Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 17519 keer)

Offline Molondope

• Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #20 Gepost op: 18-03-2025, 22:44:16 »
Niks verborgen, gewoon in plain sight

Hier staat het thais voor mol, met daarbiven door de verlichte m o en l van motel de vertaling

Wat in de cirkel aan de rechterkant staat zijn de thaise tekens voor mol
Echter als je het duitse maulwurf ( het beestje mol) vertaald naar thai krijg je compleet andere tekens,  dus doe ermee wat je wil
Zien jullie in de eerste rij de lichte kleuren van de kleding een XIII vormen behalve bij Hilde

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 19-03-2025, 10:04:40 »
Zien jullie in de eerste rij de lichte kleuren van de kleding een XIII vormen behalve bij Hilde

Natuurlijk zie ik de XIII op de kledij.

Maar die staat op de vijf mensen op de eerste rij; Hilde staat op de tweede rij (met niemand voor haar  ;D).

Offline Molondope

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 19-03-2025, 14:19:52 »
Hilde staat tussen de twee, als  je kijkt naar de voeten

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #23 Gepost op: 19-03-2025, 19:36:47 »
Zo kun je ook stellen x marks the spot en wie staat er in het midden avhter de x, nimrod

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 19-03-2025, 21:16:11 »
Niks verborgen, gewoon in plain sight

Hier staat het thais voor mol, met daarbiven door de verlichte m o en l van motel de vertaling

Wat in de cirkel aan de rechterkant staat zijn de thaise tekens voor mol
Echter als je het duitse maulwurf ( het beestje mol) vertaald naar thai krijg je compleet andere tekens,  dus doe ermee wat je wil
Zeer interessant dit. Daar zit een clou, denk ik: een Nederlands woord (in het voorbeeld van de drie lettertekens in de cirkel ‘mol’) wordt ‘fonetisch’ omgezet in Thaise lettertekens, die ‘klinken’ als ‘mol’.
Ik ben intussen datzelfde ‘concept’ aan het toepassen geweest op de namen van de kandidaten. Verbazingwekkend wat je daar uithaalt. Weet ik ook meteen waar ik naar moet speuren, want voor je het goed en wel beseft komt de naam van de mol ergens voorbij.
Ik zie nog andere interessante dingen op die profielfoto (onder andere iets dat hierboven door iemand verkeerd werd geïnterpreteerd), maar die houd ik nog even voor mezelf. In het belang van het onderzoek (dat overigens nog maar net gestart is) kan ik daar nu nog niks over zeggen.  ;)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 19-03-2025, 21:35:42 »
Wat staat daar nu eigenlijk voor afbeelding onder de letters Mol waar we naar kijken? Een mannetje met een Thais hoedje of zo? Ik kan er verder niets van maken…
Dat is een vrouwenfiguur met zo’n typisch hoofddeksel uit die landen als Thailand, Vietnam (remember ‘juffrouw Hiem’ uit De Mol Vietnam 2019, die droeg ook zo’n hoedje).
Dat in combinatie met de ‘symbolische’ betekenis van de lotusbloem (o.a. verwijzend naar vruchtbaarheid en de Griekse godin Aphrodite) zijn twee zaken die erop zouden kunnen wijzen dat de mol dit jaar een vrouw is.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 19-03-2025, 23:09:40 »
Ja ik zie wel het figuurtje met Thais hoofddeksel inderdaad. Maar wat de houding nu moet voorstellen? Massage werd genoemd, en dat klinkt aannemelijk, maar ik zie het er niet eigenlijk niet in terug.

“Dertien” staat er trouwens onder het Lotus/ mol bord.
En ook denk ik ergens “Coster” fonetisch te lezen. Denk dat er wel meer grapjes in de reclame teksten verwerkt zijn!

