Auteur Topic: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 15  (gelezen 2338 keer)

Offline grasisgroen

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 15
« Reactie #60 Gepost op: 18-01-2025, 01:35:23 »
 ::bravo:: Pac! 
...maar soms even niet :)

Online Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #61 Gepost op: 18-01-2025, 09:51:33 »
Concert
Ik zou wel graag Tori Amos een keer live zien

MV had dit goed! Sommigen hadden 2Cello's of Owl City bij mij gezet, daar zeg ik ook geen nee tegen. Ik heb volgens mij het nummer van Tori Amos dat ik koos wel eens eerder op het forum geplaatst. Jammer dat de zoekfunctie niet werkt. ::hypocriet::
Dit had ik dus zelfs zonder zoekfunctie weten te vinden, maar toen hield ik een antwoord over wat sowieso niet klopte en ben ik nog gaan schuiven. Toen heb ik zowel bij jou als bij GIG het goede antwoord nog weggehaald >:(
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 18-01-2025, 10:42:12 »
Wauw wat een ontknoping, ongelooflijk! Gefeliciteerd Mollenvanger en Starlight ::bravo:: en D*n natuurlijk ook ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 18-01-2025, 11:53:57 »
Gefeliciteerd MV en Starlight! ::bravo::
Wel passend, 2 winnaars bij de jubileum editie. ::jaja:: ::jaja::

Hierbij mijn antwoorden
1. Een blauwe krater
Ja ik heb op Discord wat over Mt. Rainier geplaatst, maar het was ook duidelijk dat ik niet de enige was die daar heenging. De blauwe krater slaat op Crater Lake, voor mij het hoogtepunt voor mijn reis naar Amerika. Echt één van de mooiste plekken waar ik ooit ben geweest. Heb eerder vanochtend een foto op discord geplaatst ter verduidelijking.

2. De spelletjes
Ik denk ik geef een breed antwoord, zowel de spelletjesweek/weekend en de songfestivals hier op het forum

3. Hoeveel paar schoenen heb je?
Tsja blij de vraag ooit zelf bedacht te hebben, een echte klassieker en hij natuurlijk ook weer in deze quiz

4. De laatste ronde van Charles Leclerc in Monaco, met het commentaar van Alex Jacques
Toevallig kwam vlak voor de quiz het filmpje weer voorbij op mijn sociale media. Kreeg weer kippevel. Hier heb ik 6 jaar op gewacht.

5. Geen
Tsja echt, kon niemand bedenken.

6. [Rechter met rollende ogen]
Ik gebruik wel eens memes maar ik ben helemaal niet op de hoogte van Populaire memes, ik google gewoon wat past. Deze heb ik wel eens vaker gebruikt.

7. Hockey
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar geen talent. Uit reflex probeerde ik de bal weg te schoppen ipv te slaan. Was al snel duidelijk dat ik er geen aanleg voor had. :D

8. Boyzone in Tivoli Vredenburg
Dat is de eerste die ik me kan herrineren. Was nog voor de verbouwing, in de grote zaal. Na afloop zelfs nog een poster gekocht - die heeft jaren op mijn kamer gehangen.

9. Het feit dat het geheime talent zelfs voor mij geheim is
Ik kon echt niks bedenken, sorry!

10. 15
3x geteld. En ja slippers tellen ook mee!

Wel jammer dat het animo zo is afgenomen, maar ik verwachtte het al wel, en dat hielp ook niet mee in motivatie voor mij om het nog eens te doen. Dank Lucy dat je het toch nog hebt opgepikt ::bravo::
Ik heb alleen even naar de eerste vraag gekeken. Wel grappig dat LdH zo zijn best gedaan heeft om zijn vakantie bestemming geheim te houden, en vervolgens een antwoord geeft op een manier waarop alleen hij dat doet. ;D (En hij heeft zich nog ergens versproken, ik zal eens kijken of ik dat nog terug kan vinden).

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #64 Gepost op: 18-01-2025, 12:01:45 »
Ik heb alleen even naar de eerste vraag gekeken. Wel grappig dat LdH zo zijn best gedaan heeft om zijn vakantie bestemming geheim te houden, en vervolgens een antwoord geeft op een manier waarop alleen hij dat doet. ;D (En hij heeft zich nog ergens versproken, ik zal eens kijken of ik dat nog terug kan vinden).

