Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol  (gelezen 6119 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #40 Gepost op: 29-04-2024, 00:29:45 »
Het viel me op dat Charlotte de zin "misschien ook niet" herhaalde, maar de tweede keer sprak ze het de 't' niet uit. "Misschien ook nie".

Ik meende dat ook te horen dat Charlotte dat 2x zei. En met de verdubbelaar (x2) en de uitspraak 'alles komt terug': hint richting Charlotte?
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #41 Gepost op: 29-04-2024, 00:37:53 »
Ja.. foutje in de AI ?

Dan kunnen we haar misschien uitsluiten? Want die T spreekt Charlotte altijd uit

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #42 Gepost op: 29-04-2024, 00:39:55 »
Ik meende dat ook te horen dat Charlotte dat 2x zei. En met de verdubbelaar (x2) en de uitspraak 'alles komt terug': hint richting Charlotte?

Moet wel zeggen dat nu ik het nog een keer heb teruggeluisterd ik twijfel of die eerste niet toch Stephanie was  :P Zie ook https://be.wieisdemol.com/forum/2024/?topic=74430.msg2564200#msg2564200

En ja goed punt.. dat ze die T niet uitspreekt is wel gek. Zou idd kunnen duiden op AI foutje.

Offline HanMic

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #43 Gepost op: 29-04-2024, 07:58:31 »
Zoals ik elders al zei: Gilles kon het een na hoogste bod heel gemakkelijk toewijzen aan de Mol, zodat die de volledige 3000 euro weg kon spelen.
Er werd anoniem geboden, dus het valt toch niet te controleren.

In theorie kan dat, maar dat wilt zeggen dat de makers het spel actief zouden manipuleren en beïnvloeden ten nadele van de kandidaten, letterlijk vals spelen zelfs in dit geval. Ze spelen af en toe met de interpretatie van de regels, maar dit soort ingrijpen is niet iets wat ik van hen zou verwachten. En het zou me diep teleurstellen want als ze op deze manier ingrijpen, dan kunnen ze dat bij alle opdrachten doen en is alle geloofwaardigheid weg.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #44 Gepost op: 29-04-2024, 09:05:34 »
Hoort waarschijnlijk even een ander topic voor aangemaakt te worden, maar ik hoop dat er toestemming is gevraagd om hun stem te mogen gebruiken. Want het is een leuk foefje om uit te halen. Maar ik ben persoonlijk nog altijd geen fan van de manier waarop AI door de gemiddelde consument gebruikt wordt

Wil niet zeggen dat ik de toepassing ervan in andere vakgebieden niet steun, want in de zorg is het een fantastisch extra hulpmiddel.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #45 Gepost op: 29-04-2024, 09:17:53 »
Afhankelijk van hoeveel ze vooraf hoorden had ik als kandidaat geneigd naar het hoogste of laagste bedrag in de hoop dat ik dan een (kandidaten)stem die niét de mol is te horen zou hebben gekregen. Maar dat was van mijn kant een gefaalde poging de opdracht te voorspellen.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #46 Gepost op: 29-04-2024, 09:26:06 »
Heb 3 keer geluisterd en ik vond dat Senne en Charlotte het meest echt klonken en Bernard en Stéphanie het meest AI klonken. Dat was de eerste deuk in mijn Stéphanie tunnel, die ondertussen ingestort is.
Michael leek weinig voor te komen in het stemfragment, daar kon ik niet veel mee.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #47 Gepost op: 29-04-2024, 09:37:04 »
De kandidaten hadden hier vlug moeten afspreken "laat ons doen alsof we spelen voor €1000 en tussen €0 en €1000 bieden". Spel blijft hetzelfde (inschatten wat het 2e hoogste bod wordt) maar je steekt €2000 in de pot.
Als iemand niet akkoord gaat laat die dan maar hoger bieden dat is dan toch een verliezend bod.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #48 Gepost op: 29-04-2024, 09:40:44 »
Tja maar degene die dat voorstelt is dan meteen niet meer verdacht. En dat is n groot nadeel.
Ik zou t zeker niet voorstellen of als eerste mee komen als kandidaat zijnde

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #49 Gepost op: 29-04-2024, 09:54:38 »
De kandidaten hadden hier vlug moeten afspreken "laat ons doen alsof we spelen voor €1000 en tussen €0 en €1000 bieden". Spel blijft hetzelfde (inschatten wat het 2e hoogste bod wordt) maar je steekt €2000 in de pot.
Als iemand niet akkoord gaat laat die dan maar hoger bieden dat is dan toch een verliezend bod.

