Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren  (gelezen 5741 keer)

Online Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #120 Gepost op: 17-04-2024, 16:32:27 »
Overigens ook vreemd: Gilles zegt:"Als Coco een groen scherm krijgt was zij niet de afvaller en hebben jullie het mis. Als Coco een rood scherm krijgt hebben jullie haar ontmaskerd." Dat is een onjuiste conclusie!

Coco had in theorie ook de op 1 na slechtste kunnen zijn. In dat geval had de groep met Coco de verkeerde persoon aangewezen, was diegene die wel het slechtste was gered met 1 pasvraag, en krijgt Coco een rood scherm omdat ze nu de afvaller is. Het rode scherm van Coco had dus op 2 manieren kunnen ontstaan.

M.a.w. ik ben benieuwd wat de productie had gedaan in het geval dat de groep de op 1 na slechtste van de test had aangewezen.

Ik denk dat die een groen scherm zou hebben gezien, gevolgd door een hele vervelende 'maarrr...'.

Online marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #121 Gepost op: 17-04-2024, 16:42:11 »
Overigens ook vreemd: Gilles zegt:"Als Coco een groen scherm krijgt was zij niet de afvaller en hebben jullie het mis. Als Coco een rood scherm krijgt hebben jullie haar ontmaskerd." Dat is een onjuiste conclusie!

Coco had in theorie ook de op 1 na slechtste kunnen zijn. In dat geval had de groep met Coco de verkeerde persoon aangewezen, was diegene die wel het slechtste was gered met 1 pasvraag, en krijgt Coco een rood scherm omdat ze nu de afvaller is. Het rode scherm van Coco had dus op 2 manieren kunnen ontstaan.

M.a.w. ik ben benieuwd wat de productie had gedaan in het geval dat de groep de op 1 na slechtste van de test had aangewezen.

Juist.
Maar dan denk ik dat Gilles had gezegd: "De afvaller heeft zijn/haar vel kunnen redden. Dat wil zeggen dat 1 van jullie nu zal afvallen." Vervolgens gaat het net zoals bij een eliminatie: Gilles typt traag wat namen tot er een rood scherm volgt.

Zo was het toch in het seizoen van Zuid-Afrika, waar ook een soortgelijke opdracht werd gespeeld. (die nog harder lijkt op deze opdracht dan de alreeds aangehaalde proef uit Griekenland)
I was blind but now I can see

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #122 Gepost op: 17-04-2024, 16:59:35 »
Juist.
Maar dan denk ik dat Gilles had gezegd: "De afvaller heeft zijn/haar vel kunnen redden. Dat wil zeggen dat 1 van jullie nu zal afvallen." Vervolgens gaat het net zoals bij een eliminatie: Gilles typt traag wat namen tot er een rood scherm volgt.

Zo was het toch in het seizoen van Zuid-Afrika, waar ook een soortgelijke opdracht werd gespeeld. (die nog harder lijkt op deze opdracht dan de alreeds aangehaalde proef uit Griekenland)
En vergeet vorig jaar niet in de DeLorean.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #123 Gepost op: 17-04-2024, 17:33:42 »
MartinJ zegt dat het best kan dat Lynn alsnog 1 vraag kocht. Dat kan, dat hebben we niet gezien. Maar in dat geval zou Michaël dat als mol moeten weten en zou het in mijn visie wel vreemd zijn dat hij Lynn kiest.
Ik vind dat helemaal niet vreemd als Michael de mol is. Door te sturen naar een kandidaat die vermoedelijk meer dan één vraag heeft gekocht zeg je eigenlijk, ik wil de afvaller niet ontmaskeren. Geen beste strategie voor een mol.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #124 Gepost op: 17-04-2024, 20:46:25 »
Is het iemand opgevallen dat als Gilles de kandidaten een na een afroept om naar het scherm te komen kijken of hij/zij de afvaller is, we Gilles in de montage alle namen horen zeggen behalve 1 naam : die van Stéphanie. Haar zien we gewoon in beeld naar het scherm wandelen.
Is dat omdat de mol zelf nooit de afvaller kan zijn?

