Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma  (gelezen 3522 keer)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #40 Gepost op: 22-04-2024, 22:31:13 »
Maar waarom zou ze per sé Lynn haar bord willen als er nog 4 andere borden zijn waar ze uit kan kiezen? 1 fout was genoeg om de hele opdracht te doen mislukken. Of ze nu Lynns bord pakt of Charlotte haar bord, maakt niets uit.

Misschien omdat het Lynn medeplichtig zou maken?

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #41 Gepost op: 22-04-2024, 22:35:23 »
Maar waarom zou ze per sé Lynn haar bord willen als er nog 4 andere borden zijn waar ze uit kan kiezen? 1 fout was genoeg om de hele opdracht te doen mislukken. Of ze nu Lynns bord pakt of Charlotte haar bord, maakt niets uit.
Ze verdenkt (verdacht) Lynn en wilde alles controleren.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #42 Gepost op: 23-04-2024, 09:32:50 »
Michaël en Senne weer in verdachte positie. Als laatste kun je de opdracht nog doen mislukken als het nog niet is gebeurd.
Het is heel ver gezocht, maar ik vind het zo opvallend dat weer Senne en Michaël als koppel de opdracht doen. Beiden hadden nauwelijks aan hun prosecco gezeten. Als één de ander al een tijdje verdenkt, er all-in op aan het gaan is, zou het dan niet kunnen zijn dat hij het gedrag van zijn mol nauwkeurig in de gaten houdt, en dus op details let zoals wel of niet drinken?
Het kan ook zijn dat Senne gewoon in Michaël een voorbeeld ziet, zich aan hem op wil trekken, en hem zodoende onbewust kopieert. Benieuwd of er nog iets in deze chemie gaat veranderen...

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #43 Gepost op: 23-04-2024, 10:28:37 »
Michaël en Senne weer in verdachte positie. Als laatste kun je de opdracht nog doen mislukken als het nog niet is gebeurd.
Het is heel ver gezocht, maar ik vind het zo opvallend dat weer Senne en Michaël als koppel de opdracht doen. Beiden hadden nauwelijks aan hun prosecco gezeten. Als één de ander al een tijdje verdenkt, er all-in op aan het gaan is, zou het dan niet kunnen zijn dat hij het gedrag van zijn mol nauwkeurig in de gaten houdt, en dus op details let zoals wel of niet drinken?
Het kan ook zijn dat Senne gewoon in Michaël een voorbeeld ziet, zich aan hem op wil trekken, en hem zodoende onbewust kopieert. Benieuwd of er nog iets in deze chemie gaat veranderen...

Het lijkt me sterk dat een kandidaat de mol hierin kopieert terwijl Gilles ook nog praat en er zo veel is om op te letten, maar dat de mol een bepaalde kandidaat nadoet om wéér in hetzelfde duo te komen (bijv zodat ie de verdubbelaar kan geven aan iemand die niet op hem óf die ander zit) is wel een optie.

Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #44 Gepost op: 23-04-2024, 22:32:31 »
Wel jammer van de aflevering quote, maakte het toch minder spannend, alsnog was het wel snel duidelijk na Bernard's moeder  :P

Offline Fernandel

  • Forumlid
  • tutti insieme
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #45 Gepost op: 24-04-2024, 09:59:34 »
Naast elke bord met spaghetti ligt een mes én een lepel, niet enkel de mol kan spaghetti snijden met een mes, aan hen de keuze.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #46 Gepost op: 24-04-2024, 10:36:10 »
Michaël en Senne weer in verdachte positie. Als laatste kun je de opdracht nog doen mislukken als het nog niet is gebeurd.
Het is heel ver gezocht, maar ik vind het zo opvallend dat weer Senne en Michaël als koppel de opdracht doen. Beiden hadden nauwelijks aan hun prosecco gezeten. Als één de ander al een tijdje verdenkt, er all-in op aan het gaan is, zou het dan niet kunnen zijn dat hij het gedrag van zijn mol nauwkeurig in de gaten houdt, en dus op details let zoals wel of niet drinken?
Het kan ook zijn dat Senne gewoon in Michaël een voorbeeld ziet, zich aan hem op wil trekken, en hem zodoende onbewust kopieert. Benieuwd of er nog iets in deze chemie gaat veranderen...

