Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas  (gelezen 2775 keer)

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #20 Gepost op: 15-04-2024, 13:16:35 »
Totaal terzijde, wat een grappig tegelmotief ligt daar eigenlijk op de grond van dat terras…   ::rofl::
Opnames bij het piemelcafe zo te zien (zie de filmpjes achter de schermen op de site)

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #21 Gepost op: 15-04-2024, 13:28:36 »
Opnames bij het piemelcafe zo te zien (zie de filmpjes achter de schermen op de site)

Ah, dat maakt het logischer. Ik vond al dat je dat motiefje toch helemaal niet ‘per ongeluk’ kon creëren zonder het door te hebben.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #22 Gepost op: 15-04-2024, 13:38:22 »
Idealiter als enige, ja. Maar dan moet je ook nog een beetje zeker zijn dat jij net die ene bent dat gekozen wordt. Dus is het niet veiliger om met je proef te mikken om allemaal door te gaan? Zo ben je er zeker van dat jij erbij bent en je neemt maar één (of in het geval van de dozendragers twee) extra personen mee. Dat is ook niet extreem veel als je die erna probeert te laten onderregenen in ananas.

Neen, want elke kandidaat extra in de finale vergroot de kans op 500€ extra. De mol kan in de finale haast enkel zijn eigen pizza saboteren en heeft dus geen invloed op alle andere pizza's. Bewust met 2 (of 3) in de finale komen is dus een rare strategie. Senne kan bijvoorbeeld zijn pizza verbrodden (laten vallen/ananas vangen), maar als Lynn een perfect parcours aflegt komt er toch 500€ in de pot. Als Lynn er niet bij zit komt er sowieso geen extra 500€ in de pot.
I was blind but now I can see

Offline Stars Hollow

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #23 Gepost op: 15-04-2024, 13:50:29 »
Neen, want elke kandidaat extra in de finale vergroot de kans op 500€ extra. De mol kan in de finale haast enkel zijn eigen pizza saboteren en heeft dus geen invloed op alle andere pizza's. Bewust met 2 (of 3) in de finale komen is dus een rare strategie. Senne kan bijvoorbeeld zijn pizza verbrodden (laten vallen/ananas vangen), maar als Lynn een perfect parcours aflegt komt er toch 500€ in de pot. Als Lynn er niet bij zit komt er sowieso geen extra 500€ in de pot.
Het gaat maar om 500 euro per persoon dus dat is als mol ook maar een kleine opoffering om er zelf bij te kunnen zijn.
Ik veronderstel dat je als mol ook weet waar en wanneer er ananas gegooid gaat worden dus je kan de andere wel sturen naar die plek en er zo voor zorgen dat er meerdere mensen ananas op hun pizza krijgen.

Dus ik vind de afweging om 500 euro extra mee te nemen om er zelf zeker van te zijn dat je erbij bent en zo kunt (proberen te) mollen helemaal niet zo onlogisch.
Stel nu dat Senne de mol is en zijn deeg gooien levert maar één persoon op en Lynn neemt die plaats in, dan kan hij helemaal niets doen. In dat geval is Lynn + Senne evenveel waard want zijn eigen pizza komt toch sowieso niet correct aan.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #24 Gepost op: 15-04-2024, 16:19:14 »
Maar waarom zou je er hier als mol per sé bij willen zijn door een extra kandidaat van potentieel 500€ mee te nemen?
Je kan enkel jou pizza om zeep helpen (tenzij je iemand gaat duwen, maar dat zou wel heel hard opvallen)

Jij denkt dus dat de mol een extra kandidaat van 500€ wil meenemen, om er zelf maximum 500€ te kunnen uitspelen, maar de kans te lopen dat jouw extra kandidaat toch 500€ oplevert? Dan is dat eigenlijk een 0-operatie. Dan had je net zo goed ervoor kunnen zorgen dat niemand van jullie twee naar de finale mag, dan speel je er ineens 1000€ mee kwijt.

