Auteur Topic: George is de mol (deel 8)  (gelezen 27670 keer)

aggie

• Gast
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #60 Gepost op: 9-04-2002, 22:31:54 »
Maar wie verdenkt wie heeft het niet altijd bij het rechte eind.
Ik ga er van uit dat Jantien ook op George heeft gestemd in aflevering 9. En John misschien al in aflevering 8. Hij twijfeld hier al... En Ellen kan ook nog op George hebben gestemd, omdat ze dat zecht in het interview met Schiffers.

Offline Dreamalot

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hoe meer kennis hoe meer twijfel.
« Reactie #61 Gepost op: 10-04-2002, 00:25:47 »

maar George speelde het spelletje zelf maar al te graag mee, zo werd hij in de eerste afleveringen amper verdacht. zeker ook niet bij de kijkers.

groetjes
vlaming

Ik zit anders al op hem vanaf het eerste uur!!!  ;D ;D ;D

Een mens is het minst zichzelf als hij uit eigen naam spreekt. Geef hem een masker en hij spreekt de waarheid.

Offline ambijans

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
« Reactie #62 Gepost op: 10-04-2002, 00:52:05 »

Ik zit anders al op hem vanaf het eerste uur!!!  ;D ;D ;D

Je ziet, ik ben niet de enige die OP George heeft gezeten!  ;D

ambijans

Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 10-04-2002, 08:33:02 »

Ik ga er van uit dat Jantien ook op George heeft gestemd in aflevering 9.

Dan ga je er dus ook vanuit dat er weer zwaar met de voice-overs is gemanipuleerd, want we horen Jantien duidelijk zeggen: 'Als het George is begin ik heel hard te lachen en geef ik mijn ongelijk ruiterlijk toe' (of iets van die strekking).
En daarna: 'Als John er vandaag uitgaat, dan weet ik tenminste zeker dat het George is'.

Het kan natuurlijk best dat de eerste uitspraak erin gemonteerd is, maar dat houdt dan gelijk ook in dat je de uitspraken van de rest ook niet moet geloven. Je kunt natuurlijk niet zeggen dat er alleen bij Jantien gemonteerd is en bij de rest niet!

Als we de voice-overs mogen geloven is er als volgt gestemd:

Ellen -> John
George -> Jantien
John -> George
Jantien -> John

Maar het is m.i. best mogelijk dat Jantien en Ellen ook op George hebben gestemd. Volgens Angela (in haar dagboek) ging Ellen eruit omdat ze twijfelde aan haar mol. Nu weet ik dat je die dagboeken ook met enig wantrouwen moet bekijken, maar als die uitspraak van Angela klopt heeft ze misschien wel op het laatst op George gestemd.
Afijn, dit hebben al meer mensen hier op het forum geopperd, maar dat zou dan dus inhouden dat ze alledrie nu al de goede mol te pakken hadden en dat Ellen pech heeft gehad. Hmmm, komt niet echt overeen met een verrassende mol, maar dit even terzijde...

Maar het kan uiteraard ook dat George de mol helemaal niet is, maar John. In dat geval hebben Ellen, Jantien en wellicht ook George (want ook aan zijn voice-over kun je twijfelen) alledrie op een verkeerde mol gegokt en moest Ellen vertrekken omdat ze op het laatste moment van Mol geswitcht is.
Ellen zegt in het interview dat ze goed zat met haar mol, maar bedoelt ze daarmee de mol waarop ze afleveringen lang gestemd heeft of de mol waar ze in de laatste aflevering op stemde? ???

Je kunt gewoon alle kanten op. Behalve Jantien imho ;), al zou dat voor mij wel weer de meest 'verrassende' mol zijn.

Pfff, ik weet het niet hoor, maar ik durf niet teveel op die uitspraken bij het stemmen af te gaan.  