Ja hij zei letterlijk ergens laatst: WEER richting New York te gaan of zo, maar ik deed er niks mee ;D. Want ja de formulering was typisch LdH en het jaar ervoor was hij er toch ook al geweest? Daarom dacht ik oh er zat een jaar tussen, dus dan gaat hij nu in 2025 weer.

Als alles meezit gaan we dit jaar weer richting New York. We bekijken daarbij alle mogelijke betaalbare opties. En die met een overstap in Washington komt vaak naar voren. Maar hoe makkelijk gaat die overstap daar?

Ik weet van mijn vakantie in 2023 dat het in JFK lastig is (voor mensen die verder moesten). Eerst langs de douane, dan je koffer ophalen, en vervolgens zou je naar je vervolgvlucht moeten gaan. (dat ging op Heathrow makkelijker, daar hoefde je niet zelf voor je koffer te zorgen, die ging automatisch van de ene naar de andere vlucht)
Bedoelde je dit bericht Daisy?
« Laatst bewerkt op: 18-01-2025, 12:04:36 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 18-01-2025, 12:32:03 »
Nee, mij ging het om het woordgebruik natuurlijk. En het gaat om een veel ouder bericht. Het is iets nog voor ik zelf naar Amerika ging, en dacht, o jij ook weer. Ik vind het nog wel.

Online Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 18-01-2025, 12:53:35 »

Wel jammer dat het animo zo is afgenomen, maar ik verwachtte het al wel, en dat hielp ook niet mee in motivatie voor mij om het nog eens te doen. Dank Lucy dat je het toch nog hebt opgepikt ::bravo::

Ik zag het te laat dit jaar, helaas, vandaar dat ik niet eens een lijstje met antwoorden heb ingestuurd :( teveel stress de laatste paar maanden, ik denk dat zelfs als ik al een lijstje had ingestuurd, ik niet echt had meegedaan. Jammer dat er maar zo weinig deelnemers waren, het blijft een ontzettend leuke quiz ::bravo:: Zou het gebrek aan een werkende zoekfunctie ook invloed hebben gehad op het aantal dat daadwerkelijk meedeed?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #67 Gepost op: 18-01-2025, 14:40:11 »
Ik vond alle randvoorwaardes dit jaar juist een pré. Minder vragen, minder deelnemers, geen zoekfunctie (dus minder tijd kwijt).
Het kwam er bij mij gewoon even niet van. Kwam net niet lekker uit  :-\\
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 18-01-2025, 14:52:55 »
1. Wat is jouw hoogtepunt van 2024?
De honderden mooie herinneringen die ik dit jaar heb mogen maken vormen samen voor mij één groot hoogtepunt

Ik heb weinig bijzonders te melden over 2024 eigenlijk. Het was gewoon een oké jaar (met wel één flinke domper waar ik nu nog steeds wel mee te maken heb) en waarin ik veel leuke dingen heb gedaan.

2. Wat is jouw forummoment van 2024?
Mitch doet mee aan Het Onbekende. Hoe leuk is het dat iemand van dit Reality forum ineens echt op de RTL in een reality programma te zien is?

Ik snap best dat een F1 moment, of winnen aan mij gekoppeld is. Ik heb immers een F1 spel georganiseerd en deze quiz gewonnen. Voor mijn gevoel hoorde deze quiz toen ik hem vorig jaar won nog bij 2023 (ook was uitslag in 2024), daarom eigenlijk niet zo aan gedacht. Dan wat betreft Mitch. We zijn met zijn allen hier helemaal into realityprogramma's, als dan iemand van ons het echt lukt om mee te doen op televisie, vind ik dat echt wel een forumhoogtepunt hoor. Dat kwam voor mij als zo'n grote verrassing (evenals de afloop daarvan).  ::bravo::

3. Wat is jouw favoriete forumquizvraag?
Stel dat D*N's talkshow zou terugkeren, welke forummer moet dan als eerste uitgenodigd worden en welke vraag zou je hem/haar/hun willen stellen?

Lastige vraag, ik vond dit concept van D*N destijds leuk om te lezen en toen dus ook een leuke vraag in de forumquiz.

4. Wat is jouw tv-moment van het jaar?
Eindelijk een nieuw seizoen Squid Game kunnen kijken

Deze was op zich te vinden omdat ik enthousiast was over seizoen 1. Echt gewacht op het 2e seizoen, omdat die eerste zo goed was. Op zich had Hassan ook gekund of iets met Wie is de mol.

