Ik denk in deze opdracht een heel slimme kandidaat in Michaël te zien. Ik had hem initieel ook als mol maar nu begin ik het eerder te interpreteren als iemand die op 'berekende' manier ver wil geraken. Er mislukken wel heel wat dingen - want hij speelt 'kleinere' bedragen weg - terwijl het een mss een rookscherm is. Uiteindelijk is er al ongeveer 11000 euro in de pot - niet slecht. Mocht Michaël zekerder zijn van zijn mol - zou hij doorspelen. En mocht hij de Mol zijn in deze opdracht zou hij op een andere manier aanwezig zijn denk ik - actiever en storender.
Uiteindelijk stemt hij niet mee omdat hij een van de keuzes is. Er wordt over Coco en Michaël gestemd.
Net in dit soort opdrachten gaat een kandidaat zich als kandidaat gedragen en een mol zich als mol gedragen.
Een kandidaat wil dat de juiste persoon er wordt uitgestemd, want jij, als kandidaat, zou wel eens de op één na slechtste kunnen zijn.
Een kandidaat heeft er dus net absoluut geen voordeel bij om zichzelf hier verdacht op te stellen, want als ze Michaël aanduiden en hij is een kandidaat, maar niet de afvaller, dan kan hij alsnog de tweedeslechtste kandidaat zijn en zijn koffers moeten pakken.
Michaël die, net als in de bomauto, zich wat nerveuzer opstelt, terwijl hij anders niet van het nerveuze type is, vind ik alleszins verdacht. Michaël die dan ook nog eens Lynn noemt als zijn verdachte, vind ik dan helemaal gek. Hij blijft weg van Coco, waarvan hij, mocht hij de mol zijn, weet dat zij het rode scherm heeft, maar hij moet natuurlijk een verdachte noemen, dus noemt hij Lynn.
Michaël blijft ook heel zenuwachtig lijken als Charlotte en Stéphanie (streep hen maar al af als mol) Coco doordrukken.