Offline Hondje

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 10-04-2002, 09:32:12 »

Ellen -> John
George -> Jantien
John -> George
Jantien -> John

Afijn, dit hebben al meer mensen hier op het forum geopperd, maar dat zou dan dus inhouden dat ze alledrie nu al de goede mol te pakken hadden en dat Ellen pech heeft gehad. Hmmm, komt niet echt overeen met een verrassende mol, maar dit even terzijde...

Toch wel,imho. Als George de mol is wordt er pas sinds de vorige afl. op hem gestemd! Quite a prestation for this mole. Vorig jaar zat Sigrid al vanaf afl. 1 goed met haar keuze.
Groet, hondje

Offline Delilah

• Forumlid
  • Delilah weet wie de mol is
« Reactie #65 Gepost op: 10-04-2002, 10:42:55 »
gaan alle fervente george verdenkers nu twijfelen omdat het een verrassende uitkomst moet zijn?

Er lijkt me niet veel verassenders voor de groep en de crew dan George. Inderdaad, zoals Hondje zegt, er is in de hele serie maar twee keer eerder op hem gestemd, en dat van prince is niet eens zeker. Sterker nog, er is vaker door de groep gezegd dat ie het absoluut niet kan zijn dan dat hij echt verdacht werd.

Ik heb me de eerste 5 weken doodgelachen dat ook op de forums nog niet zo heel veel mensen geloofden dat George het was, behalve de echte grote , bijv de vlaming en zo nog wel een heel stel die hier nu ook weer zijn.

En nu pas zegt Jantien dat ze zich gek lacht als George het is.
Ik denk dat het stemgedrag van afl 9 niet zo belangrijk is.
Ik denk dat Ellen er met John naastzat. Ze heeft zich weken lang op John geconcentreerd. Waar ze kwa mol goed mee zat is dat ze op een man heeft gestemd en dus nog weken meekon omdat iedereen op vrouwen zat te azen.
John kan het bijna niet zijn, want je gaat geen nummers op je motorkap schrijven en je mond niet houden bij een verhoor als je de mol bent en weet dat iemand al uit de school geklapt heeft.

waarom Jan10 zover gekomen is is mij af en toe niet helemaal duidelijk. Ik denk dat wij niet goed weten als kijker wie zij allemaal verdacht heeft. Ze mag en kan wat mij betreft de mol niet zijn want de tactiek van 6 weken zorgen dat de kijkers en je medespelers je verdacht vinden en een paar keer hard op zeggen dat je misschien de mol wel bent vind ik niet bevorderend voor de spanning van het programma.
Ik zou het echt een stomme mol vinden. en ook zeker niet verrassend.

george daarentegen is de meest verrassende mol die ik ooit gezien heb. Ik vind het van hem minder een verrassing dat ie zover gekomen is want hij is op basis van veel intuitie en opletten gewoon de mol, zowel intuitie en opletten van ons als van hem. hoe verder ie kwam, hoe meer ie de mol werd, omdat ie inderdaad heel onwaarschijnlijk en dommig overkomt en constant wordt " gepest" door de rest. Ik kijk daar, net als velen, al vanaf afl 2 doorheen, en zie dan heel subtiel mollenspel.

HET IS ALLEEN DIE LUITJES DAAR IN PORTUGAL PAS VEEL TE LAAT OPGEVALLEN!!! Kan je nagaan hoe goed ie is.

Ik houd het op george.

PS nog even concreet: Die opmerking "het wordt naar het eind toe steeds moeilijker , ik dacht dat het makkelijker zou worden" slaat ook als K^*&% op Dirk, oftewel als een tang op een varken. Hij is toch zogenaamd zo zeker van Jan10 als mol? waarom zou het dan moeilijker worden? alleen maar als je de mol bent denk ik. Hij had zijn winkansen hoger ingeschat zei ie ook nog. Volgens mij bedoelt ie daar voro 100% mee dat ie bijna gehoopt had dat niemand hem zou verdenken tot het bittere eind, en dat dat dus mislukt is.
Hij was namelijk heel goed op weg.  8) 8) 8) ;D ;D ;D

Spannend vrijdag!

