Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen  (gelezen 3413 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
[Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Gepost op: 28-04-2024, 19:31:57 »
Bespreek hier de derde opdracht van aflevering 6.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2024, 20:43:02 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Social

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #1 Gepost op: 28-04-2024, 21:06:18 »
de schoten en triggerklikken van de pistolen was volgens mij morse code.

Het klopte totaal niet met de beelden, die geluiden.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #2 Gepost op: 28-04-2024, 21:06:57 »
Wel erg hard dat de molboekjes op het spel staan. Dat is voor veel deelnemers toch hun levenslijn. Sneu voor Senne dat hij doordat hij op nummer 1 hing werd opgeofferd. De actie van Stephanie kwam wel erg berekenend op mij over. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je in die situatie meteen kan schakelen.

Edit: dus wel. Stephanie is kandidaat ☹️.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2024, 21:11:43 door joligmolletje »

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #3 Gepost op: 28-04-2024, 21:16:06 »
Geweldige opdracht, de euforie die ontstond bij de overwinning was heel mooi om te zien..
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #4 Gepost op: 28-04-2024, 21:19:44 »
Vond Senne een beetje als buitenstaander voelen bij het vieren. Leek het ook niet erg te vinden van z'n boekje. Mogelijk zelfs met voorkennis zelf op 1 aangestuurd? Dit ga ik zo snel mogelijk herbekijken.

Edit: Het is dus Charlotte die 1 lijkt te beslissen. Senne neemt het inderdaad wel heel sportief op.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2024, 22:18:23 door Van Zwam »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #5 Gepost op: 28-04-2024, 21:24:47 »
De beste paintball-opdracht ooit, fantastisch! 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #6 Gepost op: 28-04-2024, 21:45:29 »
Ik denk dat dit wel zo'n typische opdracht is waarbij ze tegen de mol zeggen dat die gewoon zijn best mag doen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #7 Gepost op: 28-04-2024, 22:11:15 »
Bernard wordt hier buitenspel gezet door Stéphanie bij het tweede molboekje. Wist niet goed hoe het meteen aan te pakken.

Als mol ben je voorbereid lijkt me op die situatie.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #8 Gepost op: 28-04-2024, 22:14:50 »
Senne had zak 1. Zolang je geen extra informatie hebt, is het logisch om dit boekje als eerste op te offeren. Het zou mij niets verbazen als dat het molboekje van de mol is, want die heeft zijn boekje toch niet nodig en dan is er meteen 1000 euro die niet verdiend wordt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #9 Gepost op: 28-04-2024, 22:22:22 »
Senne had zak 1.

Dat het ook nog eens zak 1 was met code 1998 maakt de hint nog mooier dat afl 1 .. de 1e afl van de mol in 1998 was

Als dat geen hint is is het de grootste toevalstreffer ever

Online Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #10 Gepost op: 28-04-2024, 22:22:34 »
Senne had zak 1. Zolang je geen extra informatie hebt, is het logisch om dit boekje als eerste op te offeren. Het zou mij niets verbazen als dat het molboekje van de mol is, want die heeft zijn boekje toch niet nodig en dan is er meteen 1000 euro die niet verdiend wordt.

Maar ze kozen zonder te weten van wie het boekje was voor boekje 1, wat best te voorspellen was. Alle kandidaten liepen het risico dat dat hun eigen boekje was, dus als ze een boekje zouden offeren had niemand een valide argument voor of tegen boekje 1. Zou het dan juist niet gunstiger zijn voor de mol als dat boekje van een kandidaat was? De mol kan de kandidaat die het boekje kwijt is op een dwaalspoor brengen door info uit het eigen boekje te delen, wat een te verwachten deal was. Ben benieuwd naar hoe jij dat ziet.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #11 Gepost op: 28-04-2024, 22:27:13 »
Dat het ook nog eens zak 1 was met code 1998 maakt de hint nog mooier dat afl 1 .. de 1e afl van de mol in 1998 was

