Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 2969 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 7
« Reactie #20 Gepost op: 6-05-2024, 14:07:42 »
Er werd een rechtstreekse vergelijking getrokken met WidM, dat er "een handje van heeft om vrouwenfinales te hebben". Tweemaal in twaalf seizoenen is op geen enkele wijze een patroon te noemen.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor de Nederlandse versie, ook maar twee vrouwenfinales op 24 seizoenen
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7
« Reactie #21 Gepost op: 6-05-2024, 14:53:22 »
In het backstagefilmpje mopperen Bernard en Senne over de snurkende Michaël. Bernard (nauwelijks wakker) grapt dat Michaël nu zelfs zijn slaap saboteert. Zou Bernard echt Michaël verdenken en zegt hij dit gerust hardop omdat hij denkt/weet dat Senne ook Michaël verdenkt?

Kortom: wie verdenkt wie? Maar dat topic is er dit jaar opvallend genoeg nog niet. (Waarschijnlijk omdat het toch altijd heel knap verborgen wordt gehouden.)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 7
« Reactie #22 Gepost op: 6-05-2024, 15:03:48 »
Het is een beetje laat om dat alsnóg aan te maken.....

Deze aflevering werd door de makers echt álles uit de kast getrokken om zichzelf andermaal te overtreffen.

Hóe de bad-scene in Melle ook in werkelijkheid is opgenomen, ze verdient nú al een plek in mijn persoonlijke top3. In ekk geval naast de vrachtwagen-scene uit seizoen 9.

Zuid-Afrika 2016 moet 2017 zijn, toch?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 7
« Reactie #23 Gepost op: 6-05-2024, 15:20:57 »
Hetzelfde geldt natuurlijk voor de Nederlandse versie, ook maar twee vrouwenfinales op 24 seizoenen

Precies, dus dat toont de onzinnigheid aan om daar ook maar de geringste betekenis aan te hechten. Vrouwen zijn geen beschermde diersoort, en mannen evenmin. Ik las net ook weer iets - knipogend weliswaar - over een 'testosteronfinale'. Dat is zo ontzettend jaren zeventig dat ik er een beetje iebel van word.
Woosie down?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #24 Gepost op: 6-05-2024, 15:22:27 »
Ik las net ook weer iets - knipogend weliswaar - over een 'testosteronfinale'. Dat is zo ontzettend jaren zeventig dat ik er een beetje iebel van word.

Jeetje, wat een drama.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #25 Gepost op: 6-05-2024, 18:15:34 »
Het belangrijkste gevolg van het hebben van een mannenfinale is dat de makers nu een extra finalevraag moeten verzinnen ::joehoe::
...óf niet!

Re: Aflevering 7
« Reactie #26 Gepost op: 6-05-2024, 20:52:02 »
Geen standen meer, ik had 2 mollen. Zoals ze in de mol zelf moeten doen, zou ik toen 10 vragen op Stéphanie gezet hebben en 10 op Senne. All in op Senne nu. 14 op Senne en 6 op Michael, om nog enigszins te spreiden. Sinds Argentinië volg ik de mol heel intensief waar ik sindsdien 1 keer op de winnaar zat (Annelotte) en de andere keren op de mol zat.

Dit jaar voel ik dat fout ga zijn.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #27 Gepost op: 6-05-2024, 20:54:04 »
Geen standen meer, ik had 2 mollen. Zoals ze in de mol zelf moeten doen, zou ik toen 10 vragen op Stéphanie gezet hebben en 10 op Senne. All in op Senne nu. 14 op Senne en 6 op Michael, om nog enigszins te spreiden. Sinds Argentinië volg ik de mol heel intensief waar ik sindsdien 1 keer op de winnaar zat (Annelotte) en de andere keren op de mol zat.

Dit jaar voel ik dat fout ga zijn.

Dan ben je jezelf aan het mollen!