Delilah knows...........she thinks

Offline Delilah

• Forumlid
  • Delilah weet wie de mol is
« Reactie #66 Gepost op: 10-04-2002, 10:55:37 »
Ow ja, ik heb ook nog een vergezochte opmerking, die ik toch niet helemaal los kan laten:

In 2001 presenteerde Angela Groothuizen toch Kunstblik en een Kwestie van Smaak?

Ik vind het wel een echte Angela actie om dan op een expositie van G. rond te lopen en te vragen of ie mee wil doen aan de selectie van de mol.

In de eerste serie wa het toch ook een vriendinnetje van Angela? die Deborah !

En die was ook niet te doorgronden!

Goed ik heb gezegd, ikhoor het wel als jullie me voor gek verklaren

Delilah knows...........she thinks

Offline ambijans

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 10-04-2002, 11:28:07 »
What Delilah knows, ambijans also knows!
George is gewoon de Mol, ik eet mijn zwembroek op als het toch John of Jan10 zijn! Ik kan me volledig aansluiten bij de woorden van Delilah hoewel ik niet Samson ben!  ;D

Greetz

ambijans

Offline Puckster

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 10-04-2002, 12:03:03 »

George is gewoon de Mol, ik eet mijn zwembroek op als het toch John of Jan10 zijn!

ambijans eet z'n zwembroek op en ik heb een dure weddenschap lopen. George is de mol, het is natuurlijk mn eer te na om te verliezen. Sinds aflevering 3 zit ik op George. De link met kunstblik, george en angela, lijkt me ook waarschijnlijk.

ambijans ik hoop dat je van de zomer niet aan je blote reet hoeft te lopen en ik mn eer mag behouden.  ;D

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 10-04-2002, 12:16:35 »
ellen was zeker van haar Mol en verklaart na de reunie op de juiste Mol gestemd te hebben. toch moet ze haar koffers pakken, bijgevolg is het bijna zeker dat ook de anderen op de juiste Mol gestemd hebben

veronderstelling 1 george is de Mol

ellen stemt op george
john stemt op george (klopt met uitzending)
jantien stemt op george
george stem heeft geen belang

veronderstelling 2 john is de Mol

ellen stemt op john (klopt met uitzending?)
john stem heeft geen belang
jantien stemt op john
george stemt op john

veronderstelling 3 jantien is de Mol
ellen stemt op jantien
john stemt op jantien
jantien stem heeft geen belang
george stemt op jantien (klopt met uitzending)

besluit :
-er is bijna zeker geknoeid met de montage van de stemverklaringen

groetjes
vlaming

« Laatst bewerkt op: 10-04-2002, 12:44:39 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline ambijans

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 10-04-2002, 12:59:21 »

ambijans ik hoop dat je van de zomer niet aan je blote reet hoeft te lopen en ik mn eer mag behouden.  ;D

Anders moet ik gewoon een nieuwe zwembroek kopen! Ben misschien toch wel toe aan een nieuwe! Hoop alleen dat de ouwe smaakt, kan er misschien pikant sausje aan toevoegen!  ;)

ambijans

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 10-04-2002, 13:05:47 »
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, Vlaming!  :(

Offline ingrid

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 10-04-2002, 13:29:12 »

What Delilah knows, ambijans also knows!
George is gewoon de Mol, ik eet mijn zwembroek op als het toch John of Jan10 zijn! Ik kan me volledig aansluiten bij de woorden van Delilah hoewel ik niet Samson ben!  ;D

Greetz

ambijans

Ik verdenk Sjors ook nog steeds. Maar mocht hij de mol niet zijn dan heb ik toch nog een leuke dag als jij je zwembroek op moet eten ;)  (Ik hoop voor je dat het een tanga is)   En wel een filmpje van maken he Ambijans zodat we allemaal kunnen genieten  ;D

Offline Dreamalot

• Forumlid
  • Hoe meer kennis hoe meer twijfel.
« Reactie #73 Gepost op: 10-04-2002, 13:35:01 »
Eindelijk... de hint der hinten!!!

