Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 2790 keer)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #40 Gepost op: 22-04-2024, 10:35:01 »
Vertel?
Misschien kwam de kwelling van de opdracht te goed over op mij als kijker. Ook in de zoektocht naar de mol werd ik niet wijzer.
De spaghetti twist vond ik wel erg goed en in het thema. Die blokkentoren dan weer heel wat minder.
Mijn verwachtingen liggen hoog bij de Mol. Een mindere aflevering wil niet zeggen dat het slecht is.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #41 Gepost op: 22-04-2024, 10:45:23 »
Helemaal prima natuurlijk, maar hoor/lees graag waarom men iets vindt. :)

Deze aflevering vond ik wel de minste tot nu toe, maar nog steeds een dikke 8,5! Jammer dat de aflevering wat korter was, van de Mol kan de aflevering nooit te lang duren.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2024, 11:20:52 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 5
« Reactie #42 Gepost op: 22-04-2024, 12:21:59 »
Toch weer een goede en vermakelijke aflevering, met veel mogelijkheden om naar de mol te speuren. Ik weet niet of het aan de zonnige bestemming ligt, maar ik mis het duistere randje nog altijd van een Duitsland seizoen bijvoorbeeld. Er mogen binnenkort wel iets meer harde psychologische opdrachten komen die het slechtste in alle kandidaten omhoog halen  >:D

En beterschap gewenst Michmol, dat klinkt niet goed.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2024, 12:26:03 door Nat007 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #43 Gepost op: 22-04-2024, 12:26:30 »
Ik weet niet of het aan de zonnige bestemming ligt, maar ik mis het duistere randje nog altijd van een Duitsland seizoen bijvoorbeeld. Er mogen binnenkort wel iets meer harde psychologische opdrachten komen die het slechtste in alle kandidaten omhoog halen  >:D

Het kan ook aan de vele verkleedpartijtjes en het grappig gebruik van clichés liggen. Iets wat deze aflevering trouwens een stuk minder was. Zo'n opdracht met de kwellingen waarin de kandidaten flink moeten afzien (fysiek maar met de molkwelling ook psychologisch) vind ik erg fijn.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #44 Gepost op: 22-04-2024, 12:32:11 »
Enige wat ik niet begrijp is dat de spaghetti opdracht ook alles of niets was. Waarom niet gewoon 250 o.i.d. per goed geraden bord.

Verder een prima aflevering. Niet de beste dit seizoen maar wel zeer vermakelijk.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 5
« Reactie #45 Gepost op: 22-04-2024, 12:35:09 »
En daarin geef ik men groot gelijk, het was een zeer vermakelijke aflevering. En desondanks de mindere afwerking van de opdrachten, zijn deze wederom goed uitgedacht. (Als in gebruik van locatie in themathiek van de opdracht.)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 5
« Reactie #46 Gepost op: 22-04-2024, 12:35:46 »
Het kan ook aan de vele verkleedpartijtjes en het grappig gebruik van clichés liggen. Iets wat deze aflevering trouwens een stuk minder was. Zo'n opdracht met de kwellingen waarin de kandidaten flink moeten afzien (fysiek maar met de molkwelling ook psychologisch) vind ik erg fijn.

Misschien wel inderdaad. Mafioso zijn tot nu toe karikaturen die ergens een geldtas droppen, of die metaforisch je auto willen opblazen. Daar gaat nog weinig echt dreigends vanuit. Misschien gaan ze nog naar Corleone en gaan we daar echt de onderwereld in. Of krijgen we nog een nachtopdracht in de geweldige catacomben van Palermo. Maar elk De Mol seizoen zou steevast een variatie op de Duitse atoombunkeropdracht moeten hebben m.i.  ::ok::



Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #47 Gepost op: 22-04-2024, 15:10:55 »
Ik vond dit ook een mindere aflevering en heb zitten peinzen waarom.

En eigenlijk is het - toch- het simpele: alles of niets opdrachten …
Er hoeft dat voor mij “te weinig” mis te gaan om leuk te kunnen speuren. Met name bij de spaghetti van de mama’s was het onnodig om het alles of niks te maken. €250 per geraden bord was prima geweest. Maar ook bij de andere opdrachten was t interessant geweest als er geld te verdienen was zonder volledig te slagen (bijv door bij elk binnengekomen duo bij de balken iets te verdienen. Dan was t ook spannender geweest of Lolo en Lynn op tijd waren geweest. Nu wist je eigenlijk al dat die t hoe dan ook niet gingen houden met al dat gewicht er aan).