Zie ook hier :P

Ik vroeg me bij deze opdracht wel af waarom niémand zei 'het gaat om de ranking, dus we kunnen ook doen alsof het budget 10 euro is gasten', aangezien de bedoeling vooraf werd duidelijk gemaakt en de kandidaten niet konden weten dat er nog een tweede aanbod zou komen. Maar dat zal de overrompeling zijn.

Het lijkt me dat de makers hier rekening mee hebben gehouden en dat ze daarom geen kans gaven om van te voren te overleggen. Uit de beelden is dat niet echt af te leiden maar lijkt me wel het meest voor de hand liggend. Maar dat was idd zeker wel slim geweest ja.

Was wel spectaculair geweest als bijvoorbeeld €9 het een na hoogste bod was en ze dan alsnog de rest vd 3k hadden weggespeeld in de auto  ::rofl::

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #50 Gepost op: 29-04-2024, 10:01:08 »

Was wel spectaculair geweest als bijvoorbeeld €9 het een na hoogste bod was en ze dan alsnog de rest vd 3k hadden weggespeeld in de auto  ::rofl::

Ik had de reactie van Charlotte dan wel heel graag gezien  ::rofl::

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #51 Gepost op: 29-04-2024, 11:35:24 »

Grappig dat een frorumlid zich aangesproken voelt op denkvermogen, waar ik voor mijzelf hardop aan het nadenken was  ;D

Sorry, ik reageerde aangebrand en dat was niet nodig.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #52 Gepost op: 29-04-2024, 11:53:03 »
Als ik aandachtig luister kom ik hier op uit. Alleen de tweede 'Of misschien ook niet' kan ik niet duidelijk plaatsen, maar volgens mij is het Bernard.

[Bernard] Hey, hoe is het? Raar zeker om mijn stem te horen?
[Charlotte] Verschiet je ervan dat ik de mol ben?
[Michael] of zat je al effekes op het juiste spoor?
[Senne] Je zit nog steeds in het spel, dus misschien heb je mij wel in het vizier.
[Stephanie] Of misschien ook niet.
[Bernard?] Of misschien ook niet.
[Charlotte] Of misschien ook niet.
[Stephanie] Maar dan is het goed dat ik jou eens bel he.
[Bernard] Ik vind het vooral plezant...
[Charlotte] ...Om eens mezelf te mogen zijn.
[Senne] Open en Bloot...
[Michael] ...zonder die vervelende filter.
[Stephanie] Wat is er? Ben je ...
[Senne] ... teleurgesteld? Ik heb gezegd dat je mijn stem zou horen. Ik heb nooit gezegd dat je alleen...
[Ruizig] ... mijn stem zou horen.

Het deel van Senne "in het vizier" klonk echt heel gemaakt. Ik kon er zelfs niet uithalen of het van hem was.
Michaël en Charlotte klonken het meest natuurlijk, maar Charlotte verdenk ik niet.

Offline Fernandel

  • Forumlid
  • tutti insieme
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #53 Gepost op: 29-04-2024, 12:27:59 »
Senne is zeker van zijn mol en kiest een weekendje met zijn moeder boven een pasvraag.
Senne biedt mee en biedt hoog om de stem van de mol kunnen te horen.
Is dit laatste tegengesteld aan het vorige?

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #54 Gepost op: 29-04-2024, 12:30:05 »
De mol weet dat de rest van de stemmen door ai is gemaakt. In hoeverre zal de mol zelf zijn uitspraak ietsjes gaan aanpassen zodat zijn/haar stem van nature gaat lijken op iets dat door ai gegenereerd is?

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #55 Gepost op: 29-04-2024, 13:02:50 »
De mol weet dat de rest van de stemmen door ai is gemaakt. In hoeverre zal de mol zelf zijn uitspraak ietsjes gaan aanpassen zodat zijn/haar stem van nature gaat lijken op iets dat door ai gegenereerd is?