Jantien als MOL?!?!?! Neeeee... dit had ik allang afgedaan als onmogelijk

John als MOL?!?!?!?! Ja... als George op hem had gestemd , maar nu George op Jantien stemt...

MOET GEORGE DE MOL ZIJN!!!

Groet'n uut Grunn' van Dreamalot.

« Laatst bewerkt op: 10-04-2002, 13:53:46 door Dreamalot »
Een mens is het minst zichzelf als hij uit eigen naam spreekt. Geef hem een masker en hij spreekt de waarheid.

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #74 Gepost op: 10-04-2002, 13:44:03 »

Anders moet ik gewoon een nieuwe zwembroek kopen! Ben misschien toch wel toe aan een nieuwe! Hoop alleen dat de ouwe smaakt, kan er misschien pikant sausje aan toevoegen!  ;)

ambijans

Met BBQ-saus smaakt alles  ;D

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

aggie

• Gast
« Reactie #75 Gepost op: 10-04-2002, 15:52:19 »

ellen was zeker van haar Mol en verklaart na de reunie op de juiste Mol gestemd te hebben. toch moet ze haar koffers pakken, bijgevolg is het bijna zeker dat ook de anderen op de juiste Mol gestemd hebben

veronderstelling 1 george is de Mol

ellen stemt op george
john stemt op george (klopt met uitzending)
jantien stemt op george
george stem heeft geen belang

veronderstelling 2 john is de Mol

ellen stemt op john (klopt met uitzending?)
john stem heeft geen belang
jantien stemt op john
george stemt op john

veronderstelling 3 jantien is de Mol
ellen stemt op jantien
john stemt op jantien
jantien stem heeft geen belang
george stemt op jantien (klopt met uitzending)

besluit :
-er is bijna zeker geknoeid met de montage van de stemverklaringen

groetjes
vlaming

Aangezien vlaming voorborduurt op mijn opmerkingen, wil ik er nog graag iets aan toevoegen.
Van de bovengenoemde mogelijkheden is die dat ze allemaal op George stemmen het meest logisch.
Jantien twijfelde tusen George en John, John stemde op eorge en Ellen zegt alleen dat ze denkt dat iedereen op John zit. Er wordt niet gezegd dat zij op hem stemt.

Dus is George de mol imho....

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #76 Gepost op: 10-04-2002, 16:04:02 »
ja, imho ook... dat ellen zegt dat ze denkt dat iedereen op john zit, geeft voor mij alleen maar meer aan dat ze iig niet op john zit, omdat de redactie dit er anders nooit in zou laten zitten. volgens mij is het bovendien zo dat (als de opmerking niet uit een andere aflevering is geknipt) ze misschien denkt dat iedereen op john zit. "iedereen zit fout!" terwijl iedereen goed zit, net als zij, omdat ze op george stemt... ben ik nog te volgen?

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

aggie

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: 10-04-2002, 16:06:56 »
Doris, je bent onnavolgbaar goed te volgen. Ellen wist gewoon niet waarop de anderen zaten, want dat soort info hou je toch voor jezelf? Vooral op het laatst als iedereen nog zit te zoeken naar de mol, na Karen's vertrek. :)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 10-04-2002, 16:12:40 »
Die opmerking van Ellen dat ze de goede mol in gedachte had in de laatste aflevering, heeft volgens mij gewoon echt bewezen dat 't bijna geheel onmogelijk is dat dat John of Jantien de mol is. Maar is natuurlijk altijd 'n klein kansje dat ze die opmerking gewoon gelogen heeft of anders bedoeld heeft dan hoe wij 't nu opvatten.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #79 Gepost op: 10-04-2002, 16:19:36 »
bedoel je dat het onwaarschijnlijk is dat ze zegt dat ze denkt dat iedereen op john zit en vervolgens zegt op de goede mol gezeten te hebben omdat iedereen dan denkt dat john de mol is? in dat geval ben ik et helemaal met je eens...

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!