Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren  (gelezen 5712 keer)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #40 Gepost op: 15-04-2024, 15:28:25 »
Dat zou inderdaad mijn tactiek ook geweest zijn.
In aflevering 1 zei Philippe ook dat hij quasi direct had afgedrukt, maar dat hij toch geen kans maakte op de vrijstelling. Philippe werd, waarschijnlijk mede daardoor, geen moment verdacht. Dus mijn tactiek zou ook zijn te zeggen dat je maar 1 vraag hebt gekocht en zo net minder verdacht te worden.
I was blind but now I can see

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #41 Gepost op: 15-04-2024, 15:34:10 »
Ik denk dat de truc met de eerlijkheid zeggen enkel werkt als je niet verdacht bent, dus het is zeker niet voor iedereen de juiste tactiek.  Verder vind ik het wat opvallend hoeveel info bernard wil geven ovef hoeveel antwoord hij zou laten corrigeren . Als mensen liegen ,gaan ze er vaak heel omslachtig allerlei informatie bijstoppen, alsof het dan aannemelijker zou klinken.

Wil bernard hier gekozen worden en treft hij het niet dat michael en coco gewoon te zenuwachtig zijn om niet op te vallen

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #42 Gepost op: 15-04-2024, 15:54:26 »
Ik denk dat je op basis van de eerste opdracht deze aflevering Bernard wel kan afstrepen hoor.
Hij had gemakkelijk kunnen meegaan in het verhaal van de loodgieters en een ronde te vroeg kunnen binnenrijden.
I was blind but now I can see

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #43 Gepost op: 15-04-2024, 17:09:05 »
Als Charlotte het rijtje af wil gaan en zelf zegt Coco te kiezen, zegt Michaël 'dan ga ik voor Lynn'. Hij probeert toch echt niet op Marta te stemmen, maar als mol zou hij weten dat Lynn geen €1000 op gaat brengen. Waarom zou hij dan Lynn uitkiezen? Ik geloof niet dat anderen voor Lynn zouden stemmen, ook de mol niet.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #44 Gepost op: 15-04-2024, 17:32:16 »
Als Charlotte het rijtje af wil gaan en zelf zegt Coco te kiezen, zegt Michaël 'dan ga ik voor Lynn'. Hij probeert toch echt niet op Marta te stemmen, maar als mol zou hij weten dat Lynn geen €1000 op gaat brengen. Waarom zou hij dan Lynn uitkiezen? Ik geloof niet dat anderen voor Lynn zouden stemmen, ook de mol niet.

Ik kan me alleen voorstellen dat ie in gewetensnood verkeert omdat ie a) de mol is en als enige weet dat ze er nu uit gaat vliegen nadat zijn poging om zichzelf verdacht te maken is mislukt of b) als kandidaat zeker denkt te weten dat het om een tie break gaat tussen hem en haar en hij nu de dans ontspringt.

Ik hoop dat die vraag aan hem gesteld wordt, na de finale. Ben zeer benieuwd naar het antwoord.

Offline Fernandel

  • Forumlid
  • tutti insieme
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #45 Gepost op: 15-04-2024, 18:26:50 »
Gebeurde het al eerder dat iemand zo eensgezind werd weggestemd?
De meesten leken gewoon te volgen  ::ohno::
Gelukkig, zou ik denken, dat er nog iemand zijn hand niet opstak, want deze stemming was wel hard voor Coco, vooral Charlotte kwam me hier heel kordaat over.
Michaël voelt een soort verwantschap met Coco, eenzelfde kronkel, flapuit, het siert hem dat hij zijn hand niet opstak, meer zou ik er niet achter zoeken. Hand opsteken is Coco wegstemmen.
Coco werd genekt door een ietwat trager in vullen van de vragenlijst. Zo oneerlijk was dat nu ook weer niet van haar om wat langer in Sicilië te willen blijven.

Schitterende aflevering, die veel te snel voorbij was. Zelf ben ik het spoor even bijster.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #46 Gepost op: 15-04-2024, 18:28:48 »
Michael is de enige die we niet echt in beeld zien als hij praat met de mol. We zien hem alleen via het scherm, vanuit de ogen van de mol. Dit is een mooie aanwijzing richting Michael!
Ik vond dit eerst ook opvallend, maar na terugkijken klopt wat Mvl zegt, het is niet alléén via het scherm van de mol daar, op het einde ook direct. Maar het begint er zeker mee. Alsof ze willen zeggen "dit was al opgenomen". De mol kan niet op 2 plekken tegelijk zijn.