Precies, als een Vlaming opeens plat Amsterdams gaat praten (ik geloof dat Evi Hanssen dat ooit eens deed)  klinkt die stem opeens heel anders  ::jaja::

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #56 Gepost op: 29-04-2024, 13:10:56 »


Ik vond zelf Stéphanie ook het meest 'fake' klinken, maar daar zijn we nu niet veel meer mee. Verder leek Bernard mij net niet goed genoeg en bij Michaël had ik soms moeite om de stem te herkennen. De man van het bedrijf die deze stemmen gevormd heeft, zat in Café De Mol en vertelde dat vooral accenten het moeilijkst na te bootsen zijn. Nu vond ik dat het uitgesproken accent van Senne toch heel goed gelukt leek, terwijl dat van Stéphanie bv. iets minder was. Al past het natuurlijk ook heel goed in mijn eigen tunnel.  ;)


En ik vond dan weer hoe Senne hier het woord "vizier" uitsprak, niet 100% strookte met zijn Kempische dialect.
En de zin "Ik heb alleen gezegd dat je mijn stem zou horen" zou ook van Senne moeten zijn, maar dat lijkt mij net enorm fake. het klinkt vrij clean en ik hoor daar weinig Kempisch dialect in, waardoor ik zelfs moeite had te horen dat het Senne was.

Eigenlijk weet ik niet of je hier superveel mee bent, met deze opdracht. De mol kent deze opdracht en kan zijn stem dus lichtjes anders doen klinken, door bijvoorbeeld net iets meer Algemeen Nederlands te praten dan hij normaal zou doen. Verder gaat waarschijnlijk iedereen vinden dat zijn mol duidelijk echt klonk in tegenstelling tot andere kandidaten. Ik vond Stéphanie ook het meest opvallend fake. Maar ik durf er gif op innemen, dat wanneer zij geen rood scherm had gehad, iedereen in de Stéphanietunnel nu had gezegd dat haar stem duidelijk echt was :)
« Laatst bewerkt op: 29-04-2024, 13:52:05 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #57 Gepost op: 29-04-2024, 13:15:44 »
Verder gaat waarschijnlijk iedereen vinden dat zijn mol duidelijk echt klonk in tegenstelling tot andere kandidaten.

Ik zit met het tegenovergestelde. Ik zit in de Michaëltunnel, maar ik vind het verdacht dat hij het minst te horen is in de stemmencompilatie en dan ook nog met twee korte zinnetjes. Alsof ie te moeilijk na te bootsen was.. Tenzij ze hier omgekeerde psychologie toepassen, haha.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #58 Gepost op: 29-04-2024, 13:34:17 »
Senne is zeker van zijn mol en kiest een weekendje met zijn moeder boven een pasvraag.
Senne biedt mee en biedt hoog om de stem van de mol kunnen te horen.
Is dit laatste tegengesteld aan het vorige?

1) De stem horen kan bevestiging geven, een pasvraag kan dat niet.
2) Zelfs als je 100% zeker bent van je mol, en zelfs de stem niet hoeft te horen wil je toch ook niet dat andere kandidaten die stem wel te horen krijgen?
Je wil dat zo weinig mogelijk kandidaten op het goede spoor zitten. Stel dat Stéphanie op Charlotte zit, maar ze hoort de mol en dat is een mannenstem, dan weet ze dat ze fout zit en kan ze nog switchen naar de juiste mol. Als er in aflevering 7 maar twee mensen op de juiste mol zitten ga je sowieso naar de finale als je juist zit. Zitten er 3 kandidaten op de juiste mol is dat nog niet zo zeker. Dus hoe minder info je medekandidaten krijgen, hoe beter.
I was blind but now I can see

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #59 Gepost op: 29-04-2024, 13:41:50 »
Ik vond Stéphanie ook het meest opvallend fake. Maar ik durf er gif op innemen, dat wanneer zij geen rood scherm had gehad, iedereen in de Stéphanietunnel nu had gezegd dat haar stem duidelijk echt was :)
Ik moet je teleurstellen. Ik zat in de Stéphanie tunnel en door haar AI stem begon die tunnel al halverwege de aflevering in te storten.