Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen  (gelezen 3429 keer)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #20 Gepost op: 29-04-2024, 00:17:00 »
Ik denk dat dit wel zo'n typische opdracht is waarbij ze tegen de mol zeggen dat die gewoon zijn best mag doen.
Eens, heb ook het gevoel dat de mol hier niet all-in is gegaan. Wat wel goed aangevoeld is door de mol/productie.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #21 Gepost op: 29-04-2024, 00:34:50 »
Mij viel nog iets aparts op bij Michaël. Het tweede touw is net doorgesneden, hij roept nog f*cker (is weer boos zoals hij altijd is), en vuurt dan nog even een kogel af, terwijl de tijd praktisch om is. Is dat omdat de aanvaller nog een volgend touw kan snijden, of een subtiele molactie om in gespeelde frustratie nog even snel 1 kogeltje te verspelen?  ::vergroot::

Offline HanMic

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #22 Gepost op: 29-04-2024, 08:02:43 »
Maar dan ga je degene die het goed doet en weet wie de mol is, dus benadelen als productie.
Want zonder alle info de test maken is ook niet makkelijk.

Ja, mij lijkt het enkel logisch als ze ofwel het boekje van de mol op 1 hebben gehangen en de rest random vanuit de redenering dat boekje 1 de meeste kans heeft om weggespeeld te worden en het uiteindelijke nadeel voor kandidaten dan minimaal is, of dat alles echt random was, inclusiwf het boekje van de mol.
Keuzes maken over het boekje van een kandidaat zou me meer verbazen.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #23 Gepost op: 29-04-2024, 09:34:08 »
Mij viel nog iets aparts op bij Michaël. Het tweede touw is net doorgesneden, hij roept nog f*cker (is weer boos zoals hij altijd is), en vuurt dan nog even een kogel af, terwijl de tijd praktisch om is. Is dat omdat de aanvaller nog een volgend touw kan snijden, of een subtiele molactie om in gespeelde frustratie nog even snel 1 kogeltje te verspelen?  ::vergroot::
Kan montage zijn maar het leek mij ook een extra kogel verspillen.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #24 Gepost op: 29-04-2024, 11:31:11 »
Mij viel nog iets aparts op bij Michaël. Het tweede touw is net doorgesneden, hij roept nog f*cker (is weer boos zoals hij altijd is), en vuurt dan nog even een kogel af, terwijl de tijd praktisch om is. Is dat omdat de aanvaller nog een volgend touw kan snijden, of een subtiele molactie om in gespeelde frustratie nog even snel 1 kogeltje te verspelen?  ::vergroot::

Ik kwam hier net hetzelfde zeggen.
Je zou nog kunnen zeggen dat hij op een andere belager aan het schieten was, omdat ze nog een touw te verdedigen hadden, maar:

1) het touw dat er vlak voor werd doorgesneden was het touw dat hij moest verdedigen. Dus het andere nog te verdedigen touw hangt ergens anders
2) Hij lijkt daar ook totaal niet te mikken, maar gewoon te schieten.

Dus het lijkt er inderdaad sterk op dat hij hier een extra kogel aan het verspillen is.

I was blind but now I can see

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #25 Gepost op: 29-04-2024, 11:56:35 »
Mij viel nog iets aparts op bij Michaël. Het tweede touw is net doorgesneden, hij roept nog f*cker (is weer boos zoals hij altijd is), en vuurt dan nog even een kogel af, terwijl de tijd praktisch om is. Is dat omdat de aanvaller nog een volgend touw kan snijden, of een subtiele molactie om in gespeelde frustratie nog even snel 1 kogeltje te verspelen?  ::vergroot::
Of echte frustratie waar men bij de montage dankbaar gebruik van heeft gemaakt. Ik kan er in elk geval niks mee.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #26 Gepost op: 29-04-2024, 12:05:54 »
Als je puur naar de feiten kijkt is het wel een kogel die onnodig werd verspild. Of het nu uit frustratie is of niet...
I was blind but now I can see

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #27 Gepost op: 29-04-2024, 19:41:53 »
Ik heb hier wel een vraag bij, mochten de overvallers per ronde meer dan 1 touw oversnijden? Dan zou de opdracht wel snel gedaan kunnen zijn en het opofferen van een boekje alsook het targetschieten zou dan niet kunnen doorgaan.
Nu is de tijd steeds bijna op nadat het touw wordt overgesneden, dat ze het net niet halen.

Het was mijn bedenking aangezien er altijd wordt beweerd dat de opdrachten worden uitgetest en dat ze haalbaar moeten zijn.

Als dit haalbaar is, met 30 kogels 27 aanvallers uitschakelen zouden ze wel heel goed moeten schieten en bijna elke x iemand moeten raken.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #28 Gepost op: 29-04-2024, 19:53:44 »
Ze waren aan tijd gebonden, maar wij hebben niet te horen gekregen dat dat niet mocht. Maar met elk doorgesneden touw meer kandidaten die zich focussen op dezelfde aanvallers waardoor het voor hun lastiger gaat worden.

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #29 Gepost op: 29-04-2024, 20:03:56 »
Het is maar een bedenking, maar als het haalbaar moet zijn, met 3 rondes en 3 touwen, was het dan niet verstandiger om de 2 eerste aanvallen gewoon te laten doen en bij de 3de aanval al hun kogels in te zetten.
Dit kan echter alleen als de aanvallers per ronde slechts 1 touw mogen doorknippen.

Ik denk dat het enkel in dit scenario haalbaar is om alle molboekjes te redden.