Anyway… bijna zondag  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 19-03-2025, 23:23:31 door annebeestje »

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 19-03-2025, 23:15:23 »
In het ‘Onheil nadert’ filmpje zegt Gilles ‘Onheil en sabotage gaan hand in hand’. De eerste kandidaat na de gongslag is Sarah die in haar handen wrijft. Een aankondiging van de mol?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 20-03-2025, 00:19:23 »
Ja ik zie wel het figuurtje met Thais hoofddeksel inderdaad. Maar wat de houding nu moet voorstellen? Massage werd genoemd, en dat klinkt aannemelijk, maar ik zie het er niet eigenlijk niet in terug.

“Dertien” staat er trouwens onder het Lotus/ mol bord.
En ook denk ik ergens “Coster” fonetisch te lezen. Denk dat er wel meer grapjes in de reclame teksten verwerkt zijn!

Anyway… bijna zondag  ::bravo::
Ja, hilarisch hé, hoe ze weer hun best hebben gedaan om er vanalles in te steken. Die ‘dertien’ in Thaise letters (en niet ‘tienduizend zoals ik hier elders las), die ‘fonetische’ Coster in het Thai  ::rofl:: (had ik ook gezien), de ‘mol’ in fonetische transcriptie, de lotusbloem, de ‘masseuse’ met het hoedje, het Thaise woord voor ‘ongeluk’, het figuurtje van een zwarte kat daaronder, de XIII in de outfits van de mensen op de voorste rij. Heel veel leuke details en er zijn er wellicht nog die we nog niet ontdekt hebben. Ik zie rechts ook nog een boeddhahoofd met daaronder het getal 73 (denk ik). Geen idee wat dat zou kunnen betekenen (misschien is het gewoon het huisnummer van dat motel  :) )
« Laatst bewerkt op: 20-03-2025, 00:25:46 door Klaartje76 »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 20-03-2025, 00:24:49 »
In het ‘Onheil nadert’ filmpje zegt Gilles ‘Onheil en sabotage gaan hand in hand’. De eerste kandidaat na de gongslag is Sarah die in haar handen wrijft. Een aankondiging van de mol?
De Mol wrijft zich al in de ‘polletjes’ met dat ‘cadeau’ voor de mol, het koffertje met ‘onheil’.

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 20-03-2025, 09:27:59 »

Thaise masseuses/masseurs dragen toch geen hoed (weet ik van een vriend  ;D)? 
Tenzij ten behoeve van een trailer voor een televisieprogramma misschien, om de identiteit even verborgen te houden.

Volgens mij zien we hier een Thaise rijstboer aan het werk die gehurkt aan het werk is in een rijstveld.
Naar welke kandidaat dat dan juist een hint is, moet ik nog even uitzoeken.  ::tandpastasmiley::

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 20-03-2025, 13:10:45 »
Daarnaast (naast 'open') lijkt iets te staan in Latijnse letters (waarvan een deel in spiegelbeeld?), maar daar kan ik verder niets van maken.
Heeft er al iemand iets kunnen maken van wat er op die verticale vlag naast het lichtbord ‘Open’ staat? Het lijken mij niet echt Thaise letters, al lijken sommige (zoals de onderste twee) er wel een beetje op, maar dan toch redelijk ‘gestileerd’.
Ik zit hier ondertussen wel vollebak dat Thais alfabet met zijn 44 medeklinkers te ‘stampen’ en ik probeer ook wijs te raken uit hoe ze klinkers ‘vormen’, want ik wil op termijn wel dingen kunnen lezen of tenminste de lettertekens herkennen, want die taal/lettertekens lijken me ideaal om er verborgen boodschappen/hints naar de identiteit van de Mol mee te maken. Ik heb al alle namen van de kandidaten in ‘fonetische transcriptie’, die ga ik dus op termijn redelijk snel kunnen ‘herkennen’, mocht er een van die ergens opduiken (in een opschrift, op een banner, een bord, een lichtreclame, op een voertuig, als graffiti op een gebouw of waar dan ook). Voorbereiding is het halve werk.  ;)

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 20-03-2025, 14:45:05 »
Heeft er al iemand iets kunnen maken van wat er op die verticale vlag naast het lichtbord ‘Open’ staat? Het lijken mij niet echt Thaise letters, al lijken sommige (zoals de onderste twee) er wel een beetje op, maar dan toch redelijk ‘gestileerd’.