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #125 Gepost op: 17-04-2024, 22:08:52 »
Ik vind dat helemaal niet vreemd als Michael de mol is. Door te sturen naar een kandidaat die vermoedelijk meer dan één vraag heeft gekocht zeg je eigenlijk, ik wil de afvaller niet ontmaskeren. Geen beste strategie voor een mol.
Sorry, dan had ik jou verkeerd begrepen.
Ik dacht dat je bedoelde dat hij zou sturen naar Lynn die ook 1 antwoord zou gekocht hebben. In het andere geval is het wel mols, ja.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #126 Gepost op: 18-04-2024, 08:40:29 »
Ik was er ook al op gewezen: De mol wist hoeveel vragen de kandidaten wilden kopen en de afvaller was de enige die voor één vraag had gekozen, dus de mol wist dat Coco de afvaller moest zijn.

Dat wist de mol toch ook niet? Dan weet hij de afvaller, dat is niet volgens de regels.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #127 Gepost op: 18-04-2024, 08:55:17 »
Ik denk ook dat de mol weliswaar kon meekijken met de testen, maar ook niet wist wie finaal de slechtste test had. Zeker niet als het zo close was.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #128 Gepost op: 18-04-2024, 09:13:38 »
Dat wist de mol toch ook niet? Dan weet hij de afvaller, dat is niet volgens de regels.

De mol zit in gesprek met de kandidaten om ze over te halen meer vragen te kopen. Lijkt me vrijwel onmogelijk dat de mol dus niet hoort wat ze uiteindelijk beslissen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #129 Gepost op: 18-04-2024, 09:22:45 »
De mol zit in gesprek met de kandidaten om ze over te halen meer vragen te kopen. Lijkt me vrijwel onmogelijk dat de mol dus niet hoort wat ze uiteindelijk beslissen.

Dat hoort de mol wel, maar heeft Gilles letterlijk gezegd dat de afvaller een vraag heeft gekocht? Dat zou dan toch weer tegen de spelregel ingaan, net als het rode scherm vorig seizoen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #130 Gepost op: 18-04-2024, 09:27:05 »
Dat hoort de mol wel, maar heeft Gilles letterlijk gezegd dat de afvaller een vraag heeft gekocht? Dat zou dan toch weer tegen de spelregel ingaan, net als het rode scherm vorig seizoen.

Ja dat heeft Gilles wel gezegd.
Maar ik denk dat ze deze opdracht (waarbij vrij duidelijk is dat de mol de kandidaten spreekt na hun test) als uitzondering zien tov 'de redactie brieft de mol wekelijks over wie de exacte afvaller is'

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #131 Gepost op: 18-04-2024, 09:30:22 »
Dat hoort de mol wel, maar heeft Gilles letterlijk gezegd dat de afvaller een vraag heeft gekocht? Dat zou dan toch weer tegen de spelregel ingaan, net als het rode scherm vorig seizoen.
De verdubbelaars waren op dat moment al doorgegeven als ik het goed heb. Dus voor dat onderdeel klopt het wel. Pas daarna zou dan de hint naar de afvaller vertelt kunnen zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #132 Gepost op: 18-04-2024, 09:39:20 »
De verdubbelaars waren op dat moment al doorgegeven als ik het goed heb. Dus voor dat onderdeel klopt het wel. Pas daarna zou dan de hint naar de afvaller vertelt kunnen zijn.

Dan is het wel goedgekeurd.

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #133 Gepost op: 18-04-2024, 10:05:35 »
Ik denk ook dat de mol weliswaar kon meekijken met de testen, maar ook niet wist wie finaal de slechtste test had. Zeker niet als het zo close was.

