Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe  (gelezen 5496 keer)

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #40 Gepost op: 11-04-2024, 23:55:53 »
Haha, maar het moet op 1.66m eindigen, inpakken tot op die hoogte dan maar.  :D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #41 Gepost op: 11-04-2024, 23:56:40 »
Wat was dat? Amputatie van een vingerkootje?    ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #42 Gepost op: 12-04-2024, 12:34:43 »
Zou dat hier kunnen zijn? Dat is Via Degli Appennini 3. De poort is hier open.

Neen, ik denk het niet.
Muur en grond kan wel, maar de poort is anders. Op de beelden zien we door de schaduw hoe de poort er moet uitzien en dat komt niet overeen met de poort op jouw foto. Het hek dat we zoeken heeft een opening aan de bovenkant (zie mijn eerste foto).
Het hek is een hek zoals ik er wel kan vinden in de linkervoet (zie 2de foto), maar de echt exacte locatie kan ik niet vinden.





Nu, als ik rondwandel in die stad op google streetview merk ik wel dat je heel veel zijstraatjes niet in kan, dus het is best mogelijk dat deze locatie via google streetview niet te vinden is.
Of de locatie is op één van de andere punten en dan ja...dan kan het enkel zo zijn dat Senne de mol is, want dan heeft hij hen bewust naar een foute locatie gestuurd.
Maar tot hiertoe vind ik ook op alle andere mogelijke locaties geen hek/poort in combinatie met die muur en die ondergrond zoals we op het beeld zien.

« Laatst bewerkt op: 12-04-2024, 12:44:38 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #43 Gepost op: 12-04-2024, 12:50:19 »
Ik had ondertussen ook gezien dat het niet daar is.
Er zijn in die linkervoet weinig plekken waar je met streetview in kan. Toch, de pin op het plan zit net aan dat groot wit gebouw, maar Bernard en Coco zijn daar niet geraakt, ze geraakten niet voorbij die grote poort en aan de andere kant is dat stuk ook afgesloten door een poort.

Het zou kunnen, zoals je zegt, dat het net ergens is waar je het niet kan zien. Maar de opdracht was toch dat er op die plekken een panoramisch zicht zou zijn, dat lijkt mij dan weer niet in die smalle straatjes.

In de linker hand zitten soortgelijke hekjes, maar daar heb ik ook nog niets gevonden wat het zou kunnen zijn.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #44 Gepost op: 12-04-2024, 14:01:45 »
Dit hekwerk is te vinden over heel Centuripe. Het is niet alleen een hek, maar ook een poort met scharnier links.
Heel het dorp meerdere keren afgezocht, ook met focus op de andere locaties. Veel oude foto's, soms van 2010. Dat maakt het er niet gemakkelijker op.


Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #45 Gepost op: 12-04-2024, 14:37:17 »
Dit hekwerk is te vinden over heel Centuripe. Het is niet alleen een hek, maar ook een poort met scharnier links.
Heel het dorp meerdere keren afgezocht, ook met focus op de andere locaties. Veel oude foto's, soms van 2010. Dat maakt het er niet gemakkelijker op.


Het lijkt ook alsof die persoon van boven komt gelopen. Aangezien Coco zegt dat het bijna middag is, kan je via de schaduw ook wel afleiden aan welke kant het hek ligt, maar het kan ook zijn dat deze beelden eerder of later zijn opgenomen.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #46 Gepost op: 12-04-2024, 15:00:37 »
De plaats van de tas komt in ieder geval niet exact overeen, dus dit zijn niet de beelden van de echte dropping.


Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #47 Gepost op: 12-04-2024, 16:54:27 »
Misschien kan de tattoo een hint zijn? SI - Kun je lezen als seizoen 1. Waar Magda de Mol was - een vrouwelijke mol dus?

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #48 Gepost op: 13-04-2024, 11:01:03 »
Om nog ff door te gaan...

De beelden van Bernard en Coco bij hun laatste zoektocht naar tas 4, zijn in feite beelden van de zoektocht naar tas 2 op de rechterschouder.
Google Maps




De beelden die we zien tijdens de zoektocht naar tas 4, waar Bernard denkt iets te zien liggen, zijn van zoektocht 1 waar ze verkeerd naar de linkerschouder zijn gelopen.