5. Welke celebrity is jouw dubbelganger?
Ik heb werkelijk geen flauw idee

Ja ook zo'n lastige vraag... ik weet echt niet er op mij lijkt. Ik vond geen een saai antwoord, dus dacht ik dan maar een formuleringsdingetje van maken.

6. Wat is jouw favoriete social media post?
Geen, maar als er schattige dieren op staan vind ik ze vaak wel leuk

Lastige vraag, want ik heb niet super veel met socials of een ding dat eruit springt, maar ik ben wel een dierenvriend, dus heb ik dat maar ingevuld.

7. Welke sport heb je ooit geprobeerd en bleek echt niets voor jou te zijn?
Golf

Op de middelbare school was dit onderdeel van mijn eindexamen gym. Alleen was het op dat moment niet zo'n succes.

8. Wat was het eerste concert waar je ooit heen ging, of als je nog nooit naar een concert geweest bent, waar je het eerst heen zou willen gaan?
Imagine Dragons

Deze was gewoon te vinden en denk ik de makkelijkste vraag van allemaal wat mijn persoon betreft.

9. Wat is jouw geheime talent?
Ik schijn best aardig te kunnen koken

Ik ben zeker geen keukenprins, maar tot mijn eigen verrassing kan ik (simpele) dingen best lekker maken.

10. En tot slot, ter ere van deze jubileum-editie: hoeveel paar schoenen heb je?
Drie - twee hiervan zijn in gebruik en één paar ligt te verstoffen

Ik heb op zich nog steeds niks met schoenen, maar voor de zekerheid toch maar een extra paar staan, voor als er iets met het andere gebeurt. En het derde paar is puur reserve

Wie ken ik het beste?
Starlight   7 (uiteraard ;D)
Daisy   5
Freak Arno    5
LdHmolletje   5
Lucy   5
Nieky   5
putyourHANSup!   5
SpacyColours   5
Trialk   5
Whatthefrank   5
D*N   4
JaccoS   4
Hadewychisdemol   3
Pac   3
Robbieazerty   3
Grasisgroen   2

Heel veel 5'jes

Wie kent mij het beste?
Starlight 3 (ook uiteraard, maar wel wat lager dan normaal he :P)
Dennis 2
Hans 1
Pac 1
LDH 1
Robbie 0

Ik was wat lastiger in te schatten volgens mij dit jaar... ik denk dat er een paar mensen zijn (Pac, Robbie, LDH) met wie ik toch wat meer moet bonden :P

Offline JaccoS

• Forumlid
  • 🌴🌴🌴
« Reactie #69 Gepost op: 18-01-2025, 15:13:30 »
Hele leuke nieuwe vrienden gemaakt met wie ik veel tijd heb besteed

Ik ben officieel in 2023 begonnen met studeren, maar in die paar maanden en dan 2024 heb ik in Leeuwarden allemaal leuke nieuwe mensen ontmoet waar ik echt heel blij mee ben, dus ik zou dat als hoogtepunt noemen omdat dat op de lange termijn gewoon het meeste plezier heeft gebracht

Dit hadden goed: Pac, Starlight, MV, Robbie

Niet op het forum maar wel grotendeels dezelfde mensen: The Genius op Discord spelen

Zoveel heb ik niet gedaan op het forum/discord in 2024, maar dit wel en het was een hele ervaring ::cheerleader::

Dit hadden goed: Pac, D*N, MV, Robbie

Hoogtepunt van het jaar

Ik vind het altijd leuk om te zien wat andere mensen hebben meegemaakt, dus ik zou het heel jammer vinden als deze vraag ooit verdwijnt (wat me stug lijkt)

Dit hadden goed: Pac

4. Wat is jouw tv-moment van het jaar?
Doomsday BLUEEEEE

Ierland bij Eurovision dit jaar, ik krijg er nog altijd kippenvel van als ik die performance bekijk. Zó goed

Dit hadden goed: Pac, MV

5. Welke celebrity is stiekem jouw dubbelganger?
Ik heb Otis van Sex Education wel een paar keer gehoord

Ja dit is in de afgelopen jaren meerdere keren tegen mij gezegd

Dit hadden goed: Starlight, D*N, MV, Robbie, LdH
Veel mensen wisten dit dus blijkbaar lijk ik er echt op ::rofl::

6. Wat is jouw favoriete meme of social media post?
https://www.tiktok.com/@lifeofasillygirl/video/7171190030327647494
Maar eigenlijk alles van haar vind ik grappig.

