Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 2305 keer)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #20 Gepost op: 28-04-2024, 23:55:17 »
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Prachtige aflevering, voor mij ook maar weer een mooi bewijs dat pasvragen en vrijstellingen totaal niet nodig zijn om dit spel interessant te houden.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 6
« Reactie #21 Gepost op: 29-04-2024, 01:14:08 »
Er is letterlijk een hechting ingescheurd, zo hard moest ik lachen. Het woord 'briljant' is nogal aan inflatie onderhevig, maar de manier waarop men de kandidaten en ons steeds op het verkeerde been weet te zetten (de AI-stemmen!) verdient dat epitheton zonder meer.   ::respect:: ::respect::
Woosie down?

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #22 Gepost op: 29-04-2024, 15:07:17 »
Weer genoten, zoals elke week. Er zijn een hoop tunnels ingestort.. Ik ben zelf ook nog totaal niet zeker van de mol, maar goed mee lezen hier en hopen dat iemand met een overtuigende theorie komt  ::rofl::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 6
« Reactie #23 Gepost op: 1-05-2024, 09:08:23 »
Ik weet het niet. 't Was een mooie aflevering, en ik ben blij dat er weer eens geld is verdiend. Ik hou er ook wel van dat het bij De Mol allemaal iets minder gezellig is. Dat geeft ook dieptepunten en hoogtepunten. Waardoor je een vrij breed spectrum van stemmingen hebt. Dat vind ik wel mooi aan De Mol: dat het soms grimmig is en soms totaal euforisch.

Het ding met de stemmen is leuk gevonden, al zag ik het wel een beetje aankomen. Ik had nog meer kakofonie verwacht. Het meebewegen met de AI-hype is wel leuk gevonden.

Maar toch weer dat alles-of-niets...

  • Eerste opdracht (begrafenis) had weer met één eenvoudige vergissing 0 euro kunnen worden.
  • Tweede opdracht (molstem) was weer met één eenvoudige beslissing 0 euro.
  • Derde opdracht (paintball) had weer met een eenvoudige misser 0 euro kunnen worden.

Het geluk is dit keer dat er nu wèl geld is verdiend. Maar het zijn net als vorige week gewoon wéér drie alles-of-niets-opdrachten. Of, dit seizoen veel toepasselijker gezegd: inzet-of-niets-opdrachten.

En dat vind ik nu wel ècht vervelend worden.


Edit: Dat gezegd, de paintballopdracht vond ik wel echt supertof :D
« Laatst bewerkt op: 1-05-2024, 09:15:01 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #24 Gepost op: 1-05-2024, 10:22:10 »
    • Derde opdracht (paintball) had weer met een eenvoudige misser 0 euro kunnen worden.
    Edit: Dat gezegd, de paintballopdracht vond ik wel echt supertof :D
    Inderdaad een heel aardige opdracht. Toch dacht ik bij deze opdracht meteen, ze gaan toch niet al die molboekjes op laten fikken. Bij de laatste ronde kreeg ik sterk de indruk dat de messentrekkers was opgedragen om dat laatste touw niet door te snijden. Verdedigen zonder kogels, hoe dan? Maar wel spannend in beeld gebracht, dat wel.

    Offline NVR_95

    • Forumlid
    Re: Aflevering 6
    « Reactie #25 Gepost op: 1-05-2024, 10:53:02 »
    Het blijft fantastische televisie. Dat gezegd hebbende twee kritiekpuntjes.

    1) Ik vond het idee van "de mol laat zijn echte stem horen" een beetje overdreven opgezet. Alle kijkers snappen dat er dan natuurlijk een addertje onder het gras zit.
    2) De kandidaten hadden toch wel iets meer kogels mogen krijgen bij het paintballen. Dit was wel erg weinig.
     

    Offline Eva.

    • Forumlid
    Re: Aflevering 6
    « Reactie #26 Gepost op: 1-05-2024, 11:07:31 »
    Ik vond de begrafenisopdracht niet een alles of niets opdracht, ze kregen de optie om het bedrag te halveren. Het is aan de kandidaten om wel of niet op dat aanbod in te gaan. Bij de kisten bevond zich ook op z'n minst één kandidaat die geld kon verdienen.

    De paintball-opdracht is zuiver gezien een alles-of-niets opdracht, omdat er geen geld verdiend kon worden in deelopdrachten en bij falen de uitkomst inderdaad 0 euro was geweest, maar het was niet zo dat de mol zich op een sleutelpositie kon manoeuvreren om met één handeling de opdracht om zeep te helpen. Het was ook hier aan de kandidaten om de juiste beslissingen te nemen en het de mol onmogelijk maken om te mollen. Ik vind dat zelf niet zo storend, als de strijd maar gelijk is.

    Overigens begreep ik dat de laatste aanvaller niet wist of kon weten dat hun munitie op was en daarom nog steeds heel voorzichtig naar voren kwam, tot ze gered werden door de tijd.

    Online D*N

    • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
    • Forum Moderator
    • *****
    • Geslacht: Man
    • I'm the bad guy, dúh
    Re: Aflevering 6
    « Reactie #27 Gepost op: 1-05-2024, 15:10:40 »
    Ja ik was aan het wachten op widm seizoen 3 taferelen met de opgebrande molboekjes  ;D

    De tweede opdracht was jammer genoeg een beetje overhyped :-X
    And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human