Desondanks genoten weer. De lat ligt ook gewoon hoog zoals eerdere posts al aangeven

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #48 Gepost op: 22-04-2024, 15:46:55 »
Ik vond de aflevering goed, maar het helpt me geen stap verder. Daar kunnen de makers niets aan doen natuurlijk. Of het is net goed van de makers dat ze de deuren naar verschillende potentiële mollen op een kier houden.
Mijn verdachten zijn Michaël (veruit de hoofdverdachte), Senne en Stéphanie...dan schiet je deze aflevering weinig op :-)
Bij de kwellingen: als de mol een man is, zijn de pilaren de beste plek, want je hebt 100% de kans om de hele opdracht te saboteren. (wie staat daar: Michaël en Senne. Michaël het verdachtst)
Als de mol een vrouw is, dan zijn de pilaren geen haalbare optie. Dan is de Sisyphuskwelling de deelopdracht waar je wil staan, want het efficiëntst om tijd te rekken.
Alleen loop je daar het risico dat je mede-kandidaat de vragen direct juist gokt/de antwoorden echt weet. (wie staat daar: Stéphanie)
Opdracht 1 maakt me niet wijzer.

Opdracht 2: Geen van de drie heeft echt gemold hier. Stéphanie kon mollen, maar deed het niet. Mijn andere twee verdachten hadden eigenlijk geen keuze meer. Sowieso denk ik dat de mol hier niet per sé wou mollen.

Opdracht 3: Stéphanie vist geregeld geen antwoord, Michaël geen enkel antwoord goed (en hoezo is iemand als Michaël nog nooit voor zijn 17 dronken geweest?)
Alledrie mijn verdachten naar de finale. De keuze van Senne zorgt ervoor dat er geen geld in de pot komt.

Senne geeft het verdubbelaars door aan de afvaller...maar die afvaller is ook het meest te vertrouwen en het minst mols, dus dat kan je ook weer langs beide kanten zien.
Hij geeft ze niet door aan Michaël en Stéphanie, die nog nooit de verdubbelaars hebben gekregen en die een pasvraag hebben kunnen inzetten. Dus wantrouwt hij die twee sterk en wil hij ze doorgeven aan iemand die hij 100% vertrouwt, of is hij de mol en weet hij dat zij noch hem, noch Michaël verdenkt (Senne en Michaël hebben zowat alles samen gedaan, dus iets teveel overlap)

Vermakelijke opdracht, maar het helpt mij echt nul vooruit.

I was blind but now I can see

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #49 Gepost op: 22-04-2024, 18:29:25 »
De aflevering past weer mooi in het thema. Ik had in Griekenland al iets met kwellingen verwacht en op de vloek van Pandora was het nog even wachten. Wel snap ik het 'alles of niets' gehalte.

Had inderdaad een beloning gegeven per goed voltooide deelopdracht ipv het belonen voor niet kijken ervoor zou zorgen dat het te winnen eindbedrag zou toenemen. En toch: Bernard en Stephanie waren zorgvuldig aan het tijd rekken met hun eigen opdracht. Verder hadden Senne en Michael genoeg excuus om zelfs met aflossers wel in de buurt te zeggen: mijn armen zijn verzuurd, poef balken om en klaar.

En dit keer is het bezoek een stofbom bespaard gebleven. Mooie vondst om ze te koppelen aan een quiz met vragen over vroeger. De blokkentoren vond ik bij WIDM nogal een Expeditie vibe opleveren op het strand, maar hier bij een ruïne van een dorp door een aardbeving heb je meteen een mooi excuus.

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #50 Gepost op: 22-04-2024, 19:13:07 »
En daarin geef ik men groot gelijk, het was een zeer vermakelijke aflevering. En desondanks de mindere afwerking van de opdrachten, zijn deze wederom goed uitgedacht. (Als in gebruik van locatie in themathiek van de opdracht.)

Maar de essentie van alle opdrachten in de Mol is al sinds de eerste seizoenen erg simplistisch. Dat is net de sterkte: simpele opdrachten met een leuke twist en een extra laag.


Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 5
« Reactie #51 Gepost op: 22-04-2024, 19:41:40 »
Maar de essentie van alle opdrachten in de Mol is al sinds de eerste seizoenen erg simplistisch. Dat is net de sterkte: simpele opdrachten met een leuke twist en een extra laag.

Juist, de opdracht bij de executie vorige week, was precies iets wat je bij de Nederlandse mol zou verwachten. Zeker omdat het zo gecompliceerd was.

Blokkentoren was dan ook de sterkste opdracht van de aflevering. Simpel Goeie mogelijkheid tot mollen, alleen jammer van het alles of niets principe.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 5
« Reactie #52 Gepost op: 22-04-2024, 20:02:21 »
Het beeld met "Vilvoorde ... voor vertrek" komt ook rechtstreeks uit het seizoen van Alina.

Toch wel erg veel verwijzingen naar dat seizoen.

