Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 15037 keer)

Offline Klaartje76

• Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #40 Gepost op: 23-03-2025, 16:21:14 »
Klopt. Die trailer dus (10 kandidaten etc.) die ze voor het eerst toonden in Café De Mol bij de voorstelling van de kandidaten. Die andere filmpjes waren teasers hé, niet echt trailers. :)
« Laatst bewerkt op: 23-03-2025, 16:25:36 door Klaartje76 »

Offline Jcw

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 23-03-2025, 22:38:14 »
Een mol kan ook zijn tenen ver spreiden

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #42 Gepost op: 23-03-2025, 23:49:55 »
Er zit wel degelijk echt een kanjer van een hint in de beelden van de trailer. […]

Ik wil zelf best zoeken, ik begrijp dat het een tekst moet zijn die in de trailer ergens te lezen is; maar ik weet niet hoe je Thais vanaf een screenshot in kan voeren en laten vertalen, dus daar zou ik hulp bij kunnen gebruiken…

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 24-03-2025, 00:26:38 »
Ik wil zelf best zoeken, ik begrijp dat het een tekst moet zijn die in de trailer ergens te lezen is; maar ik weet niet hoe je Thais vanaf een screenshot in kan voeren en laten vertalen, dus daar zou ik hulp bij kunnen gebruiken…
Hoe je technisch gezien vanaf een screenshot rechtstreeks een tekst kan invoeren en vertalen, daar kan ik je ook niet bij helpen. Daarvoor moet je niet bij mij zijn, ik weet niet eens hoe ik met mijn tablet een screenshot moet nemen  ::rofl::
Maar er zijn andere manieren, die wel meer moeite en tijd kosten. Ik ben niet voor niets al de hele week bezig met het leren van het Thaise alfabet en de manier waarop ze klinkers combineren met medeklinkers. Dat zijn dingen die op Wikipedia staan. Zo probeer ik de Thaise letters te herkennen. Met Google translate kan je de uitspraak testen en zelf ook (via het Thaise toetsenbord) tekst invoeren. Zo heb ik geleerd hoe het zit met de fonetische transcriptie van Thais naar Nederlands en ook ontdekt hoe je een Nederlands klinkend woord kan omzetten in Thaise letters. Ik heb de hele week zitten oefenen en het heeft zijn vruchten al afgeworpen.  ;) Ik heb trouwens nog een detail gevonden dat mijn vermoeden dat wat ik denk ontdekt te hebben een hint moet zijn nog versterkt (en mooier maakt).

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #44 Gepost op: 24-03-2025, 01:04:34 »

Ik heb een app die vertalenphoto heet.

Die vertaalt screenshots (gratis)

(Iphone)

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 24-03-2025, 08:58:14 »
Ik heb een app die vertalenphoto heet.

Die vertaalt screenshots (gratis)

(Iphone)

'Google Lens' kan dat ook.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 24-03-2025, 11:59:20 »
Bij de opening van aflevering 1 zegt Gilles: "Je staat eindelijk tussen alle andere kandidaten", vervolgens krijgen we een droneshot van de drie containers: Geel (links) Blauw (midden) en rood (rechts). De blauwe container staat dus in het midden van de andere kandidaten. In de blauwe container staat Els ook nog eens in het midden van de andere 2 kandidaten in die container. Els staat dus letterlijk in het midden van alle andere kandidaten.

Nu zit ik zelf niet direct op Els, al kan ik haar ook niet uitsluiten. Maar ik vond het wel opmerkelijk.

I was blind but now I can see

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #47 Gepost op: 24-03-2025, 15:42:51 »
'Google Lens' kan dat ook.

Thanks. Helpful.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #48 Gepost op: 24-03-2025, 20:03:42 »
Op de stoelen bij de lifteliminatie staan symbolen. Veel harten, sommige stoelen zijn massief zonder symbolen.
De stoel 6 in het midden heeft als enige het klaveren symbool. Klaverentroef?

Offline Vloerkleed

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 25-03-2025, 08:01:07 »
Er zit wel degelijk echt een kanjer van een hint in de beelden van de trailer. Ik ontdekte het net toen ik screenshots aan het nemen was van de eerste trailer. Ik kon aanvankelijk mijn ogen niet geloven, maar het staat er wel degelijk, iets waarvan je zegt: “Dit kan echt geen toeval meer zijn.” Shit zeg, ik weet nu al wie de Mol is.   ::oink::
Ik ga het wel voor mezelf houden. Bij gelegenheid zal ik hem wel eens posten of wanneer iemand anders hem ook ontdekt. En als het geen hint blijkt te zijn omdat betrokkene uit het spel ligt, zal ik ‘m dan posten.  ::rofl::
(Maar ik heb er heel veel vertrouwen in dat het een echte hint is.)

Ik heb deze ook gevonden. Echt bizar duidelijk.

Je begint het overal te zien zodra je deze kennis hebt.

Misschien een decoy?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #50 Gepost op: 25-03-2025, 09:43:57 »
Leuk, sarcasme.

Offline Vloerkleed

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 25-03-2025, 10:12:32 »
Leuk, sarcasme.

Als jij denkt dat dit sarcasme is dan heb je de juiste hint nog niet gevonden.

Dit is ZO duidelijk dat ik oprecht denk dat dit een opzettelijke afleiding is.