Afijn, het majeure is toch dat hij wel een bordje op zijn kop had "KIES MIJ"? Hij bracht niet eens tegenargumenten. Als je als kandidaat bang bent de eennalaatste te zijn gedraag je je toch niet zo? Heel bizar. Vanuit de mol te zien juist weer much too obvious.

Senne en de dames Charlotte/Stephanie leidden de dans.... Senne wilde naar zijn uber maatje Michael gaan maar de dames drukten door naar Coco. De dames vallen dan meteen af. Senne blijft naast Michael nog wel verdacht zo. Merkwaardig toch dat hij zijn slapie met wie hij de doos van Pandora nog opende aanwijst, die zou je eerder in bescherming nemen want je wilt niet dat ie naar huis gaat. Als hij de mol is zal hij geweten hebben dat ie ook niet naar huis zou zijn gegaan, maar dan was er wel 1000 euro uit de pot gegaan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #47 Gepost op: 15-04-2024, 18:48:37 »
Weinig verschil. Alleen was het toen de eerste aflevering. Als Michaël de mol is, dan was zijn voorstelling op de boot een molactie. Mogelijks heeft hij zich hier ook (bijna) versproken (het hele 'dingske-debacle). Het kan dus best zijn dat Michaël nerveus is (nog maar net mol), denkt dat iedereen hem al verdenkt en dus wat gas wil terugnemen.
Ten tweede was diegene die voor Stéphanie toen verdacht werd Bernard. Ook niet goed. Dus misschien dan toch de held spelen, want anders ging er sowieso op Bernard gestemd worden. In het fragment van die bewuste 2de ronde zijn er ook 3'10" geknipt. Er zit een duidelijke knip tussen Bernard die verdacht wordt en Michaël die Stéphanie aanduidt. Het zou dus zomaar kunnen dat Stéphanie al door een andere kandidaat onder vuur lag en dat dit eruit geknipt is. Pure speculatie natuurlijk, maar best mogelijk.

Nu kan ik natuurlijk ook hetzelfde aan u vragen: jij verdenkt Senne...maar Senne duidt in dezelfde proef, in dezelfde ronde OOK Stéphanie aan (ik vind dat het daar toch verdacht stil is, wijzend in de richting van Stéphanie.) Waarom kan hij dan wél nog de mol zijn, en Michaël, voor eenzelfde actie, niet? :-)
Ik denk niet dat iedereen Michaël verdenkt na de eerste opdracht, aangezien het groepje waarmee hij aan de boot hing ondertussen al volledig is geëlimineerd. Bernard was trouwens niet de enige die al ter sprake was gekomen, ook Senne en Coco werden verdacht bij de discussie over de verdubbelaars. Senne wijst inderdaad in de richting van Stéphanie én Coco. Alleen kan je dat toch totaal niet vergelijken met wat Michaël doet. Die haalt duidelijke bewijzen aan over dat Stéphanie liegt, waarna iedereen op haar gaat, wat zo ook te verwachten was. Daarbij zorgt hij daar dat er €2000 in de pot komt in de plaats van €1000 of misschien zelfs nog minder, terwijl in deze opdracht niet eens geld verdiend kan worden. Het gaat enkel over een verlies van €1000.



Gebeurde het al eerder dat iemand zo eensgezind werd weggestemd?
De meesten leken gewoon te volgen  ::ohno::
Gelukkig, zou ik denken, dat er nog iemand zijn hand niet opstak, want deze stemming was wel hard voor Coco, vooral Charlotte kwam me hier heel kordaat over.
Maar wat hier gebeurd is is toch net het eerlijkste? Het is pas erg als de verkeerde kandidaat wordt aangewezen en er daardoor iemand anders naar huis moet. Daarbij heeft Coco zich ook op geen enkel moment echt verdedigd. Ze deed niet eens een poging.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #48 Gepost op: 15-04-2024, 20:14:20 »
De dynamiek was echter compleet anders van bij bijv. Soy in widm, daar werd behoorlijk meer uit de kast getrokken om niet weggestemd te worden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #49 Gepost op: 15-04-2024, 20:25:20 »
Daarbij vond ik Coco toch echt wel wat weerwoord geven hoor, t.o.v. Michael TOTAAL afwezig. Die leek wel graag naar de slachtbank te gaan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Fernandel

  • Forumlid
  • tutti insieme
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #50 Gepost op: 15-04-2024, 20:42:47 »
Coco kan niet zo goed liegen, zegt ze.
Ze gaf het op, ook nadat Lynn diegene met het rode scherm aanmoedigde het op te geven en zich daarbij eigenlijk vooral tot Coco richtte. Lynn kan zeer gerichte vragen stellen en is heel opmerkzaam.

