Ik wil nog even terugkomen op die balkonscene.
Als we ervan uitgaan dat Jantien niet de mol is, blijven John en George over (goh, wat een theorie! heb ik lang over moeten nadenken
![Grin ;D](https://www.realitynet.org/Smileys/widm/grin.gif)
).
Hoe kan de mol het beste mollen? Door ervoor te zorgen dat Jantien zoveel mogelijk kon zien wat er gebeurde (de mol weet immers dat ze bespioneerd worden door Jantien!). Een cruciaal onderdeel van wat Jantien te weten moet komen, is het feit dat er GELD wordt gegeven (de hamvraag is immers HOEVEEL en aan WIE).
Dat kan dus alleen door op het hoekje te gaan staan. Zo staat de mol het meest in het zicht. Ongelukkigerwijs kwam het niet over bij Jantien, maar dat terzijde.
Als John de mol zou zijn, hebben ze van tevoren afgesproken (hij en Angela dus) dat hij het geld zou krijgen. Ik weet niet of er gezegd werd dat hij het geld kreeg omdat hij de test het slechts had gemaakt; in dat geval is het nog eens doorgestoken kaart dat hij de test het slechts gemaakt zou hebben (misschien hebben ze gewoon gezegd van 'laten we Ellen 11 goede geven, George 9 goede en de mol het minst' zonder daadwerkelijk de antwoorden vergeleken te hebben met de oorspronkelijke antwoorden van Jantien!).
Conclusie: de mol moest het geld krijgen en het enige wat de mol dan nog moest doen, is zoveel mogelijk in beeld komen voor Jantien!