Ik vermoed dat de ene de andere wel verdenkt. En dan is het sowieso wel slim als kandidaat, maar ook als mol, om veel proeven samen te doen.
Als kandidaat:
1) Je kan je mol goed in het oog houden.
2) Het maakt de test eenvoudiger, want als je hetzelfde hebt gedaan als jouw mol ga je de test sneller en correcter kunnen invullen. Zeker in een later stadium kan dat van belang zijn.
3) Als een andere kandidaat denkt dat jij de mol bent, maar jij doet alles samen met de echte mol, dan kan het zomaar zijn dat door overlap bij de vragen die andere kandidaat toch in de finale geraakt. En dan ben je in de finale zeker van winst, want jij hebt de juiste mol en de andere de verkeerde. Meestal gebeurt dit niet, want meestal zijn er wel meerdere kandidaten die de mol doorhebben, maar het is niet onmogelijk.

Als mol:
1) de kandidaat die op jou zit ga je waarschijnlijk toch niet meer kunnen afschudden. Dan is het beter die kandidaat te gebruiken als bliksemafleider voor de andere kandidaten. Die andere kandidaat gaat dat niet erg vinden en misschien af en toe zelf wat nepmollen. Hoe meer mensen de kandidaat verdenken, hoe beter voor de kandidaat én de mol
2) een opdracht uitvoeren met een kandidaat die je al verdenkt zorgt er ook voor dat de andere kandidaten geen opdracht met jou kunnen uitvoeren en je niet zo goed in de gaten kunnen houden

Iets soortgelijk zagen we in het seizoen van Zuid-Afrika
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
I was blind but now I can see

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #47 Gepost op: 24-04-2024, 12:03:27 »
Bij de bekendmaking van de kandidaten merkten sommige mensen op dat de groep relatief jong leek te zijn. Een mogelijke verklaring daarvoor zou kunnen zijn: alle kandidaten moesten een nog levende en enigszins reislustige moeder hebben.  ::ok::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #48 Gepost op: 24-04-2024, 18:15:17 »
Iets geks wat ik voorbij zag komen

Tijdens het kiezen van de borden zijn de borden .. wat ik kan zien.. allemaal hetzelfde.
Maar tijdens dat ze aan t eten zijn en op de extra foto’s is te zien dat enkel Senne een ander plat bord heeft.

Geen idee wat we daarmee moeten verder want tijdens het kiezen waren ze dus volgens mij wél allemaal hetzelfde.
Raar

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #49 Gepost op: 24-04-2024, 20:38:33 »
Misschien bord laten vallen oid..?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #50 Gepost op: 24-04-2024, 20:45:32 »
Misschien bord laten vallen oid..?

Ja zoiets.. en wederom.. en klinkt misschien n beetje paranoide van me maar als hij de mol zou zijn.. zouden ze hem dan n afwijkend bord geven en dan uitgebreid deze foto’s online zetten waardoor hij extra opvalt.

Op de socials gaat rond dat hij hierdoor kon weten welk bord van zijn moeder was door de afwijking
Maar als je beter oplet is dit niet zo.

De mol zouden ze toch gewoon hetzelfde bord teruggeven of wat? Haha

Offline Mogura

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #51 Gepost op: 24-04-2024, 20:47:49 »
Iets geks wat ik voorbij zag komen

Tijdens het kiezen van de borden zijn de borden .. wat ik kan zien.. allemaal hetzelfde.
Maar tijdens dat ze aan t eten zijn en op de extra foto’s is te zien dat enkel Senne een ander plat bord heeft.

