ik heb nog ff gedacht dat Jantien ze er misschien had opgeschreven (omdat je vaak iets beter kan onthouden als je het geschreven ziet staan) maar John zegt toch tegen haar : kijk op de motorkap.
Ik heb hier ook over na zitten denken en die cijfers op de motorkap lijken toch redelijk vers.
Omdat ik nog steeds in John mijn Mol zie heb ik het volgende bedacht: John geeft aan een slecht geheugen te hebben. Daarom schrijft hij die cijfers op de motorkap als geheugensteuntje. Hij hoeft ze dan niet meer te onthouden enzo. Hij hoopt, als Mol natuurlijk, dat die cijfers aan het eind van de rit verdwenen zijn en tsja, zijn geheugen laat hem dan ook nog in de steek. Hij heeft een goed excuus, ik had ze juist op de motorkap gezet omdat ik zo slecht ben in onthouden, maar helaas .... zijn plannetje gaat niet door.
Als ze inderdaad verdwenen zouden zijn dan had hij zich nog kunnen 'redden' door te zeggen dat die combinatie iets met een 5,7 en 8 was maar dat hij zich de volgorde niet meer goed kon herinneren.
Maar eigenlijk zijn die cijfers te 'vers' om bovenstaande theorie te laten opgaan ....