Na de 2de ronde gaan ze targetschieten om te weten te komen wiens molboekje waar hangt, dat kan ook enkel als er beslist wordt om ze op te offeren, daar gaan de makers dan ook gewoon van uit dat dat zal gebeuren.
Nu ja, dat is ook precies wat gebeurde, dus goed ingeschat.  ::rofl::

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #30 Gepost op: 29-04-2024, 20:06:53 »
Zoals ik het had begrepen kregen ze voor target schieten allemaal 1 extra kogel

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #31 Gepost op: 29-04-2024, 20:12:47 »
Ik bedoel dat ze de molboekjes gaan opofferen.
Die extra kogel had ik gezien.

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #32 Gepost op: 30-04-2024, 09:10:32 »
Ik snapte de basisopstelling ook niet. Ze zetten de mannen in het midden en de vrouwen aan de buitenkant.

Is het dan niet slimmer om  Michael/Bernard om te wisselen met Charlotte/Stephanie?

Aan de buitenkant kon je immers ook nog deels coveren voor de posities in het midden.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #33 Gepost op: 30-04-2024, 09:43:43 »
Ik snapte de basisopstelling ook niet. Ze zetten de mannen in het midden en de vrouwen aan de buitenkant.

Is het dan niet slimmer om  Michael/Bernard om te wisselen met Charlotte/Stephanie?

Aan de buitenkant kon je immers ook nog deels coveren voor de posities in het midden.

Volgens mij hebben ze bewust de zwakke spelers bij de niet-vitale lijnen gezet, gekoppeld aan sterke spelers die daarnaast ook de vitale lijnen verdedigen. Ik vind dat daar wel wat voor te zeggen valt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #34 Gepost op: 30-04-2024, 16:41:06 »
Charlotte die veel medeleven toont voor de opoffering door Senne en Stéphanie, die laatste werd tot twee keer toe omhelst. En ligt eruit.
Dit is precies in het verlengde van de emotionele uitbarsting in 6.2, ik ga voor de pot, we gaan voor de pot.
Maar in wezen is het vooral emotioneel heel handig, voor het spel maakt het weinig uit.
Want als iemand zich niet vrijwillig had opgeofferd, dan hadden ze democratisch een nummer aangewezen, want die kogels waren gewoon nodig om verder te komen en een derde ronde te spelen. Dat kost even veel geld. Dan hadden kandidaten zichzelf mogelijk ontmaskerd in een stevige discussie welk dagboek te verbranden, dus de opoffering door Stéphanie pakt gunstig uit voor de dekmantel van de mol.
En als Senne zegt dat Charlotte haar boekje echt niet op ging geven, dan zegt dat ook wel iets. Charlotte gaat het ze niet makkelijk maken, zoek het zelf maar uit.
Maar wel zelf vol lof voor de opofferaars en hen aanbieden te mogen overschrijven.

Opvallend dat Michaël meteen wijst op het geringe aantal kogels aan het begin.
De heren gaan heel zuinig zijn, maar daarna schiet Charlotte nog een test kogel en lacht erbij. (38:45)

Opvallend dat als de kogels op zijn Stéphanie zegt:'doe alsof' en Senne die dat vervolgens doet.
Senne is door Bernard middenvoor gepositioneerd, de beste positie. Kan je twee kanten op redeneren natuurlijk. Of vertrouwd, of gedwongen goed te doen.

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #35 Gepost op: 30-04-2024, 16:54:52 »

Opvallend dat Michaël meteen wijst op het geringe aantal kogels aan het begin.
De heren gaan heel zuinig zijn, maar daarna schiet Charlotte nog een test kogel en lacht erbij. (38:45)



Daar krijgt ze toch een verdachte montage.
We zien Charlotte lachend een kogel wegschieten, we horen Michaël zeggen: "iedereen heeft nu een bal minder", nadat hij had ontdekt dat er maar weinig kogels waren. Het lijkt hier alsof ze een tweede kogel vrolijk wegschiet.

Dat is natuurlijk niet gebeurd. We zien Charlotte haar eerste kogel wegschieten namelijk, door de stem van Michaël er over te zetten lijkt het alsof ze een tweede kogel wegschiet.
We zien ook niet wie voorstelde om eens te oefenen, als dat niet de mol was hadden we dat waarschijnlijk ook wel in beeld gekregen.


Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #36 Gepost op: 30-04-2024, 16:56:12 »
Als mol lijkt het me nog een meevaller om je boekje hier kwijt te spelen.

Je kan wel raden dat er op z'n minst voorgesteld zal worden om informatie te delen en als je boekje vernietigd is kan er de anderen in elk geval al niets meer aan opvallen.


Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #37 Gepost op: 30-04-2024, 17:29:46 »
Als mol lijkt het me nog een meevaller om je boekje hier kwijt te spelen.

Je kan wel raden dat er op z'n minst voorgesteld zal worden om informatie te delen en als je boekje vernietigd is kan er de anderen in elk geval al niets meer aan opvallen.
Feit is natuurlijk wel dat de Mol vanaf dag 1 al weet dat deze opdracht eraan zit te komen. Maar verder een meevaller inderdaad.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #38 Gepost op: 1-05-2024, 15:22:20 »
Ik zou zo pissed zijn als mijn molboekje zou opbranden, maar ik zou als kandidaat daar ook echt constant in schrijven :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Molboekjes verdedigen
« Reactie #39 Gepost op: 3-05-2024, 18:37:27 »
Als t hier al gezegd was heb ik t gemist maar ..

In de trust nobody podcast was er iemand die dacht dat het de stem van Senne is door de speaker als “Gilles” aftelt voor de eerste ronde 5..4..3..2..1

Tig keer geluisterd.. het lijkt n beetje 🤷🏼‍♀️