Weet niet of dit het allergrappigste ever is maar toevallig zag ik dit een paar dagen voordat ik het invulde en ik vind haar verder ook iconisch.

Alleen Robbie had dit goed ::bravo::

Kickboksen, maar toch een jaar vol gehouden

Het grappige is dat een paar quizzen geleden er een vraag was over welke sport je nooit zou willen doen, en toen zei ik kickboksen. Alleen heb ik het afgelopen schooljaar het toch gedaan, en ook een jaar volgehouden. Ik vond het niet heel erg leuk, maar als iemand nu ooit een molboekje uit mijn rugzak jat zal die er spijt van krijgen!

En niemand had dit goed, maar ik vind het ook verrassend van mezelf hoor dat ik dit heb gedaan. Dus ik neem jullie niks kwalijk.

8. Wat was het eerste concert waar je ooit heen ging, of als je nog nooit naar een concert geweest bent, waar je het eerst heen zou willen gaan?
Tim Knol

Hij trad ooit op op een camping dus ik ging er met mijn vader naartoe, maar niet echt mijn muzieksmaak ::hypocriet::

Robbie had dit nog goed. Heel veel mensen dachten Big Time Rush, maar dat was nog net voor mijn tijd denk ik. Ik kan me niet herinneren dat die nog veel werden uitgezonden toen ik in mijn Nickelodeon era zat.

Ik kan helemaal omhoog in een paaldanspaal klimmen en dan blijven hangen.

Ik kan dus heel goed in touwen klimmen. En bij een kroeg in Leeuwarden staat een paaldanspaal en mensen willen altijd dat ik dan helemaal omhoog ga klimmen ::super:: (wat ik soms dan ook doe)

Niemand had dit goed.

10. En tot slot, ter ere van deze jubileum-editie: hoeveel paar schoenen heb je?
7

Maar dat zal over een tijd wel hoger zijn, want ik zit nog niet zo lang in de fase dat ik een consistente schoenmaat heb

Niemand wist dit, maar dat was dan ook een gokje geweest.

Gefeliciteerd Starlight en MV! ::bravo:: Ik had zelf best mee willen doen maar ik ben er niet aan toe gekomen, maar hopelijk ben ik volgende keer weer van de partij.

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #70 Gepost op: 18-01-2025, 16:53:58 »
5. Welke celebrity is jouw dubbelganger?
Ik heb werkelijk geen flauw idee

Ja ook zo'n lastige vraag... ik weet echt niet er op mij lijkt. Ik vond geen een saai antwoord, dus dacht ik dan maar een formuleringsdingetje van maken.
Mark van Bommel!
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 19-01-2025, 01:20:41 »
Mark van Bommel!
Ha ja nu je het zegt ;D Maar dan wel in zn jongere jaren, want nu heeft hij grijs haar (en ik nog laaaang niet hoor :P )

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #72 Gepost op: 20-01-2025, 13:31:13 »
Gefeliciteerd MollenvangR en Starlight!

Hier een toelichting op mijn antwoorden...

- Mijn vakantie in New York natuurlijk.
Oorspronkelijk had ik richting een andere stad willen gaan, maar we hadden mede door de regen in 2023 lang niet alles kunnen doen en zien. En dus zijn we in september weer geweest. En ditmaal hadden we slechts een dagje met regen... En we hebben bijna alles kunnen doen wat we wilden: Central Park, Top of the Rock, de Mets, Coney Island... En ik ben in mijn tweede staat geweest: New Jersey...
Starlight, D*N en Robbie hadden dit goed. Misschien volgend jaar toch iets andere manier van antwoorden geven? Alhoewel, ik heb volgens mij wel af en toe laten doorschemeren dat ik van plan was vorig jaar weer te gaan...

- Winnen!
LdH die het Songfestival ging winnen, die had ik niet zien aankomen...
Ik dacht dat deze zeer makkelijk te raden was, maar toch niet geraden door Hans en Robbie...