Op de foto zit de 'bovenkant' van de letters (voor ons links) achter een elektriciteit-/telefoonpaal.

Er staat volgens mij เพื่อนที่ดีที่สุด, wat zich met wat goede wil laat vertalen als ... 'beste vrienden'.  ;D
« Laatst bewerkt op: 20-03-2025, 14:46:42 door Smilin Jack »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 20-03-2025, 15:37:13 »
Op de foto zit de 'bovenkant' van de letters (voor ons links) achter een elektriciteit-/telefoonpaal.

Er staat volgens mij เพื่อนที่ดีที่สุด, wat zich met wat goede wil laat vertalen als ... 'beste vrienden'.  ;D
Schitterend!  ::rofl::

Offline Sven Poofer

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 20-03-2025, 16:47:27 »
Zou er een hint zitten in de Maneki-neko (https://en.wikipedia.org/wiki/Maneki-neko) kat in de afbeelding op de webiste https://www.goplay.be/de-mol?

Volgens Wikipedia brengt deze kat geluk en ze is in dit geval duidelijk gestyled in het thema van de mol. (vinger afdruk)

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 20-03-2025, 17:25:44 »
Zou er een hint zitten in de Maneki-neko (https://en.wikipedia.org/wiki/Maneki-neko) kat in de afbeelding op de webiste https://www.goplay.be/de-mol?

Volgens Wikipedia brengt deze kat geluk en ze is in dit geval duidelijk gestyled in het thema van de mol. (vinger afdruk)

Er is veel te zien op de kandidatenfoto en in het voorstellingsfilmpje, maar een hint zit er naar mijn gevoel niet in.

Op het screenshot dat je plaatst zie je duidelijk(er) dat er 'beste vrienden' (เพื่อนที่ดีที่สุด) staat op het lichtreclame naast 'OPEN'.
Vooral spielerei van de makers dus. (Of misschien toch ergens een hint?  ;D)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 23-03-2025, 14:54:09 »

Vooral spielerei van de makers dus. (Of misschien toch ergens een hint?  ;D)
Er zit wel degelijk echt een kanjer van een hint in de beelden van de trailer. Ik ontdekte het net toen ik screenshots aan het nemen was van de eerste trailer. Ik kon aanvankelijk mijn ogen niet geloven, maar het staat er wel degelijk, iets waarvan je zegt: “Dit kan echt geen toeval meer zijn.” Shit zeg, ik weet nu al wie de Mol is.   ::oink::
Ik ga het wel voor mezelf houden. Bij gelegenheid zal ik hem wel eens posten of wanneer iemand anders hem ook ontdekt. En als het geen hint blijkt te zijn omdat betrokkene uit het spel ligt, zal ik ‘m dan posten.  ::rofl::
(Maar ik heb er heel veel vertrouwen in dat het een echte hint is.)
« Laatst bewerkt op: 23-03-2025, 15:01:45 door Klaartje76 »

Offline Zillionaire

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #37 Gepost op: 23-03-2025, 15:27:09 »
« Laatst bewerkt op: 23-03-2025, 15:30:59 door Zillionaire »
Carpe Diem

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 23-03-2025, 15:43:02 »
Welke trailer bedoel je?

Onheil is onderweg?

Of deze ?

https://www.goplay.be/video/de-mol/10-kandidaten-vol-overgave-een-mol-vol-sabotageplannen-en-een-koffer-vol-onheil

Die laatste, neem ik aan. (Daar had ik het toch over.)

Offline Zillionaire

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #39 Gepost op: 23-03-2025, 15:50:52 »
Ok dank ! ::ok::

Edit: Ik zie nu ook iets in de trailer waarvan ik denk dat het een grote hint zou kunnen zijn. Maar goed, ik twijfel want die zou wel té groot zijn.

::ok::
« Laatst bewerkt op: 23-03-2025, 16:34:42 door Zillionaire »
Carpe Diem