Re: Aflevering 7
« Reactie #28 Gepost op: 6-05-2024, 21:39:11 »
Dan ben je jezelf aan het mollen!
Haha :)
Ik hoop dat het toch juist is, mijn track record hoog houden. :)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #29 Gepost op: 6-05-2024, 21:46:15 »
Haha :)
Ik hoop dat het toch juist is, mijn track record hoog houden. :)

Als je nu tegen beter weten in op de verkeerde mol zit, wie is het dan wel volgens je onderbuik?

Re: Aflevering 7
« Reactie #30 Gepost op: 6-05-2024, 21:58:20 »
Als je nu tegen beter weten in op de verkeerde mol zit, wie is het dan wel volgens je onderbuik?
Michaël.

Wie denk jij ?

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #31 Gepost op: 6-05-2024, 22:14:58 »
Enigen minpuntje is dat alweer iemand die ik niet verdenk afvalt en ik dus alweer niks wijzer word...

Dit probleem heb ik ook  ::jaja::. Verder een super aflevering met een touch van WIDM 2017

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #32 Gepost op: 6-05-2024, 22:26:10 »
Michaël.

Wie denk jij ?

Michaël, al vanaf aflevering 1 dus ik zit in een stevige tunnel.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #33 Gepost op: 6-05-2024, 22:50:41 »
Zalige tv. Na Annelies met pannekoeken vliegen zien meppen nu Senne in bad met de mama van Bernard. Ja, je kunt wat zeggen over co2 uitstoot om een enkel goed shot en de selfiecam opnames. Maar een zuurpruim die erop let. Dit is een ode aan 'alles komt terug' en het te weten te overtreffen.

En ook daarvoor: de vloer is lava idee per gedane stap en dus ben ik benieuwd: waren die twee bureaustoelen idd aan de weg gezet of gewoon daar gedeponeerd voor Senne en Bernard? Mooi uitgewerkt verder om ze te laten dobbelen om het vervoermiddel en de zoektocht naar de pinokkio pop.  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #34 Gepost op: 6-05-2024, 23:09:36 »
Zalige tv. Na Annelies met pannekoeken vliegen zien meppen nu Senne in bad met de mama van Bernard. Ja, je kunt wat zeggen over co2 uitstoot om een enkel goed shot en de selfiecam opnames. Maar een zuurpruim die erop let. Dit is een ode aan 'alles komt terug' en het te weten te overtreffen.

En ook daarvoor: de vloer is lava idee per gedane stap en dus ben ik benieuwd: waren die twee bureaustoelen idd aan de weg gezet of gewoon daar gedeponeerd voor Senne en Bernard? Mooi uitgewerkt verder om ze te laten dobbelen om het vervoermiddel en de zoektocht naar de pinokkio pop.  :)

Als je google maps opent op die plek is het duidelijk verloederd sinds 2020, toen stonden daar nog banken en was het een propere plek (streetview). Vanuit de lucht zie je het blauwe zeil liggen en veel afval. Denk dat die stoelen er gewoon gedumpt waren.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #35 Gepost op: 7-05-2024, 09:01:43 »
Ja, kan niet meer kapot lijkt me. Wordt het beste seizoen sinds Duitsland.

Ik vind De Mol ook echt toptelevisie en ook dit seizoen zit weer schitterend in elkaar. Het enige minpuntje vind ik dit jaar wel de samenstelling van de groep. De kandidaten vind ik zelf stuk voor stuk niet bijzonder interessante personages, behalve wellicht Philippe, Lynn en Bernard. Ik mis echt een paar opvallende karakters in de groep dit jaar.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #36 Gepost op: 7-05-2024, 11:05:11 »
Fantastische televisie weer. Senne met de moeder van Bernard in bad, hoe verzin je het. Echt topentertainment.