- Eigenlijk alle vragen over vakantie en reizen.
Ja, als kind was ik bezig met alles wat met vakantie, reizen, topografie enz. te maken had. Zodra we wisten op welke dag we op vakantie gingen begon ik met aftellen in mijn agenda, ik miste vroeger geen reisprogramma, en de Bosatlas kende ik van begin tot einde...
Enige die het goed had was Robbie, en daar kijk ik toch wel van op. Die andere antwoorden hadden an sich ook wel gepast, behalve die van D*N... Schoenen moeten goed zitten, en daar houdt het voor mij bij schoenen (en kleding) op...

4. Wat is jouw tv-moment van het jaar? *
- Dat ik een jaar lang gratis Ziggo Sport en ESPN heb gekregen.
Zo kon ik afgelopen jaar alle wedstrijden van de Indycar en Nascar zien, en ook heel wat MLB en NBA zien. En ik heb zelfs NHL en NFL gekeken. En ook nog eens al die studentensport! En dat een jaar gratis...
Volgens mij had ik het al eens laten doorschemeren dat ik wat gratis had gekregen... Toch hadden alleen Pac en Starlight dit goed. Sifan Hassan op de Marathon was natuurlijk ook een absoluut hoogtepunt, al heb ik die wedstrijd helaas niet live kunnen zien.

5. Welke celebrity is stiekem jouw dubbelganger?
- Dumbledore, al moet mijn haar en baard er nog wel iets voor groeien.
Wat een vraag... Ik moest wel heel diep nadenken over een antwoord bij deze vraag. Tot ik op het werd een dvd van HP in handen kreeg, en dacht: he, een beetje meer baard en langer haar, en ik had hem kunnen zijn.
MollenvangR was hier de enige die dat goed gegokt (?) had. Die antwoorden met 'geen' of 'geen idee' hadden zeker gekund, maar ik wilde hier toch wel wat antwoorden. Goofy? Hmm, misschien vanuit de verte?

6. Wat is jouw favoriete meme of social media post?
- Geen (wat is eigenlijk een meme?)
Tot mijn schaamte heb ik echt moeten googlen wat een meme is... Maar goed, als ik het wel had geweten was het antwoord nog steeds 'geen' geweest.
Ik had bij deze vraag een 100% score verwacht, maar helaas, Pac had het niet goed.

- Roeien
In Den Haag kon je ooit een aantal proeflessen roeien winnen met een prijsvraag. En ik won. Ik heb braaf de lessen gevolgd. En het was best wel rustgevend moet ik zeggen, maar absoluut niet voor mijn rug. Nee, aan mij is geen Olympisch roeier verloren gegaan.
Dit kon je ook niet weten, en niemand had het ook goed gegokt. Tennis is inderdaad ook niet aan mij besteed, golf heb ik nog nooit gedaan, al ben ik best wel goed in minigolf. En schaatsen? Ik vind het inderdaad een verschrikkelijk saaie sport, en ik heb al een jaar of 35 niet op een schaats gestaan, maar als kind kon ik het best wel aardig!

8. Wat was het eerste concert waar je ooit heen ging, of als je nog nooit naar een concert geweest bent, waar je het eerst heen zou willen gaan? **
- Het Residentie Orkest
Ik moest wel heel diep nadenken hierbij, want ik had bijna Bassie en Adriaan gezegd. Maar als kleuter ben ik ooit naar het Residentie Orkest in Den Haag geweest, toen ze een uitvoering van Peter en de Wolf gaven. En als klein kind al vond ik klassieke muziek mooi, dus vonden mijn ouders dit een perfecte mogelijkheid voor mij en mijn zus om 'echt' met klassieke muziek kennis te maken.
Geen idee of men wist dat het orkest uit Den Haag kwam, maar dan zou de link toch makkelijk te leggen geweest zijn. Die link was blijkbaar alleen gelegd door de beide winnaars. Tori Amos is niet slecht, maar dat men zoveel Nederlandstalig bij mij heeft geplaatst? Verrassend, op z'n zachtst gezegd...

- Collega's uitleggen hoe onze kassa werkt.
Tsja, tegenwoordig word ik op mijn werk er bijna altijd bij geroepen als er weer iemand op de kassa moet worden ingewerkt. En dat had ik zelfs nooit kunnen denken een paar jaar geleden. Blijkbaar had ik deze vraag 'te serieus' genomen. Anders had ik waarschijnlijk wel een ander antwoord bedacht, aangezien er genoeg te bedenken valt wat ik kan/doe, en wat niemand weet.
Starlight, D*N en MollenvangR hadden dit goed. Bijbelboeken was een logische associatie, maar ik ken ze zeker niet allemaal uit het hoofd. En alle landen in 10 minuten? Dat had zo mijn antwoord kunnen zijn, want dat moet me zeker kunnen lukken..., Sorteren? Dat moet ook wel lukken.