Stel:
Scenario 1) Lynn komt niet in de finale, Senne is er wel bij, Senne is de mol, Senne verkloot zijn pizza. 0€ verdiend
Scenario 2) Senne gaat niet naar de finale als mol, Lynn wel. Lynn brengt haar pizza binnen: 500€ verdiend
Scenario 3) Zowel Senne als Lynn gaan naar de finale, Senne is de mol en verkloot zijn pizza, maar Lynn brengt haar pizza ongeschonden binnen: 500€ verdiend.
Dan is het beste scenario nog steeds scenario 4) geen van beide haalt de finale: 100% zeker 0€ verdiend
Als mol kan je er niet van uitgaan dat de andere ook wel zijn pizza zal verbrodden.

Je wil als mol met zo weinig mogelijk naar de finale, want hoe meer kandidaten, hoe groter de kans dat er geld wordt verdiend.
En als er toch iemand naar de finale kan, wil je het natuurlijk liefst zelf zijn.


 
I was blind but now I can see

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #25 Gepost op: 15-04-2024, 16:56:36 »
scenario 5 is: als enige van je groepje in de finale zitten en een pizza ver-ananassen.
scenario 5: als enige in de finale zitten, de andere 3 hun pizza zien ver-ananassen en zelf de held gaan uithangen.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2024, 17:10:36 door Mollem »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #26 Gepost op: 15-04-2024, 16:58:40 »
scenario 5 is: als enige van je groepje in de finale zitten en een pizza ver-ananassen.
scenario 6: als enige in de finale zitten, de andere 3 hun pizza zien ver-ananassen en zelf de held gaan uithangen.

Scenario 5 is scenario 1

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #27 Gepost op: 15-04-2024, 17:09:55 »
Oh ja. Maar dan met Senne als mol, ik had een bril teveel op  ;D
6 is dan 5

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #28 Gepost op: 15-04-2024, 17:31:45 »
Idealiter als enige, ja. Maar dan moet je ook nog een beetje zeker zijn dat jij net die ene bent dat gekozen wordt. Dus is het niet veiliger om met je proef te mikken om allemaal door te gaan? Zo ben je er zeker van dat jij erbij bent en je neemt maar één (of in het geval van de dozendragers twee) extra personen mee. Dat is ook niet extreem veel als je die erna probeert te laten onderregenen in ananas.

Voor mijn Senne tunnel sluit dit weer goed aan dan ook. ::tandpastasmiley::
Ik moet het even terugkijken om te bevestigen maar bij de uitleg van het pizzadeeg smijten werd er ineens door de Italiaans pizzaman 'random' een deeg gegooid. Senne wist deze precies op de juiste manier te vangen. Wat me toch niet zo vanzelfsprekend lijkt als je dit nog nooit gedaan hebt. Dan pak je toch gewoon met je twee handen naar die pizzadeeg?
Dus mijn theorie, heeft hij hier op voorhand op geoefend zodat ze zeker aan voldoende pizzadegen kwamen om beide te kwalificeren voor de finaleopdracht?

Da’s toch een kromme redenering volgens mij.
Als mol probeer je toch onmiddellijk zo veel mogelijk mensen weg te houden? Enkel als er 1 moet gaan, dan probeer je toch zelf te gaan.

Senne doet het ook veel te goed in de pizzagooi. Ze gooien elk 10 bodems. We zien hem zijn eerste verkeerd gooien, maar bij de wissel met Lynn hebben ze er wel al 9. Dat wil zeggen dat Lynn er maar 6 van haar 10 moest goed gooien. En toch gaan er 4 verkeerd, want de laatste is nog van belang.
Je kunt ook zeggen dat Senne slecht vangt (dat zien we niet, we zien ook niet hoe Lynns’ worpen zijn), maar dan ga je ook de laatste die er toe doet niet meer goed vangen.

