Mijn eerste bericht hier, en meteen maar mijn complimenten, voor deze site, maar vooral ook voor de hele WieisdeMol serie. Ik vind dat de kandidaten dit jaar bijzonder goed gecast zijn. Ik heb niet het gevoel dat iemand van de kandidaten het echt om het geld te doen is, maar veel meer het spel geweldig leuk vinden. En dat maakt het dit jaar voor mij eigenlijk extra leuk, om te zien en om mee te raden. Elke week zit ik op het puntje van mijn stoel te kijken wat er nu weer zal gebeuren. Kortom, sinds jaren zit ik weer eens met echt plezier naar tv te kijken.
De mol, dat is gewoon John. George is veel te eerlijk om een mol te zijn. Zijn gedrag tijdens de ondervraging maakt dat wel erg duidelijk. Verlegen wegkijken en niet kunnen liegen. Dat zou een spelletje kunnen zijn natuurlijk, maar op de een of andere manier kan ik niet geloven dat George sneaky kan zijn. Ook bij de vorige opdracht deed hij overduidelijk zijn best om de opdracht te doen slagen. Jantien is veel te druk om alle verdenking op haar te laden. Zo sneaky is zij wel, want ze wil gewoon de pot winnen. En John? Die houdt zich keurig op de achtergrond. In alle statistieken staat juist hij onderaan. Waarom? Omdat hij zo slim is om niet op te vallen met zijn mollenstreken. Maar ook: in het dagboek van de mol schrijft hij: "En denk maar niet dat ik als mol een voorkeursbehandeling krijg". Dat kan toch alleen maar slaan op iemand die ondervraagd werd, en niet op de ondervrager.... Kortom, George is niet iemand die ik inschat als iemand die geheimpjes kan bewaren, Jantien is het niet, dus blijft er toch maar eentje over, en dat is John.
En als het toch George is, dan heeft hij het echt heel, heel, heel erg goed gedaan. En als het toch Jantien blijkt te zijn.. dat zou me dan niet erg verbazen en sla ik mezelf voor de kop dat ik geloofde dat Jantien motorisch echt een beetje onhandig is. Kortom, het kan alle kanten opgaan, maar ik zet mijn hebben en houen in op John.