Als dat geen hint is is het de grootste toevalstreffer ever
En Michaël die dan vraagt in welk jaar Senne geboren is, om er een tip in te zien. Geboortejaren van kandidaten voor kogels.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #12 Gepost op: 28-04-2024, 22:32:54 »
Maar ze kozen zonder te weten van wie het boekje was voor boekje 1, wat best te voorspellen was. Alle kandidaten liepen het risico dat dat hun eigen boekje was, dus als ze een boekje zouden offeren had niemand een valide argument voor of tegen boekje 1. Zou het dan juist niet gunstiger zijn voor de mol als dat boekje van een kandidaat was? De mol kan de kandidaat die het boekje kwijt is op een dwaalspoor brengen door info uit het eigen boekje te delen, wat een te verwachten deal was. Ben benieuwd naar hoe jij dat ziet.

Ze kozen inderdaad blind. In het verleden heeft de productie zoveel mogelijk gezorgd voor een eerlijk speelveld voor de deelnemers. Wat is er eerlijker dan het eerste 'slachtoffer' de mol te laten zijn? Dan wordt niemand benadeeld. De Vlaamse mol doet normaal gesproken niet aan bewust een kandidaat misleiden. De keuze om zak 1 op te offeren is in ieder logisch en voor de productie te verwachten, dus ook een kans voor de productie om hierop in te spelen. Niet dat ik een tunnelvisie op Senne heb, maar dat uitgerekend hij zal 1 had verbaasde mij niet.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #13 Gepost op: 28-04-2024, 23:14:42 »
Wat een supergave paintballopdracht met dito inzet, molboekjes verdedigen.
Productie heeft misschien wel nr.1 -meest redelijke keus bij opofferen eerste molboekje zonder te weten van wie- gebruikt voor degene die al een aantal afleveringen lang all in gaat op de mol, en vrij zeker wel al in de finale staat. Makkelijk en minst pijnlijke offer -zonder mol in de schijnwerpers te zetten (molboekje=nr1)- weten ze dan; zonder dat de kandidaten dat weten, wel zo fair.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #14 Gepost op: 28-04-2024, 23:21:34 »
Maar dan ga je degene die het goed doet en weet wie de mol is, dus benadelen als productie.
Want zonder alle info de test maken is ook niet makkelijk.


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #15 Gepost op: 28-04-2024, 23:24:48 »
Bernard wordt hier buitenspel gezet door Stéphanie bij het tweede molboekje. Wist niet goed hoe het meteen aan te pakken.

Als mol ben je voorbereid lijkt me op die situatie.


Inderdaad, hieruit bleek wederom dat Bernard kandidaat is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #16 Gepost op: 28-04-2024, 23:28:23 »
Zal aan mij liggen, maar hoe wordt hij hier buitenspel gezet dan?

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #17 Gepost op: 28-04-2024, 23:38:01 »
Zal aan mij liggen, maar hoe wordt hij hier buitenspel gezet dan?
Ik vermoed dat de anderen hier bedoelen dat Bernard niet wou zeggen welke nummer hij gezien had en wiens boekje daarbij hoorde en hij dus nog iets van plan was om te onderhandelen, maar dat Stéphanie zijn actie te slim af was door zichzelf meteen op te offeren.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #18 Gepost op: 28-04-2024, 23:45:57 »
Stephanie was hem daar inderdaad voor. Maar mocht hij de mol zijn, had je dat kunnen zien aankomen?

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #19 Gepost op: 29-04-2024, 00:00:10 »
Stephanie was hem daar inderdaad voor. Maar mocht hij de mol zijn, had je dat kunnen zien aankomen?
Nee, maar ik vond de manier waarop hij begon te vertellen een beetje stuntelig was. Hij kwam niet meteen met goede informatie of een concreet voorstel. Hij had hier bv. ook in twijfel kunnen trekken dat Stéphanie de waarheid sprak en ze wel effectief haar eigen molboekje in het vuur ging gooien.