Heeft Senne vooraf geoefend om de beste gooier te zijn? Nee, want hij had duidelijk beter gegooid dan Lynn, maar hij vangt wel de laatste ook op, zodat Lynn toch mee mag. Als je vooraf geoefend hebt, dan laat je die laatste glippen zodat Lynn niet mee gaat. Dan heb jij 9/10 en Lynn 5/10. Dan kun je aan de hand daarvan wel je finaleplaatsje opeisen.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #29 Gepost op: 15-04-2024, 17:35:01 »
Oh ja. Maar dan met Senne als mol, ik had een bril teveel op  ;D
6 is dan 5
Ja, uiteraard (ik denk ook dat dat gebeurd is vanuit mijn Michaël-tunnel)
Maar ik had het louter over Senne-Lynn in mijn scenario en waarom extra kandidaten meenemen naar de finale onmols is, want je kan enkel meer geld binnenhalen met extra kandidaten.

I was blind but now I can see

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #30 Gepost op: 15-04-2024, 17:37:02 »
Ik zou zorgen dat ik de enige was uit mijn groepje die naar de finale mocht, in de hoop dat ik daar nog in de gelegenheid kom om pizza's weg te mollen. Als dat niet lukt kan ik mijn eigen pizza altijd nog laten vallen of hawaii-eren, of op het laatst de kandidaatse held spelen voor 500 euro als alle andere pizza's al uitgeschakeld zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #31 Gepost op: 15-04-2024, 17:47:15 »
Dus kan er nu ook wel een streep door Senne.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #32 Gepost op: 15-04-2024, 18:39:02 »
Dus kan er nu ook wel een streep door Senne.
Dit is wel heel kort door de bocht. Hoezo zou je hiervoor (amper €500) een streep door Senne zetten, maar niet door Michaël, die €500 binnenbrengt, Stéphanie aanwijst in opdracht 3 van aflevering 1 en zo de pot met €2000 spekt, de groep aanmaant met Senne te communiceren...

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #33 Gepost op: 15-04-2024, 19:20:28 »
Dus kan er nu ook wel een streep door Senne.

Houden we nog iemand over zonder streep?  ;D

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #34 Gepost op: 15-04-2024, 19:25:11 »
…of hawaii-eren...

Bonuspunten voor het woordgebruik.  ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #35 Gepost op: 16-04-2024, 21:30:05 »
Zou de mol met ananas hebben gestrooid?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #36 Gepost op: 16-04-2024, 21:33:28 »
Wel leuk, eerst verborgen achter een balkon stukjes ananas naar beneden gooien en daarna als hacker meekijken met de testen en de kandidaten live manipuleren en pasvragen verkopen... (ik denk niet dat de mol ananas is gaan gooien, want mijn mollen liepen met pizza's te lopen)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #37 Gepost op: 17-04-2024, 07:45:36 »
Bernard wordt vaak als nerd neergezet, met een onschuldig koppie, eentje met humor, dat dan wel. Senne die hem betitelde als de moderne maffia (en Bernard praatte daar over heen). Eentje die vanachter zijn computer hackt. Ja ik zie Bernard wel Ananas gooien van uit het zicht, van op de achtergrond.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #38 Gepost op: 17-04-2024, 13:00:42 »
Ik betwijfel dat de mol met ananas heeft gegooid. Bernard, Charlotte en Coco zijn samen wanneer de proef begint. Dan gaat de productie hen met een smoes uiteen moeten trekken. Je kan ze moeilijk gaan laten biechten, want de proef is nog niet gedaan. Dus wat ga je verzinnen? En ga je Bernard dan ook nog gaan vermommen, want als hij toch per toeval gespot wordt door de pizzadragers is het spel voorbij. Ongeacht wie de mol is denk ik niet dat de mol hier met ananas gaat gooien, omdat je teveel moeite moet doen om dat georganiseerd te krijgen en het natuurlijk te laten aanvoelen bij de twee overige achterblijvers.
I was blind but now I can see

Offline Mogura

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #39 Gepost op: 17-04-2024, 14:58:04 »
Kan mijn tunnelvisie zijn, maar Stéphanie die zegt "Oei, pas op voor u pizza he Lynn!" en dan valt haar pizza lijkt mij fake of achteraf overdubbed.
Is zo iets raar om te zeggen juist voor dat Lynn haar pizza valt en dan staat ze in dat shot ook juist weggedraaid van Lynn.