Het blijft een spel, dat soms zelfs een herkansing aanbiedt..., maar niet zomaar en voor niets.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #51 Gepost op: 15-04-2024, 20:45:09 »
Dan neem je als mol je verliest en stem je keihard mee met de rest.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #52 Gepost op: 15-04-2024, 22:21:03 »
Het siert veel kandidaten overigens wel heel erg dat ze bescheiden zijn geweest in het aantal gekochte goede antwoorden.
Hoe meer goede antwoorden hoe meer kansen om de juiste afvaller aan te duiden en dan heb je niets. Dat was nu juist het aardige van deze opdracht. Hebberigheid loont hier niet.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #53 Gepost op: 15-04-2024, 22:25:04 »
Klopt. En als wij het antwoord van de mol hebben gezien zal dat niet zo hoog zijn geweest.
Charlotte die al begint met 3 en eindigt op 4 vind ik daardoor erg kandidaats. Iemand die niet goed over de consequenties heeft nagedacht.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2024, 22:34:47 door Vonne1968 »

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #54 Gepost op: 15-04-2024, 22:32:43 »
Voor de mol maakt dat niet uit, die hoeft niet verbeterd te worden.
4 rondes overleven lijkt mij wel onhaalbaar.

Offline Mogura

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #55 Gepost op: 16-04-2024, 00:02:22 »
Uit deze proef blijkt wel heel duidelijk dat Charlotte niet de mol is als je er even over nadenkt.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #56 Gepost op: 16-04-2024, 00:43:19 »
Stijlbreuk, teruggetrokken en plotseling fel of super enthousiast aanwezig en plotseling ontzettend zenuwachtig en stil, wijst voor mij naar een mol die niet zichzelf kan zijn. Michaels reactie na het scherm vind ik geacteerd.

Tegen de mol zegt hij ‘aanlokkelijk voorstel lieve mol, maar ik moet dringend geld brengen in de pot’, terwijl hij met zijn zenuwachtige houding eerder geld uit de pot trekt én als hij kandidaat is een kans heeft om eruit te gaan als Coco niet gekozen wordt. Hij weet dat hij niet de laagste is en hij had zijn mond gewoon kunnen houden. Zijn opmerking over ‘te veel spreiden’ is ook onlogisch, je hebt toch een strategie bij het invullen? Dan spreid je minder en heb je ook een kans dat je eruit gaat, maar dat komt dan niet door dom invullen. In elk geval houd je je stil als kandidaat om te voorkomen dat mensen op je stemmen. Toch?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #57 Gepost op: 16-04-2024, 01:17:29 »
Een, mijns inziens, juiste analyse  Crapuleke.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #58 Gepost op: 16-04-2024, 10:16:28 »
Het zou ideaal zijn voor de verdubbelaars als de mol die nu had (Charlotte) om die door te geven aan degene die of afvalt, of 2de laatst is.

Er is gezegd dat de mol nooit weet wie de afvaller is, zodat, mocht het zo zijn dat de mol de verdubbelaars in bezit heeft, hij die niet opzettelijk kan doorgeven aan de afvaller.
In deze aflevering wist de mol natuurlijk wel wie de afvaller is dus gaan ze deze opdracht dan wel doen in afl waar de mol de verdubbelaars heeft?

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #59 Gepost op: 16-04-2024, 10:22:33 »
Als Charlotte het rijtje af wil gaan en zelf zegt Coco te kiezen, zegt Michaël 'dan ga ik voor Lynn'. Hij probeert toch echt niet op Marta te stemmen, maar als mol zou hij weten dat Lynn geen €1000 op gaat brengen. Waarom zou hij dan Lynn uitkiezen? Ik geloof niet dat anderen voor Lynn zouden stemmen, ook de mol niet.

Deze snap ik niet.
De mol moet toch enkel zorgen dat er niet op Coco gestemd wordt. Het maakt dus toch niet uit of hij op Lynn of Charlotte stemt, want de opdracht kan maximaal -1000€ opleveren als ze niet op Coco stemmen.
Dus ik zie niet in waarom de mol niet op Lynn zou stemmen, want dat heeft geen invloed op hoeveel er uiteindelijk uitgaat. De kandidaten hebben 1 kans om Coco uit te kiezen. Lukt hen dat niet, dan verspelen ze 1000€, ongeacht hoeveel vragen de kandidaat op wie ze stemmen gekocht heeft.
I was blind but now I can see