Alles komt terug...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Re: Aflevering 5
« Reactie #53 Gepost op: 23-04-2024, 02:12:14 »
Stand na aflevering 5 van mol nr. 1 naar de laatste.

1. Stéphanie - 15.5
2. Senne - 11.5
______________
3. Michaël - 8.5
_______________
4. Bernard - 7.5
5. Charlotte - 7

Zoals altijd blijven mijn hoofdverdachten altijd zo lang in het programma. Senne en Stéphanie blijven mijn eerste keuzes en Michaël doet een inhaalbeweging. Bernard en Charlotte heb ik bijna afgeschreven. Volgende aflevering ga ik all in op 1 iemand.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #54 Gepost op: 23-04-2024, 11:49:22 »
Op Goplay.be is aflevering 5 gewoon beschikbaar.
De Goplay.be site deed hier even moeilijk. Inderdaad kreeg je eerst een stukje CDM te zien en deze kon je niet downloaden (DRM error). Deze had 'replay' in de URL string. Later stond deze aflevering 2 keer in de lijst van afleveringen. Eén van die twee was toen de 'normale' versie.
Heeft waarschijnlijk ermee te maken dat op het moment dat de aflevering online gaat je een link krijgt naar de 'live' versie die je dan met enige vertraging afspeelt. Vandaar de term 'replay'. Uren later maken ze hier blijkbaar een soort van 'oude versies' versie van.
Edit: Nu staat de aflevering gewoon één keer in de lijst. De URLs van de afleveringen hebben het formaat:
https://www.goplay.be/video/de-mol/de-mol/de-mol-s12-aflevering-5#autoplay
Die versie die niet werkte zag er ongeveer zo uit als ik me dat goed herinner:
https://www.goplay.be/video/de-mol/de-mol-replay/de-mol-s12-aflevering-5#autoplay
Toen de 'replay' link niet werkte heb ik aan de hand van de link van aflevering 4 nog geprobeerd om aflevering 5 te downloaden door de 4 in  een 5 te veranderen, maar dit werkte niet. Die stond blijkbaar nog niet in de betreffende map.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2024, 12:23:51 door MartinJ »

Offline Kim Koghee

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #55 Gepost op: 23-04-2024, 14:07:47 »
Net als vorige week hadden we deze week 3 dezelfde finalisten, Senne, Michael en Stefanie.
Volgens mij zit hier de mol tussen:


Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 5
« Reactie #56 Gepost op: 23-04-2024, 16:00:01 »
Ik lig sinds enige tijd in het ziekenhuis (alwaar geen bezoek, geen bloemen),
Beterschap Michmol!



Ik ben het wel eens met een paar mensen die de aflevering iets minder vonden, maar dat is wat mij betreft nog steeds relatief. Het was gewoon een goede aflevering alleen vond ik het zelf jammer dat er voor de tweede maal dit seizoen helemaal niets werd verdiend voor de pot. Een groep die alleen maar verliest is gewoon net wat minder leuk om naar te kijken.

Qua molverdachten springen er voor mij wel echt twee uit nu. Michaël en Senne. Beiden met een beslissende rol in het mislukken van de eerste (Michaël) en laatste opdracht (Senne). Op hun eigen manier hele opvallende acties die beiden typisch mols zijn.  ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Re: Aflevering 5
« Reactie #57 Gepost op: 23-04-2024, 21:52:09 »
Ik ben het wel eens met een paar mensen die de aflevering iets minder vonden, maar dat is wat mij betreft nog steeds relatief. Het was gewoon een goede aflevering alleen vond ik het zelf jammer dat er voor de tweede maal dit seizoen helemaal niets werd verdiend voor de pot. Een groep die alleen maar verliest is gewoon net wat minder leuk om naar te kijken.

Eens.
Ik heb een beetje het idee dat door de verdubbelaars er meer alles of niets opdrachten zijn, maar ik weet ook niet hoe dat andere seizoenen waren (onthoud ik niet haha). Dus hopelijk nu die dingen weg zijn dat er weer wat per persoon verdiend kan worden(weet niet of dat gebeurd en of ze nog opdrachten aanpassen, maar denk ook dat met max een stuk of 10 verdubbelaars ze niet tot het einde verdubbelaars dachten te hebben of gewoon plan B's gebruiken).
Want ik ben er mee eens dat de spaghetti wel gewoon per goed bord verdiend kon worden, voor max 2000 euro is dat prima.

Verder wel prima aflevering, leuk met de mama's, ook weer wat andere dynamiek.

Offline BeaVer

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #58 Gepost op: 24-04-2024, 10:55:40 »
Het zorgt er alvast voor dat de 'follow the money'-theorie minder betrouwbaar is dit seizoen.