- 5
De gokvraag aller gokvragen. En bij meemraals natellen ben ik tot 5 paar gekomen. Een paar werkschoenen, 2 paar sport/-wandelschoenen, 1 paar zwarte schoenen voor de kerk, en een paar slippers.
D*N had deze als enige goed (gegokt?)
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #73 Gepost op: 20-01-2025, 23:15:56 »
- 5
De gokvraag aller gokvragen. En bij meemraals natellen ben ik tot 5 paar gekomen. Een paar werkschoenen, 2 paar sport/-wandelschoenen, 1 paar zwarte schoenen voor de kerk, en een paar slippers.
D*N had deze als enige goed (gegokt?)
Nou, toevallig heb je nog net zoveel schoenen als 12 jaar geleden  ::vergroot:: ;D

Dus een ingecalculeerde gok  ::trots::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #74 Gepost op: 21-01-2025, 12:45:31 »
En toch zijn het stuk voor stuk andere schoenen ::rofl::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vermoljoen

• Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
« Reactie #75 Gepost op: 21-01-2025, 19:13:26 »
Gefeliciteerd!  ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online Starlight

• Actief Lid
« Reactie #76 Gepost op: 22-01-2025, 18:27:03 »
Ook eindelijk tijd gehad om mijn antwoorden toe te lichten :D

1. Hoogtepunt - Trouwen!
Deze behoeft geen toelichting denk ik zo ;D Iedereen had dit goed, alleen Hans had helaas de verkeerde formulering.

2. Forummoment - Met een klein team in de zomer toch een board kunnen opzetten voor de WIDM streaming-editie.
Behalve deze quiz en AL-taken ben ik eigenlijk niet zoveel meer op het forum te vinden, dus lastig om een forummoment te bedenken. Dus daarom hier maar voor gegaan. Met 2 afleveringen per week en veel mensen op vakantie was het best een uitdaging en hebben we een paar taken moeten schrappen. Maar het is wel gelukt :D

Is een aantal keer goed gegaan, maar aan spelletjes en song contests doe ik al een tijdje niet meer mee en Het Onbekende kijk ik niet (maar zeker leuk dat MitchK meedeed!).

3. Favoriete forumquizvraag - “Wat is het meest bijzondere voorwerp dat je dit jaar hebt gekocht?”
De vorige keer dat deze vraag ertussen zat ben ik blijkbaar voor je favoriete fictieve personage gegaan, maar er waren wel meer mensen die deze keer iets anders hebben gekozen :P Ik ben voor deze vraag gegaan omdat het een vraag is die best wel leuke en bijzondere verhalen kan opleveren :)

Dit was natuurlijk bijna een complete gokvraag, maar toch goed beantwoord door MV!

4. Tv-moment - The Legend of Vox Machina
Vorig jaar in de forumquiz noemde ik dat er een animatieserie was van de eerste campaign van Critical Role. Dat is dus The Legend of Vox Machina, en toen we in de zomer een paar maanden gratis Amazon Prime hadden hebben we eindelijk de eerste 2 seizoenen gezien :D

Aangezien ik al een paar jaar elk jaar wel een Critical Role antwoord heb in de quiz is deze vaak goed gegaan.

5. Dubbelganger - Ik zie wel wat overeenkomsten met Sanne Vogel.
Bruin haar, krullen, klein, ovaal gezicht, goede bovenbenen, houdt van katten, is bezig met duurzaamheid, en ik bedoel, heb je ons ooit in dezelfde ruimte gezien? ::hypocriet::

Fun fact: nadat ik had gegoogled op “female celebrities with brown curly hair” heb ik ook kort overwogen om “een jonge Andie MacDowell” in te sturen als antwoord. Dus grappig dat GIG dan net haar heeft ingevuld! Maar alleen Robbie is daardoor de fout ingegaan. De rest die het fout had vond me blijkbaar nergens op lijken. Wat ik ook wel weer snap, want zóveel lijk ik nou ook weer niet op Sanne. Ze heeft sowieso betere krullen dan ik.