Google Maps





We weten al dat locatie 9 de linkervoet, de site met dat vervallen kasteel, al een tijdje gesloten is wegens werkzaamheden.
De enige beelden van de zoektocht naar tas 4 zijn deze:

De zuidingang:


Streetview met rechts de poort


Streetview juni 2023


De noordingang:


Conclusies:
- Tas 1: ze lopen naar de verkeerde locatie. Coco is aan het vertragen omdat ze moe is, Bernard ziet een vuilniszak aan voor een tas. De mol weet toch dat ze al naar de verkeerde locatie lopen. Die gaat zichzelf niet extra verdacht maken. Onmols van beiden.
- Tas 2: Er zijn dus 2 verschillende shots van die locatie met de aftelklok die afloopt tot 0. tijdens de zoektocht zelf, en nog eens beelden die tijdens zoektocht 4 worden gebruikt. Let op de poort op de achtergrond.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
- Tas 3: gevonden
- Tas 4: ze hebben hun best gedaan. Ze zijn aan beide ingangen geweest maar daar stonden ze voor een gesloten poort. Deze locatie was onbereikbaar. Geen idee waarom de makers deze niet uit het spel hebben gehaald.
De meest logische verklaring is dat Senne hen naar de verkeerde locatie heeft gestuurd.

Het is wel duidelijk dat Bernard elke keer opnieuw verdacht in beeld wordt gebracht. Ik acht de kans groot dat hij finalist zal zijn.




Verder is er ook misleidend gemonteerd bij de dispatch. Bij het liedje That's amore is het Senne die dat voorstelt.
Enkele seconden daarvoor zegt Charlotte dat ze het Italiaans vindt klinken. Maar de beelden die we dan zien zijn van een ander moment. De audio komt op zijn beurt ook niet overeen met die beelden. We horen Charlotte dat zeggen net op het moment dat de wereldbol voorbij haar mond passeert.
Het lijkt er sterk op de ze Charlotte verdacht willen maken, en vooral Senne uit de wind willen houden.

https://i.imgur.com/xSlO5CJ.mp4
« Laatst bewerkt op: 14-04-2024, 12:55:25 door Molshoop_ »

Offline Draaksje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #49 Gepost op: 13-04-2024, 11:19:03 »
Ik wil gewoon nog eens aanhalen dat de monteurs zelf niet weten wie de mol is. Ze krijgen de beelden die ze mogen gebruiken en moeten het daarmee doen. Soms missen ze dus beelden ook van molacties of zijn scenes reeds geknipt en is die puzzels niet altijd eenvoudig.
Ik denk dit vaak perongeluk kan zijn (gemist bij chronologische volgorde)??
Hier bij CoCo en Bernard is het precies wel serieus misgelopen bij montage.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #50 Gepost op: 13-04-2024, 11:47:56 »
Het zou kunnen dat er te weinig beeld was van de zoektocht naar de 4de koffer en dat er dan voor de montage beelden zijn gebruikt die ze hadden van de schouder.

Deze poort ligt in het verlengde van waar ze de 3de koffer vonden, eigenlijk bijna ernaast, het linkerbeen dus. Het is dan ook onwaarschijnlijk dat ze hetzelfde stuk voet gaan noemen. Bernard en Coco hebben ook het stuk tussen de 2 poorten gedaan, met de kleine straatjes. Als die koffer hier lag moesten ze hem gevonden hebben.


Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #51 Gepost op: 13-04-2024, 13:24:06 »
Deze poort ligt in het verlengde van waar ze de 3de koffer vonden, eigenlijk bijna ernaast, het linkerbeen dus. Het is dan ook onwaarschijnlijk dat ze hetzelfde stuk voet gaan noemen. Bernard en Coco hebben ook het stuk tussen de 2 poorten gedaan, met de kleine straatjes. Als die koffer hier lag moesten ze hem gevonden hebben.
Ik weet niet of ik je helemaal begrijp, dus corrigeer me als ik iets zegt wat nergens op slaat, maar als je goed kijkt op het kaartje ligt de locatie van het linkerbeen en de linkervoet effectief heel dicht bij elkaar. Het 'hart' van het dorp ligt trouwens ook niet echt op de plaats van het hart, maar eerder ter hoogte van de buik.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #52 Gepost op: 13-04-2024, 15:21:44 »
Ik weet niet of ik je helemaal begrijp, dus corrigeer me als ik iets zegt wat nergens op slaat, maar als je goed kijkt op het kaartje ligt de locatie van het linkerbeen en de linkervoet effectief heel dicht bij elkaar. Het 'hart' van het dorp ligt trouwens ook niet echt op de plaats van het hart, maar eerder ter hoogte van de buik.
Ja, klopt, dat bedoel ik. En daar waar de pin zit op hun kaart geraken ze helemaal niet bij.

