocht zichzelf niet meer in de spiegel kan aankijken. Wat natuurlijk onzin is in een spel als De Mol.

Zoals Bart het zo mooi verwoordde: "Je gaat toch ook niet Monopoly spelen, en dan verongelijkt reageren als er iemand straten koopt en er hotels op zet. Dat is het spel."
I was blind but now I can see

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #29 Gepost op: 16-04-2024, 18:33:32 »
Mwah vind ik niet. Niets in de spelregels zegt dat je (behalve als je de mol bent) anderen moet misleiden of je eigen belang boven dat van anderen plaatsen. Als je het volledig op eigen kracht en op basis van speuren wilt doen valt het spel nog steeds prima te spelen.
Het mag dan wel 'maar een spelletje zijn' maar je gedrag heeft wel invloed op hoe veel van deze eenmalige ervaring de anderen mee mogen maken. Vind het alleen maar sieren als je je eigen belang hier niet boven plaatst.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2024, 18:36:07 door Mvnl »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #30 Gepost op: 16-04-2024, 21:26:52 »
Ik vind Lynn haar speel(levens)stijl heel mooi, en ik snap ook dat een andere kandidaat (Stephanie) er heel anders in staat. Allemaal binnen het spel. Vind die verschillen enorm verrijkend. Terug naar de gifjes  :-X

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #31 Gepost op: 28-04-2024, 16:54:04 »
De reacties op de groene schermen in aflevering 3:

Charlotte




Als je het frame by frame bekijkt, valt op dat als Charlotte de ogen sluit haar gezicht nog emotieloos is.

Pas daarna volgt een glimlach, die er ook niet per se spontaan uitziet.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #32 Gepost op: 28-04-2024, 18:30:21 »
Ik vind dat Charlotte heel vaak niet spontaan reageert. Overreageren "heb je Al Capone aangestoken?", ze lijkt altijd nerveus, als ze in de groep zegt "ik ben de mol" en als ze bij Gilles zit voor de verdubbelaars valt dat ook erg op.

Online thomas92

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #33 Gepost op: Gisteren om 00:24:13 »
Ik vind dat Charlotte heel vaak niet spontaan reageert. Overreageren "heb je Al Capone aangestoken?", ze lijkt altijd nerveus, als ze in de groep zegt "ik ben de mol" en als ze bij Gilles zit voor de verdubbelaars valt dat ook erg op.

Ik vind haar ook wat gespannen overkomen.

Neem het met een korreltje zout want ik zit sowieso in de Charlotte tunnel nu. Maar het valt me op dat ze als enige zegt dat ze gestressd is terwijl alle andere kandidaten overlopen van enthousiasme. Ze lijkt zich ook te verspreken.. alsof ze wil zeggen dat ze een belangrijke rol vervult?

https://www.goplay.be/video/de-mol/hoe-voel-je-je-nu-de-avond-voor-het-gaat-beginnen

Bij "Hoe ga jij jagen op de mol?" heeft ze het over haar impulsiviteit. Iets wat je als mol in de hand wilt houden. Ze geeft niet eens echt antwoord op de vraag wat haar tactiek is om de mol te vinden.

https://www.goplay.be/video/de-mol/hoe-ga-jij

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #34 Gepost op: Gisteren om 18:04:35 »
Mij viel het op hoe ontspannen Bernard was bij de executie. Er kon zelfs een klein glimlachje vanaf. 
 
Denk dat dit betekent dat hij al eventjes in de juiste richting kijkt en 100% zeker is wie de mol is. Zou me niets verbazen als hij wint.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #35 Gepost op: Gisteren om 18:09:40 »
Ik denk dat Bernard zelf denkt dat hij 100% goed zit.
Hij verdenkt Michael volgens mij, maar of hij ook 100% goed zit is daarmee niet gezegd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #36 Gepost op: Gisteren om 18:11:15 »
De reacties op de groene schermen in aflevering 6:

Bernard



Senne


Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #37 Gepost op: Gisteren om 18:30:25 »
Een krimpende mol na het vertrek van Stephanie?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #38 Gepost op: Gisteren om 18:46:00 »
Een krimpende mol na het vertrek van Stephanie?
Bernard had een crush op Stephanie, denk ik. Denk niet dat z'n vrouw per se heel blij was met hoe hij af en toe naar haar keek ::vergroot::

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #39 Gepost op: Gisteren om 18:47:07 »
 ::rofl::  ::hug::