Oh, ik had toch wel meer dubbele antwoorden dan ik doorhad
Afijn, gefeliciteerd Starlight én MollenvangR
Dit waren mijn antwoorden:
1. Wat is jouw hoogtepunt van 2024?
Chi Mai draaien op de plek waar ik Chi Mai heb leren kennenHet antwoord op vraag 1 en 4 had je om kunnen wisselen. De eerste helft van het jaar was het Eurovisie Songfestival in Malmö mijn absolute hoogtepunt, maar de tweede helft mocht er ook wezen. In Sicilië stond ik bovenop de heuvel waar de pizza-opdracht uit De Mol was geëindigd. Daar bekeek ik dezelfde zonsondergang en luisterde ik het prachtige nummer Chi Mai, dat ik dankzij deze scène ken. Ik heb dat beeld zelfs letterlijk
hier gepost. Chi Mai stond ook nog eens op
mijn Top 2000-lijstje. Als de zoekfunctie had gewerkt, had iedereen dit goed gehad.
2. Wat is jouw forummoment van 2024?
Een succesvolle Molfandag op poten zettenDe meesten hadden wel door dat mijn hoogtepunt de Molfandag zou zijn. De eerste waarbij ik mee mocht helpen organiseren
3. Wat is jouw favoriete forumquizvraag?
Wat is jouw favoriete karaoke liedje?Blijkbaar een lastige, maar ik ben toch echt een verstokt karaoke-fanaat. Sowieso zul je veel muziek tegen komen in mijn antwoorden!
4. Wat is jouw tv-moment van het jaar? *
De terugkeer van de Herreys!Uiteraard sloeg dit op het Songfestival! Alle deelnemende acts leuk en aardig, maar halló als de winnaars van het Eurovisie Songfestival 1984 onverwachts vlak voor je neus staan
En ze zongen hun nummer ook nog eens in het Zweeds - duidelijk mijn antwoord dus.
5. Welke celebrity is stiekem jouw dubbelganger?
GoofyEen lange slungel die vrolijk-naïef in het leven staat. Ik ben dol op stripfiguren, en dat Goofy mijn favoriet is was voor de oplettende lezers zelfs al terug te vinden in
mijn beoordeling van het nummer Goofy op het RSC
Toch had D*Goofy*N de hint gemist
6. Wat is jouw favoriete meme of social media post?
Zoals ik al zei: muziek! Iedereen had hier iets WIDM-gerelateerds bij bedacht. Geen slechte gedachtegang, maar op de Discord weet ik nooit hoe je die dingen invoegd.
7. Welke sport heb je ooit geprobeerd en bleek echt niets voor jou te zijn?
Ik heb ooit een proefles golf genomen, maar zelfs dat was niets voor mijIk ben a-sportief, dus dat zelfs golf me niet ligt zegt alles denk ik.
8. Wat was het eerste concert waar je ooit heen ging, of als je nog nooit naar een concert geweest bent, waar je het eerst heen zou willen gaan? **
Verschillende Nederlandse artiesten coverden samen het complete album Revolver op de BeatlefanclubdagDe meesten hadden dit natuurlijk goed! En het laatste concert waar ik heen ben geweest was Paul McCartney zelf
9. Wat is jouw geheime talent?
Ik kan liedjes ter plekke naar het plat Amsterdams vertalenDat ben ik dus. Het gaat automatisch, ik kan er niets aan doen! Niemand had dit goed, terwijl ik toch echt mijn RSC-punten
kort geleden nog bekend maakte door precies songteksten vrij te vertalen.
10. En tot slot, ter ere van deze jubileum-editie: hoeveel paar schoenen heb je?
Schoenen zonder gebreken? 1. Anders een stuk of 7.Ik heb geprobeerd ruim te denken (slippers en zo), maar echt overal zit wel iets los, is iets versleten, etc. Behalve het paar schoenen dat ik dagelijks draag. Zoals verwacht had niemand dit goed.