Offline Herbie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #53 Gepost op: 14-04-2024, 11:21:38 »
Ik weet niet of ik je helemaal begrijp, dus corrigeer me als ik iets zegt wat nergens op slaat, maar als je goed kijkt op het kaartje ligt de locatie van het linkerbeen en de linkervoet effectief heel dicht bij elkaar. Het 'hart' van het dorp ligt trouwens ook niet echt op de plaats van het hart, maar eerder ter hoogte van de buik.
Over welk kaartje heb je het dan? Op het kaartje van de dispatch ligt linkerbeen en linkervoet toch ver uit elkaar? Of vergis je je met rechterbeen-rechtervoet?

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #54 Gepost op: 14-04-2024, 12:26:01 »
Over welk kaartje heb je het dan? Op het kaartje van de dispatch ligt linkerbeen en linkervoet toch ver uit elkaar? Of vergis je je met rechterbeen-rechtervoet?
Het kaartje dat we enkel te zien krijgen als kijker denk ik, waarop aangegeven staat waar Bernard en Coco zich op dat moment bevinden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #55 Gepost op: 14-04-2024, 12:31:18 »
Om nog ff door te gaan...
[...]

mooi uitzoekwerk.
Als het echt 100% duidelijk is dat Senne Bernard en Marta bewust naar een verkeerde lokatie heeft gestuurd, en de montage dat op allerlei manieren buiten beeld heeft willen houden, is het wel einde verhaal voor dit seizoen lijkt me.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #56 Gepost op: 14-04-2024, 12:44:45 »
mooi uitzoekwerk.
Als het echt 100% duidelijk is dat Senne Bernard en Marta bewust naar een verkeerde lokatie heeft gestuurd, en de montage dat op allerlei manieren buiten beeld heeft willen houden, is het wel einde verhaal voor dit seizoen lijkt me.
Aangezien we die locatie niet kunnen vinden op streetview, ligt alles nog open denk ik. Het kan net zo goed zijn dat Bernard en Marta er al dan niet bewust zijn langsgelopen.
Het is wel opvallend dat bij de 3 andere locaties wel wordt gezegd dat - Bernard en Marta fout liepen - Senne en Charlotte een foute tune kozen - de geldkoffer werd gevonden. Bij de laatste hebben ze de juiste tune, er wordt een locatie doorgegeven die we niet kunnen nagaan en de koffer wordt niet gevonden, er wordt niet meegegeven waar het fout liep.

Onwaarschijnlijk, maar theoretisch zou Stephanie tijdens het zetten van die tattoo kunnen wegglippen hebben om een koffer te verplaatsen. Ze werd daar alleen gelaten.
Alleen is dat bijna onmogelijk om door niemand gezien te worden.

In 2021, Duitsland was het anders ook wel duidelijk dat de mol bij het wijnstampen gemakkelijk had kunnen mollen door ongezien lang weg te blijven. Dat was ook vroeg in het seizoen. Toch waren tal van mensen niet overtuigd omdat anderen opvallender gedrag vertoonden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #57 Gepost op: 14-04-2024, 12:50:12 »
Dat zou echt een fantastisch fragment van de mol opleveren na de finale  ::tandpastasmiley::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #58 Gepost op: 14-04-2024, 13:52:16 »

Onwaarschijnlijk, maar theoretisch zou Stephanie tijdens het zetten van die tattoo kunnen wegglippen hebben om een koffer te verplaatsen. Ze werd daar alleen gelaten.
Alleen is dat bijna onmogelijk om door niemand gezien te worden.


er is al geopperd dat ze de tattoo al moet hebben gehad wegens het ontbreken van roodheid van de huid en het feit dat ze meteen is gaan zwemmen, wat niet verstandig is met een verse tattoo. Let wel, ik heb hier nul verstand van dus dit is van horen zeggen hier op het forum. Het zou haar wel de benodigde tijd geven. Is het uit te zoeken of de tattoo shop dicht bij die locatie van de koffer was? Ze is dan mogelijk via een achteruitgang gegaan. Wat een stunt zou dat zijn zeg.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #59 Gepost op: 14-04-2024, 13:59:43 »
In theorie kan het. De kortste weg is 300m tot aan de poort van de noordingang.

De rode X is de plaats van het stadsplan waar Bernard en Coco hun ding doen, en waar Michaël en Lynn de opdracht van de handgebaren krijgen en de lokale bevolking 'beledigen'.

Om dit allemaal ongezien te kunnen doen, en vooral getimed te krijgen... ik denk dat dat heel moeilijk is. Tenzij je gaat sjoemelen en beelden maakt van boef Stéphanie wanneer Bernard en Coco nog niet vertrokken zijn.

« Laatst bewerkt op: 14-04-2024, 14:14:30 door Molshoop_ »