Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 2308 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Aflevering 6
« Gepost op: 28-04-2024, 19:33:12 »
Bespreek hier alles van de zesde aflevering!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #1 Gepost op: 28-04-2024, 21:18:31 »
Wat n top aflevering weer. Denk dat ik dit de beste van het seizoen vond tot nu toe  ::bravo::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #2 Gepost op: 28-04-2024, 21:20:50 »
En het hoge niveau gaat maar door, fantastische aflevering weer. ::bravo::

Drie mooie gelaagde opdrachten, schitterend camerawerk, mooie muziek onder de beelden, etc etc. ::love::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #3 Gepost op: 28-04-2024, 21:21:41 »
Uitstekend ja, met weer hele creatieve en spannende opdrachten. Heftig ook, vooral die molboekjes in het vuur. En om het af te maken ook een eerste grote tunnelinstorting bij de eliminatie. (Ik zal me moeten uitgraven. ::zwaai::)

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: Aflevering 6
« Reactie #4 Gepost op: 28-04-2024, 21:26:06 »
Qua emoties weer een heel interessante aflevering. Altijd wel fijn om te zien.  :)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #5 Gepost op: 28-04-2024, 21:30:14 »
Geen alles of niets aflevering. En leuk dat het voordeel niet naar de hoogste bieder ging.

De eerste opdracht vond ik niet heel spectaculair, maar wel heel filmisch. De laatste opdracht vond ik geniaal. Voor het eerst verdacht ik Stéphanie, maar ze offerde zich gewoon écht op (omdat ze dus echt nauwelijks had opgeschreven en dacht voordeel te halen uit inzage in de overige boekjes, slim..maar dat leverde niks op voor deze eliminatie).

En nu kan het forum los op de AI-stemmen, daar verheug ik me nu al op  ::rofl::

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #6 Gepost op: 28-04-2024, 21:34:28 »
Hele goede aflevering. Ik merk dat ik het wel erg jammer vind dat Stéphanie ia afgevallen. Hele leuke kandidaat.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #7 Gepost op: 28-04-2024, 21:37:14 »
Prachtig.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 6
« Reactie #8 Gepost op: 28-04-2024, 21:45:37 »
Hele goeie aflevering, met een filmische opener, een wat suf middenstuk, maar een knallend einde.

Wederom een parallel met een eerder seizoen, 2 kandidaten worden levend begraven en moeten opzoek naar (begrafenis)muziek. Eentje voor de categorie: "Alles komt terug."

De tweede opdracht had wat leuker kunnen zijn, ik had oprecht gehoopt dat de andere nog iets konden doen. Iets met inbellen ofzo en dan dat ze Michael moesten overtuigen van molschap. De twist voelde ik al aankomen. Ik zei letterlijk toen hij in de auto stapte. "Weden dat hij alle kandidaten te horen krijgt?"

Derde opdarcht is praktisch alles of niets, maar met extra stappen. Dat is opzich niet erg, want er is genoeg oppertuun om het geld te verkrijgen, iets wat werkelijk ook gebeurd is. Je merkt letterlijk bij de hele groep dat ze zo hoog in hun stress en spel zitten. Helemaal omdat de makers nog extra met vuur spelen door met hun molboekje te sollen. Hierdoor dat de winst zo euforisch is. (Alleen raak ik wel echt bezorgd voor de mentale staat van de kandidaten... :-X)

Ps. De beelden van volgende week voelde ook weer aan als een in de categorie, "Alles komt terug." Individuele opdrachten waarover ze moeten liegen/waarheid spreken. Met bijbehorende Pinokkio.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #9 Gepost op: 28-04-2024, 21:56:19 »
Een Italiaanse Peaky Blinders, een variant op levend begraven worden, en het verdedigen van de molboekjes. Alsof men terug in het mais bij Liedekerke stond. Wel een stille veiling, maar dat ging enkel ten koste op wat er extra gewonnen kon worden. En niet ten koste van de volle pot. Zo kan het dus ook.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #10 Gepost op: 28-04-2024, 21:59:34 »
Inderdaad leuke aflevering.
Eerste opdracht vond ik geweldig en maakte dat ik opeens switchte naar Stephanie naar mol.
Tweede opdracht had voor mij niet gehoeven, is een trek de pot leger opdracht.
Derde opdracht weer heel leuk.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #11 Gepost op: 28-04-2024, 22:01:06 »
Ze kregen 3000 om mee te gokken. De pot ging niet leger

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #12 Gepost op: 28-04-2024, 22:02:29 »
Ze kregen 3000 om mee te gokken. De pot ging niet leger

Exact. Als er dan toch geboden moet worden voor pasvragen, vrijstellingen, een gesprek met de mol of molboekjes: laat het zo zijn.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #13 Gepost op: 28-04-2024, 22:05:21 »
Is er iemand die de quote nog weet?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #14 Gepost op: 28-04-2024, 22:07:30 »
Is er iemand die de quote nog weet?

'Dat gaat nog goed uitkomen voor de finale' -Stéphanie

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #15 Gepost op: 28-04-2024, 22:12:32 »
Bedankt!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 6
« Reactie #16 Gepost op: 28-04-2024, 22:52:25 »
Amai amai, wat een ontzettend gave aflevering weer  ::respect:: ::confettie::

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #17 Gepost op: 28-04-2024, 22:53:59 »
Ik weet niet zo goed wat ik van de aflevering moet denken. De eerste opdracht was leuk, naar ik miste een beetje de samenhang tussen de twee groepen. Het paste wat mij betreft niet zo goed samen.

De tweede opdracht was een beetje een anticlimax. Natuurlijk laten ze geen onomstotelijk bewijs horen van de mol, maar toch had ik meer verwacht (ook door de vooruitblik vorige week).

De derde opdracht was mooi, hard voor de kandidaten maar goed uitgevoerd.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #18 Gepost op: 28-04-2024, 23:09:02 »
De opdrachten waren misschien niet van het type dat we ons binnen jaren nog spontaan zullen herinneren, maar de sfeer van de aflevering maakte veel goed.

Krijg vooral ook het gevoel dat dit seizoen stilaan niet meer stuk kan. Tenzij de makers nog een manier vonden om zichzelf spectaculair in de voet te schieten zo kort op de finale, wordt dit gewoon eindelijk nog eens een ouderwets goeie editie zonder ongelukken of miskleunen.

Ben wat dat betreft ook blij dat het gedoe met de verdubbelaars eigenlijk geen grote invloed heeft gehad, en ik hoop dat er geen gigantische twist meer zit aan te komen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 6
« Reactie #19 Gepost op: 28-04-2024, 23:10:42 »
Wat een leuke twist zou zijn geweest is dat iedere verdubbelaar die aan het einde van het spel niet ingezet werd uiteindelijk de pot kon verdubbelen. (Natuurlijk wel met ogen en haken i.e. een opdracht.)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?