Geen idee wat we daarmee moeten verder want tijdens het kiezen waren ze dus volgens mij wél allemaal hetzelfde.
Raar

Zouden ze geen nieuwe borden gekregen hebben? Borden die daar al een half uur staan en waar iedereen aan zitten ruiken heeft lijken mij niet meer smakelijk.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #52 Gepost op: 24-04-2024, 20:50:13 »
Kan.. en alleen Senne een afwijkende

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #53 Gepost op: 24-04-2024, 20:51:57 »
Zouden ze geen nieuwe borden gekregen hebben? Borden die daar al een half uur staan en waar iedereen aan zitten ruiken heeft lijken mij niet meer smakelijk.
Dit dus.

Wie weet hoe lang heeft dat geduurd om die opname te doen. Ze zullen wel, net als bij de pizza's warme pasta hebben gekregen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #54 Gepost op: 24-04-2024, 20:55:41 »
Jullie missen mn punt
Vanuit productieperspectief die 3 weken lang (eigenlijk veel langer) de mol onder de radar willen houden.

Dan geef je precies de mol NIET dat afwijkende bord.
Zelfs niet als de mol aangeeft liever van n plat bord te willen eten.

Zeker niet als je vervolgens zelf deze foto’s naarbuiten gaat brengen wat al lang t plan was want alles is uitgedacht.

Het zorgt ervoor dat hij opvalt en hij valt al zo op  ::rofl::


Offline Fernandel

  • Forumlid
  • tutti insieme
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #55 Gepost op: 24-04-2024, 21:10:44 »
Het productieteam neemt ons af en toe bij de neus...  ::rofl::

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #56 Gepost op: 24-04-2024, 21:15:15 »
De mol als enige een plat bord geven is toch ook helemaal geen leuke of spitsvondige hint?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #57 Gepost op: 24-04-2024, 21:23:14 »
De mol als enige een plat bord geven is toch ook helemaal geen leuke of spitsvondige hint?
Het is helemaal geen hint.
Het is juist n teken (voor mij althans) dat hij de mol niet is.

De productie is subliem en ervaren. Ze weten dat dit wat gaat doen.

Het verhaal op de socials is nu:
Senne moet de mol wel zijn want hij heeft n afwijkend bord.. zo kon hij als mol weten welk bord van zijn moeder was.

Maar iedereen die beter oplet ziet dat alle borden hetzelfde waren bij het kiezen. Maar dan moet je wel 3x terugkijken om dat te zien. En het grote kijkpubliek doet dat niet.

Hij wordt hier dus met iets afwijkends neergezet.

Bij de echte mol zouden ze dat echt niet doen want ze weten echt wel hoe zoiets opvalt, vervolgens opgepikt wordt en Senne dus verdacht maakt. Precies wat er nu gebeurt op facebook etc


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #58 Gepost op: 24-04-2024, 22:34:57 »
Even nog n post erachteraan want lukte op 1 of andere manier niet om toe te voegen aan mn vorige.

Ik dacht ik ga eens inzoomen en opletten welke kandidaat de glazen in de gaten houdt van de anderen.. dit bepaalde immers de volgorde.

Vertraagd afgespeeld.. ingezoomd en wederom is het toch weer alleen Senne die ik kan betrappen.
Tot 3x toe vanuit zn ooghoeken houdt hij ieders glas in de gaten.
(Even los van of je als laatste zou moeten willen als mol)
Geen enkele andere kandidaat doet dit.. allemaal gefocust op Gilles.
(Krijg er geen superscherp shot van)

Alles leidt naar Senne maar ik vind het allemaal te opvallend.

Wat n rot seizoen  ::rofl:: ::)

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #59 Gepost op: 24-04-2024, 23:16:50 »
Waarom aten de moeders zelf niets?
Die borden zijn nog vol.