Ik snap nu ook waarom de andere poster dit liever niet deelt  ::rofl::

Gewoon zoeken in de teaser trailer met Google lens en je zult vinden.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #52 Gepost op: 25-03-2025, 10:27:31 »
Zet het maar in 't Spoiler topic, dan leeft dat ook weer 8)
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline lunares

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 25-03-2025, 12:06:47 »
Als jij denkt dat dit sarcasme is dan heb je de juiste hint nog niet gevonden.

Dit is ZO duidelijk dat ik oprecht denk dat dit een opzettelijke afleiding is.

Ik snap nu ook waarom de andere poster dit liever niet deelt  ::rofl::

Gewoon zoeken in de teaser trailer met Google lens en je zult vinden.

ik vind het dus niet en ik word er intussen behoorlijk tureluut van  ::tandpastasmiley:: mag ik een hint, eventueel via pb?

Online mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 25-03-2025, 12:35:36 »
Ik heb ook gezocht met google lens. Ik vind er een paar woorden mee, best lastig want het overgrote deel van de trailer is alles te geblurd om het te kunnen scannen.
Tijdens de paar momentjes dat het redelijk duidelijk is krijg ik een aantal vertalingen en 1 naam van een kandidaat.
Ik weet niet of het dat is wat jullie bedoelen, alleen dat die persoon voor mij totaal onverdacht is op dit moment. We zullen zien wat de toekomst brengt.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 25-03-2025, 12:56:49 »
Hoe je technisch gezien vanaf een screenshot rechtstreeks een tekst kan invoeren en vertalen, daar kan ik je ook niet bij helpen. Daarvoor moet je niet bij mij zijn, ik weet niet eens hoe ik met mijn tablet een screenshot moet nemen  ::rofl::
Maar er zijn andere manieren, die wel meer moeite en tijd kosten. Ik ben niet voor niets al de hele week bezig met het leren van het Thaise alfabet en de manier waarop ze klinkers combineren met medeklinkers. Dat zijn dingen die op Wikipedia staan. Zo probeer ik de Thaise letters te herkennen. Met Google translate kan je de uitspraak testen en zelf ook (via het Thaise toetsenbord) tekst invoeren. Zo heb ik geleerd hoe het zit met de fonetische transcriptie van Thais naar Nederlands en ook ontdekt hoe je een Nederlands klinkend woord kan omzetten in Thaise letters. Ik heb de hele week zitten oefenen en het heeft zijn vruchten al afgeworpen.  ;) Ik heb trouwens nog een detail gevonden dat mijn vermoeden dat wat ik denk ontdekt te hebben een hint moet zijn nog versterkt (en mooier maakt).

tot zover heb ik "beste vrienden" en "13" in het Thais uit de trailer kunnen halen.
Een echte hint nog niet. Maar we zoeken verder.

Toevoeging: ok, ik denk wel dat ik het ook heb gevonden. De naam is niet volledig, maar als ik de naam via google translate vertaal krijg ik alleszins ook de eerste drie tekens die zichtbaar zijn in de trailer.
En je kan zelfs de zin maken kandidaat X is mol 13

« Laatst bewerkt op: 25-03-2025, 13:15:12 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 25-03-2025, 13:39:37 »
Leuk dat er zo ijverig wordt meegespeurd.

Maar ik heb een ander probleem, het is misschien wat off-topic, maar het is wel vervelend: als ik de aflevering 1 terugkijk op de site van GoPlay lukt het nemen van screenshots niet meer. Ik krijg enkel een volledig zwart scherm als resultaat van een PrtScr op mijn pc of wanneer ik een screenshot neem met mijn tablet (via het indrukken van de thuisknop en de bovenste knop). Is dat bij jullie ook zo?

Het rare is wel dat bij de korte filmpjes, zoals de trailer en de andere korte fragmenten die op de site staan het wel lukt om screenshots te nemen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #57 Gepost op: 25-03-2025, 13:47:30 »
Ja dat is zo, ook NPOstart heeft dat ingevoerd. Je mag ook nix meer :( :-\\ :\'( (en een van deze molsmilies doet het ook al een tijd niet meer, de huilebalk)
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #58 Gepost op: 25-03-2025, 13:51:52 »
met een telefoon foto maken van het scherm  :)

Het enige dat ik uit de trailer kan halen is in het beeld van de geënsceneerde straat in Bangkok, naast het mollogo rechts in beeld ‘alex’ vertaald door google-lens-vertalen, uit wat er aan thaise letters te vertalen valt. Zie screenshot hieronder.
Ten eerste niet 100% betrouwbaar, want letters niet heel duidelijk, ten tweede, er doet geen Alex mee  ;D
Het zou dus een aanwijzing kunnen zijn dat Alexy de mol is dit seizoen. Doe ermee wat je denkt, ik denk het niet.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2025, 13:59:13 door Mollem »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 25-03-2025, 13:57:24 »
Ja dat is zo, ook NPOstart heeft dat ingevoerd. Je mag ook nix meer :( :-\\ :\'( (en een van deze molsmilies doet het ook al een tijd niet meer, de huilebalk)
Verdorie, dat is een domper voor de speurvreugde en als je iets wil aantonen met een foto.
Het rare is dat als je bvb een aflevering uit een oud seizoen afspeelt, het nog wel steeds lukt om screenshots te nemen, dat heb ik net uitgetest.