Als je als mol de hele test kan meekijken, dan kun je toch heel makkelijk tellen hoeveel fouten de kandidaat maakt? Als mol weet je de juiste antwoorden perfect. Je kunt zelfs gewoon op een papiertje bijhouden hoeveel fouten iedere kandidaat maakt.

Daar zit voor mij ook een vraag. Stel dat [kandidaat 1] als eerste zijn test maakt. Mol volgt mee en ziet dat [kandidaat 1] 10 fouten heeft gemaakt.

Bij iedere kandidaat die volgt en die minder dan 10 fouten maakt, heeft het voor de mol al geen nut meer om die te overtuigen om meer vragen te kopen, die kandidaat wordt toch niet de afvaller.

Ik denk daarom dat het ‘hacken en meevolgen’ eerder bluf is, dat de mol niet echt heeft meegekeken.
Als hij wel heeft meegekeken, dan heeft de mol nu heel veel inzicht in het testgedrag van de kandidaten en moeten we eens opletten of iemand binnenkort de verdubbelaars aan de afvaller doorgeeft.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #134 Gepost op: 18-04-2024, 10:15:56 »
Nu zag je sommige kandidaten war ae deden en bij andere niet.

Kan het zijn dat we enkel degene zagen die logen (Charlotte en coco) en dat de rest de waarheid sprak?

En waarom zou je als Charlotte zijnde liegen als je niet in gevaar bent?

Wordt een mol ooit ingelicht wie afvalt? (Buiten de eliminaties zoals deze/Jeremy in Mexico)
klaar voor de strijd

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #135 Gepost op: 18-04-2024, 11:40:48 »
Ik denk daarom dat het ‘hacken en meevolgen’ eerder bluf is, dat de mol niet echt heeft meegekeken.
Als hij wel heeft meegekeken, dan heeft de mol nu heel veel inzicht in het testgedrag van de kandidaten en moeten we eens opletten of iemand binnenkort de verdubbelaars aan de afvaller doorgeeft.

Ten eerste wordt de kans per aflevering natuurlijk steeds groter dat de afvaller de verdubbelaar(s) heeft en ten tweede hoeft hij/zij die dan nog niet van de Mol te hebben gekregen. De Mol kan ze alleen maar doorgeven als hij/zij ze eerst heeft gekregen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #136 Gepost op: 18-04-2024, 12:02:16 »
Dat klopt. Maar als je nu of bij volgende aflevering de verdubbelaars toevallig krijgt als mol, dan is het niet persé een complete gok om de afvaller eruit te pikken. ALS je de volledige test inderdaad hebt mogen zien.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #137 Gepost op: 18-04-2024, 14:26:11 »
Wordt een mol ooit ingelicht wie afvalt? (Buiten de eliminaties zoals deze/Jeremy in Mexico)
Normaal niet denk ik. Dat is ook niet nodig en het zou het alleen maar moeilijker maken voor de mol om bv. verbazing te acteren tijdens de eliminaties.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #138 Gepost op: 18-04-2024, 14:51:54 »
De mol kan misschien weten wie de afvaller is maar had pech dat de meesten al in de richting van Coco keken omdat zij opmerkelijk stil was en zenuwachtig oogde, niet haar normale doen (en ik dacht ook dadelijk dat zij de afvaller was) en zij verdedigde zich ook niet. Coco werd ook door niemand buiten Michaël verdacht, vandaar dat het niet vreemd is dat zij als afvaller wordt aangezien (alleen niet door Michaël).
« Laatst bewerkt op: 18-04-2024, 14:54:30 door Luc »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #139 Gepost op: 18-04-2024, 20:45:31 »
Is het iemand opgevallen dat als Gilles de kandidaten een na een afroept om naar het scherm te komen kijken of hij/zij de afvaller is, we Gilles in de montage alle namen horen zeggen behalve 1 naam : die van Stéphanie. Haar zien we gewoon in beeld naar het scherm wandelen.
Is dat omdat de mol zelf nooit de afvaller kan zijn?

 ::vergroot:: mooi