6. Meme/social media post -  Een filmpje van een kat die van een muur springt met het nummer Sail van Awolnation eroverheen gezet

Dit was het eerste waar ik aan moest denken. Ik lig altijd weer helemaal dubbel als ik deze zie. Het filmpje zelf is al hilarisch, en dan de komedische timing van de muziek erbij… ::rofl::

Alleen Hans had dit goed (gegokt)!

7. Sport – Tennis
Er zat al eens eerder een vraag in de forumquiz, “Welke sport zou jij nooit willen beoefenen en waarom?” en daar heb ik exact ditzelfde antwoord gegeven, met als reden dat ik het ooit heb geprobeerd en de bal niet eens teruggeslagen kreeg. Nouja, dat is sindsdien niet veranderd. Dus op zich had iedereen deze goed kunnen hebben. Maar helaas had niemand hem goed!

To be fair: op zich had ik hier vrijwel elke sport die ik ooit heb geprobeerd kunnen invullen. Hardlopen klopt ook zeker en het antwoord over honkballen met gym had ook zo van mij kunnen zijn ::rofl::

8. Eerste concert - Owl City
Ik dacht echt dat ik en Owl City een even logische combinatie waren als Lucy en musicals of Aapje en Jason Mraz, maar toch heeft niet iedereen dit goed. Blijkbaar heeft dus niet iedereen een random bak met feitjes in z’n hoofd over iedereen die hij kent? Vreemd! ;D

9. Geheime talent - Muggen uit de lucht slaan.
Ik weet niet precies hoe, want verder is mijn oog-handcoördinatie om te huilen, maar het lukt me regelmatig om net op het juiste moment in mijn handen te klappen als er een mug langs vliegt. Voordeel: de mug is dood! Nadeel: nu zit er een dode mug aan je hand :-\\

Overigens kan ik inderdaad ook wel alle Bijbelboeken opnoemen van begin tot eind. Okee bijna dan, het Nieuwe Testament is lastig ;)

10. Schoenen – 11
Ik moet zeggen dat ik hierbij mijn slippers en pantoffels niet mee heb geteld, dan had het 13 moeten zijn. Overigens draag ik daar wel maar grofweg de helft van. De rest zijn vooral oude schoenen die ik nauwelijks nog draag, te slecht voor verkoop of zelfs de kringloop, maar te goed om gewoon weg te gooien. Dus elk seizoen dat die uit de kast komen neem ik me voor om ze deze keer echt op te dragen, om dat dan toch niet te doen :-X

Door niemand goed ingevuld, maar Pac, D*N en LdH zaten in de buurt!

Dan natuurlijk nog even wat statistiekjes :D

Wie ken ik het beste?
Hans – 8
Freak123 – 6
D*N, Daisy, HIDM, LdH, Lucy, Nieky, Trialk – 5
GIG, Robbie – 4
MV, Pac, Spacy, Whatthefrank – 3
JaccoS – 2

Wie kent mij het beste?
MV – 7
D*N – 5
Pac – 4
Hans – 3
Robbie – 2
LdH – 1 

Bedankt voor de organisatie Lucy en hopelijk is er volgend jaar weer wat meer animo! ::bravo::

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 22-01-2025, 21:45:55 »
Weet je nog toevallig waar en wanneer dat Owl City concert was?
Ik kan me nog herrineren dat ik naar een concert van Lifehouse ging in de Melkweg in Amsterdam en Owl City speelde daar ook (alleen dan in een andere zaal), was ergens in 2010. Wie weet waren we dan daar allebei tegelijk.  ;D

Online Starlight

• Actief Lid
« Reactie #78 Gepost op: 22-01-2025, 21:51:36 »
Weet je nog toevallig waar en wanneer dat Owl City concert was?
Ik kan me nog herrineren dat ik naar een concert van Lifehouse ging in de Melkweg in Amsterdam en Owl City speelde daar ook (alleen dan in een andere zaal), was ergens in 2010. Wie weet waren we dan daar allebei tegelijk.  ;D
Helaas mocht ik daar destijds niet heen van m'n ouders, dus die heb ik overgeslagen. Het concert waar ik als eerste heen ben geweest was in 2011, in de 013 in Tilburg. Het filmpje wat ik heb meegestuurd bij deze vraag was ook van dat specifieke concert! (of nouja, filmpje... het is bijna het complete concert ;D)

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 22-01-2025, 21:53:44 »
Ow woeps, daar heb ik niet naar gekeken.  ::rofl::