Ik vind de casting trouwens ook weer geweldig.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 7
« Reactie #37 Gepost op: 7-05-2024, 11:28:16 »
Ik las net ook weer iets - knipogend weliswaar - over een 'testosteronfinale'. Dat is zo ontzettend jaren zeventig dat ik er een beetje iebel van word.
Ik hoop dat we een uitgebreid segment krijgen waarbij de drie heren zich opmaken voor de finale en keuvelen over hun outfits  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 7
« Reactie #38 Gepost op: 8-05-2024, 00:42:43 »
Het enige wat mij enigszins stoort aan aflevering 7 is: we hebben ofwel een totale obvious mol, ofwel is het toch Senne of Bernard.

Want alles aan deze aflevering zegt "het is Michaël". Met als belangrijkste 2 wapenfeiten: in opdracht 1 op het moment supreme de pop niet goed besturen, en in opdracht 2 bij het voetbalverhaal heel erg stuurt naar "leugen".

En het scenario "de totale obvious mol" vind ik niet zo passen bij De Mol (ook niet per se bij Wie is de Mol, voor de duidelijkheid). De enige die daar enigszins de buurt komt voor mij was Pieter, en dat vond ik daardoor ook een wat minder leuke ontknoping. Ik hoop nog verrast te worden, want Michaël is een beetje mijn vreesmol.

Voor de rest zijn het top-opdrachten. Zat allemaal supermooi in elkaar, en heel fijn dat het geen alles-of-niets was bij het poppentheater. En weer echt een prachtig stukje Siciliaanse cultuur laten zien. Het ding met de stappenteller vond ik ook briljant, ook dat ze er zelf achter moeten komen.

Wat ik jammer vond is dat degenen die moesten kiezen tussen leugen of waarheid, de keuze wisten van degenen voor hen, en elkaar zo konden beïnvloeden. De derde persoon moest ofwel beslissen, ofwel had niets meer te zeggen. Het was beter geweest als ze moesten opschrijven of dergelijks.

Ander puntje van kritiek: het "voetballen met Romelu Lukaku" kon je natuurlijk niet echt voetballen noemen. Die 2 hadden op z'n minst even op een grasveld moeten rondrennen. Terwijl De Mol één ding doorgaans steengoed doet: alles wat ze doen helemaal tot het eind afmaken: hier vind ik dat ze echt bochten hebben afgesneden. Het voelde "niet af" en "knullig, maar niet bewust".
« Laatst bewerkt op: 8-05-2024, 00:45:10 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #39 Gepost op: 8-05-2024, 10:39:22 »
Minder dan de helft van dit forum zit op Michael, dus zo obvious kan het ook weer niet zijn?

Wat ik jammer vond is dat degenen die moesten kiezen tussen leugen of waarheid, de keuze wisten van degenen voor hen, en elkaar zo konden beïnvloeden. De derde persoon moest ofwel beslissen, ofwel had niets meer te zeggen. Het was beter geweest als ze moesten opschrijven of dergelijks.

Dat vond ik juist top! Maakt de opdracht veel gelaagder. Wellicht wordt er reversed psychology toegepast. Of passen mensen hun stem aan nadat ze iemand zien stemmen. Leuk toch? Er zijn hier op het forum al pagina's volgeschreven over deze opdracht.

Ander puntje van kritiek: het "voetballen met Romelu Lukaku" kon je natuurlijk niet echt voetballen noemen. Die 2 hadden op z'n minst even op een grasveld moeten rondrennen. Terwijl De Mol één ding doorgaans steengoed doet: alles wat ze doen helemaal tot het eind afmaken: hier vind ik dat ze echt bochten hebben afgesneden. Het voelde "niet af" en "knullig, maar niet bewust".

Streng hoor ::tandpastasmiley:: ik vond het echt heel knap dat dit uberhaupt gelukt was. En dat het ook wel meer voorstelde qua inhoud dan alleen een balletje overtrappen. Toch fantastisch die scenes waarin ze over het programma praten.